Minkälainen äiti kirjoittaa lapsensa lapsuudenkirjaan tällaisen "muiston"?
"Maiju tykkää käydä muskarissa. Mummi ja ystävätär vievät Maijua ja Seppoa (ystävättäen lapsenlapsi, vuotta nuorempi) sinne joka tiistai. Mutta itseasiassa näyttää siltä, että Maiju tykkäää käydä siellä vain Sepon takia, joten otimme hänet sieltä pois" ja loppuun olisi varmaan laitettu iloinen hymiö, jos sellaisia olisi siihen aikaan käytetty.
Kommentit (974)
Voisin olla tuo Maiju. Kävin muskarissa vain, kun kaveri Seppo oli siellä, eikä pätkääkään kiinnostanut musiikki tai ollut siinä lahjakas, toisin kuin Seppo. Päinvastoin häiritsin vain muita.
Vanhemmat laittoi rahahanat kiinni ja lopetin muskarin.
Eli mun äiti olisi voinut kirjoittaa tuon ja ymmärtäisin oikein hyvin ratkaisua, jopa olisin iloinen, kun joku muu lapsi sai paikan.
Täyttyy sanoa, että todella ilkeitä kommentoijia täällä palstoilla pyörii. Itselleni ei ainakaan jäänyt tippaakaan epäselväksi se, mitä kirjoittaja piti kummallisena äitinsä vauvakirja kirjoituksessa. Vaikka lapsi olisi ihastunut Seppoon, niin silti muskari on varmasti lapsen kehitykselle hyväksi ja jos muskarissa käynti oli lapsen ja mummon yhteinen juttu, niin oli varmaan vähän kurjaa myös mummolle, että lapsi otettiin sieltä pois varsinkin, jos lapsi kuitenkin ollut aina mielellään muskariin lähdössä. Muutenkin lapsikirjojen idea on tietääkseni se, että kirjoitetaan mukavia muistoja, joita on isompana kiva lukea ja sain sen käsityksen ap:n myöhemmästä kommentista, että koko kirja oli ollut jokseenkin ikävää luettavaa. Eli ikävää, että täällä jotkut kokivat asiakseen aloittaa ap:n haukkumisen. Itse hänelle haluaisin sanoa, että todella ikävää, että äitisi ei ole sinua ansaitsemallasi tavalla kohdellut, mutta valitettavasti mennyttä ei voi muuttaa, vaikka kuinka katkeroitunut aiheesta olisikin. Varmasti sinulla on elämässäsi ihmisiä, jotka sinusta välittävät ja arvostavat, joten älä uhraa ajatuksiasi ja pahaa mieltäsi sellaiseen, joka sinusta ei ole piitannut.
Vierailija kirjoitti:
Täyttyy sanoa, että todella ilkeitä kommentoijia täällä palstoilla pyörii. Itselleni ei ainakaan jäänyt tippaakaan epäselväksi se, mitä kirjoittaja piti kummallisena äitinsä vauvakirja kirjoituksessa. Vaikka lapsi olisi ihastunut Seppoon, niin silti muskari on varmasti lapsen kehitykselle hyväksi ja jos muskarissa käynti oli lapsen ja mummon yhteinen juttu, niin oli varmaan vähän kurjaa myös mummolle, että lapsi otettiin sieltä pois varsinkin, jos lapsi kuitenkin ollut aina mielellään muskariin lähdössä. Muutenkin lapsikirjojen idea on tietääkseni se, että kirjoitetaan mukavia muistoja, joita on isompana kiva lukea ja sain sen käsityksen ap:n myöhemmästä kommentista, että koko kirja oli ollut jokseenkin ikävää luettavaa. Eli ikävää, että täällä jotkut kokivat asiakseen aloittaa ap:n haukkumisen. Itse hänelle haluaisin sanoa, että todella ikävää, että äitisi ei ole sinua ansaitsemallasi tavalla kohdellut, mutta valitettavasti mennyttä ei voi muuttaa, vaikka kuinka katkeroitunut aiheesta olisikin. Varmasti sinulla on elämässäsi ihmisiä, jotka sinusta välittävät ja arvostavat, joten älä uhraa ajatuksiasi ja pahaa mieltäsi sellaiseen, joka sinusta ei ole piitannut.
Et taida tietää kivikissaäidin/äitihullun historiaa palstalla. Hän on ihan itse aiheuttanut sen, miten häntä kohtaan täällä kirjoitellaan.
Normaali äiti. Sellainenhan sulla on ollut.
Huh, pitäisköhän minunkin lukea oma vauvakirjani, että pääsisi oikein kunnolla traumatisoitumaan. En ole sitä koskaan kokonaan lukenut, ja se on vanhemmillani. Äitini on vähän asperger-tyylinen möläyttelijä, niin että sieltä voisi lohjeta ties minkälaisia helmiä, joiden takia voisi aloittaa vuosikymmeniä kestävän terapian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se saaatanan sekasikiö yritti sammuttaa nauruni ja iloni. Mutta se kuolee ennen pois ja häviää, ja minulla on vaikka miten paljon aikaa (ja rahaa) toipua siitä, ja löytää ne takaisin elämääni. Ja ehkä ihmisiä, joista on kivaa olla kivoja minulle. Kun en enää ole hänen vaikutuspiirissään.
ApSydämestäni toivon, että edes äitisi kuoleman jälkeen voisit alkaa keskittyä omaan elämääsi ja tähän hetkeen menneisyyteen takertumisen sijaan.
Kokoajanhan minä sitä teen. Tämäkin asia liittyy siihen, mitä tänä päivänä tapahtuu.
ApEihän tämä voi liittyä tähän päivään jos vasta aikuisena olet tuon täysin triviaalin lauseen bongannut ja mielisairaassa päässäsi ladannut siihen harhaisia tulkintojasi.
Kyllähän liittyy. Totuus on, että äiti havaitsi jonkun olevan kiva minulle ja otti minut siitä heti pois.
ApMistä sinä tiedät, että Seppo oli sinulle kiva? Enemmän tuo kuulostaa siltä, että sinä häiriköit Seppoa ja mummosi ehdotuksesta sinut päätettiin ottaa muskarista pois jotta Seppo ja muut lapset saisivat olla rauhassa.
No ei minulla ole kuule kivaa ihmisten kanssa, jotka ei ole mulle kivoja. Että ihan siitä.
ApSinä olit pari vuotias, et sinä oikeasti muista. Ja kun kykysi tulkita ihmisiä on lähtökohaisesti vaurioitunut, Sepon "kivuus" voi olla täysin kuvitteellisia. Ja jotkut ihmiset vaan ovat "kivoja", häiriköillekin ja silloin vanhempien kuuluu puuttua peliin, että sen "kivan" häiriköinti loppuu.
Miksei minua sitten olisi haukuttu siitä häiriköinnistä, kuten kaikista muista virheistäni, joita olen ikinä tehnyt? En ole häiriköinyt! Miksi ihmeessä kirjassa olisi silloin annettu ymmärtää, että kivaa on vain sen sepon takia??? Että "maiju tykkää --- mutta käy siellä vain sepon takia"??? Missä tuossa on mitän häiriköintiä? En minä ole koskaan häiriköinyt ketään, niin, että siitä voisi kirjoittaa mitenkään positiivisesti.
ApKoska äitisi on normaali ei hän luonnollisestikaan kirjoittanut "Narsku-Liisan käytös on TAAS niin perseestä, että pakko ottaa pois muskarista.
Sitä nuhdeltiinko sinua häiriköinnistä et voi muistaa koska olit niin nuori. Ja koska äitisi on täysin normaali ei hänellä ollut tarvetta palata huonoon käytökseesi myöhemmin.
Ja jos roikuit koko ajan Sepissa, etkä keskittynyt muskariin, niin sillon on luonnollista sanoa noin.Miksi sitten jos noin olisi, tuollaista ikävää episodia pitää panna muistona lapsuuteni-kirjaan? Ja millainen äiti ajattelee 2-vuotiaastaan tuollalilla? Ihan sairas, sori vaan.
ApEi siinä tekstissä ollut mitään negatiivista. Muualla kuin sinun tulkinnassasi. Huonokäytöksisyytesi on 2-vuotiaana varmaan vielä tuntunut huvittavalta. Ei tuon ikäisestä vielä narsismia näe.
Huonokäytöksisyys????? Lapsen luonnolliset tunteet. Se ei ole huonokäytöksisyyttä kuin sinunlaistesi sairaissa aivoissa. Ja siinä ei ole mitään hauskaa, että aikuinen kiusaa lasta ja ajattelee noin, kuten sinä lapsesta, eikä hyvää ja tue tätä ja ole ILOINEN, että joku on kiva hänelle.
ApPaitsi silloin se on huonokäytöksistä kun sinä olet äiti. Lapsilta et siedä mitään. Etkä iloitse heidän asioistaan koskaan
Minä en ole herjannut lapsiani missään kirjassa, koska se on MINUSTA hauska vitsi!!! Eikä edes ole!!!
ApMitä kirjoitit lapsikirjoihin?
Voi v*ttu miten tyhmän ihmisen kysymys. No, vastataan nyt tähänkin. Kirjoitin sinne sanan on. Oletko nyt tyytyväinen? Tai ainakin uskoisin kirjoittaneeni. Tai ehkä sanan ja. Kirjoitin.
ApEi ollenkaan tyhmä. Sinun äitisi teki sinulle lapsikirjan. Näki vaivaa. Sinä et välittänyt lapsistasi etkä myöskään kirjaa tehnyt.
Näetkö tämän asian
Kukahan se täällä harhoissan hourailee :) Miten kehtaat kirjoittaa asioita, jotka eivät ole tosia, muina kuin mielipiteinäs tai hallusinaatioinasii?
ApMikä tässä ei ole totta? Äitisi teki sinulle lapsikirjan. Sinä et viitsinyt nähdä vaivaa. Se kertoo välittämisestä
Teot on välittämistä
Miksi minun pitäisi ajatella yhtä vammaisesti ja vihamielisesti kuin sinä lapsikirjaa vaivana?
ApKun on itsekäs narsisti, ei tee mitään kenenkään muun vuoksi. Ei viitsi nähdä vaivaa
Minä pidänkin vain ihmisistä, jotka NAUTTIVAT siitä, mitä tekevät. Sinähän et salli toisille sellaista elämään, vissiinkään.
ApSinä nautit vain itsesi palvomisesta
Se ei oikein toimi. Narsisti ei ole helppo läheinen. Etenkään äiti joka ei tee lastensa vuoksi MITÄÄN. Ihan vaan kun ei nauti siitä... ei välitä. Ei viitsi nähdä vaivaa
Sellainen äiti on huono äiti, joka ei nauti lapsistaan.
Ap
Kuvasit juuri itsesi.
Kuullostaa omituisen vanhemman kirjottelemalta. Ihmettelin näitä vanhempia jo lapsena. Yhdenkin kaverin kyläilyt lopetettiin sen jälkeen kun se kerran sanoi ettei halua lähteä sieltä ajoissa kotiin, niin hän ei päässyt sinne enää ollenkaan. Ihmettelin tarinan todenperäisyyttä, mutta se vahvistettiin minulle myöhemmin totena. Samantyyliset vanhemmat lopettavat harrastuksia jos kokeet menevät huonosti tai lapsi saa uhmaraivarin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida tietää kivikissaäidin/äitihullun historiaa palstalla. Hän on ihan itse aiheuttanut sen, miten häntä kohtaan täällä kirjoitellaan.
No ainakaan tässä ketjussa ei ole ollut mitään minkä takia häntä olisi pitänyt alkaa haukkumaan näin pahoin kun nyt. Sitä paitsi aloitusviestin äidin kirjoittama on aivan pimeä heitto. Sitä paitsi missä hän kävisi näitä läpi jollei täällä?
Onkohan ap sama ihminen, joka vuosia sitten kertoi isästään joka hänen synnyttyään toi sairaalaan kimpun kalloja. Eli kauheita kuoleman kukkia, vaikka luultavasti isä on valinnut kukkakaupan kauneimmat ja kalleimmat kukat. Ap vaan väärinymmärtää kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakaan tässä ketjussa ei ole ollut mitään minkä takia häntä olisi pitänyt alkaa haukkumaan näin pahoin kun nyt. Sitä paitsi aloitusviestin äidin kirjoittama on aivan pimeä heitto. Sitä paitsi missä hän kävisi näitä läpi jollei täällä?
Suhtaudutko itse normaalisti ihmiseen, joka alkaa nimittelemään sinua törkein haukkumasanoin? Ihmettelen suuresti, että saako täällä palstalla yleensäkin nimitellä ketään sellaisin termein, mitä kivikissa käyttää? Näköjään saa. Eli ei ole rajoja? Kuka tahansa voisi oksentaa someen tuutin täydeltä hetken aikaa, normaalisti yli äyräiden oksentajat blokataan. Yli menee, kun aletaan nimittelemään muita palstalaisia ala-arvoisilla nimikkeillä, kun palstalaiset kommentoivat. Sitä saa mitä tilaa, palstan paskaviihdykettä. Kivikissaan persoonaan liittyen, on palstalla vuosien myötä selvitetty, että hänen äitinsä on todennäköisesti narsisti. Narsistivanhemman vaikutukset ovat todella hirveät, elinikäinen vankila, ellei itsellä ole yhtään ymmärrystä, eli järkeä tarttua faktoihin, miten siitä pääsee pois. Kivikissalla ei ole. Narsistin lapset ovat kultalapsia, näkymättömiä tai syntipukkeja. Kivikissa on ollut kultalapsen asemassa, aikuisena hänestä tuli näkymätön, siitä hän kiukuttelee, kuin kehittymätön aikuinen, joka ei saa itse kaikkea huomiota kaikessa. Huomiota hän hakee palstalta, kuten tässäkin ketjussa jankutuksineen. Hänellä on kaksi lasta, ja narsismista tietoisena vain he, jotka ovat kokeneet narsistivanhemman, ymmärtävät miksi tämä kauhea äiti ei välitä mistään muusta kuin itsestään, aina. Kuitenkin palstalaiset ovat tämän palstanarsistin lähde, kuten ketjustakin huomaa. Ja te, jotka ette tiedä oikeasta narsismista, niin googlettakaa syvemmin. Nämä ovat näkemyksiäni kivikissasta palstalla ja edelleenkiin vetuttaa, että jotkut kuluttavat päivänsä yrittäessään hänen kanssaan kommunikoida, auttaen -se on kivikissalla vain viihdettä, teille palstalaiselle kuin päätä seinään hakkaisi ja päänsärky on varma. Narsistin lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se saaatanan sekasikiö yritti sammuttaa nauruni ja iloni. Mutta se kuolee ennen pois ja häviää, ja minulla on vaikka miten paljon aikaa (ja rahaa) toipua siitä, ja löytää ne takaisin elämääni. Ja ehkä ihmisiä, joista on kivaa olla kivoja minulle. Kun en enää ole hänen vaikutuspiirissään.
ApSydämestäni toivon, että edes äitisi kuoleman jälkeen voisit alkaa keskittyä omaan elämääsi ja tähän hetkeen menneisyyteen takertumisen sijaan.
Kokoajanhan minä sitä teen. Tämäkin asia liittyy siihen, mitä tänä päivänä tapahtuu.
ApEihän tämä voi liittyä tähän päivään jos vasta aikuisena olet tuon täysin triviaalin lauseen bongannut ja mielisairaassa päässäsi ladannut siihen harhaisia tulkintojasi.
Kyllähän liittyy. Totuus on, että äiti havaitsi jonkun olevan kiva minulle ja otti minut siitä heti pois.
ApMistä sinä tiedät, että Seppo oli sinulle kiva? Enemmän tuo kuulostaa siltä, että sinä häiriköit Seppoa ja mummosi ehdotuksesta sinut päätettiin ottaa muskarista pois jotta Seppo ja muut lapset saisivat olla rauhassa.
No ei minulla ole kuule kivaa ihmisten kanssa, jotka ei ole mulle kivoja. Että ihan siitä.
ApSinä olit pari vuotias, et sinä oikeasti muista. Ja kun kykysi tulkita ihmisiä on lähtökohaisesti vaurioitunut, Sepon "kivuus" voi olla täysin kuvitteellisia. Ja jotkut ihmiset vaan ovat "kivoja", häiriköillekin ja silloin vanhempien kuuluu puuttua peliin, että sen "kivan" häiriköinti loppuu.
Miksei minua sitten olisi haukuttu siitä häiriköinnistä, kuten kaikista muista virheistäni, joita olen ikinä tehnyt? En ole häiriköinyt! Miksi ihmeessä kirjassa olisi silloin annettu ymmärtää, että kivaa on vain sen sepon takia??? Että "maiju tykkää --- mutta käy siellä vain sepon takia"??? Missä tuossa on mitän häiriköintiä? En minä ole koskaan häiriköinyt ketään, niin, että siitä voisi kirjoittaa mitenkään positiivisesti.
ApKoska äitisi on normaali ei hän luonnollisestikaan kirjoittanut "Narsku-Liisan käytös on TAAS niin perseestä, että pakko ottaa pois muskarista.
Sitä nuhdeltiinko sinua häiriköinnistä et voi muistaa koska olit niin nuori. Ja koska äitisi on täysin normaali ei hänellä ollut tarvetta palata huonoon käytökseesi myöhemmin.
Ja jos roikuit koko ajan Sepissa, etkä keskittynyt muskariin, niin sillon on luonnollista sanoa noin.Miksi sitten jos noin olisi, tuollaista ikävää episodia pitää panna muistona lapsuuteni-kirjaan? Ja millainen äiti ajattelee 2-vuotiaastaan tuollalilla? Ihan sairas, sori vaan.
ApEi siinä tekstissä ollut mitään negatiivista. Muualla kuin sinun tulkinnassasi. Huonokäytöksisyytesi on 2-vuotiaana varmaan vielä tuntunut huvittavalta. Ei tuon ikäisestä vielä narsismia näe.
Huonokäytöksisyys????? Lapsen luonnolliset tunteet. Se ei ole huonokäytöksisyyttä kuin sinunlaistesi sairaissa aivoissa. Ja siinä ei ole mitään hauskaa, että aikuinen kiusaa lasta ja ajattelee noin, kuten sinä lapsesta, eikä hyvää ja tue tätä ja ole ILOINEN, että joku on kiva hänelle.
ApPaitsi silloin se on huonokäytöksistä kun sinä olet äiti. Lapsilta et siedä mitään. Etkä iloitse heidän asioistaan koskaan
Minä en ole herjannut lapsiani missään kirjassa, koska se on MINUSTA hauska vitsi!!! Eikä edes ole!!!
ApMitä kirjoitit lapsikirjoihin?
Voi v*ttu miten tyhmän ihmisen kysymys. No, vastataan nyt tähänkin. Kirjoitin sinne sanan on. Oletko nyt tyytyväinen? Tai ainakin uskoisin kirjoittaneeni. Tai ehkä sanan ja. Kirjoitin.
ApEi ollenkaan tyhmä. Sinun äitisi teki sinulle lapsikirjan. Näki vaivaa. Sinä et välittänyt lapsistasi etkä myöskään kirjaa tehnyt.
Näetkö tämän asian
Kukahan se täällä harhoissan hourailee :) Miten kehtaat kirjoittaa asioita, jotka eivät ole tosia, muina kuin mielipiteinäs tai hallusinaatioinasii?
ApMikä tässä ei ole totta? Äitisi teki sinulle lapsikirjan. Sinä et viitsinyt nähdä vaivaa. Se kertoo välittämisestä
Teot on välittämistä
Miksi minun pitäisi ajatella yhtä vammaisesti ja vihamielisesti kuin sinä lapsikirjaa vaivana?
ApKun on itsekäs narsisti, ei tee mitään kenenkään muun vuoksi. Ei viitsi nähdä vaivaa
Minä pidänkin vain ihmisistä, jotka NAUTTIVAT siitä, mitä tekevät. Sinähän et salli toisille sellaista elämään, vissiinkään.
ApSinä nautit vain itsesi palvomisesta
Se ei oikein toimi. Narsisti ei ole helppo läheinen. Etenkään äiti joka ei tee lastensa vuoksi MITÄÄN. Ihan vaan kun ei nauti siitä... ei välitä. Ei viitsi nähdä vaivaa
Sellainen äiti on huono äiti, joka ei nauti lapsistaan.
ApKuvasit juuri itsesi.
Juuri näin. Narsistiäiti asettaa aina itsensä etusijalle, lapsista viis. Narsistiäiti vetää täydet kilarit jossain vaiheessa, jos lapsia kehutaan tai lapsille annetaan huomiota, välittämistä, arvostusta. Narsistiäiti ei siedä sitä, hänen pitää olla arvostetuin, huomioiduin. Narsistiäiti ei välitä erossakaan lapsistaan, häntä kiinnostaa vain raha ja omaisuus. Ja huomio. Huomiota narsku vetää puolelleen inhimisillä avauksilla, opetelluin sosiaalisin taidoin, myötätuntohuomionhakuisuuneen. Keskustelun edetessä tuntemattomat myötäilevät, tyhmät jäävät koukkuun ja kokeneet häipyvät. Ehkä kivikissan mies koki tarpeeksi ja suojelee heidän lapsiaan. Kuten kivikissa on tänne kirjoitellut, ei hän tapaa lapsiaan, paitsi kerran tapasi kesällä uimarantaretkellä ja kaikki meni päin honkia kun kivikissa kiukutteli jostain älyttömästä jutusta, kuin lapsi, se retki meni pilalle. Säälin lapsia, halaukset heille.
Vierailija kirjoitti:
Yrittääköhän Äitihullu hallita ex-miestään rahalla samoin kun mummo hallinnoi hänen äitiään. Mummokulta oli myös narsisti?
Nyt taisi löytyä asian ydin!
Minä tulkitsisin sen niin , että muskaria tarjottiin mutta musisointi ei Maijaa juurikaan kiinnostanut. Tuttu kaveri oli kyllä mukavaa seuraa. Muskarissa käynti lopetettiin koska mitä turhaa maksaa musiikkileikikoulusta kun sen tutun kaverin kanssa voi tavata ja leikkiä muutoinkin.