wilma poissaolot
Lapseni saa jatkuvasti poissaoloja koulusta, mutta ei ole kotonakaan. Kun kysyn missä hän on ollut kertoo olevansa koulussa ja opettajat kuulemma vahingossa laittavat poissaolon. Kun alan jankkaamaan niin lapseni suuttuu ja lähtee teille tuntemattomille. Mikä avuksi? Onko muilla samanlaisia ongelmia? Lapseni on siis nyt 8 luokalla.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Ei kotona eikä koulussa? Sitten jonkun kaverin kanssa , ehkä koulupudokkaan tai vanhempien. Tuskin hän töissäkään on. Ja moni ei edes ole yksin missään keskustoissa tms. Nyt joku moniammatillisänenteam kasaan poikaa varten. En ymmärrä.noita poliisilla uhkauksia tms. Jos tarvitaan poliisi, niin silloin soitetaan poliisi. Poika tulee kotiin iltaisin, niin se ei ole poliisiasia silloin. Mutta heti kiinni ongelman selvittelyyn. Vielä pojan voi pelastaa. Kyse voi olla kiusaamisesta, huumeista, masennuksesta yms.
Lässyn, lässyn. Jos mun alaikäinen lapseni katoaisi aamuisin ja tulisi vain yöksi kotiin, niin mä todellakin uhkailisin poliisilla sosiaalitoimella, kasvatuslaitoksilla jne. ja saattaisin soittaa poliisin peräänkin, jos en tietäisi missä lapsi on. Alaikäisen kohdalla on vähän eri asia kuin vaikkapa omilla teillään olevan täysi-ikäisen kohdalla. Ensiksi nyt kuitenkin huolehtisin itse siitä, että lapsi menee kouluun ja tulee sieltä suoraan kotiin.
Sä voit laittaa sen puhelimen seurantaan ja käyt hakemassa sen sieltä luuhauspaikasta ja toimitat kouluun. Ei ongelmaa. Liittymä on kuitenkin vanhemman nimissä. Otat vaan pojan puhelimen ja asennat apin, vaikka famisafe. Äläkä kerro sille pojalle tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Sä voit laittaa sen puhelimen seurantaan ja käyt hakemassa sen sieltä luuhauspaikasta ja toimitat kouluun. Ei ongelmaa. Liittymä on kuitenkin vanhemman nimissä. Otat vaan pojan puhelimen ja asennat apin, vaikka famisafe. Äläkä kerro sille pojalle tuosta.
Ainiin ja voit myös mennä itse sinne kouluun koko päiväksi. Kuka hyvänsä saa mennä oppitunteja seuraamaan, sitä ei voi kieltää. Eiköhän poika opi, jos ilmoitat että äiti tulee sitten mukaan joka päivä, jos lintsaus jatkuu.
Siskon tyttö lintsasi ja joutui sijoitukseen sen takia. Hän ei käyttänyt tai käytä edelleenkään päihteitä.tms. Hän lintsasi rankan kiusaamisen takia ja selvisi uudessa koulussa hyvin.
Kiusaaminen oli tiedossa, mutta vasta jälkeenpäin selvisi kuinka rankkaa se oli. Siitä olisi voinut tehdä monta rikosilmoitusta. Tilanteen karmeutta kuvaa se, että lapsi oli tyytyväisempi sijoituksessa ja uudessa koulussa, kuin kotona ja vanhassa. Silläkin, vaikka kaipasi kotia