Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henry, 27, luovutti verta vilpillä, koska se oli ainoa keino - miesten välinen seksi on edelleen este verenluovutukselle, mutta asia voi muuttua

Vierailija
06.10.2018 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/d0f18c05-a916-4c70-b73f-277c893b7755_u…

Aikamoista toisten terveydellä leikkimistä, ja myöntää vielä suoraan että halusi väkisin "angstilla" luovuttamaan verta.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Eikö se lomake ole ihan yhtä tyhjän kanssa?

Mistä sinä voit tietää, ketä kumppanisi on pannut?

Toisaalta, miksei eläinseksi ole poissulkeva syy?

Johtuuko siitä, että se on laillista Suomessa?

Toisaalta niin on homooilukin..

Kumman kanssa plit viimeksi?

Vierailija
62/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saa luovuttaa koska olen asunut Britanniassa (tämä "hullun lehmän tauti"-rajoitus). Rajoitus on pysyvä myös. Ei tulisi mieleenkään mennä luovuttamaan ja valehdella lomakkeeseen tätä asiaa! 

Minäkään en saa luovuttaa, koska minulla on ollut syöpä. Ei tulisi mieleenikään valehdella ja mennä vain. Aikaisemmin kävin säännöllisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin riskiryhmä tällä hetkellä on keski-ikäiset heteromiehet.

Joten kummallinen tämä SPR:n linjaus. Eipä siinä, itse en tuolle riistopuljulle antaisi kustanikaan. 

Anna anna, pitää saada heille lisää rahaa että saadaan lisää ullätysmiehiä...

Vierailija
64/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin luovuttaa tarvittaessa verta Henrylle. Minulla on perinnöllinen sairaus johon voi kupsahtaa tai olla kupsahtamatta. Sitä on varmaan Henryn kiva arpoa.

Perinnöllinen ja veren kautta välittyvä ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
65/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin luovuttaa tarvittaessa verta Henrylle. Minulla on perinnöllinen sairaus johon voi kupsahtaa tai olla kupsahtamatta. Sitä on varmaan Henryn kiva arpoa.

Kattaa molemmat.

Vierailija
66/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon mikä henkisesti sairas mies. Omaa uhmakkuuttaan leikkii muiden terveydellä, koska minäminä ja munkintäytyysaadakoskamuutkin. Ei voi käsittää kuinka kehtaa vielä omilla kasvoillaan tuosta vilpistä kertoa! En palkkaisi töihin ainakaan omaan yritykseeni tuollaista välinpitämätöntä itsekeskeistä linssiin viilaajaa.

Homous on sairaus.

Vierailija
67/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattaa molemmat.

Mielenkiintoista, en ole ennen kuullut geneettisistä sairauksista jotka voivat tarttua  muihin. Kyseessä on ilmeisesti nyt todella harvinainen sairaus.

Vierailija
68/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen rehellinen, niin olisi oksettavaa saada homon verta itseeni. Tuntuu, että homous tarttuu sen mukana.

Vierailija
69/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen rehellinen, niin olisi oksettavaa saada homon verta itseeni. Tuntuu, että homous tarttuu sen mukana.

Todennäköisesti kirjoitit tuon provona saadaksesi homofobit näyttämään tyhmemmiltä. Harva nimittäin oikeasti ajattelee noin. Homokulttuuriin vaan on perinteisesti kuulunut anonyymi seksi ja hiv näkyy testeissä vasta kuukauden päästä. Toki myös heteromiehet harrastavat kaikenlaista ulkomailla, mutta naisprostituoidut vaativat kondomia.

Vierailija
70/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovutettua verta saava ei tiedä kenestä veri on peräisin, joten ole huoleti: jos joskus tarvitset verensiirtoa, mielenrauhasi ei järky vaikka homoverta siirtyisi suoniisi. 

Vierailija
71/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki veri kuitenkin testataan riippumatta siitä kuka sitä luovuttaa.

Vierailija
72/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minulla on oikeus luovuttaa verta"

Voi luoja. Minä minä ja minä.

Ja kas verenluovutuksesta ja siihen liittyvistä ohjeistuksistakin oli nyt aivan pakko tehdä "homo-issue".

Malttia nyt jo.

Tekopyhää valittaa tuosta kun nykyään jokaisesta asiasta tehdään naiskysymys.

Vierailija
73/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulla on oikeus luovuttaa verta"

Voi luoja. Minä minä ja minä.

MIksi naiset sitten tekevät tuota ihan samaa? Joka asiaa pitää saada tehdä vaikka vaikka muut siitä joutuu vaaraan tai maksamaan?

Vierailija
74/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattaa molemmat.

Mielenkiintoista, en ole ennen kuullut geneettisistä sairauksista jotka voivat tarttua  muihin. Kyseessä on ilmeisesti nyt todella harvinainen sairaus.

Aina sitä oppii uutta ja verenluovutus on tosiaan minulta kielletty.

Vierailija
75/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattaa molemmat.

Perinnölliset sairaudet voivat aiheuttaa muutoksia veriarvoihin ja muihin veren tärkeisiin ominaisuuksiin. Ne voivat myös heikentää immuniteettia tai sisältää autoimmuunikomponentin, jolloin ihminen tulee joko alttiiksi kaikenlaisille kroonisille infektioille jotka välittyvät veren mukana, tai verenkierrossa on haitallisia vasta-aineita. En em. syistä haluaisi ainakaan itselleni kroonisesti sairaan potilaan verta. 

Vierailija
76/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö SPR muutenkin myy sitä ilmaiseksi saatua verta ulkomaille? Tyyliin 1000€/litra.

Vierailija
77/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Ensin eheytyksellä pää ja veriarvot kuntoon ja sitten verta luovuttamaan. 

Oletko sinä jo eheytynyt? Missä on tyttöystäväsi?

Vierailija
78/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän on rajoituksia verenluovuttamisessa myös Länsi-Niilin viruksen takia. Tässä olisi tilaisuus kapinoivan angstin ilmentämiseen.

Jotkut rajoitukset ovat perusteltuja ja harvoin liittyvät henkilön muihin ominaisuuksiin. Edelleenkään en voi uskoa, että homojen (ilmeisesti vain homomiesten, eikä koske lesboja) ominaisuuksissa olisi jotain muuta mitä heteroilla ei olisi. Ja olen sitä mieltä, ettei kenenkään oikeuksia saa polkea pelkän kuvitelma tai mielikuvan takia. T

Vierailija
79/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattaa molemmat.

Aina sitä oppii uutta ja verenluovutus on tosiaan minulta kielletty.

En ole tuo aikaisempi kommentoija, mutta minullakin on ikuinen verenluovutuskielto sairauteni takia. Olen ymmärtänyt asian niin, etten saa luovuttaa verta oman terveyteni takia. Terveyteni voisi vaarantua verta menettäessä. 

Vierailija
80/82 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen aidsin alkuajat, kun taudin aiheuttajaa ei vielä tiedetty. Potilaat hoidettiin ja tutkittiin täydessä suojauksessa. Sitten ne lähti sairaalasta ihan normaalisti busseihin ja työpaikoille en yms. Kaupoissa puristelemasn tomaatteja ja yskimään leipäosastoille.

Vinkki: ei tartu tomaateista tai leivistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi