Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvisruokako tää?

Vierailija
09.10.2018 |

Jessus, että suolistossa hurisee. Ilmavaivoja ja möyryämistä, parin tunnin välein saa käydä vessassa tarpeilla.

Perjantaista asti olen syönyt vain kasvisruokaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolesi ei ole tottunut uudenlaiseen ravintoon. Anna sille aikaa.

Vierailija
2/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruoka ei ole hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokaa on aika monenlaista, pavut jne voi olla vaikeita tottumattomalle vatsalle, kokeile välillä vaikka nyhtökauraa tai tofua, kvinoaa ym. vatsaystävällistä.

Vierailija
4/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon papuja, kaalta, sipulia? Ja ennen ollut peruna ja porkkana ne pakolliset vihannekset? Kroppa ottaa oman aikansa ennen kuin sopeutuu ruokavalion muuttumiseen, eikä kaikille sovi kaikki ruoka-aineet. Odottele rauhassa ja säädä syömisiä sen mukaan mikä sopii.

Vierailija
5/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovellu ihmisen elimistö kasviksilla elämiseen.

Vierailija
6/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkkiä tämän väitteen tueksi?

Vierailija
7/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon papuja, kaalta, sipulia? Ja ennen ollut peruna ja porkkana ne pakolliset vihannekset? Kroppa ottaa oman aikansa ennen kuin sopeutuu ruokavalion muuttumiseen, eikä kaikille sovi kaikki ruoka-aineet. Odottele rauhassa ja säädä syömisiä sen mukaan mikä sopii.

Joo eilinen ruoka oli papugratiinivuoka ja sisälsi myös paljon sipulia.

Valitsen usein kasvisruuan ja kotonakin kokkailen kasvisruokaa, mutta koskaan en ole näin montaa päivää vielä peräkkäin syönyt pelkkää kasvisruokaa.

Vierailija
8/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää niin jumalattoman paljon tällaiset löpinät vuodesta toiseen. Jos ei sovellu, niin miten selität esimerkiksi sen lääketieteellisen ihmeen, että esimerkiksi minä olen syönyt vain kasvisruokaa viimeisen puoli vuosikymmentä eikä terveydessäni ole mitään ongelmia.

Ei mitään, ei korkeaa verenpainetta, ei kolesterolia, veriarvot ovat huipulla, ei mitään perussairauksia ja flunssa ehkä kerran-kaksi vuodessa jos silloinkaan. Ei ylipainoa eikä alipainoa, eikä ruuansulatus tai jaksamisongelmia. Mihin perustat typerän väitteesi, jonka tiedän humpuukiksi.

Vierailija
9/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruokaa on aika monenlaista, pavut jne voi olla vaikeita tottumattomalle vatsalle, kokeile välillä vaikka nyhtökauraa tai tofua, kvinoaa ym. vatsaystävällistä.

Joo eilen oli paljon papuja. Täytyy antaa aikaa elimistölle ja ehkä vähemmän papuja...

Vierailija
10/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho tottuu kyllä! Jos jatkat kasvissyöntiä niin tiedät mitä on normaali ruuansulatus.

Vierailija
11/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsen usein kasvisruuan ja kotonakin kokkailen kasvisruokaa, mutta koskaan en ole näin montaa päivää vielä peräkkäin syönyt pelkkää kasvisruokaa.

Ala vaan sekasyöjäksi, jo terveydenkin kannalta.

Vierailija
12/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala vaan sekasyöjäksi, jo terveydenkin kannalta.

Terveyden kannalta paras on Välimeren ruokavalio, joka sisältää erittäin niukasti lihaa. Mitäs terveysvaikutuksia sillä lihalla nyt olikaan?

Vierailija
13/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisten syöminen on ihan ok, mutta kyllä ne lihaa kylkeen tarvitsee. Vain näin ruuasta saa hyödyn. Kasvissyöjälajit on sitten ihan eri juttu ja lihansyöjät.

Vierailija
14/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni haluaa syödä kasvisruokaa ja tietysti tykkää paljon. Ainoa huono puoli että saa aivan järjettömiä kaasuongelmia. Miten noita voi ehkäistä?

Vierailija
15/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni haluaa syödä kasvisruokaa ja tietysti tykkää paljon. Ainoa huono puoli että saa aivan järjettömiä kaasuongelmia. Miten noita voi ehkäistä?

Kannattaa jättää sellaiset kasvikset syömättä, jotka aiheuttaa vaivoja. Elimistö kertoo, ettei sovi, sitä pitää kuunnella.

Vierailija
16/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kasvisruoka on ekoteko.

Vierailija
17/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää niin jumalattoman paljon tällaiset löpinät vuodesta toiseen. Jos ei sovellu, niin miten selität esimerkiksi sen lääketieteellisen ihmeen, että esimerkiksi minä olen syönyt vain kasvisruokaa viimeisen puoli vuosikymmentä eikä terveydessäni ole mitään ongelmia.

Ei mitään, ei korkeaa verenpainetta, ei kolesterolia, veriarvot ovat huipulla, ei mitään perussairauksia ja flunssa ehkä kerran-kaksi vuodessa jos silloinkaan. Ei ylipainoa eikä alipainoa, eikä ruuansulatus tai jaksamisongelmia. Mihin perustat typerän väitteesi, jonka tiedän humpuukiksi.

Kasvisruokaa minäkin syön ja hyvin on vatsa siihen tottunut. Pitää vaan vähän kuulostella,, mistä vatsa pitää ja mistä se ei pidä ja säännöstellä syömistään sen mukaan. Ninhän se täytyi tehdä silloinkin, kun olin sekasyöjä.

Mutta kun näytät tietävän näistä kasvissyöntijutuista, niin jos satut huomaamaan tämän, valista aloittelijaa. Olen tältä palstalta lukenut, että kutunjuustoa käyttävät jopa vegaanitkin, puhumattakaan ”tavallisista” kasvissyöjistä. Siis nekin, jotka eivät lehmänmaidosta valmistettuja tuotteita tai lampaanmaitojuustoja käytä.

Pitääkö tämä tosiaan paikkansa ja jos pitää, niin mihin asia perustuu ? Nettiselauksella löytyy kyllä näkemyksiä kutunjuuston terveellisyydestä, mutta en oikein saanut tolkkua onko se ihan yleisesti vegaaniseen ruokavalioon sallittu ja jopa suositeltu poikkeus.

Vierailija
18/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitteleva kasvissyöjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruokaa minäkin syön ja hyvin on vatsa siihen tottunut. Pitää vaan vähän kuulostella,, mistä vatsa pitää ja mistä se ei pidä ja säännöstellä syömistään sen mukaan. Ninhän se täytyi tehdä silloinkin, kun olin sekasyöjä.

Mutta kun näytät tietävän näistä kasvissyöntijutuista, niin jos satut huomaamaan tämän, valista aloittelijaa. Olen tältä palstalta lukenut, että kutunjuustoa käyttävät jopa vegaanitkin, puhumattakaan ”tavallisista” kasvissyöjistä. Siis nekin, jotka eivät lehmänmaidosta valmistettuja tuotteita tai lampaanmaitojuustoja käytä.

Pitääkö tämä tosiaan paikkansa ja jos pitää, niin mihin asia perustuu ? Nettiselauksella löytyy kyllä näkemyksiä kutunjuuston terveellisyydestä, mutta en oikein saanut tolkkua onko se ihan yleisesti vegaaniseen ruokavalioon sallittu ja jopa suositeltu poikkeus.

Kutunjuusto on hyvää ja terveellistä eikä ärsytä niidenkään vatsaa, jotka saavat lehmänmaidosta vatsaoireita. Siksi sitä varmaan monet vegaanitkin suosivat. Mutta en tiedä tarkkaan sitä, kuinka ehdoton vegaaninen ruokavalio on. Itse olen kasviksia painottava sekasyöjä, mutta tunnen kasvissyöjiä, jotka ovat kutunjuuston ystäviä. En ole tuo äskeinen kommentaattori.

Vierailija
19/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutunjuusto on ihan terveysruokaa. Ihminen on sekasyöjä eikä pelkät kasvikset riitä ravinnoksi.

Vierailija
20/23 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan saako kotimaassa valmistettua kutunjuustoa ihan tavallisista marketeista, vai pitääkö mennä johonkin erikoiskauppaan ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän