Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pia Ristikareen katoamisesta 30-vuotta. Poliisi: "Naapuria emme ole ehtineet vielä kuulemaan".

Vierailija
07.10.2018 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/49262b0b-7271-42ee-ab0e-adb13cfb3b68_u…

Ei ihme, että tapaus ei ole ratkennut, jos tämä on tutkinnan nopeus.

Kommentit (390)

Vierailija
1/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juttu ei ole kovinkaan akuutti kun on 30v vanha.

Vierailija
2/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksiköhän? Tai kun toihan on aika olennainen juttu koko keississä, kun kukaan muu ei ilmeisesti poistumista ole havainnut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin samaa kuin aloittaja. Tuokin autolla liikkunut seurue, jota aiotaan joskus kuulustella paremmalla ajalla. Onkohan niistä kaikki enää hengissäkään tai kykeneviä muistamaan yhtään mitään, ainakaan noin vanhaa asiaa?

Vierailija
4/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitä tietää mitä tekijä on myöhemmin touhunnut.

Vierailija
5/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tilanne on tämä, koska sekä naapurit että "eräs henkilöryhmä" jäi kuulustelematta 30 vuotta sitten, kun juttu oli akuutti. Parempi myöhään kuin ei silloinkaan ... murha ei Suomessa vanhene koskaan.

Vierailija
6/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista että tekijä(t) tiedetään, mutta näyttöä pitäisi saada. Siksi huonomuistisia naapureita - siis ihmisiä jotka ilmoittavat 30 vuotta tapahtuman jälkeen nähneensä Piian - ei ole kiire haastatella. Perhekin voi olla edelleen epäilyn alla, vaikka lehdessä toisin väitetään. Tämähän on yksi tiedotusstrategia. 

Vierailija
7/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tässä jutussa eniten ihmetellyt yksinhuoltajaisän käyttäytymistä kyseisenä viikonloppuna. Hän siis kuuli saunasta tultuaan Piian veljeltä, että Piia oli pikkuriidan jälkeen häipynyt ulos. Oli siis perjantai-ilta ja isä kertoi olettaneensa, että Piia häipyi viikonlopuksi kaverilleen ja huolestui vasta sunnuntaina, kun Piia ei tullut Jehovan todistajien kokoukseen. Silloinkaan hän ei heti soittanut poliisille, vaan vasta maanantaiaamuna. Hän ei siis koko viikonloppuna vaivautunut ottamaan selvää, minne hänen 15 vuotias tyttärensä oli häipynyt ja huolestui vasta parin päivän päästä. Luulisi, että uskovaisessa perheessä huolehdittaisiin lapsista jopa keskimääräistä enemmän. Itse olisin ainakin soittanut viimeistään perjantai-iltana ja varmistanut sen, että missä tyttäreni on ja missä aikoo yönsä viettää.

Vierailija
8/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/49262b0b-7271-42ee-ab0e-adb13cfb3b68_u…

Ei ihme, että tapaus ei ole ratkennut, jos tämä on tutkinnan nopeus.

30 vuotta, ei 30-vuotta. Miten on mahdollista ettei tätä perusasiaakaan ap hallitse? Lukee vain seiskaa?

Vierailija
9/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen se on kylmä tosiasia kuten tuossa jutussakin todetaan, että yksikään ihminen ei ole Piian kotoa lähtemistä satavarmasti nähnyt, siitä on vain Piian isän ja ja veljen kertomus, että näin olisi tapahtunut. En toki heitä tässä ala rikoksesta syyttämään, mutta onhan  se erikoista, ettei kenelläkään ole hänestä minkäänlaista varmaa näköhavaintoa. Perjantai-ilta kuitenkin ja väkeä jonkin verran liikkeellä.

Vierailija
10/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen se on kylmä tosiasia kuten tuossa jutussakin todetaan, että yksikään ihminen ei ole Piian kotoa lähtemistä satavarmasti nähnyt, siitä on vain Piian isän ja ja veljen kertomus, että näin olisi tapahtunut. En toki heitä tässä ala rikoksesta syyttämään, mutta onhan  se erikoista, ettei kenelläkään ole hänestä minkäänlaista varmaa näköhavaintoa. Perjantai-ilta kuitenkin ja väkeä jonkin verran liikkeellä.

Ei se silti ole ihmeellistä ettei näköhavaintoja ole. Pimeää ja ankeaa tähän aikaan vuodesta, Jos telkkarista on tullut jotain hyvää, "kaikki" (nuoret) on olleet sen ääressä. Tai sitten juhlimassa. Moneltakohan kotoa lähtemisen väitetään tapahtuneen?

Vierailija
11/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä nyt joka murhaa ehdi tutkia, kun pitää rahastaa autoilijoita. Jos tässä alettaisiin murhia tutkimaan, niin kohta pitäisi varmaan alkaa pahoinpitelyjä ja varkauksiakin tutkimaan. Se olisi kaikki pois tuottavasta autoilijoiden sakottamisesta.

Vierailija
12/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tässä jutussa eniten ihmetellyt yksinhuoltajaisän käyttäytymistä kyseisenä viikonloppuna. Hän siis kuuli saunasta tultuaan Piian veljeltä, että Piia oli pikkuriidan jälkeen häipynyt ulos. Oli siis perjantai-ilta ja isä kertoi olettaneensa, että Piia häipyi viikonlopuksi kaverilleen ja huolestui vasta sunnuntaina, kun Piia ei tullut Jehovan todistajien kokoukseen. Silloinkaan hän ei heti soittanut poliisille, vaan vasta maanantaiaamuna. Hän ei siis koko viikonloppuna vaivautunut ottamaan selvää, minne hänen 15 vuotias tyttärensä oli häipynyt ja huolestui vasta parin päivän päästä. Luulisi, että uskovaisessa perheessä huolehdittaisiin lapsista jopa keskimääräistä enemmän. Itse olisin ainakin soittanut viimeistään perjantai-iltana ja varmistanut sen, että missä tyttäreni on ja missä aikoo yönsä viettää.

Niin siis mihin olisit soittanut, Ristikankareen kännykkäänkö?

Vierailija
13/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä nyt joka murhaa ehdi tutkia, kun pitää rahastaa autoilijoita. Jos tässä alettaisiin murhia tutkimaan, niin kohta pitäisi varmaan alkaa pahoinpitelyjä ja varkauksiakin tutkimaan. Se olisi kaikki pois tuottavasta autoilijoiden sakottamisesta.

Jotenkin arvaan että olet saanut sakon, osuinko oikeaan?

Terv, 44 vuotta ajellut ilman sakkoja.

Vierailija
14/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon aikaan ihan normaalia, että teinit huitelivat missä sattuu, eikä kukaan kysellyt perään. 

T. Teini 80-luvulla

Vierailija
15/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käsitin tuon niin, että tämä naapuri on vasta hiljattain kertonut nähneensä Piian katoamisiltana, koska puhutaan muistosta, joka ei välttämättä ole luotettava.

Vierailija
16/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aikanaan. Sano.

Vierailija
17/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teitä kiinnostaa yhden h.u.o.r.a.n katoaminen noin paljon?

Miksi sä puhut noin rumasti?

Vierailija
18/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teitä kiinnostaa yhden h.u.o.r.a.n katoaminen noin paljon?

Miksi sä puhut noin rumasti?

Yksi tekijöistä kenties. Siksi.

Vierailija
19/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis mihin olisit soittanut, Ristikankareen kännykkäänkö?

Kännykkäsukupolvi on kyllä käsittämättömän tyhmää. Maailma muuttuu jatkuvasti. Aina on ollut se "entisaikaan" jolloin olot on olleet toiset.

Mutta diginatiiveilla ei ole sen vertaa mielikuvitusta, että kykenisivät hahmottamaan olot, joissa puhelin on vain kotona.

Eikä tuohon aikaan nuorien menemisiä kytätty hysteerisesti kuten nyt. Vanhemmat eivät soitelleet toisilleen, eivät ehkä edes tunteneet toisiaan. Lasten kaikkia kavereita ei tunnettu.

"Moi mä meen nyt. Tuun takasin sit joskus!"

Ainoa todistaja kaukosäädinriidasta on pikkuveli. Koko riita voi olla keksitty.

Meillä oli mökki tuolla seudulla. Ei onneksi enää. Toivonlinnankin näin, se oli jotenkin ankea, kummallisen iso ja outo rakennus. Sen lähistöllä ei koskaan näkynyt liikettä.

Tuon alueen ihmiset etenkin maalaiset, olivat juron puoleisia, vähäpuheisia. Juoruilivat kyllä toisistaan selän takana. Asutus oli erittäin harvaa. Kylillä riitti kummajaisia, jotka elivät eristäytyneinä mökkeihinsä. Mitään iloista tai sosiaalista elämä ei siellä ollut. Vaikka perheissä tapahtui ikävyyksiä tai jatkuvaa sortoa, ei kukaan saanut tietää. Omista asioista ei puhuttu, eikä naapurilta kyselty mitä kuuluu. Sen verran sanon varmasti, että lastensuojelulla olisi todellakin ollut hommia.

Tämä selvisi mulle karmeudessaan vasta aikuisena.

Onneksi ei ole enää mitään pakollista kontaktia Piikkiön ja Paimion seutuun.

Vierailija
20/390 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäileeköhän isä ja pikkuveli toinen toisiaan? Isähän ei ollut paikalla, kun tyttö lähti ja toisaalta pikkuveli ei voi olla varma, missä isä oli..