Mies tiskaa huonosti
Aika klassinen ongelma varmaankin: Avomieheni tosiaan tiskaa niin, että kaikkiin astioihin jää pieniä ruuanjämiä ja likaa/rasvaa, eli joudun itse tiskaamaan kaiken uusiksi. Arvostan toki hänen omatoimista osallistumistaan kotitöihin, mutta pyydettyäni olemaan huolellisempi tiskatessa, hän jättää koko touhun sikseen moneksi päiväksi, loukkaantuneena että "No jos ei näkööjään kelpaa".
Olen monesti tältä palstaltakin lukenut, että tekeeköhän jotkut miehet tarkoituksella kotityöt huonosti, jotta nainen suosiolla tekisi ne vain itse. Mutta olisiko kellään ehdotuksia, miten tämän "taktiikan" saisi kynnettyä mieheltä pois?
Kommentit (44)
Jos sulle ei miehes tiskaaminen kelpaa, niin sun on vaan sitten itse tiskattava.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa tiskikone, nyt on vuosi 2018.
Ei se mitään ratkaise, sitten ap:n mielestä mies täyttää/tyhjentää koneen väärin.
Meillä ihan sama systeemi, ollut jo 30 vuotta eikä se siitä ole parantunut. Kotityöt tehdään huolimattomasti vasemmalla kädellä lopputuloksesta piittaamatta. Muutenkin mies omii itselleen helpoimmat ja siisteimmät kotityöt ei esim. ikinä pese vessaa vaikka itse sotkee. Jos huomautetaan niin kauhea draamailu kuinka mulle ei ikinä mikään kelpaa.
En ole kyennyt muuttamaan tilannetta.
Tiskaan hyvin sitten kun saan hyvän suikkarin. Vasta 25 vuotta olen odotellut koska rouva oppii.
Miesten klassinen tapa päästä eroon inhottavista, oikeasti naisille kuuluvista tiskihukeista, on tiskata tosi HUONOSTI. Kai nyt sen tiesit..no nyt ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ihan sama systeemi, ollut jo 30 vuotta eikä se siitä ole parantunut. Kotityöt tehdään huolimattomasti vasemmalla kädellä lopputuloksesta piittaamatta. Muutenkin mies omii itselleen helpoimmat ja siisteimmät kotityöt ei esim. ikinä pese vessaa vaikka itse sotkee. Jos huomautetaan niin kauhea draamailu kuinka mulle ei ikinä mikään kelpaa.
En ole kyennyt muuttamaan tilannetta.
Tällaista juuri tarkoitinkin! Yllätyin vähän noista muista ikävistä vastauksista; ovatko tosiaan noin useat naiset sitä mieltä, että kotityöt ovat naisen vastuulla ja mies auttaa jos haluaa, ja naisen valittaminen miehen surkeasti hoitamista yhteisistä vastuista on väärin?
Valitettavasti tämänhetkiseen kotiimme ei mahdu tiskikonetta. Sen tiedän vain, ettei kyseessä ole ensimmäinen mies, joka tätä "hoidetaan huonosti niin ei tarvitsisi enää uudestaan hoitaa" -taktiikkaa käyttää. Siksi pyysin vinkkejä, josko jollakulla olisi vastaava tilanne korjaantunut. :)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kyennyt muuttamaan tilannetta.Tällaista juuri tarkoitinkin! Yllätyin vähän noista muista ikävistä vastauksista; ovatko tosiaan noin useat naiset sitä mieltä, että kotityöt ovat naisen vastuulla ja mies auttaa jos haluaa, ja naisen valittaminen miehen surkeasti hoitamista yhteisistä vastuista on väärin?
Valitettavasti tämänhetkiseen kotiimme ei mahdu tiskikonetta. Sen tiedän vain, ettei kyseessä ole ensimmäinen mies, joka tätä "hoidetaan huonosti niin ei tarvitsisi enää uudestaan hoitaa" -taktiikkaa käyttää. Siksi pyysin vinkkejä, josko jollakulla olisi vastaava tilanne korjaantunut. :)
-ap
Korjautui tuplasuikkareilla :(
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö miten tiskikone muutetaan lumilingoksi? Annetaan naiselle lapio.
Laita mies pakkoselibaattiin siihen asti, että alkaa astiat olemaan puhtaita...
Tämän takia minä tiskaan astiat. En anna kenenkään muun tiskata. Joo olen kontrollifriikki, ärsyttävä akka ja ties mitä. :)
Vierailija kirjoitti:
Naisetievätkäykauppaaseksillänaiseteivätkäykauppaaseksillänaiseteivätkäykauppaaseksillä...eiku oho.
Vierailija kirjoitti:
Tip tap..naapurin rouva on tosi hehkeä ;)
Otin miehen joka siivoaa mielensä mukaan. Ite käyn vaan töissä ja tuon siivous aineet. Se vaan on et kukin tekee hyvin vain ne asiat joista tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kun itellä tekee mieli useammin. Loppuunkulunut asenne tuokin :).
On se kyllä kumma, että 2010-luvulla löytyy niin avuttomia kökköhousuja, etteivät osaa edes muutamaa kippoa tiskata tai ylipäänsä eivät jää 50-50 kotitöitä? Mistä perähikiältä tällaisia edes löytyy? Pitäisi olla ihan itsestään selvyys, että pääasiallisesti asiat jaetaan tasapuolisesti. Miten tällaiset miehet ovat edes osanneet hoitaa omaa kotiaan ennen puolison kanssa yhteenmuuttoa, äitikö ne tiskit tuli tiskaamaan murusen kotiin?
Mielestäni tässä ei ole edes kyse mistään nipottamisesta, vaan ihan siitä, että mikä järki on jättää ne astiat jaskaisiksi? Ihan sama, kuin pesisi vessanpytyn ja jättäisi sinne kuitenkin rantuja muhimaan
Hankkikaa kahdenlaisia astioita, kummallekin omat. Sinä voit tiskata omat astiasi hyvin ja mies omansa huonosti. Suosittelen ostamaan myös omat paistinpannut ja kattilat. Tai sitten rupeat tekemään itsellesi vähemmän tärkeitä asioita huonosti. Itse huomasin, että huonosti imuroimalla se homma tulee nopeasti tehtyä. Omat vaatteet oion hyvin narulle pesun jälkeen, miehen vaatteet vain nostelen. Helppoa ja nopeaa sekin.