Minkälainen äiti kirjoittaa lapsensa lapsuudenkirjaan tällaisen "muiston"?
"Maiju tykkää käydä muskarissa. Mummi ja ystävätär vievät Maijua ja Seppoa (ystävättäen lapsenlapsi, vuotta nuorempi) sinne joka tiistai. Mutta itseasiassa näyttää siltä, että Maiju tykkäää käydä siellä vain Sepon takia, joten otimme hänet sieltä pois" ja loppuun olisi varmaan laitettu iloinen hymiö, jos sellaisia olisi siihen aikaan käytetty.
Kommentit (974)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis leikkejä. Koska ne ovat seksuaalisia. Hänelle.
ApJust. MIelenvikainen näkee jo lasten leikeissä seksiä. Ja se mielenvikainen olet sinä.
Äitini näki. Siksi lopetti leikin.
ApÄitisi on jätesanko, johon ulkoistat omat huonot puolesi ja fiiliksesi.
Niinkin, kuten hän minuun. Ja minulle tuli paha mieli pojan puolesta, koska äitini häpeilyn takia lapset eivät saaneet leikkiä. Ja meille aikuisille äiti liitti viestintää tyyliin "no niin, nyt tämä irstailu tai siihen tähtäävä leikki saa loppua, vink vink".
ApKyllä mä luulen, että aloitit ihan itse. Tiedän sun keissisi täältä, niin että älä turhaan selitä enempää.
Hyvästi, kiitos.Mitä sillä on väliä kumpi aloitti? Sekö oikeuttaa äitini pitämään minua likasankonaan?
Hän on siksi minun likasankoni, ettei ansaitse enempää sen pohjalta, miten on itse käyttäytynyt.
ApNiin metsä vastaa kuin sinne huudetaan..
No, hän oli täällä maailmassa ensin, niin että KUMPIKOHAN meistä sen keksikin aloittaa? Hän. Mulla tai lapsella ylipäätään on nolla syytä pitää äitiään likasankona, ellei äiti itse anna siihen mallia tai muuta syytä, eli pitää lastaan sellaisena.
ApIhan hyvin olet voinut itse aloittaa, mitä tuolla on tekemistä minkään kanssa...
No enhän ole, millainen ÄITI lähtee siihen mukaan? Jos olisinkin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi äitini toimi kerran lapseni syntymäpäivillä niin, että jopa mieheni huomasi, ettei hänellä ole ihan normaali suhtautuminen lapsiin ja tällaisiin tykkämisiin. Joku tyttö alkoi jahdata poikaamme (oli pikkusiskon synttärit) ja äitini erotti heidät osoittaen heidän puolestaan nolostusta siitä, että tyttö jahtasi poikaamme.
ApTai sitten äiti ei halunnut riehumista tai kiusaamista. Ei toisen jahtaaminen ole oikein. Eikö mitään tykkäämistä.
Ei se kuule meidän poikaa haitannut... tykkäsi, kun sai huomiota. Ja kyllä minä äitinä olisin nähnyt, missä kohtaa poika oikeasti haluaa, että se loppuu. Äitini ei sellaisia mieti. Hän halusi osoittaa, että on NOLONA niiden lasten PUOLESTA. Heille, lapsille, osoitti sen. Aivan kuin olisi tavannut heidät sängystä.
ApTämä teksti on jo todella sairasta jopa Äitihullun mielisairauden huomioiden. Todella sairasta.
Ennemminkin se toiminta viesti pojalle, että et ole tyttöjen ihailun arvoinen. Se ei siis varmasti ollut äitini tarkoitus, mutta sitä se lopputulos viesti.
ApJa paskanmarjat. Taas omaa ylianalysointiasi. Niin turhaa ja suorastaan typerää.
Ei ole. Pojalta vietiin oikeus kokea sellaista, että joku tykkää.
Ap
No, miten Sepon kävi? Tuliko siitä ikineitsyt peräkammarinpoika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi äitini toimi kerran lapseni syntymäpäivillä niin, että jopa mieheni huomasi, ettei hänellä ole ihan normaali suhtautuminen lapsiin ja tällaisiin tykkämisiin. Joku tyttö alkoi jahdata poikaamme (oli pikkusiskon synttärit) ja äitini erotti heidät osoittaen heidän puolestaan nolostusta siitä, että tyttö jahtasi poikaamme.
ApTai sitten äiti ei halunnut riehumista tai kiusaamista. Ei toisen jahtaaminen ole oikein. Eikö mitään tykkäämistä.
Ei se kuule meidän poikaa haitannut... tykkäsi, kun sai huomiota. Ja kyllä minä äitinä olisin nähnyt, missä kohtaa poika oikeasti haluaa, että se loppuu. Äitini ei sellaisia mieti. Hän halusi osoittaa, että on NOLONA niiden lasten PUOLESTA. Heille, lapsille, osoitti sen. Aivan kuin olisi tavannut heidät sängystä.
ApTämä teksti on jo todella sairasta jopa Äitihullun mielisairauden huomioiden. Todella sairasta.
Ennemminkin se toiminta viesti pojalle, että et ole tyttöjen ihailun arvoinen. Se ei siis varmasti ollut äitini tarkoitus, mutta sitä se lopputulos viesti.
ApJa paskanmarjat. Taas omaa ylianalysointiasi. Niin turhaa ja suorastaan typerää.
Ei ole. Pojalta vietiin oikeus kokea sellaista, että joku tykkää.
ApNo, miten Sepon kävi? Tuliko siitä ikineitsyt peräkammarinpoika?
En tiedä, eihän äitini häntä tavannut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälin ap sinua. Toivottavasti tajuat mennä hoitoon.
Voimia läheisillesi. Ei varmasti ole helppoa kun lähipiirissä on hullu.
Miten niin hullu? Ette ole kukaan perustelleet yhtään mitään yhteenkään asiaan, jonka olen teiltä kysynyt. Koska ette pysty.
Ap
Olet katkera, harhainen ja vihasairas ihminen. Epäsosiaalinen. Et täysin paha, mutta tuskin koskaan olet ollut täysin terve.
Äitini ei päässyt häpäisemään "seppoa" siitä, että oli mulle liian kiva.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin hullu? Ette ole kukaan perustelleet yhtään mitään yhteenkään asiaan, jonka olen teiltä kysynyt. Koska ette pysty.
ApOlet katkera, harhainen ja vihasairas ihminen. Epäsosiaalinen. Et täysin paha, mutta tuskin koskaan olet ollut täysin terve.
Enhän ole. Vastaa sinä siihen, miksi äitini lopetti lasten leikin? Se ei ollut riehuntaa, sen vastauksen voit sulkea pois.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJust. MIelenvikainen näkee jo lasten leikeissä seksiä. Ja se mielenvikainen olet sinä.
Niinkin, kuten hän minuun. Ja minulle tuli paha mieli pojan puolesta, koska äitini häpeilyn takia lapset eivät saaneet leikkiä. Ja meille aikuisille äiti liitti viestintää tyyliin "no niin, nyt tämä irstailu tai siihen tähtäävä leikki saa loppua, vink vink".
ApKyllä mä luulen, että aloitit ihan itse. Tiedän sun keissisi täältä, niin että älä turhaan selitä enempää.
Hyvästi, kiitos.Mitä sillä on väliä kumpi aloitti? Sekö oikeuttaa äitini pitämään minua likasankonaan?
Hän on siksi minun likasankoni, ettei ansaitse enempää sen pohjalta, miten on itse käyttäytynyt.
No, hän oli täällä maailmassa ensin, niin että KUMPIKOHAN meistä sen keksikin aloittaa? Hän. Mulla tai lapsella ylipäätään on nolla syytä pitää äitiään likasankona, ellei äiti itse anna siihen mallia tai muuta syytä, eli pitää lastaan sellaisena.
ApIhan hyvin olet voinut itse aloittaa, mitä tuolla on tekemistä minkään kanssa...
Ap
Jos se ei jaksanut sun epäkiitollisuutta ja lopetti nyrkkeilysäkkinä olon.
Vierailija kirjoitti:
Äitini ei päässyt häpäisemään "seppoa" siitä, että oli mulle liian kiva.
Ap
Mutta minut kylläkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJos se ei jaksanut sun epäkiitollisuutta ja lopetti nyrkkeilysäkkinä olon.
Millälailla lopetti? Ja kirjoitti paskaaa lapsuutenikirjaan ennen tuota?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOlet katkera, harhainen ja vihasairas ihminen. Epäsosiaalinen. Et täysin paha, mutta tuskin koskaan olet ollut täysin terve.
Enhän ole. Vastaa sinä siihen, miksi äitini lopetti lasten leikin? Se ei ollut riehuntaa, sen vastauksen voit sulkea pois.
Ap
En ollut paikalla näkemässä, mutta ehkä hän näki lapsesi ahdistuvan tilanteessa tms.
Vanhempien ihmisten mielestä pitää usein olla hiljaa ja paikoillaan.
Äitini häpäisee minut siellä lapsuutenikirjassa sillä, että joku oli minulle liian kiva. Ja mä nautin siitä. Hänen mukaansa. En edes kyllä nauttinut tästä tutusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEn ollut paikalla näkemässä, mutta ehkä hän näki lapsesi ahdistuvan tilanteessa tms.
Vanhempien ihmisten mielestä pitää usein olla hiljaa ja paikoillaan.
Kuvitteli korkeintaan ahdistuvan, ja miksi hän sitten hymyili, jos kuvitteli toisen ahdistavan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lopetti myöhemmin. Kirjaan en ottanut kantaa.
Sehän on "tuhonnut sun koko elämän."
Ja aika sairasta kuvitella toisen ahdistuvan siitä, että saa huomiota ja sellaista "jahtaamista". Mutta kai poikani pitää sitten olla hyljeksitty seinäruusu ja odottaa kampaus jakauksella saaapuvaa hissukkaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApLopetti myöhemmin. Kirjaan en ottanut kantaa.
Sehän on "tuhonnut sun koko elämän."
Minkä lopetti?
Ap
Maija
Olen AINA rakastanut sinua ja vain sinua.
Olet kuin kedon kukka suloisena, sydämellisenä ja herttaisena.
Sepposi
Vierailija kirjoitti:
Maija
Olen AINA rakastanut sinua ja vain sinua.
Olet kuin kedon kukka suloisena, sydämellisenä ja herttaisena.
Sepposi
Se oli Maiju. Ja ei hän minua viehättänyt erityisesti myöhemminkään.
Ap
Mutta äitini häpäisi minut siitä, että joku on liian kiva minulle. Se pitää lopettaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan ymmärrä mitä tässä pitäisi analysoida. Ei kai tuo nyt mikään hirveän kummallinen juttu ole.
Ai eikö? No anteeksi vaan, että täällä palstalla tuollaiset sosiopaatitkin lukivat aloitukseni. Mene takaisin koloosi josta saavuitkin.
No, eipä ole ennen sosiopaatiksi haukuttukaan ;) En siltikään ymmärrä aloituksen pointtia, sori.
ohis
Ehkä olisikin jo unohtunut, jos äitini olisi ollut pahoillaan kerrottuani hänelle, että tuo ajattelu pahoitti mieleni. Mutta ei. Niin tärkeä en hänelle toki ollut.
Ap