Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teimme päätöksen lopettaa ehkäisy, vaan eipä ollutkaan niin helppo

Vierailija
11.10.2018 |

Lopetin e-pillerit toukokuun alussa, toiveena raskautuminen. Pitkään tätä odotettiin, ja viimein oli aika! Tyhjennysvuoto tuli ihan ajallaan, mutta seuraavat menkat alkoivat 45 kiertopäivän paikkeilla. Ovulaation bongasin, mutta tärppiä ei tullut.

Empä olisi uskonut että seuraava kierto venyy yli 100 päivään. Neuvolasta käskivät olla tammikuussa yhteydessä, jos kierto ei ennen sitä tasaannu.

Olo on aika masentunut, tässä vaiheessa ajattelin olevani jo tukevasti raskaana. Eikö asialle voi mitään tehdä, muuta kuin mennä yksityiselle lääkärille? :(

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-pillereiden vaikutus jatkuu aika pitkään niiden lopettamisen jälkeenki. Mulla meni puoli vuotta että olin paksuna.

Sama voi käydä ihan kondomin kanssa. Koulujen seksivalistuksesta saa sen kuvan, että ensimmäisestä työnnöstä tulee raskaaksi, mutta ilman ehkäisyä ovulaation aikaisesta seksistä ei luultavasti tule raskaaksi vaan pitää yrittää enemmänkin. 

Minulla on neljä lasta ja viisi kuukautiskiertoa olen ollut ilman ehkäisyä. Koulujen on ehdottomasti opetettava, että jokaisesta yhdynnästä voi raskautua, koska niin se vaan on. Siitä huolimatta, että joillekin se on vaikeampaa.

Voi raskautua, mutta ei ole luultavaa. Toki jotkut tulevat helposti raskaaksi.

Ja mikä olisi järkevä syy sinusta vähätellä kouluikäisille ehkäisyn merkitystä? Sinusta meillä tehdään liian vähän abortteja? Liian vähän teiniraskauksia? Enemmistö tulee helposti raskaaksi, ja etukäteen ei kukaan tiedä, kumpaan joukkoon kuuluu.

Vierailija
22/31 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-pillereiden vaikutus jatkuu aika pitkään niiden lopettamisen jälkeenki. Mulla meni puoli vuotta että olin paksuna.

Sama voi käydä ihan kondomin kanssa. Koulujen seksivalistuksesta saa sen kuvan, että ensimmäisestä työnnöstä tulee raskaaksi, mutta ilman ehkäisyä ovulaation aikaisesta seksistä ei luultavasti tule raskaaksi vaan pitää yrittää enemmänkin. 

Minulla on neljä lasta ja viisi kuukautiskiertoa olen ollut ilman ehkäisyä. Koulujen on ehdottomasti opetettava, että jokaisesta yhdynnästä voi raskautua, koska niin se vaan on. Siitä huolimatta, että joillekin se on vaikeampaa.

No teinit on parhaassa raskautumisiässä. Sekin joka kolmekymppisenä on lapseton olisi raskautunut 18 v. Helpommin, jos siis ei mitään varsinaista syytä ole kuin rupsahtaneet munasolut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No luuleeko joku että heti raskautuu? Mulla kesti 5 vuotta ja 8 keskenmenoa ennenkuin sitten onnistunut raskaus. En väitä että kaikilla niin mutta melko hätähousu jos toukokuussa jätetty ehkäisy ja oletettu että nyt jo raskaus pitkällä.

Tarvitseeko aina vetää kilpailuksi?

Totta kai sitä lasta toivoessaan toivoo, että tärppäisi heti kun ehkäisy jätetty pois. Näinhän kävi siskolleni molempien lapsiensa kohdalla, eli raskaaksi tuli heti kun jätti pillerit ottamatta.

Itselläni taas raskaaksi tulemiseen meni yli kaksi vuotta, vaikken edes käytä hormonallista ehkäisyä. Ja toki olin siitä huolissani, että mitähän nyt käy, kun kuukaudet vaan vaihtuivat, mutta mitään ei alkanut.

Vierailija
24/31 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo on mahdollista, söitkö jotenkin putkeen niitä sarjoja vai mitä häh? Itsellä palautui 5v e-pillerien ja 5v hormonikierukan (menkat loppui kokonaan) saman tien

Vierailija
25/31 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän sitä, että kun vauvaa toivoo, niin ei tule raskaaksi vaikka miten päin olisi.

Sitten kun on tilanne, ettei uusi raskaus sovi senhetkiseen tilanteeseen, niin johan sitä tulee raskaaksi oikeinkäytetyn ehkäisynkin läpi.

Nimimerkillä kokemusta on. Raskausasiat on yhtä maailmanluokan ironiaa.

Eli paras neuvoni, vetäkää tilanne sellaiseksi, että uusi raskaus ei välttämättä ole kovin hyvä idea (muutto ulkomaille, työpaikan vaihdos, opiskelemaan jättäytyminen, työttömyys, mitä näitä nyt on) ja ottakaa mielellään vielä ehkäisy käyttöön. Olet nopeasti raskaana.

Ja miinustajille, että tämän nyt ei ollut tarkoitus olla mikään "ajattele jotain muuta niin tärppää :)))" -tyyppinen neuvo.

Ihan vaan tosielämän kokemus raskaaksitulon ironiasta, miten se ei tule silloin kun kovasti toivoo, mutta ei-toivotussa tilanteessa tulee vaikka ehkäisyn läpi.

Vierailija
26/31 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä olisi järkevä syy sinusta vähätellä kouluikäisille ehkäisyn merkitystä? Sinusta meillä tehdään liian vähän abortteja? Liian vähän teiniraskauksia? Enemmistö tulee helposti raskaaksi, ja etukäteen ei kukaan tiedä, kumpaan joukkoon kuuluu.

Lapsettomuus (= raskaus ei ala vuoden sisällä ehkäisyn poisjättämisestä) tosiaan koskettaa vain noin yhtä viidestä. Eli joillekin se ikävä nalli napsahtaa, mutta enemmistölle ei.

Ap:n tilanteessahan tosin emme puhu vielä lapsettomuudesta.

Vierailija
27/31 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi heti säännöllinen kierto kun lopetin e-pillerit. Kymmenen vuotta käytin. Pari vuoteen ei yritetty vauvaa eli kondomi käytössä. Sitten meni yli vuosi kun yritettiin vauvaa ennenkuin tulin raskaaksi. Ja tosiaan kierto oli koko ajan erittäin säännöllinen.

Vierailija
28/31 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valistus ei ole valehtelemista. Nuorille pitää kertoa tosiasiat ja myös mitä tarkoittaa tulla raskaaksi, äidiksi tai joutua kertomaan vanhemmille raskaudesta tai vaikka joutua hakeutumaan lääkärille pyytämään aborttia. Nolottaminen, painostaminen, rahavarojen puute tai häpeä estää monesti nuorten ehkäisemisen. Kyllä lähes kaikki tietävät miten vauvoja tehdään, eikä ehkäisemisen puute kyllä johdu jostain todennäköisyyslaskujen lopputuloksesta. Sitä tosin saattaa harrastaa aikuiset ehkä enemmänkin.

Vierailija
29/31 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuinka vanha olet? Eli miten todennäköistä sinun iässäsi on raskaaksi 'helposti' tuleminen ? Jos olet vaikka alle 35 niin en olisi huolissani lainkaan, en ehkä juurikaan enempää huolissani vanhempanakaan... Mutta jos olet 40 niin sitten ehkä kannattaa käydä lääkärissä juttelemassa mahdollisuuksista.

Vierailija
30/31 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 35-veenä 1-2v kannattaa "varata" yrittämiseen ja jos keskenmenoja sattuu kohdalle. 

Meillä meni onneksi vaan 3kk..

Vierailija
31/31 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt ihan rennosti. Kropalla kestää aikansa palautua. Kannattaa henkisesti nyt keskittyä ihan kaikkeen muuhun kuin vauvan tekoon, sekstailette vain säännöllisesti. Ja luonto on kyllä hoitanut tuon ajoituksenkin hyvin. Kyllä ne himot on kovimmillaan aina ovulaation aikaan. Eli nyt vain otat rennosti. Eivät muutkaan heti raskaudu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme