Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnusluku kortit poistumassa.... miksi?

09.10.2018 |

Olevinaan turvallisuusasia, mutta selosta tyhmälle kuinka paperin voi hakkeroida?

Vai onko posti menettänyt maineensa?
Vaikka nuo tunnukset saisikin haltuunsa niin vielä tarvitsee käyttäjätunnuksen...

Aivan turhake tuo tunnusluku sovellus, mitä sää teet kun kännykkä hajoo?
"osta uus"

vyörytetty siis asiakkaiden vastuulle, jee

kyllä minä oon luonnon aineiden säästämisen kannalla, ton paperilapun olisi voinut vain muuttaa eri materiaaliksi, niinkuin vaikka muovi kortit, jotka aina palautettaisi pankille kun on käytetty loppuun ja niissä voisi olla joku viivakoodi systeemi lisänä

tai sitten niissä täytyisi olla vielä joku lisävarmenne, rekisteröidään henkilön x puhelinnumeroon esimerkiksi...

qr koodeja vaikkapa hyödyntäen

Kommentit (214)

Vierailija
1/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pankki? Puolestani lähimaksun voisi poistaa s-kortilta. Sehän se riski on.

Vierailija
2/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vissiin ollut aika pitkillä päiväunilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voidaan lopettaa jonkun yksilön toiminta.

Isoveli valvoo.

Vierailija
4/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö tämä asia vasta meni jakeluun? Vanha juttu.

Vierailija
5/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinusta nykyaikaa, että pankki lähettää sulle kirjeessä pahvisen läpyskän, josta sinä sitten tihrustat avainlukuja laskuja maksaessasi? Otatko läpyskän matkoille mukaan, jotta voit tarvittaessa hoitaa pankkiasioita tai muita asioita, joissa tunnistautumista varten tarvitaan avainluku?

Vierailija
6/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

Olevinaan turvallisuusasia, mutta selosta tyhmälle kuinka paperin voi hakkeroida?

- Valokuvalla

- Kynällä ja paperilla

- Kysymällä

- Varastamalla

- Kopioimalla

- Hukkaamalla se lista itse

Vierailija
7/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinusta nykyaikaa, että pankki lähettää sulle kirjeessä pahvisen läpyskän, josta sinä sitten tihrustat avainlukuja laskuja maksaessasi? Otatko läpyskän matkoille mukaan, jotta voit tarvittaessa hoitaa pankkiasioita tai muita asioita, joissa tunnistautumista varten tarvitaan avainluku?

En ole ap, mutta minusta pahvinen kortti oli tosi kätevä. Mitään tihrustamista sen lukeminen ei vaatinut. Eikä tullut mieleenkään ottaa sitä matkoille mukaan. Ihan kotilaatikossa se oli, kun sitä kerran kuukaudessa tarvitsin hyväksyessäni e-laskut.

Vierailija
8/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvitsen matkalle lähtiessä pankkitunnuksia? Kyllä tähän asti on riittänyt luottokortti, passi ja ajokortti. 

Vierailija
9/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin koska paljon näppärämpää on että vorot pöllivät ja hakkeroivat tai pelkästään hakkeroivat älypuhelimen.

Ettei varkaiden tarvi leikkiä paperilla.

Ihan totta.

Vierailija
10/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vissiin sitten muinaisjäänne, mutta minulla on S-pankin pahviläpyskä tunnuslukulistana ja se ajaa hommansa vieläkin ihan hyvin. Läpyskä taittuu luonnostaan ja mahtuu näin normaalikokoiseen lompakkoon, jossa säilytän sitä omassa taskussaan.

t. fossiili kolmekymppinen

Vierailija
11/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mitä sä teet, jos sun kännykkä hajoaa?

Niin, taidat ostaa tilalle uuden, oli sulla pahvinen lappu tai ei.

Vierailija
12/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta minusta pahvinen kortti oli tosi kätevä. Mitään tihrustamista sen lukeminen ei vaatinut. Eikä tullut mieleenkään ottaa sitä matkoille mukaan. Ihan kotilaatikossa se oli, kun sitä kerran kuukaudessa tarvitsin hyväksyessäni e-laskut.

Miksei voisi ottaa mukaan?

Vierailija
13/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutosvastaisuus ;)

Kunhan olet käyttänyt sovellusta vähän aikaa, ihmettelet että miksi vasta nyt tämäkin asia on tehty helpoksi.

Vai kaipaatko vielä painettuja puhelinluetteloitakin?

Vierailija
14/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti hämmästynyt, että noin moni vielä käyttää läpyskää. Ja mikä tunnuslukusovellus? Onko joissain pankeissa sitten semmoinen? Minulla on yksi ainoa koodi mobiilipankin käyttöön eikä tarvitse muita käyttää. Samalla salasanalla hoituu kirjautuminen ja maksut. Ei tarvitse olla läpyskää mukana, jos vaikka tarvitsee siirtää rahaa säästötililtä omalle tilille.

Vierailija
15/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin älykännyn ihan vaan sen takia kun Nordea on luopumassa siitä todella helposta ja kätevästä

tavasta maksaa laskut pahviläpyskän avulla. En ole vieläkään tajunnut kuinka pääsen puhelimen kautta

pankin sivuille, yrittänyt oon monta kertaa! Aina vaan sanoo että virheellinen kirjautuminen- grr!!

Vierailija
16/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin koska paljon näppärämpää on että vorot pöllivät ja hakkeroivat tai pelkästään hakkeroivat älypuhelimen.

Miten? Ja millä tapaa se heitä auttaisi?

Vierailija
17/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? En maksa laskuja matkoilla ollessani.

Vierailija
18/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti matkasi eivät ole pitkiä. Minä olen paljon reissussa, ja haluan että pystyn aina hoitamaan raha-asioitani ja kaikkia muitakin asioita on tarvittaessa. Voinhan haluta vaikka tilata netistä jotain, ja pitää tunnistautua maksun yhteydessä.

Olenkin ottanut läpyskästä kuvan kännykkääni.

Vierailija
19/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti matkasi eivät ole pitkiä. Minä olen paljon reissussa, ja haluan että pystyn aina hoitamaan raha-asioitani ja kaikkia muitakin asioita on tarvittaessa. Voinhan haluta vaikka tilata netistä jotain, ja pitää tunnistautua maksun yhteydessä.

Olenkin ottanut läpyskästä kuvan kännykkääni.

Lähden pian kolmeksi viikoksi Madeiralle. Sitä ennen maksan kaikki laskut. So simple!

Rahaa otan jonkun verran käteisenä ja perillä nostan lisää automaatista. Ruokakaupassa maksan kortilla.

Vierailija
20/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin älykännyn ihan vaan sen takia kun Nordea on luopumassa siitä todella helposta ja kätevästä

tavasta maksaa laskut pahviläpyskän avulla. En ole vieläkään tajunnut kuinka pääsen puhelimen kautta

pankin sivuille, yrittänyt oon monta kertaa! Aina vaan sanoo että virheellinen kirjautuminen- grr!!

Apua, oikeasti? :D

Mene vaikka pankissa käymään, niin auttavat sut kyllä alkuun ja pidemmällekin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi