Mies tiskaa huonosti
Aika klassinen ongelma varmaankin: Avomieheni tosiaan tiskaa niin, että kaikkiin astioihin jää pieniä ruuanjämiä ja likaa/rasvaa, eli joudun itse tiskaamaan kaiken uusiksi. Arvostan toki hänen omatoimista osallistumistaan kotitöihin, mutta pyydettyäni olemaan huolellisempi tiskatessa, hän jättää koko touhun sikseen moneksi päiväksi, loukkaantuneena että "No jos ei näkööjään kelpaa".
Olen monesti tältä palstaltakin lukenut, että tekeeköhän jotkut miehet tarkoituksella kotityöt huonosti, jotta nainen suosiolla tekisi ne vain itse. Mutta olisiko kellään ehdotuksia, miten tämän "taktiikan" saisi kynnettyä mieheltä pois?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa tiskikone, nyt on vuosi 2018.
Ei se mitään ratkaise, sitten ap:n mielestä mies täyttää/tyhjentää koneen väärin.
En ole vielä törmännyt yhteenkään naiseen, joka osaisi täyttää tiskikoneen oikein. Melkeinpä kaikissa tuttava perheissä tuo onkin sen vuoksi miesten työ.
Ex jätti tiskit likaisiksi ja rasvaisiksi. Pesin sitten ne omaan käyttöön tulleet astiat uusiksi ennen käyttöä, enkä nalkuttanut. Ei ollut iso vaiva ja toisaalta en kokenut omaksi duuniksi pestä aina tiskejä. Exää ei vissiin likaisuus haitannut, niin samapa se minulle. Vuoroteltiin siis aika tasaisesti tiskauksen kanssa, eli kumpikin sai tehdä tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin miehen joka siivoaa mielensä mukaan. Ite käyn vaan töissä ja tuon siivous aineet. Se vaan on et kukin tekee hyvin vain ne asiat joista tykkää.
Ei muuten pidä paikkaansa. Aikuinen ihminen tekee ne asiat, jotka vaan on tehtävä ja tekee ne hyväksyttävästi. Tiskaaminen ei ole niin vaikeaa, etteikö samalla energialla hommaa voi tehdä kunnolla. Eli perseily on ihan puhdasta v*ttuilua. Tuollainen juosten kustu sählääminen on kakaramaista.
Mun eksä teki tuota kans. Hän tiskasi niin, ettei laskenut altaaseen vettä tai tiskiainetta, vaan ruutasi tiskiainetta suoraan purkista jokaiseen tiskattavaan kohteeseen eriksen, hinkutti ja huuhteli. Koko tiskauksen ajan hana oli täysillä auki, ja tästä johtuen huuhdellessa roiskui paljon vettä lattialle ja kaappien alle. Puhumattakaan siitä, että jokaisen tiskauskerran aikana kului varmaan n. 200l vettä. Sekä puoli pulloa Fairya.
Kun tästä huomautti ja yritti kertoa, miten homman voisi tehdä järkevämmin: "No jos ei v*ttu kelpaa niin tee ite!!" No mutta kyseinen herra oli muutenkin aika elämänkoululainen eikä tuo ollut ollenkaan ainoa asia jonka hän teki huonosti vain, jotta mä en pyytäisi häntä enää tekemään sitä.
Ei sentään käyttänyt painepesuria. Tiedän miehen joka nalkutuksen takia pisti pesten painepesurilla ja osa astioista hajosi. Taisi olla muitakin ongelmia kun erosivat jo ajat sitten.
Jaa, tää on näköjään näitä ketjuja jotka kerää trolleja kuin kärpäsiä. Johtuu tosta otsikosta, vaikka se kuvaakin aihetta hyvin.
Rehellisesti: en alkaisi pelaamaan mitään pelejä tällaisen miehen kanssa. Sanoisin, että musta näyttää että huono tiskaaminen johtuu siitä, että kotityöt yritetään sälyttää mulle (miehillä kun on valitettavasti taipumusta tehdä näin), ja siihen en rupea enkä voi sellaisessa suhteessa olla. Jos mies on vaan oikeasti käsi ja huolimaton (toki sellaisiakin ihmisiä on), mutta suhteen arvoinen, se ymmärtää ja parantaa tapansa. Käytännössä kaikki miehet varmaan kyllä kieltää tekevänsä noin, että sikäli totuuden irti saaminen voi olla aika vaikeaa. Mies saattaa myös "loukkaantua" tuon sanomisesta, mutta jättäisin sen omaan arvoonsa ja sellaisessa tapauksessa mies aika todennäköisesti oikeastikin on tehnyt juurikin tuota ja nyt "jäänyt kiinni". (miehen "loukkaantuessa" pyytäisin miestä katsomaan asiaa minun kannaltani - onko mulla muita vaihtoehtoja kuin toimia näin?) Luottaisin nimenomaan omaan järkeeni ja arviointiini siinä miltä asiat näyttävät. Älä alistu manipulaatioon, sillä sellaista tuota harrastavat miehet tekevät. Jos sanomisen jälkeen tilanne ei muutu, lähtisin suhteesta - muita vaihtoehtoja ei edes ole. Musta toi on alistamisen muoto ja musta on hyvin surullista että miehet jatkavat tuollaista edelleen.