Onko pakko hyväksyä silmälasipäiset treffikumppaneiksi, jos ei tunnu siltä?
Olen kirjoitellut jonkin aikaa miehen kanssa ja selvisi vähän aikaa sitten, että hänellä on silmälasit. Tavattu ei olla vielä kertaakaan eikä vaihdettu kuvia. Kun mulla on jo etukäteen ajatus, että oudoksun silmälaseja niin miksi pitäisi itsensä pakottaa hyväksymään ne? Ja kun ajattelee, että samaa ihmistä on katsottava koko loppuelämänsä. Kaverina mikä ettei, mutta elämänkumppanina eri asia. Ehkä olen vähän pinnallinen, mutta on varmasti muitakin, joilla samanlaiset ajatukset. Yksi kaverini kummastelee miten silmälasit karsivat miesehdokkaitani. Mutta hänellä itsellään silmälasit, joten helppo samaistua. Eikö ole itsensä pettämistä yrittää hyväksyä jokin ominaisuus, jota vierastaa? Kommentteja? Asiallisia. Ja toivoisin samankaltaisilta ihmisiltä kuin minä, koska sellaisia varmasti löytyy.
Kommentit (103)
Tuo oli aivan normaalia jo 80-luvulla. Suosikin kirjeenvaihtopalstallakin aina luki: "Läskit ja rillipäät älkööt vaivautuko"
Enkä ole mikä silmälasien vihaaja. Nyt mies on yrittänyt ehdottaa tapaamista enkä tiedä mitä tehdä. En viitsi suoraan ilmoittaa, että en halua treffejä, koska sinulla silmälasit.
Ap
Jotenkin tämä huvitti minua :D ei minuakaan silmälasit viehätä ja miehelläni on tosi huono näkö, mutta käyttää piilareita. En kuitenkaan ajattele, että en voisi tapailla silmälasipäistä miestä.
Tuskin tuo mies mitään sinussa menettää, olethan rehellinen hänelle kuitenkin ja kerrot miksi.
Ei se mikään pakko ole. - En minäkään haluaisi välttämättä treffata ihmistä, jolle silmälasini ovat niin iso ongelma, että ei halua niiden vuoksi treffata, vaikka muutoin olisi jo kiinnostunut niin paljon, että on kirjoittanut ja ollut yhteydessä ihmiseen, josta ei ole eläessään nähnyt kuvaa, saati kohdannut elävänä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä saat tykätä juuri siitä mistä itse haluat. Voit tietty kysyä, josko mies voisi alkaa käyttämään piilareita. Eihän se tosin mukavaa ole, että mahdolliset lapsetkin joutuvat todennäköisesti käyttämään laseja.
Tuo on totta, en tullut itse ajatelleeksi.
Ap
Saahan sitä jokainen tykätä mistä tykkää, mutta olisi kyllä ihan reilua kertoa, että et halua treffeille, koska hänellä on silmälasit.
Kannattaa muuten sitten tulevaisuudessa hyvissä ajoin ennen ikänäköä hankkiutua eroon mahdollisesta kumppanista.
Vierailija kirjoitti:
Sinä saat tykätä juuri siitä mistä itse haluat. Voit tietty kysyä, josko mies voisi alkaa käyttämään piilareita. Eihän se tosin mukavaa ole, että mahdolliset lapsetkin joutuvat todennäköisesti käyttämään laseja.
Nykyisen jatkuvan kännykän- ja tietokoneentuijottelun vuoksikohta kaikki joutuvat käyttämään silmälaseja. Ainoastaan lukutaidottomat idiootit välttyvät siltä.
Kerta et ole vielä edes nähnyt miestä niin hyvin pinnallista tuon takia jättää tapaamatta. Joillekkin ne silmälasit sopivat paemmin kuin ilman rillejä.
Ja miten voi olla, että aika iso osa treffipalstan ihmisistä silmälasipäisiä? Varmaan osaisin samaistua paremmin, jos itselläkin olisi lasit.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Enkä ole mikä silmälasien vihaaja. Nyt mies on yrittänyt ehdottaa tapaamista enkä tiedä mitä tehdä. En viitsi suoraan ilmoittaa, että en halua treffejä, koska sinulla silmälasit.
Ap
Miksi et halua suoraan tuota sanoa?
Ap, mitään tässä maailmassa ei ole tehdä kuin kuolla. Vittu, kun olet tooooooodella pinnallinen ihminen. Muista siinä vaiheessa tuo aloituksesi, kun sulla alkaa itsellä ikänäkö vaivaamaan. Muutama vuosikymmen taitaa mennä, koska aloituksesta päätellen olet just ehkä 20v.
Ei todellakaan. En minä tahtoisi treffailla ihmistä, jota joku piirre minussa tai tyylissäni häirisee ja joka joutuu näkemään vaivaa koettaessaan olla häiriintymättä asiasta. Kriteerejä saa olla, ja joskus ne vain kuulostavat ääneen sanottuina todella lapsellisilta, vaikka ovat oikeasti merkittäviä kiinnostumisen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Eipähän katsella samoja miehiä. Tykkään silmälaseista.
Onko sinulla lasit? Niin arvelisin.
Mun mies sai silmälasit muutama vuosi ikänäön jälkeen. Eli ensin hänelle ostettiin lähikatseluun lasit ja myöhemmin jouduttiin ostamaan lasit, joilla näkee kauas.
(En oikein ymmärrä, mutta niissä kaukolaseissa on vähemmän plussaa kuin lähilaseissaan) Mitä sää olisit minuna tehnyt, jos puoliso saa lasit naimisiinmenon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tämä huvitti minua :D ei minuakaan silmälasit viehätä ja miehelläni on tosi huono näkö, mutta käyttää piilareita. En kuitenkaan ajattele, että en voisi tapailla silmälasipäistä miestä.
Miten tapasit miehesi? Häiritsivätkö lasit alussa?
Suurimmalla osalla aikuisista on silmälasit viimeistään nelikymppisenä. Jos treffailet jotakuta silmälastonta, saattaa paljastua, että hänellä onkin piilarit. Jos silmät herkistyvät piilareille, tulee siitäkin tyypistä rillipää.
No, kriteerinsä kullakin. Itse keskittyisin henkilön luonteeseen ja muuhun vetovoimaan enemmän.
Mä tapasin mieheni baarissa ja vasta toisilla treffeillä selvisi, että hän onkin rillipää. Mikäs siinä, olen itsekin. Lapsistamme toinen on rillipää ja toinen ei.