Miten ja mistä löydätte uutta musiikkia kuunneltavaksi?
Kommentit (65)
Bandcamp. Ei tarvi erikseen luoda tiliä, ellei halua.
YouTubesta.
YouTube ehdottaa minulle kiinnostavaa musiikkia enemmän kuin pystyn kuuntelemaan. Jatkuvasti löytyy uusia suosikkeja.
Kuuntelen lähinnä kristillistä ylistysmusiikkia klassisesta (mm. Bach, Händel) kirkkokuoromusiikkiin ja vanhojen virsien nykyajan versioihin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Youtube suosittelee katseluhistorian perusteella joskus ihan hyvää musiikkia. Joskus taas suositukset menevät ihan metsään. Se on vähän hakuammuntaa, mutta kyllä youtubesta löytää kaikenlaista.
Kuuntelen Ylen toimitettuja musiikkiohjelmia radiosta ja Areenasta. Painan mieleen hyviä kappaleita, joita kuuntelen Spotifystä. Se ehdottaa sitten samantyylistä musiikkia.
Nykyään tarjontaa on niin ylitsepursuava määrä että helmien etsiminen vaatii lujasti työtä.
Musaohjelma suosittelee kuuntelujen perusteella. Samoin YouTubesta joskus löytyy suosituksista uusia hyviä. Kavereilta myös saa vinkkejä.
Esimerkiksi tästä
Biisi outo, mutta mukaansatempaava
Spotifyn suosittelulistat ja sitten esim. Redditistä etsin mielenkiintoisia soittolistoja. Youtubessa seuraan myös muutamaa kanavaa, jotka tuovat esiin vähemmän tunnettua musiikkia. Radiosta nykyään löytää vähemmän, mutta joistain erikoisohjelmista voi löytää sieltäkin jotain.
Vierailija kirjoitti:
En etsi mistään uutta musiikkia. Hyvän musiikin tekeminen loppui noin 40 vuotta sitten.
Tässä on kyllä niin sietämätön ihmistyyppi 😳
Eniten olen löytänyt hyviä itselleni aiemmin tuntemattomia biisejä leffojen ja tv-sarjojen soundtrackeiltä. Joskus saatan kuunnella samankaltaisia (Spotifyn tai muun mukaan) bändejä tai artisteja kuin joku aiemmin kuuntelemani ja tykästyä niihin.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi tästä
Biisi outo, mutta mukaansatempaava
Nyt on kyllä musiikkivideoon panostettu! Tästä pitäisi tehdä club mix
Spotifyn listoista, radiokanavilta (autossa) ja baareista Soundhoundin tunnistamana. Viimeinen on sikäli erityinen, että usein tulee vastaan loistavia, radiossa harvemmin soitettuja biisejä useamman vuosikymmenen takaa. Jos joku tietää paremmin toimivan sovelluksen Soundhoundin tilalle, olisi kiva kuulla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi tästä
Biisi outo, mutta mukaansatempaavaNyt on kyllä musiikkivideoon panostettu! Tästä pitäisi tehdä club mix
Raikku laittelee taustalla urkuja solmuun
Tällaiseen listaan törmäsin Spotifya selaillessani. Aika paljon tuntemattomia seassa. https://open.spotify.com/playlist/3ZHcBhggzEbj4kXvX3V69M?si=fE1VAOEaTHq…
Uusi musiikki ei kiinnosta minua. Sen sijaan olen löytänyt paljon vanhaa "uutta" musiikkia Spotifyn ja vastaavien avulla. Sellaisia bändejä ja albumeita, jotka edustavat sitä musiikillista linjaa, jota lapsena ja nuorena harrastin ja joka ei ole niistä ajoista juuri muuttunut. Löytyy bändejä, jotka ovat tehneet 70- ja 80-luvulla hienoja levyjä, mutta joita en silloin syystä tai toisesta kuullut. Vanhaa punkkia ja hard rockia on mukava kuunnella.