Minkälainen äiti kirjoittaa lapsensa lapsuudenkirjaan tällaisen "muiston"?
"Maiju tykkää käydä muskarissa. Mummi ja ystävätär vievät Maijua ja Seppoa (ystävättäen lapsenlapsi, vuotta nuorempi) sinne joka tiistai. Mutta itseasiassa näyttää siltä, että Maiju tykkäää käydä siellä vain Sepon takia, joten otimme hänet sieltä pois" ja loppuun olisi varmaan laitettu iloinen hymiö, jos sellaisia olisi siihen aikaan käytetty.
Kommentit (974)
Minä en aio opettaa MITÄÄN siitä lapsilleni. Tai sitten, jos on pakko joskus nuolla, eli EI PUHUA SUORAAN, MITÄ AJATTELEE, kunhan kritiikille on perusteet, niin heidän on oikeus ajatella siitä, että sellainen on ihan paskaa ja väärin ja sellaisista tilanteista kannattaa hakeutua mahdollisimman nopsaan pois!
Ap
Eiku sinä olit Seppona muskarissa.
Vierailija kirjoitti:
Mille tuntuisi?
Ei mille vaan miltä.
No sen verran on yhdentekevä kirjoitus etten minä jaksaisi asiasta parkua netissä 40 vuotta tapahtuneen jälkeen kuten sinä kivikissa.
Ja itseään kannattaa ajatella kaikissa tilanteissa, myös silloin, kun haluaa hyvää toisille. Eli jos se toisen auttaminen ei ilahduta itseä, se vielä voi olla ok, mutta jos siitä tulee itselle paha olo, niin heti vain pois! Jne. Kenenkään paskanaamailuja ei tarvitse katsella, jos se satuttaa itseä jne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minut on ainoastaan kasvatuksella "pakotettu" nuolemaan muiden perseitä ja olemaan ajattelematta itseäni sun muuta paskaa.
Ap
Ja lopputuloksena sinusta tuli itsekäs paska.
Se oli pahinta, että opetettiin ettei saa ajatella itseään! Siinä on nykyterapeutilla työsarkaa, että poisopin siitä ❤️
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut on ainoastaan kasvatuksella "pakotettu" nuolemaan muiden perseitä ja olemaan ajattelematta itseäni sun muuta paskaa.
ApJa lopputuloksena sinusta tuli itsekäs paska.
Ei voi oikeasti ajatella toisia, jos ei saa ajatella itseä.
Ap
Mun ei ois tarvinnut ajatella ketään muuta kuin itseäni, jos en ois halunnut, äitini oli siinä siis väärässä!
Ap
Eli ymmärsinkö oikein.
Sinä Seppoilit muskarissa. Sit vauvakirjas luki Sepon muskari ja sinä jäit Sepon äidin luo?
Luuletko sä oikeasti, että onni löytyy oman navan kaivelusta?!
Vierailija kirjoitti:
No mistäs sitten?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli ymmärsinkö oikein.
Sinä Seppoilit muskarissa. Sit vauvakirjas luki Sepon muskari ja sinä jäit Sepon äidin luo?
Just näin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä on luultavasti jonkinlainen välivaihe.
Ap
Tämä asia vain tuli (raivon kera) mieleeni, kun minulla on nyt se kokemus, että joku ihminen on kiva minua kohtaan, vaikkakaan se ei ole mitään sen kummempaa. Yleensä en syty juuri keistään. Melkein kukaan ei sytytä minua, heh. Mutta aina niitä kuitenkin on.... Se vaan, että ei mulla suhdetta sellaisen kanssa ole ollut. Jostain syystä se tunnelmakin saattaa lakata, jos joku kiinnostuu oikeasti minusta tms.
Ap
Tätä on pakkomielteisyys. Ap on 9 tuntia vänissyt jonninjoutavasta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis ideoita otetaan vastaan.
Ap
Täh!
Haluat ottaa ideoita meiltä, joita oot kokoillan nimitellyt:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis ideoita otetaan vastaan.
ApTäh!
Haluat ottaa ideoita meiltä, joita oot kokoillan nimitellyt:)
Jotain fiksua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tätä on pakkomielteisyys. Ap on 9 tuntia vänissyt jonninjoutavasta asiasta.
Tämä on jotain uskomatonta. En oo koskaa tälläsen tyyppiin törmäny tääl.
Ihan solmussa itsensä kanssa :)
Ap