Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnusluku kortit poistumassa.... miksi?

09.10.2018 |

Olevinaan turvallisuusasia, mutta selosta tyhmälle kuinka paperin voi hakkeroida?

Vai onko posti menettänyt maineensa?
Vaikka nuo tunnukset saisikin haltuunsa niin vielä tarvitsee käyttäjätunnuksen...

Aivan turhake tuo tunnusluku sovellus, mitä sää teet kun kännykkä hajoo?
"osta uus"

vyörytetty siis asiakkaiden vastuulle, jee

kyllä minä oon luonnon aineiden säästämisen kannalla, ton paperilapun olisi voinut vain muuttaa eri materiaaliksi, niinkuin vaikka muovi kortit, jotka aina palautettaisi pankille kun on käytetty loppuun ja niissä voisi olla joku viivakoodi systeemi lisänä

tai sitten niissä täytyisi olla vielä joku lisävarmenne, rekisteröidään henkilön x puhelinnumeroon esimerkiksi...

qr koodeja vaikkapa hyödyntäen

Kommentit (214)

Vierailija
21/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti pahviläpyskä on toiminut hyvin ja ilman ongelmia vuosikausia. Väärinkäytölsiä ei ole ilmennyt ja vanhukset ja heikkonäköiset ovat pystyneet hoitamaan pankkiasiansa. On suorastaan sikamaista, että pakotetaan kaikki käyttämään kännykkää maksettaessa laskuja.

Vierailija
22/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tajua miten saan tuon tunnuslukusovelluksen uudestaan toimimaan sitten kun tämä nykyinen puhelimeni hajoaa. Stressaan tuota jo nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerät tunnuslukulistat HETI pois, mobiiliin tunnistus, kiitos!

Vierailija
24/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä vaikka mulle se sovellus on paljastunut kätevämmäksi. Ei kaikki niin tykkää. Pitää ajatella myös teknologialuddiitteja.

Silti, ap. on kyllä aika haukansilmä kun qr-koodit ja viivakoodit sujuu kuitenkin ilman älylaitteita.

Vierailija
25/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinusta nykyaikaa, että pankki lähettää sulle kirjeessä pahvisen läpyskän, josta sinä sitten tihrustat avainlukuja laskuja maksaessasi? Otatko läpyskän matkoille mukaan, jotta voit tarvittaessa hoitaa pankkiasioita tai muita asioita, joissa tunnistautumista varten tarvitaan avainluku?

En ole ap, mutta minusta pahvinen kortti oli tosi kätevä. Mitään tihrustamista sen lukeminen ei vaatinut. Eikä tullut mieleenkään ottaa sitä matkoille mukaan. Ihan kotilaatikossa se oli, kun sitä kerran kuukaudessa tarvitsin hyväksyessäni e-laskut.

Miksei voisi ottaa mukaan?

Miksi pitäisi? En maksa laskuja matkoilla ollessani.

Ilmeisesti matkasi eivät ole pitkiä. Minä olen paljon reissussa, ja haluan että pystyn aina hoitamaan raha-asioitani ja kaikkia muitakin asioita on tarvittaessa. Voinhan haluta vaikka tilata netistä jotain, ja pitää tunnistautua maksun yhteydessä.

Olenkin ottanut läpyskästä kuvan kännykkääni.

Miten paljon se sinun läpyskäsi sitten painaa tai vie tilaa? Tuohon kännykkäkoteloon se mahtuu ihan yhtä hyvin kuin pankkikorttikin, jos se nyt ihan välttämätön on mukana matkalla. 

Vierailija
26/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä vaikka mulle se sovellus on paljastunut kätevämmäksi. Ei kaikki niin tykkää. Pitää ajatella myös teknologialuddiitteja.

Silti, ap. on kyllä aika haukansilmä kun qr-koodit ja viivakoodit sujuu kuitenkin ilman älylaitteita.

Minä en siviilielämässä kyllä tarvitse mitää qr-koodeja tai viivakoodeja. Näitä tulee vastaan ainoastaan junalipuissa ja kaupan kassalla, enkä minä niitä itse silloin lue, vaan joku muu. Minkälaisissa tilanteissa sinä joudut noita lukemaan, jos niiden takia tarvitset älylaitteita? Itse en edes tiedä, miten puhelimellani luettaisiin joku qr-koodi ja miksi niin pitäisi tehdä. 

Vierailija
27/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempaa on että yleinen pankkitunnistus ei ehkä toimi netissä ensi vuonna,hinta ongelmana.Henkilökortti ei toimi älypuhelimella vaikka sirukortin voi lukea puhelimella.

Vierailija
28/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinusta nykyaikaa, että pankki lähettää sulle kirjeessä pahvisen läpyskän, josta sinä sitten tihrustat avainlukuja laskuja maksaessasi? Otatko läpyskän matkoille mukaan, jotta voit tarvittaessa hoitaa pankkiasioita tai muita asioita, joissa tunnistautumista varten tarvitaan avainluku?

Miksi tarvitsen matkalle lähtiessä pankkitunnuksia? Kyllä tähän asti on riittänyt luottokortti, passi ja ajokortti. 

Mä haluan vahvistaa e-laskut verkkopankissani. Laskuja tulee lomienkin aikana.

Vierailija
29/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään oikein ymmärrä tätä. Minulla on puhelimessa tunnistussovellus, mutta senkin avaamiseen tarvitsin sitä paperista avainlukulistaa. Mistäs sen sitten uuteen puhelimeen saa, jos vanha puhelin menee rikki ja paperisia avainlukulistoja ei enää käytetä?  

Vierailija
30/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvitsen matkalle lähtiessä pankkitunnuksia? Kyllä tähän asti on riittänyt luottokortti, passi ja ajokortti. 

Mä haluan vahvistaa e-laskut verkkopankissani. Laskuja tulee lomienkin aikana.

Miten pitkiä lomia sinulla on? Minä en ole kyllä lomalla koskaan ollut paria viikkoa kauempaa ja laskut ovat aina sen ajan voineet odottaa. Onko sinulla joku maksuhäiriö, jos sinun laskusi tulevat noin lyhyellä maksuajalla? 

Vierailija
31/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään oikein ymmärrä tätä. Minulla on puhelimessa tunnistussovellus, mutta senkin avaamiseen tarvitsin sitä paperista avainlukulistaa. Mistäs sen sitten uuteen puhelimeen saa, jos vanha puhelin menee rikki ja paperisia avainlukulistoja ei enää käytetä?  

Samaa ihmettelen! Vaihdoin puhelinta juuri ja onneksi minulla oli vielä se paperinen lista tallessa. Nordean sivuilla kehottavat asentamaan sovelluksen useampaan laitteeseen, mutta ainakin minulla on vain yksi puhelin kerrallaan.

Vierailija
32/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Op mobiili lakkasi toimimasta (ilman mitään varoituksia) android 4:ssa. Sivuillaan op kyllä EDELLEEN ilmoittaa, että android 4 versio kelpaa. :-C.

Kiitos vain, nordealla kyllä pelittää nelos-android. Kuinka kauan. Ensi vuonna kai pahviläpyskät häviävät kokonaan.

Vierailija
33/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin koska paljon näppärämpää on että vorot pöllivät ja hakkeroivat tai pelkästään hakkeroivat älypuhelimen.

Ettei varkaiden tarvi leikkiä paperilla.

Ihan totta.

Laitekohtainen tunnussovellus ei toimi eri laitteessa vaikka tietoja kopioisikin.

Vierailija
34/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei voi pakottaa hankkimaan älypuhelinta. Tiedän paljon vanhoja ihmsiä, joilla on lankapuhelin ainoastaan. Mitenköhän heidän käy.

Tai näppäin kännykkä.

Suosittelen kaikille pankin vaihtoa aina viimeiseen tappiin asti.

Ohiksena vielä, että miten näkövammainen voi käyttää älypuhelinta?

Vierailija
35/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä tajua miten saan tuon tunnuslukusovelluksen uudestaan toimimaan sitten kun tämä nykyinen puhelimeni hajoaa. Stressaan tuota jo nyt.

Pankin sivuilla on ohjeita noihin.Samalla simillä voi onnistua helposti.

Vierailija
36/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kortinlukijankin joutuu ottamaan mukaan matkoille.

Mutta kuitenkin olen samaa mieltä kanssasi, ettei noi pahviläpyskät ole nykyaikaa... Kortinlukija on paljon kätevämpi, näin 4 vuoden kortinlukijakokemuksella.

Eikun joo, ne onkin vakoilulaitteita. Samaten, kun ne hirvittävät bonuskortit, jotka kyttäävät ostoksiasi ja saattavat tarjota alennusta tuotteesta, jota ostat usein.... Nyt se foliohattu pois päästä, leidit.

Vierailija
37/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei voi pakottaa hankkimaan älypuhelinta. Tiedän paljon vanhoja ihmsiä, joilla on lankapuhelin ainoastaan. Mitenköhän heidän käy.

Tai näppäin kännykkä.

Suosittelen kaikille pankin vaihtoa aina viimeiseen tappiin asti.

Ohiksena vielä, että miten näkövammainen voi käyttää älypuhelinta?

Ohis, miten näkövammainen voi käyttää tunnuslukukorttia?

Vierailija
38/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutosvastaisuus ;)

Kunhan olet käyttänyt sovellusta vähän aikaa, ihmettelet että miksi vasta nyt tämäkin asia on tehty helpoksi.

Vai kaipaatko vielä painettuja puhelinluetteloitakin?

Kaikki munia ei kannata laittaa samaan koriin.

Vierailija
39/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeasti hämmästynyt, että noin moni vielä käyttää läpyskää. Ja mikä tunnuslukusovellus? Onko joissain pankeissa sitten semmoinen? Minulla on yksi ainoa koodi mobiilipankin käyttöön eikä tarvitse muita käyttää. Samalla salasanalla hoituu kirjautuminen ja maksut. Ei tarvitse olla läpyskää mukana, jos vaikka tarvitsee siirtää rahaa säästötililtä omalle tilille.

Taas yksi näitä ihmisiä joka ei ole koskaan kuullutkaan miten rikolliset nappavat pankkitunnukset samalla kun "poka" kassajonossa leikkii verkkopankilla.

Vierailija
40/214 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin ryhtyä omavaraiseksi vaikka jollain porukalla ennen mikrosirujen tuloa. Hyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä