Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

wilma poissaolot

Vierailija
11.10.2018 |

Lapseni saa jatkuvasti poissaoloja koulusta, mutta ei ole kotonakaan. Kun kysyn missä hän on ollut kertoo olevansa koulussa ja opettajat kuulemma vahingossa laittavat poissaolon. Kun alan jankkaamaan niin lapseni suuttuu ja lähtee teille tuntemattomille. Mikä avuksi? Onko muilla samanlaisia ongelmia? Lapseni on siis nyt 8 luokalla.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Lapsesi käyttää todennäköisesti päihteitä! Kasvatuksesi on mennyt persiilleen.

-8 lapsen äiti YH

Vierailija
2/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita koululle (opettajille) ja kysy? eiköhän se sillä selviä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää miettiä että pitäisikö ilmoittaa lastensuojeluun.

Vierailija
4/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen wilmaviestillä yhteydessä opettajiin mutta koulusta sanotaan ettei poikaa ole näkynyt koko päivänä.

Vierailija
5/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen wilmaviestillä yhteydessä opettajiin mutta koulusta sanotaan ettei poikaa ole näkynyt koko päivänä.

Miten pojan arvosanat? Onko kavereita? Tiedätkö millaisissa porukoissa liikkuu?

Vierailija
6/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ASENNA LAPSEESI JÄLJITIN:

-Matti64v

Vierailija
7/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti joillain samanlaista ja silleen mutta ei tässä nyt voi kyllä mitenkään auttaa. Keksi nyt jotain, kuraattori esim.

Vierailija
8/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pojan arvosanat? Onko kavereita? Tiedätkö millaisissa porukoissa liikkuu?

Arvosanat ovat liikkuneet noin 6 paikkoilla. Kavereita on tietääkseni muutama ja porukoista en niinkän tiedä. Olen kyllä yrittänyt kysellä, mutta keskustelu tuntuu menevän jotenkin vaivaannuttavaksi, vaikka kysyn ihan normaaliin sävyyn.

Vierailija
9/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitätkö ihan tosissasi vielä tuon jälkeen että merkinnät olisivat vahinko, jos koulusta sanotaan ettei poikaa ole näkynyt koko päivänä? Voi hyvänen aika...

Vierailija
10/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö ihan tosissasi vielä tuon jälkeen että merkinnät olisivat vahinko, jos koulusta sanotaan ettei poikaa ole näkynyt koko päivänä? Voi hyvänen aika...

Ongelmanahan on se, että jos poika ei ole koulussa niin missä hän mahtaa olla? Kotona kyllä miehen kanssa poikaa tuetaan koulun käynnissä.

ap

Vierailija
11/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmanahan on se, että jos poika ei ole koulussa niin missä hän mahtaa olla? Kotona kyllä miehen kanssa poikaa tuetaan koulun käynnissä.

ap

Kutosen pintaan numerot? Hienosti tuettu!

Vierailija
12/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt huolehdit, että se jätkä menee kouluun. Saatat itse jätkän aamulla luokkaan asti ja uhkailet, että jos vielä näkyy Wilmassa poissaoloja, niin tulet kouluun henkilökohtaisesti varmistamaan, että pysyy koulussa.

Miksi annat alaikäisen lähteä kotoa omille teilleen? Mä hakisin jätkän niska-perse-otteella kotiin ja uhkailisin, että soitan poliisit perään, jos lähtee.

Vierailija
13/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap millaisia suunnitelmia pojalla on yläasteen jälkeen? Tässä vaiheessa kannattaa skarpata numeroita ylös että pääsee haluamaansa opiskelupaikkaan. 

Vierailija
14/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä tai miehesi seurata häntä. Ties vaikka missä jengissä kuleksii.

Vierailija
15/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt huolehdit, että se jätkä menee kouluun. Saatat itse jätkän aamulla luokkaan asti ja uhkailet, että jos vielä näkyy Wilmassa poissaoloja, niin tulet kouluun henkilökohtaisesti varmistamaan, että pysyy koulussa.

Miksi annat alaikäisen lähteä kotoa omille teilleen? Mä hakisin jätkän niska-perse-otteella kotiin ja uhkailisin, että soitan poliisit perään, jos lähtee.

Kyllä. Ja jos ei tehoa, niin todellakin se pieni asumisjakso jossakin nuorisoyksikössä. Ei tuollainen rajaton ihmettely ketään hyödytä. Jos teistä ei ole rajanvetäjiksi, niin ilmoitat pojalle että se on sitten joku muu - mutta rajat tuli nyt vastaan.

Vierailija
16/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotona eikä koulussa? Sitten jonkun kaverin kanssa , ehkä koulupudokkaan tai vanhempien. Tuskin hän töissäkään on. Ja moni ei edes ole yksin missään keskustoissa tms. Nyt joku moniammatillisänenteam kasaan poikaa varten. En ymmärrä.noita poliisilla uhkauksia tms. Jos tarvitaan poliisi, niin silloin soitetaan poliisi. Poika tulee kotiin iltaisin, niin se ei ole poliisiasia silloin. Mutta heti kiinni ongelman selvittelyyn. Vielä pojan voi pelastaa. Kyse voi olla kiusaamisesta, huumeista, masennuksesta yms.

Vierailija
17/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sinne koululle mene. Luuhaa jossain kylillä, tai sitten sillä on joku kaveri jonka kämpillä pyöritään päivä. Todennäköisinä harrasteina lorvailu, pelaaminen ja päihteet. Tapauksesta riippuen myös ilkivalta.

Vierailija
18/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko luulet, että ne opettajat vahingossa merkitsevät pojan poissaolevaksi. Nyt nainen! Pistäkää se poika koville ja tiukkaan talutushihnaan. Koulusta tullaan suoraan kotiin ja sen jälkeen seuraavan kuukauden saa poistua ulos vain vanhempien kanssa.

Vierailija
19/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti itse päivät kotona? Aika onnetonta toimintaa vanhemmilta, että muuhun ei pystytä, kun todetaan vaan, että ei ole kotona eikä koulussa. Pitäisiköhän olla tiiviimmin yhteydessä sinne kouluun ja kuraattoriin? Jos olet itse kotona päivät, sinullahan on aikaa viedä poika kouluun ja selvittää asia koulun kanssa. Kuulostaa, että et saa oikein mitään aikaiseksi. Suosittelen, että olet luokanvalvojaan yhteydessä ihan puhelimella eikä viesteillä.

Vierailija
20/24 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Valitse seuraavalla kerralla parempi otsikko. Eihän wilma liity itse asiaan, joka sinulla on, ettet tiedä missä poikasi on koulupäivän ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi