Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnusluku kortit poistumassa.... miksi?

09.10.2018 |

Olevinaan turvallisuusasia, mutta selosta tyhmälle kuinka paperin voi hakkeroida?

Vai onko posti menettänyt maineensa?
Vaikka nuo tunnukset saisikin haltuunsa niin vielä tarvitsee käyttäjätunnuksen...

Aivan turhake tuo tunnusluku sovellus, mitä sää teet kun kännykkä hajoo?
"osta uus"

vyörytetty siis asiakkaiden vastuulle, jee

kyllä minä oon luonnon aineiden säästämisen kannalla, ton paperilapun olisi voinut vain muuttaa eri materiaaliksi, niinkuin vaikka muovi kortit, jotka aina palautettaisi pankille kun on käytetty loppuun ja niissä voisi olla joku viivakoodi systeemi lisänä

tai sitten niissä täytyisi olla vielä joku lisävarmenne, rekisteröidään henkilön x puhelinnumeroon esimerkiksi...

qr koodeja vaikkapa hyödyntäen

Kommentit (214)

Vierailija
181/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten toimitte jos älykännykkä hajoaa tai varastetaan? Milläs sitten maksetaan, kertokaapa tyhmälle.

Läppärillä minä ainakin maksaisin. Tai tabletilla.

Eipä onnistu, koska tunnistautuminen ja maksujen vahvistus pitää tehdä tuolla hajonneella / varastetulla kännykällä. Muuta vaihtoehtoa ei ole.

No onhan. Ei kännykkää tarvita ollenkaan välttämättä.

Ei ole. Sillä hetkellä, kun kännykkäsi varastetaan, sinulla ei ole mitään keinoa päästä verkkopankkiisi. Jos olet ulkomailla, ja haluat osta lentoliput Suomeen, että pääset hoitamaan asiaa Nordean, ei sekään välttämättä onnistu, koska et sinne verkkopankkiin pääse ilman kännykän tunnuslukusovellusta. Uutta tunnuslukusovellusta ei voi ladata millekään laitteelle, ilman tunnuslukuja, jotka on siis siellä varastetussa sovelluksessa...

Sitä varten on luottokortti. Kannattaa ostaa menopaluulippu.

Vierailija
182/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toimitte jos älykännykkä hajoaa tai varastetaan? Milläs sitten maksetaan, kertokaapa tyhmälle.

Ostat uuden älykännykän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse pitänyt Nordean tunnuslukusovellusta hyvin näppäränä, mutta mitä tekee Nordea:

6.11.2018 alkaen sovellus ei ole käytössä enää Windows-puhelimissa.

Yht´äkkiä tuli ilmoitus pari viikkoa sitten. Hupsis vain... S*na!

Minun siis on pakko ostaa joku h*tin Android- p***a kakkkospuhelimeksi ja siihen halpisliittymä, jossa on rajaton netti, muttei muuta suurempaa.

Ja numero salaiseksi, ettei siihen kukaan soittele.

Haluan jatkossakin hoitaa raha-asiani ja muut tunnistautumiseni puhelimella ja nyt tämä vaatinee ainakin n. 100 € investoinnin.

Ihan vaan tiedoksi, että VI-HAAN Androidia.

Niin hankala ja v-mäinen vanhaan kunnon Windowsiin verrattuna!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ÄRGH!

Tätä minäkin ihmettelen, että yhtäkkiä kerrotaan käytön loppuvan kuukauden varoajalla. Mitään huhujakaan en ollut kuullut ennen tuota ilmoitusta sovelluksessa. Mitä jos ei käyttäisi sovellusta neljään viikkoon ja sitten yhtäkkiä sovellus ei toimikaan...

Tekstisi kertoo sinulla olevan vähän muitakin ongelmia, mutta sanotaan nyt että kyllä tämä on ollut tiedossa jo pidemmän aikaa jos vähänkään seuraa mediaa.

Vierailija
184/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin jos varastetaan niin rahat ei lähde paitsi jos puh tunnusluku 0000 ja käyttäjätunnus ja koodi merkitty ja kaikki samassa pakkauks3ssa plus luottokortit. Tarkoittaa että oot tyhmä ollut.

Vierailija
185/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä vain lähinnä oppikoulu vanhukset osaavat verkkopankin ja niin monet kuitenkin asioi ihan pankissa ja mahdotonta osaamista enään opettaa.Myös jonkun tunnuslukulaitteen laskun hyväksyntä pistää nuoremmatkin ymmällään ja ohjeet täytyi kirjoittaa.Ihmetyttää kun kaikki uudistukset tyhjätasku nuorten ehdoilla?

Vierailija
186/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutosvastaisuus ;)

Kunhan olet käyttänyt sovellusta vähän aikaa, ihmettelet että miksi vasta nyt tämäkin asia on tehty helpoksi.

Vai kaipaatko vielä painettuja puhelinluetteloitakin?

Veikkaan, että tuo sovellus kieltäytyy toimimasta jos havaitsee että puhelimessa on joku muu kuin alkuperäinen android tietoturva-aukkoineen koska puhelinvalmistajat jakaa päivityksiä vain parin vuoden ajan. Aika säälittävä elinaika puhelimelle mielestäni ja tällaisen pankin kuningasidean vuoksi olen pakotettu ostamaan uusi puhelin vähän väliä jos haluan pitää tietoturvan kunnossa?

Näin juuri!

Op lopetti täysin yllättäen toimintansa - android 4 - versiossa.

Toki sivuillaan on tästä väärä tieto, neuvotaan siis : --- ) että android 4 kelpaa.

Mobiilisovellus siis.

Verkkopankkiin toki pääsee.

Mikä puhelin seuraavaksi, siinä pulma.

Nordea mobiili pelittää vielä tuossa nelos - android.

Vierailija
187/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämme digiaikaa emme kivikautta. Koita nyt tajuta se.

Sinä ja sun digiaikas..Ihan kun se Digi olis joku jumala, ja sitä se sulle varmaan onkin. Sitten kun se sinun idioottivarma digisi pettää niin siinäpä seisoskelet idiootin näköisenä kysymysmerkkinä ihmettelemässä että mitä "mää nyt teen?"

Vierailija
188/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten uhosin, toteutin, ja kirjoitin Nordeaan seuraavaa:

"Arvoisa Nordea.

Olen 48-vuotias ja ollut koko ikäni joko KOP:n, Meritan ja nyttemmin Nordean asiakas.

Ensimmäisen tilin isoäitini avasi minulle 1970, kun synnyin.

Olen saanut teiltä opintolainan.

Olen maksanut sen pois.

Olen makuuttanut rahojani kannattamattomilla tileillänne, omaa tyhmyyttäni tosin.

Ja nyt yhtäkkiä parisen viikkoa sitten tuli viesti, että erittäin hyvä ja näppärä pankki- ja tunnistaumissovellus loppuu 6.11.2018 Windows-puhelimestani!

Se tarkoittaa minulle ainakin 100 € lisäkuluja! Joudun ostamaan jonkun Android-puhelimen ja siihen liittymän, jotta voin hoitaa raha-asiani jatkossakin helposti.

Näinkö te palvelette kymmenien vuosien jälkeen minua?

Ja monia, monia muita, joilla on erittäin hyvä, toimiva Windows-puhelin?

En ole mikään rikas, joka sijoittaisi tai jonka rahoista muuten saisitte voittoa.

Olen teille varsin hyödytön, mutta todella vihainen hyödytön, köyhä yh-äiti, jonka lapsen harrastus loppuu joulukuuhun, koska minulla ei ole varaa maksaa kaikkea.

Tunnuslukulaite on ihan höpö, joten älkää edes kehdatko minulle moista naurettavuutta ehdottaa.

Olen pettynyt Nordeaan.

Ette te kasvottomat nettikekselijäät mitään menetä, jos siirrän palkkatilini toiseen pankkiin.

Minä menetän lähes 50-vuotisen suhteen pankkiin, johon luotin."

Vierailija
189/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat uuden älykännykän.

Osta samalla mullekin kun siellä päin liikut.

Vierailija
190/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap mitä sä teet, jos sun kännykkä hajoaa?

Niin, taidat ostaa tilalle uuden, oli sulla pahvinen lappu tai ei.

Nordealla onkin niin "näppärä" systeemi, että uuteen puhelimeen saa mobiilipankin vain vanhan puhelimen asetusten kautta. Mutta entäpä kun vanha puhelin on pirstaleina tai kadonnut? Siinäpä sitten ihmetellään, ja siinä tarvitaankin yllättäen sitä paperista tunnuslukuläpyskää jotta päästään verkkopankin kautta vahvistamaan mobiilipankki uuteen puhelimeen. Pelkillä tunnusluvuilla tai salasanalla ei onnistu. 

Toinen vaihtoehto on lähteä konttorissa käymään, josta lähettävät sitten etanapostilla kotiin jonkun avauskoodin seuraavan 5-10 pankkipäivän aikana... Entäpä jos satut olemaan ulkomailla?

Jos ette usko, niin saa vapaasti kokeilla. 

Mulla on tunnuslukusovellus puhelimessa ja iPadissa. Tuskin ne yhtäaikaa varastetaan tai menee rikki.

Vierailija
191/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läppärillä minä ainakin maksaisin. Tai tabletilla.

Eipä onnistu, koska tunnistautuminen ja maksujen vahvistus pitää tehdä tuolla hajonneella / varastetulla kännykällä. Muuta vaihtoehtoa ei ole.

No eikä tarvitse, kun voit tehdä sen toisella puhelimellakin. Jos kyseessä on siis mobiilivarmenne, kun joku sanoi, että tunnuslukusovellus on sama asia. En vaan sitten käsitä, että miksi siihen muka tarvitsisi erillisen sovelluksen ja salasanahan on sitten aina sama.

Vierailija
192/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se tunnuslukulaite on ihan ok. Mulla on työpuhelin, johon ei saa ladata omavaltaisesti sovelluksia enkä kyllä tuota tietoturvaltaan mikkihiiri-tasoa olevaa Nordean sovellusta haluaisikaan käyttää. Otin siis sen laitteen, joka toki on paperitaulukkoa hankalampi mutta ihan periaatteesta otin sen enkä sovellusta. Toimii kuitenkin, vaikka paperitaulukko on ehdottomasti paras. Ne, joilla nyt loppuu tuo käyttömahdollisuus niin ottakaa vaan se laite, mieluummin kuin ostatte jotain ylimääräisiä Android-puhelimia vain Nordean pillin mukaan tanssiaksenne. Tai todellakin vaihtakaa pankkia.

Vierailija
193/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat uuden älykännykän.

Ja jotta saat uuteen älykännykkääsi mobiilipankin, niin ainakin Nordealla tarvitset siihen sitä vanhaa puhelintasi. Mutta jos vanha puhelin onkin kadonnut tai hajonnut? Ohops. Ei onnistu. 

Vierailija
194/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap mitä sä teet, jos sun kännykkä hajoaa?

Niin, taidat ostaa tilalle uuden, oli sulla pahvinen lappu tai ei.

Nordealla onkin niin "näppärä" systeemi, että uuteen puhelimeen saa mobiilipankin vain vanhan puhelimen asetusten kautta. Mutta entäpä kun vanha puhelin on pirstaleina tai kadonnut? Siinäpä sitten ihmetellään, ja siinä tarvitaankin yllättäen sitä paperista tunnuslukuläpyskää jotta päästään verkkopankin kautta vahvistamaan mobiilipankki uuteen puhelimeen. Pelkillä tunnusluvuilla tai salasanalla ei onnistu. 

Toinen vaihtoehto on lähteä konttorissa käymään, josta lähettävät sitten etanapostilla kotiin jonkun avauskoodin seuraavan 5-10 pankkipäivän aikana... Entäpä jos satut olemaan ulkomailla?

Jos ette usko, niin saa vapaasti kokeilla. 

Mulla on tunnuslukusovellus puhelimessa ja iPadissa. Tuskin ne yhtäaikaa varastetaan tai menee rikki.

Sulla on, ja niin on mullakin. Mutta kaikilla ei ole, jolloin tulee yllätyksenä ettei mobiilipankkia saa uuteen puhelimeen ilman vanhaa puhelinta tai sitä paperista tunnuslukuläpyskää. 

Vierailija
195/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse pitänyt Nordean tunnuslukusovellusta hyvin näppäränä, mutta mitä tekee Nordea:

6.11.2018 alkaen sovellus ei ole käytössä enää Windows-puhelimissa.

Yht´äkkiä tuli ilmoitus pari viikkoa sitten. Hupsis vain... S*na!

Minun siis on pakko ostaa joku h*tin Android- p***a kakkkospuhelimeksi ja siihen halpisliittymä, jossa on rajaton netti, muttei muuta suurempaa.

Ja numero salaiseksi, ettei siihen kukaan soittele.

Haluan jatkossakin hoitaa raha-asiani ja muut tunnistautumiseni puhelimella ja nyt tämä vaatinee ainakin n. 100 € investoinnin.

Ihan vaan tiedoksi, että VI-HAAN Androidia.

Niin hankala ja v-mäinen vanhaan kunnon Windowsiin verrattuna!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ÄRGH!

Tätä minäkin ihmettelen, että yhtäkkiä kerrotaan käytön loppuvan kuukauden varoajalla. Mitään huhujakaan en ollut kuullut ennen tuota ilmoitusta sovelluksessa. Mitä jos ei käyttäisi sovellusta neljään viikkoon ja sitten yhtäkkiä sovellus ei toimikaan...

Tekstisi kertoo sinulla olevan vähän muitakin ongelmia, mutta sanotaan nyt että kyllä tämä on ollut tiedossa jo pidemmän aikaa jos vähänkään seuraa mediaa.

Mediastako asiakkaan pitää ne pankkinsa tulevat jutut tietää? Eikä pankki mitenkään hyvissä ajoin voi tiedottaa itse omia asiakkaitaan suoraan kuten kuuluisi?

Vierailija
196/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta se tunnuslukulaite on ihan ok. Mulla on työpuhelin, johon ei saa ladata omavaltaisesti sovelluksia enkä kyllä tuota tietoturvaltaan mikkihiiri-tasoa olevaa Nordean sovellusta haluaisikaan käyttää. Otin siis sen laitteen, joka toki on paperitaulukkoa hankalampi mutta ihan periaatteesta otin sen enkä sovellusta. Toimii kuitenkin, vaikka paperitaulukko on ehdottomasti paras. Ne, joilla nyt loppuu tuo käyttömahdollisuus niin ottakaa vaan se laite, mieluummin kuin ostatte jotain ylimääräisiä Android-puhelimia vain Nordean pillin mukaan tanssiaksenne. Tai todellakin vaihtakaa pankkia.

Tuskin on ilmainen tuollainen tunnuslukulaite.

Vierailija
197/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nauravat vanhaa pahvilappua hankalaksi ottaa esimerkiksi matkalle. Kun nyt sitten niitä laskuja matkoillaan maksavat.

Mutta jos ei ole älylaitetta eikä halua ta voi hankkia, niin paljon vaikeampaa on mukana raahata tuota erillistä tunnuslukulaitetta?

Pahvilappua voi taittaa ja laittaa lompakkoon, tunnuslukulaitetta ei. Ja katso se pitää kykyä johonkin virtalähteeseen ainakin ennenkuin toimii muualla kuin kotona?

Joka tapauksessa niille joilla ei ole älylaitetta tulee hankalampaa tunnuslukulaitteen kanssa pelatessa kuin pahvilappua käyttäen.

Ja he eivät tosiaan voi maksaa laskuaan matkoilla, kun tätä kriteeriä täällä nyt niin suurena etuna hehkutetaan.

Eli höpö höpö.

Monella ihmisellä ei ole kuin yksi puhelin kerrallaan käytössä. Ongelmia tulee monelle jos tosiaan pitää saada siitä vanhasta (pimentyneestä) puhelimesta ulos jotain tietoa, että pankkisovellus toimii siirryttäessä uuteen puhelimeen.

Onko nyt tämäkään oikein ja ajateltu tarpeeksi pitkälle?

Vierailija
198/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kait se pitää kytkeä johonkin virtalähteeseen, korjaus, automaattinen kirjoitus sekoili.

Vierailija
199/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on ilmainen tuollainen tunnuslukulaite.

Ensimmäinen on ilmainen, jos tuhoaa sen niin uusi maksaa kympin. Tilasin juuri, en ole edes käyttänyt vielä.

Vierailija
200/214 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on huono, että kaikki asiat on yhdessä paikassa. Eli puhelimessa. Applella on tietojen hävittämistä eli, mutta onko muilla? Kaikki puhelimet saa käyttöön uudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi