Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olemme muuttaneet lapsen kanssa toiseen kaupunkiin ja ex-mies ei suostu hakemaan lasta viikonlopuksi

Vierailija
07.10.2018 |

On siis lapsemme kanssa joka toinen viikonloppu. Mutta ei kuulema kuulu hänelle kuskaaminen vaan minun pitäisi tehdä se hänen puolesta. Isä on siis joka toinen viikonloppu lapsen kanssa. Välimatka on 150km ja hyvät kulkuyhteydet on.

Mitäs nyt?

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkakulut

"Mikäli vanhemmat muuttavat vähintään 50 km:n päähän toisistaan asumaan vastaavat he puoliksi tapaamisten aiheuttamista matkakuluist."

http://www.lansi-suomenetavanhemmat.fi/perustietoa.php

Vierailija
122/131 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkakulut

"Mikäli vanhemmat muuttavat vähintään 50 km:n päähän toisistaan asumaan vastaavat he puoliksi tapaamisten aiheuttamista matkakuluist."

Ei tässä ollut kysymys kuluista vaan siitä kuka lasta kuskaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eksäni ei ole tavannut lapsia kahteen vuoteen. Nyt tuli eksän ehdotus lastenvalvojalta, että haluaa tavata lapset joka toinen vkl ja kuljetuskustannukset puoliksi. Hän itse on muuttanut 150km päähän,minä jäin asumaan vanhaan asuntoon.

Itselleni puoliksikuljettaminen ei ole mahdollista työn ja muiden lasten takia.

Voiko olla, että minun pitää osallistua kuljetuksiin puoliksi?

Olen luvannut hakea lapset lähikaupungista.

Eksä ei maksa elatusmaksuja ja vastaan kaikista lasten kustannuksista yksin.

Vierailija
124/131 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun eksäni ei ole tavannut lapsia kahteen vuoteen. Nyt tuli eksän ehdotus lastenvalvojalta, että haluaa tavata lapset joka toinen vkl ja kuljetuskustannukset puoliksi. Hän itse on muuttanut 150km päähän,minä jäin asumaan vanhaan asuntoon.

Itselleni puoliksikuljettaminen ei ole mahdollista työn ja muiden lasten takia.

Voiko olla, että minun pitää osallistua kuljetuksiin puoliksi?

Olen luvannut hakea lapset lähikaupungista.

Eksä ei maksa elatusmaksuja ja vastaan kaikista lasten kustannuksista yksin.

Jos et saa elatusmaksuja isältä, saat ne Kelalta, samoin lapsilisät, jossa on huomioitu lapsen matkakulut, etä- ja lähivanhemman luo puoliksi.

Vierailija
125/131 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkakulut

Ei tässä ollut kysymys kuluista vaan siitä kuka lasta kuskaa

Jos vanhemmat suostu kuskaamaan lasta, se on silloin taksi ja loppumatka junalla, lentokoneella, bussilla jne. Ja vanhemmat maksavat sen puoliksi.

Vierailija
126/131 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttu mitä kitinää. Minulla mies ajoi ulos ja jouduin turvakodin kautta etsimään uuden asunnon raskausaikana. Silti muutin lähemmäs ex-miestä, jotta lapsen kuskaaminen onnistuu molemmilta. Jos jopa tässä tilanteessa pystyy vaimentamaan omat ennakkoluulonsa ja asumaan lapsen isän kanssa lähekkäin, niin kyllä ap:n tilanteessa pitäisi myös pystyä. Et oikeasti ajattele lasta yhtään kun muutat jonnekin 150km päähän isästä. Kostat vaan toiselle lapsellisesti lapsen kustannuksella mitä hän teki.

Vierailija
127/131 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä noutaa lapsen äidiltä ja äiti isältä, tai sitten sovitaan vaihtopaikka puoleenväliin. Mikä siinä on niin vaikeaa.

Vierailija
128/131 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei lapsen tapaaminen kiinnosta, niin moikka. Hän siinä menettää, eikä kukaan muu. Ei se lapsikaan noin kököllä isällä mitään tee.

Vierailija
129/131 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja valintoja seuraa kärsimys. Jännä homma, että nykyään ihmiset tekee TOSI HUONOJA valintoja elämän tärkeimmässä ihmissuhteessa.

Kärsijä on lapsi. Tähänkin elämäntilanteeseen on turha täällä keksiä parasta ratkaisua. Lapsi suree mielessään, kokee pahaa mieltä kaiken aikuisten aiheuttaman paskan keskellä.

Ainiin, ei saa syyllistää. Mitä jos aikuiset vaan päättäs olla aikuisia ja kantaa vastuunsa tuli eteen mitä tuli? Lapsi on tehty, voisko hänen lapsuutensa ajan unohtaa omat halut ja tahdot? Kyllä se elämä jatkuu, kun muksu on täysi-ikäinen.

Vierailija
130/131 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti halusi muuttaa omien vanhempien lähelle, mutta ei salli omalle pienelle lapselleen asumista tämän vanhempien kanssa samalla paikkakunnalla. Aika julmaa.

Ero ei ole lapsen syy, ja nyt se aika rajulla tavalla kostetaan lapselle.

Jos se lapsi on niin tärkeä etälle, niin hänhän voisi muuttaa samaan kaupunkiin asumaan.

Etä voi nyt opetella sen, että joillakin teoilla on seuraukset tässä elämässä.

Hahhah, tämä äiti on lyllä varsinainen.

Tunnen siis yhden ihan samanlaisen naisen. Hän oli itse pettäjä, mies otti eron. Nainen muutti lasten kanssa uuden miehen luo toiselle puolelle Suomea. Lastenvalvojalla vahvistettiin hakemiset puoliksi, mutta nainen ei ole kertaakaan vuosien kuluessa suostunut kuljettamaan lapsia. Isän on pakko ajaa se väli joka toinen viikko, aikaa, rahaa ja bensaa kuluu. Kaiken huipuksi nainen yritti painostaa lasten isää jättämään työnsä ja kotinsa ja muuttamaan perässä sinne toiseen kaupunkiin. Isä olisi kuulemma voinut olla myös tapaamisten väkiaikoina lastenvahtina, kun nainen käy ulkona sen uuden miehensä kanssa. Oli kovin kitkerä, kun isä ei suostunut muuttamaan.

Ai että, kyllä joillain on otsaa.

Vierailija
131/131 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei lapsen tapaaminen kiinnosta, niin moikka. Hän siinä menettää, eikä kukaan muu. Ei se lapsikaan noin kököllä isällä mitään tee.

Äitihän tässä on se kökkö vieraannuttaja.