Minkälainen äiti kirjoittaa lapsensa lapsuudenkirjaan tällaisen "muiston"?
"Maiju tykkää käydä muskarissa. Mummi ja ystävätär vievät Maijua ja Seppoa (ystävättäen lapsenlapsi, vuotta nuorempi) sinne joka tiistai. Mutta itseasiassa näyttää siltä, että Maiju tykkäää käydä siellä vain Sepon takia, joten otimme hänet sieltä pois" ja loppuun olisi varmaan laitettu iloinen hymiö, jos sellaisia olisi siihen aikaan käytetty.
Kommentit (974)
Ihan sairas ketju tämä. Menen pois.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairas ketju tämä. Menen pois.
Se paska käärme lieroili, eikä isoäitini osannut pitää minun puoliani, ei nähnyt sen paskan aikeita, ettei kukaan saa olla liian kiva minulle!!!! Heti pois!!!!
Ap
Isoäidin olisi pitänyt sanoa, että Maiju jatkaa, koska Sepolla ja hänellä on aina niin kivaa!!!! Mutta tuskin hän ymmärsi, mikä äidilleni oli lopettamisen motiivina.
Ap
Äidin olisi pitänyt olla iloinen, että joku on kiva minua kohtaan, mutta ei. Se saaaatanan sekasikiö otti minulta pois senkin. Alusta alkaen vaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Äitini häpäisee minut siellä lapsuutenikirjassa sillä, että joku oli minulle liian kiva. Ja mä nautin siitä. Hänen mukaansa. En edes kyllä nauttinut tästä tutusta.
Ap
No mitä sitten märiset? Pääsit hänestä eroon.
Vaikka sehän se onkin, että pitäisi olla joku joka ei häivy ja josta valittaa.
Kierrokset nousee. Jos vanhat merkit pitää paikkansa, kohta paskotaan jonkun naamalle.
Se saaatanan sekasikiö yritti sammuttaa nauruni ja iloni. Mutta se kuolee ennen pois ja häviää, ja minulla on vaikka miten paljon aikaa (ja rahaa) toipua siitä, ja löytää ne takaisin elämääni. Ja ehkä ihmisiä, joista on kivaa olla kivoja minulle. Kun en enää ole hänen vaikutuspiirissään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini häpäisee minut siellä lapsuutenikirjassa sillä, että joku oli minulle liian kiva. Ja mä nautin siitä. Hänen mukaansa. En edes kyllä nauttinut tästä tutusta.
ApNo mitä sitten märiset? Pääsit hänestä eroon.
Sillä häpäisyllä on erittäin pitkät jäljet.
Ap
Taatusti olet naamakirjassa stalkannut Seppoa, josta tuli kunnon häntyri.
Tiivistettynä tämän viikon pakkomielteinen jankkaus.
Äitihullu on 2(?) vuotiaana käynyt muskarissa ja muistaa kristallinkirkkaasti nauttineensa tästä.
Muskariin Äitihullua on vienyt mummonsa, joka jossain vaiheessa on tullut siihen tulokseen, ettei Äitihullua niinkään kiinnosta muskari vaan tuttavapoika. Tästä johtuen mummo päätti, ettei muskaria kannata jatkaa, koska se ei Äitihullua kiinnosta.
Äitihullun logiikalla mummon päätös lopettaa muskari tekee äidistä syyllisen Äitihullun paskoihin parisuhdekokemuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo mitä sitten märiset? Pääsit hänestä eroon.
Kuka tahansa pääsee äidistään eroon. Se ei ole vielä mikään saavutus, honey.
Ei tosin tarpeeksi aikaisin, mutta sille minä en mahtanut mitään.
Ap
Mitäs sä olet kirjoittanut lastesi kirjoihin? Veikkaan, ettei sellaisia edes ole tai isä on ne täyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Äitihullu on 2(?) vuotiaana käynyt muskarissa ja muistaa kristallinkirkkaasti nauttineensa tästä.
Muskariin Äitihullua on vienyt mummonsa, joka jossain vaiheessa on tullut siihen tulokseen, ettei Äitihullua niinkään kiinnosta muskari vaan tuttavapoika. Tästä johtuen mummo päätti, ettei muskaria kannata jatkaa, koska se ei Äitihullua kiinnosta.
Äitihullun logiikalla mummon päätös lopettaa muskari tekee äidistä syyllisen Äitihullun paskoihin parisuhdekokemuksiin.
Tuossa kohtaa lähti mopedi keulimaan, ja irtosit realismista. Isoäidilläni ei ole päätöksen kanssa mitään tekemistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Taatusti olet naamakirjassa stalkannut Seppoa, josta tuli kunnon häntyri.
En ole. Oikeasti, täysin aneeminen kaveri, ei minun tyyppiäni yhtään. Siis joskus isompana.
Ap
Näkisit vanhanaikaisia muistokirjoja
Seis, juna tulee tuolla,
ethän tahdo vielä kuolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kohtaa lähti mopedi keulimaan, ja irtosit realismista. Isoäidilläni ei ole päätöksen kanssa mitään tekemistä.
Ap
Jos äitisi ei ollut muskarissa mukana niin kyllä se tieto sinun kiinnostuksen puutteesta on tullut mummoltasi. Kannattaisi sinun muutenkin miettiä tuota mummosi roolia mt-ongelmiesi kehittymisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJos äitisi ei ollut muskarissa mukana niin kyllä se tieto sinun kiinnostuksen puutteesta on tullut mummoltasi. Kannattaisi sinun muutenkin miettiä tuota mummosi roolia mt-ongelmiesi kehittymisessä.
Siis se, minkä isoäitini on todennäköisesti kertonut positiivisena asiana äidilleni, on äitini päässä tarkoittanut tätä lopputulosta. Miksi kuvittelet isoäitini päättäneen, mitä minä ns. harrastan? Hän ei satavarmasti ole ollut äitini kanssa tuosta samaa mieltä, mutta ei ole ymmärtänyt, että äidilleni on vaikeaa, jos joku on liian kiva minulle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se saaatanan sekasikiö yritti sammuttaa nauruni ja iloni. Mutta se kuolee ennen pois ja häviää, ja minulla on vaikka miten paljon aikaa (ja rahaa) toipua siitä, ja löytää ne takaisin elämääni. Ja ehkä ihmisiä, joista on kivaa olla kivoja minulle. Kun en enää ole hänen vaikutuspiirissään.
Ap
Sydämestäni toivon, että edes äitisi kuoleman jälkeen voisit alkaa keskittyä omaan elämääsi ja tähän hetkeen menneisyyteen takertumisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJos äitisi ei ollut muskarissa mukana niin kyllä se tieto sinun kiinnostuksen puutteesta on tullut mummoltasi. Kannattaisi sinun muutenkin miettiä tuota mummosi roolia mt-ongelmiesi kehittymisessä.
Ainoa rooli on se, ettei hän tiennyt asettua äitiäni vastaan minua koskevissa asioissa.
Ap
Eikä typerä isoäiti ja hänen ystävänsä tajunneet mitään, kun se paska käärme lieroili. Pitää minun puoliani. Että Seppo saa jatkossakin olla kiva.
Ap