Miten ja mistä löydätte uutta musiikkia kuunneltavaksi?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spotifyta näköjään moni käyttää, mutta eikös sinne tarvinnut face-tilin jotta sitä pääsee käyttämään?
ApNo ei todellakaan. Itselläni koskaan ollut Facebookia, mutta Spotify-tili ollut jo nelisen vuotta.
Spotifysta tosiaan löytää hyvin uutta musiikkia! Ja sinne tulee sellaiset sinulle "personoidut" soittolistat aina joka viikko. Release radar ja Discover.
Discover weekly oli se toinen soittolista.
Vierailija kirjoitti:
Spotify soittaa soittolistan ulkopuolelta usein sellaisia kappaleita joista on löytynyt mieleisiäni biisejä/bändejä.
Tämä.
Itse olen aika jumiutunut musiikin suhteen, joskaan en usein kaipaa mitään uutta. Spotify sitä sitten heittää kuunneltavaksi ja aika ajoin tykästyn. Radiota en kuuntele ollenkaan, kun en voi sietää mainoksia enkä oikein niitä juontajiakaan. Haluan päättää itse, mitä kuuntelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spotifyta näköjään moni käyttää, mutta eikös sinne tarvinnut face-tilin jotta sitä pääsee käyttämään?
ApNo ei todellakaan. Itselläni koskaan ollut Facebookia, mutta Spotify-tili ollut jo nelisen vuotta.
Spotifysta tosiaan löytää hyvin uutta musiikkia! Ja sinne tulee sellaiset sinulle "personoidut" soittolistat aina joka viikko. Release radar ja Discover.
Ok. Joku vuosi sitten kävin muistaakseni kurkkaamassa tuota spotifyta ja sen käyttöönotto torppaantui face-tilin puuttumiseen, mutta muistankohan sitten väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraamalla spotifysoittolistoja. Esim. eri maiden topsatalistoilta löytyy mielenkiintoisia. Youtube ehdotuksista löytyy myös mielenkiintoista musiikkia.
Myös fb:ssä eri artisteja seuraamalla saa ehdotuksia muistakin artisteista/ yhteistä. Niitä sitten selaamalla löytyy aina uutta kuunneltavaa.Lisäksi olen pyytänyt lastani soittamaan hänen suosikkejaan, ja sieltä aina joku löytyy myös minulle kuunneltavaksi.
Muuten hyviä neuvoja, mutta spotifyn soittolistoilta löytyy vain ja ainoastaan levy-yhtiöiden rahalla promoavia artistejaan, mikä ei tarkoita sitä, että se on "hyvää musiikkia". Se on musiikkia, jota levy-yhtiöt ovat päättäneet markkinoida meille kuuntelijoille. Minä en tykkää siitä, että minulle määritellään "hyvä musiikki". Käyn itse randomina etsimässä mahdollisimman paljon mainstreamin ulkopuolella olevaa materiaalia. Siksi, että radioiden soittolistoillakin (rahalla promottu) musiikki kuulostaa kaikki ihan samalta Rihanna -vinkumiselta. Ainoastaan miehen/naisen laulamana. Kappaleiden rakenteet samat, laulutapa sama ja lyriikat suorastaan aliarvioivat kuuntelijoiden älykkyyttä tyyliin "baby, don't go, I love you so"
Tässä on hyvä pointti kyllä ja varmasti tässäkin ketjussa löytyy muitakin samoin kanssasi ajattelevia. Sittenhän voi seurata myös toisten käyttäjien listoja.
Vierailija kirjoitti:
Maracelsus kirjoitti:
Juutuubista tietysti. Joka kerralla sieltä löytyy jotain uutta ja kiinnostavaa. Enkä tosiaan seuraa mitään listoja vaan etsin ihan itse.
Millä hakusanoilla siis etsit?
"music"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Festareilta, kavereilta, spotifyn tarjoamana ja itse haettuna (tietyn genren soittolistat, samankaltaiset artistit ja toisten fanien kuuntelemat)
Lisään vielä, että festareiden lisäksi keikoilta (useita artisteja) joista menen katsomaan yhtä.
Nämä plus seuraan Rumban ja Soundin levyarvioita, niistä löytyy monesti helmiä.
Joskus toki, mutta ne arviot ovat kaikki levy-yhtiöiden artistien levyistä. Siellä ei ole independent -tuotettuja levyjä arvioissa, koska niiden ei nähdä tuovan rahaa. Maailmassa on hirveästi loistavia artisteja ilman levytyssopparia. Sitten taas on helvetisti näitä Idols -voittajia sun muuta kertakäyttöroskaa.
Toki, mutta eipä ne kaikki levyt kuitenkaan ole Warnerin ja Universalin kaltaisten mediajättien julkaisemia levyjä vaan joukossa on aika paljon pienten (kotimaisten) levy-yhtiöiden artisteja. Vain Elämää-/Idols-hittien ja itsenäisten artistien välissä on melkoisen paljon hyvää, isolla sydämellä ja taidolla tehtyä musiikkia, joka ei esim. radiosoittoon pääse.
Vierailija kirjoitti:
Euroviisuista yllättävää kyllä löytyy usein hyviä bändejä joiden muuta tuotantoa löytää youtubesta. Ei ihan valtavirtaa ja hittilistojen huippuja mutta todella hyviä kyllä, esim Unkarista tai Turkista.
Spotifysta myös! Mor ve ötesi ja MaNga ❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroviisuista yllättävää kyllä löytyy usein hyviä bändejä joiden muuta tuotantoa löytää youtubesta. Ei ihan valtavirtaa ja hittilistojen huippuja mutta todella hyviä kyllä, esim Unkarista tai Turkista.
Spotifysta myös! Mor ve ötesi ja MaNga ❤
Turkkilaista yltiöromanttista lällymusaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Festareilta, kavereilta, spotifyn tarjoamana ja itse haettuna (tietyn genren soittolistat, samankaltaiset artistit ja toisten fanien kuuntelemat)
Lisään vielä, että festareiden lisäksi keikoilta (useita artisteja) joista menen katsomaan yhtä.
Nämä plus seuraan Rumban ja Soundin levyarvioita, niistä löytyy monesti helmiä.
Joskus toki, mutta ne arviot ovat kaikki levy-yhtiöiden artistien levyistä. Siellä ei ole independent -tuotettuja levyjä arvioissa, koska niiden ei nähdä tuovan rahaa. Maailmassa on hirveästi loistavia artisteja ilman levytyssopparia. Sitten taas on helvetisti näitä Idols -voittajia sun muuta kertakäyttöroskaa.
Toki, mutta eipä ne kaikki levyt kuitenkaan ole Warnerin ja Universalin kaltaisten mediajättien julkaisemia levyjä vaan joukossa on aika paljon pienten (kotimaisten) levy-yhtiöiden artisteja. Vain Elämää-/Idols-hittien ja itsenäisten artistien välissä on melkoisen paljon hyvää, isolla sydämellä ja taidolla tehtyä musiikkia, joka ei esim. radiosoittoon pääse.
Pointtini oli se, että mun makuuni maailman paras musiikki ei ole minkään levy-yhtiön tallissa tehtyä ylituotettua itkukimitystä. Ainakin minä kuulen varsin harvoin mitään tuotettua musaa, joka olisi korviini kiinnostavaa.
Spotifysta kuulema pystyy myös etsimään listoja, jotka on koottu sellaisista jotka eivät ole levy-yhtiöiden artsiteja/ bändejä.
Voit myös seurata siellä toisten käyttäjien kokoamia listoja (sellaisia, jotka eivät ole piiloitettuja) ja niistä löytää musiikkia.
X-youth Gone Wild niminen levypainattaja julkaisee podcasteja, jolla esittelee uusia bändejä. Eka jakso uudelta kaudelta esitelty tässä linkissä,
https://x-youthgonewild.com/suomen-pienet-bandit-podcast-blogi/blog/suo…
ja sen soittolista löytyy Spotify:stä,
uutta musaa kirjoitti:
X-youth Gone Wild niminen levypainattaja julkaisee podcasteja, jolla esittelee uusia bändejä. Eka jakso uudelta kaudelta esitelty tässä linkissä,
https://x-youthgonewild.com/suomen-pienet-bandit-podcast-blogi/blog/suo…
ja sen soittolista löytyy Spotify:stä,
Tässä oli hyvää indietä ja sainaamattomia bändejä levy-yhtiö tyrkkyjen sijaan! Onko muita vastaavia tiedossa?
Spotifyn Release Radar ja muut soittolistat. Pandora Radio, joka soittaa musiikkia samantyylisiltä artisteilta, joita olet tykännyt.
Vierailija kirjoitti:
Spotifyn Release Radar ja muut soittolistat. Pandora Radio, joka soittaa musiikkia samantyylisiltä artisteilta, joita olet tykännyt.
Onko jotain soitto listoja nimetä?
Mulla toi Release radar tarjoaa vain tunnettuja bändejä, kiinnostaisi nimen omaan indie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla toi Release radar tarjoaa vain tunnettuja bändejä, kiinnostaisi nimen omaan indie.
Viime aikoina olen kuunnellut lähennä Shisha Lounge soittolistaa
Vierailija kirjoitti:
tässä on indietä koko rahalla
No ei todellakaan. Itselläni koskaan ollut Facebookia, mutta Spotify-tili ollut jo nelisen vuotta.