Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä antibioottia sitten annetaan jos on allerginen amoksisilliinille?

Vierailija
11.10.2018 |

Toki mulla ei oo todettu allergiaa, mutta viimeksi sain kyseisestä lääkkeestä ihottumaa. Mutta mitä ne sitten muka määrää kun ilmeisesti penisilliinistäkin tulee allergias jos tuosta lääkeaineesta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penistä silliin

Vierailija
2/8 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kai eräs penisilliini. Saat sitten jotain muuta kuin penisilliiniä. Nimi riippuu taudista. Esim kaikki antibiootit ei erotu pissaan, joten virtsistä ei kaikilla voi hoitaa.

Sen voi testata, onko allerginen vai ei. Testi on epäluotettava. Mulle tuli pikku lapsena ihottuma ja tyksin testin mukaan olin allerginen penisilliinille. Sitten myöhemmin YTHS testasi ja en ollutkaan. (en ollu silloin varma tyksin testistä, joten testattiin uudelleen. Myöhemmin kävin Tyksissä muissa asioissa ja siellä se testitulos oli punaisella alleviivattuna.

Mulle on tullu lisää allergioita antibiooteille. Hankalaa. Dalacin ja kefeksin tulee ylös vatsasta.

Vierailija
4/8 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli amoksisilliini luokitellaan penisilliineihin kuuluvaksi antibiootiksi.

Jos on saanut penisilliinistä  ihottumaa, niin annetaan kefaleksiini (+metronidatsoli).

Jos on saanut penisilliinistä anafylaktisen reaktion (eli hengenlähtö on ollut lähellä), niin annetaan klindamysiini (+metronidatsoli).

Kerro ihottumastasi lääkärille. Seuraavalla kerralla, kun otat penisilliineihin kuuluvaa mikrobilääkettä, voit saada henekä uhkaavan anafylaktisen reaktion.

Vierailija
5/8 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä antibiootteja pilvin pimein. Mulla myös yksi antibioottiallergia ja Zitromax sellainen, jota usein määrätty. Se ainakin mulle sopii hyvin.

Vierailija
6/8 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki mulla ei oo todettu allergiaa, mutta viimeksi sain kyseisestä lääkkeestä ihottumaa. Mutta mitä ne sitten muka määrää kun ilmeisesti penisilliinistäkin tulee allergias jos tuosta lääkeaineesta?

Puhu lääkärin kanssa.

Vierailija
7/8 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootteja on erilaisia. Sanot vaan lääkärille että saat X:tä oireita niin määrää toista

Vierailija
8/8 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sertiä. Se sopii kaikille.