Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herrasmies on seksistinen ja miehiä alistava termi

Vierailija
11.10.2018 |

Herrasmiehellä tarkoitetaan miestä, joka gynostentrisesti asettaa naisen tarpeet omiensa edelle. Tämä on yksi seksismin ja miesten alistamisen muoto. Kulttuurimme opettaa, että naiset ovat tärkeämpiä ja miehillä ei ole väliä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nukkumaan

Vierailija
2/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voih. *ojentaa nenäliinan*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Muutenkin kaikkien naisten kannattaa välttää itsensä herrasmiehiksi määritteleviä miehiä. Sataa prosenttia lähestyvällä varmuudella lätty tulee lätisemään.

Vierailija
4/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekanismi on se että herrasmiehiksi itsensä hanakasti ja suurella metelillä määrittelevä mies asettaa naisen jalustalle. Tämä taas on psyykkisen epätasapainon oire, jolloin ihmiset määritellään akselilla madonna - hoo, ja jokainen putoaa lopulta alustalta ja joutuu hookategoriaan eikä sitten ole kenelläkään kivaa.

Vierailija
5/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette vissiin ole tavanneet yhtään oikeaa herrasmiestä, saati että itse olisitte sellaisia...

Vierailija
6/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä aina tulkinnut herrasmiehen tarkoittamaan mieshenkilöä, joka on yleisesti kohtelias muille ihmisille. Vrt. juntti joka kiilaa kassajonossa, ajaa kiinni takapuskurissa eikä tippaa ravintolassa edes ulkomailla.

Vierailija
7/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrasmiehellä tarkoitetaan miestä, joka gynostentrisesti asettaa naisen tarpeet omiensa edelle. Tämä on yksi seksismin ja miesten alistamisen muoto. Kulttuurimme opettaa, että naiset ovat tärkeämpiä ja miehillä ei ole väliä.

Sitähän se on tarkoittanut joskus, mutta tarkoittaako enää?

Vierailija
8/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä aina tulkinnut herrasmiehen tarkoittamaan mieshenkilöä, joka on yleisesti kohtelias muille ihmisille. Vrt. juntti joka kiilaa kassajonossa, ajaa kiinni takapuskurissa eikä tippaa ravintolassa edes ulkomailla.

Mut eikö se kohteliaisuus näyttäydy usein juuri sillä tavalla, että laittaa muut ja muiden tarpeet edelle? Avaa ovet, päästää edelle, kantaa kassit ym?

Vierailija
9/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on taka-ajatus.

Vierailija
10/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaankaan, ihme juttuja.

M

Vierailija
11/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi yrittää käyttää jatkossa suoraa käännöstä sanasta gentleman eli lempeämies.

Veikkaan, että muuttuu pian käsitteeksi kuten k**ttimies..

Vierailija
12/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aloitus onkin täysin Porvoosta niin tuleehan tällaisessa asemassa kyllä esille ne naisten kaksoisstandardit sukupuoliroolien suhteen. Toisaalta pitäisi kohdella tasavertaisena, mutta sitten kun tällainen herrasmies kohteleekin vähän paremmin kuin vertaisiaan niin omaksutaan automaattisesti se "parempi" status, jonka herrasmiehen huomio on tuonut. Kuinka oikeasti tasa-arvoista se sitten on? Ja ennenkuin alatte mäkättää jostain "kohteliaisuuksista" ja "tapakulttuurista" niin katsokaa nyt sinne peiliin vielä toisenkin kerran.

N26

Vierailija
13/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito herrasmies on kohtelias ja reilu myös miehille.

Vierailija
14/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, kun elimme ja elämme patriarkaalisessa yhteiskunnassa. Herrasmies tarkoittaa silloin pikemminkin tasa-arvoista miestä.

Vierailija
15/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka aloitus onkin täysin Porvoosta niin tuleehan tällaisessa asemassa kyllä esille ne naisten kaksoisstandardit sukupuoliroolien suhteen. Toisaalta pitäisi kohdella tasavertaisena, mutta sitten kun tällainen herrasmies kohteleekin vähän paremmin kuin vertaisiaan niin omaksutaan automaattisesti se "parempi" status, jonka herrasmiehen huomio on tuonut. Kuinka oikeasti tasa-arvoista se sitten on? Ja ennenkuin alatte mäkättää jostain "kohteliaisuuksista" ja "tapakulttuurista" niin katsokaa nyt sinne peiliin vielä toisenkin kerran.

N26

Kuka alkaa mäkättää? Mua on aina nolottanut miehet jotka rupeaa esim. pukemaan minua aikuista naista kuin lasta. Ovenkin saa ihan itse auki kiitos vaan. Olen vain iloinen jos eletään oikeasti tasa-arvoisesti eikä tarvitse olla "kiitollinen" lapsena kohtelusta.

Vierailija
16/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko herrasmiesbullshit on oikeasti naisen alentamista muka ylentämällä. Hyvä vain että siitä päästään eroon.

Vierailija
17/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko miten tämä opetus jota kulttuuri antaa on?

Vierailija
18/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N26

Kuka alkaa mäkättää? Mua on aina nolottanut miehet jotka rupeaa esim. pukemaan minua aikuista naista kuin lasta. Ovenkin saa ihan itse auki kiitos vaan. Olen vain iloinen jos eletään oikeasti tasa-arvoisesti eikä tarvitse olla "kiitollinen" lapsena kohtelusta.

Yleistätkö nyt ihan varmasti oman käytöksesi koskemaan kaikkia muita naisia? Sinunkaltaisesi reaktiot on todella harvassa. Suurimmalle osalle se erityisasema kelpaa. Toiseen suuntaan sitten voidaan haukkua miehiä juuri tällaisesta paapomisesta tai huomioimisesta. Nykymaailmassa, ainakin feminatsien kanssa, on mahdoton tehdä mitään oikein, kun joka asiasta löydetään ja oikein etsimällä etsitään se negatiivinen, patriarkaalissävytteinen, "alistava",  vihvahde.

Pthyi.

Vierailija
19/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvasnaiset on pahempia.

Vierailija
20/28 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasmiesmäisyys ei ole historiassakaan kohdistunut yksinonaisesti naisiin, myös miesten kesken on mm. tehty ns. herrasmiessopimuksia. Ap yrittää nyt jotain vähän turhan epätoivoisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän