Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pakko hyväksyä silmälasipäiset treffikumppaneiksi, jos ei tunnu siltä?

Vierailija
10.10.2018 |

Olen kirjoitellut jonkin aikaa miehen kanssa ja selvisi vähän aikaa sitten, että hänellä on silmälasit. Tavattu ei olla vielä kertaakaan eikä vaihdettu kuvia. Kun mulla on jo etukäteen ajatus, että oudoksun silmälaseja niin miksi pitäisi itsensä pakottaa hyväksymään ne? Ja kun ajattelee, että samaa ihmistä on katsottava koko loppuelämänsä. Kaverina mikä ettei, mutta elämänkumppanina eri asia. Ehkä olen vähän pinnallinen, mutta on varmasti muitakin, joilla samanlaiset ajatukset. Yksi kaverini kummastelee miten silmälasit karsivat miesehdokkaitani. Mutta hänellä itsellään silmälasit, joten helppo samaistua. Eikö ole itsensä pettämistä yrittää hyväksyä jokin ominaisuus, jota vierastaa? Kommentteja? Asiallisia. Ja toivoisin samankaltaisilta ihmisiltä kuin minä, koska sellaisia varmasti löytyy.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla on aika vanhanaikainen käsitys silmälaseista. Nykyisin tiedetään, että runsas katseen kohdistaminen lähelle ja runsas sisätiloissa vietetty aika altistaa likinäköisyydelle. Silmälasit vain yleistyvät. Kannattaa etsiä sitä kumppania hiukan vähemmän koulutettujen keskuudesta.

Ei vaikuta.

Googlaa aivan tuoreimpia artikkeleita. Ikävä kyllä vaikuttaa.

Esim. 13.8. Hesarissa oli artikkeli aiheesta.

Vierailija
62/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä saat tykätä juuri siitä mistä itse haluat. Voit tietty kysyä, josko mies voisi alkaa käyttämään piilareita. Eihän se tosin mukavaa ole, että mahdolliset lapsetkin joutuvat todennäköisesti käyttämään laseja.

Tuo on totta, en tullut itse ajatelleeksi.

Ap

Minun vanhemmillani ei ollut silmälaseja ennen ikänäköä, mutta minulla on ollut 7-vuotiaasta asti. Yhdelläkään minun kolmesta lapsesta ei ole silmälaseja, eikä edes mitään merkkejä siihen, että niille tulisi vielä olemaan tarvetta. Minun siskolla ei ole silmälaseja, mutta toinen hänen lapsistaan sai noin 10-vuotiaana.

Olet kyllä, ap, todella turhamainen. Minulta ei kyllä heru tippaakaan ymmärrystä. Parempi sinun on ainakin olla lisääntymättä yhtään kenenkään kanssa, koska et voi millään taata, ettei lapsesi synny tulevana silmälasien tarvitsijana.

Ja vielä, kaikille ei piilolinssit käy. Itse en pysty käyttämään, mutta onneksi olen löytänyt niin fiksun puolison, että häntä ei minun silmälasit häiritse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse seurustella ihmisen kanssa, jos vierastaa tämän silmälaseja.

Silmälaseja on usein paljon lukevilla ja fiksuilla ihmisillä, joten miksi ihmeessä haluaisit seurustella vastakohtasi kanssa?

Vierailija
64/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehkä olen vähän pinnallinen"

😂😂😂

Ehkä olet joo, mutta onneksi vain vähän... Jestas sentään. 😉

Vierailija
65/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus olla juuri niin valikoiva kumppanin suhteen, kuin tuntee tarvetta. Olkoon syy sitten vaikka hitusen nopeampi hengitystahti, silmälasit tai luomi persposkessa. Pahalta se vastapuolesta tuntuu, mutta mikä pakko se on toisen piirteitä kestää, jos ei niistä pidä? Sanoisin, että jos on nirso, niin ei ole enää oikeutta valittaa kohtaloaan parisuhdemarkkinoilla.

Vierailija
66/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos mies jolla nyt ei ole laseja saakin ne, kun olette jo naimisissa? Ero?

Vierailija
67/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin miehellä huono näkö, käytti vuosia silmälaseja kunnes on nyt alkanut käyttämään piilareita, tosi harvoin enää käyttää laseja. Itsestä taas tuntui että oli vaikea katsoa miestä ilman laseja, näytti oudolle kun olin niin tottunut niihin... Ja aplle vain sanoisin sen, että vaikka jollakin treffikumppanilla ei olisi nyt laseja, niin myöhemmällä iällä useat joutuvat sellaiset kuitenkin hankkimaan. Eli ei ole mitän taetta kenelläkään että saisi säilytettyä hyvän näön elämän loppuun asti. Tuleeko sitten vuosien päästä ero, jos puolison näkö huonontuu?

Vierailija
68/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että tämä maa on täynnä huonoja parisuhteita... ”mies on tunnekylmä, mutta prkl, eipä ainakaan sillä ole silmälaseja”.

Vierailija
69/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko.

Vierailija
70/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Sinun ei tarvitse tyytyä kehenkään, olivat syysi miten pinnalliset tahansa. Muista vain, ettei kenenkään tarvitse myöskään tyytyä sinuun.

Vierailija
71/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se näön heikkeneminen mikään vakio ole,riippuu miten silmiä suojataan sekä auringolta että ravinnolla.

Vierailija
72/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä kriteerit kohdillaan, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
73/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla on aika vanhanaikainen käsitys silmälaseista. Nykyisin tiedetään, että runsas katseen kohdistaminen lähelle ja runsas sisätiloissa vietetty aika altistaa likinäköisyydelle. Silmälasit vain yleistyvät. Kannattaa etsiä sitä kumppania hiukan vähemmän koulutettujen keskuudesta.

Olisivat ainakin enemmän samalla tasolla sitten henkisesti. Ap:lle saatta tulla ikävänä yllätyksenä kun hän itse ei kelpaa koska _____________( laittakaa esimerkkejä tähän)

Vierailija
74/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tämä peruskysymys: minkä ikäisiä oikein olette?

Vierailija
75/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista kysellä onko kumppani käynyt laser-leikkauksessa korjauttamassa näköään, jottei tule yllätyksenä kun myöhemmin yhteiselle lapselle täytyy jo kaksivuotiaana ostaa pullonpohjalasit kuminauhoilla.

Voi ei! Tajusin just, että yksi tapailemani mies on käynyt laserleikkauksessa ja jos saisin sen kanssa lapsia, niistä tulisi myös silmälasipäitä. Mutta ei meillä mitään vakavaa olekaan.

Mutta tämä on yksi syy siihen miksi vähän välttelen tän silmälasipäisen tapaamista. Kun mietin voisiko mulle vielä kehittyä jotain tän toisen miehen kanssa. Tosin se on varattu nykyään. Mutta ei ollut tavattuamme. Sai kuitenkin käsityksen, etten ole kiinnostunut ja etsi toisen naisen. Kuitenkin jotain meidän välillä on jatkuvasti ollut nytkin.

Ap

Jos sinä ap saat joskus lapsia, niin ei ole mitään takeita, ettei jälkeläisilläsi olisi paljon pahempiakin "vikoja" kuin huono näkö. Vaikka kuin valitset, et voi olla varma , että jälkeläisesi olisivat valioyksilöitä.

Vierailija
76/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä ole mikä silmälasien vihaaja. Nyt mies on yrittänyt ehdottaa tapaamista enkä tiedä mitä tehdä. En viitsi suoraan ilmoittaa, että en halua treffejä, koska sinulla silmälasit.

Ap

Kannattaisi. Mies saisi ainakin tietää mitä olet naisiasi eikä tuhlaisi enempää aikaansa sinuun.

Suuri osa ihmisistä saa lasit jossain vaiheessa elämää. Tiedoksi.

Vierailija
77/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nainen, joka pitää silmälaseja on aika kuuma. Kertoo myös hyvästä itsetunnosta ja todennäköisesti on myös hyvin kouluttautunut.

Uskon, että tänä pätee myös miehiin

Vierailija
78/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Tuo on sama asia kuin, että mies ei lähde sinun kanssa treffeille koska sinulla on pienet tissit.

No eikös tämän pitäisi myös olla ihan ok? Jokaisella meillä on joku preferenssi, josta ei mielellään jousta. Jollakulla se voi olla ihonväri tai sukupuoli, jollakulla hiusten pituus, ihmisen pituus tms. Jos suuret rinnat ovat miehelle "se juttu" naisessa, niin tottakai sitä saa etsintävaiheessa painottaa.

Vierailija
79/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole oikeasti hyviä syitä karttaa silmälasipäisiä, siksi olet epävarma tässäkin asiassa, etkä uskalla sanoa asiaa miehelle. Et kehtaa tai osaa seistä mielipiteesi takana, koska sinulla ei ole sille mitään pohjaa eikä perusteluja, eikä syitä. Sen osoittaa se, että se ei haittaisi, jos mies saisi lasit myöhemmin. Eli lasit eivät sittenkään ole ongelma, vaan jokin muu. Mutta siitä et vain pääse ikinä perille ja annat lasiasian pilata mahdollisuutesi saada mies (toista ei varmaan tulekaan).

Kuten kerroin aiemmassa kommentissani, olen tavannut yhtä miestä nyt noin kolme vuotta. Hän oli tavatessamme sinkku aivan kuten minäkin, mutta koska olin epävarma tunteistani häntä kohtaan, en lämmennyt hänen ehdotuksilleen. Myös välimatka vaikeutti asiaa. Pari vuotta sitten hän tapasi toisen naisen ja asuvat yhdessä. Siitä huolimatta meillä on kuitenkin oma juttumme ja tavataan yleensä kerran viikossa. Vieläkään en ole perillä tilanteestamme, koska ikävöin välillä häntä ja pidän hänen seurastaan. Olisi kiva oppia tuntemaan hänet paremmin ja jutella perinpohjaisesti asioista. Ja juuri hän on suurin este treffailulle. En usko, että silmälasit niinkään. Ehkä hieman pelkäsin, että entä jos silmälasipäinen mies kolahtaakin minuun ja silloin joutuisin jättämään tämän toisen. Vastassa voisi olla kuka hyvänsä ja silti epäröisin.

Ap

Vierailija
80/103 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan piilotin eilen treffiprofiilini puoleksi tunniksi ja, kun kävin palauttamassa takaisin profiilin puolen tunnin kuluttua, huomasin silmälasimiehen piilottaneen myös profiilinsa. Eli en saa häneen enää mitään yhteyttä. Tänään päätin kokonaan poistaa profiilini ja ehkä se olikin hyvä ratkaisu. Jos en koe olevani valmis luopumaan toisesta miehestä, miksi etsiä uutta.

Ap