Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän tässä voisi tehdä kun vaimo syyttää minua kaikesta

Vierailija
05.10.2018 |

Ehkä tällä palstalla olisi viisautta tällaiseen parisuhdeongelmaan: vaimo löytää minusta vian tai syyllisen lähes kaikkeen, mikä hänen mielestä on jotenkin pielessä. Vaikka en olisi ollut edes paikalla, niin jotenkin olen kuitenkin syyllinen siihen että asiat on menneet pieleen. Jos hän esim. unohtaa ostaa ruokakaupasta jotain, jonka oli suunnitellut ostavansa, niin se on minun syy siten, että soitin hänelle kesken kauppareissun ja sotkin hänen ajatukset tai en muistanut muistuttaa häntä siitä ostoksesta tai mitä ikinä. Tai jos hän epäonnistuu jossain työprojektissaan niin sekin on jollain tavalla lopulta minun syy, jos ei muuten niin siten että olen kuulemma ollut ärsyttävä ja siksi hän ei ole pystynyt kunnolla keskittymään työhönsä. Tai kun hän lihoi, niin se oli minun syy siten, että olin aiheuttanut hänelle masennusta johon hän oli sitten syönyt. Tai jos hän hukkaa avaimensa, niin se on minun syy kun en löydä niitä tai en ole siivonnut niin hyvin, että avaimet pääsee hukkumaan kun eteisen pöydällä on tavaraa tms.

Yleensä en jaksa vastata hänelle mitään, koska nuo asiat, jotka hän laittaa minun viaksi on niin ilmiselvästi jotain muuta kuin minun vika. Mutta aikani tällaista kuunneltuani olen aika kyllästynyt ja sanoin hänelle eilen, että voidaan erota jos hän näkee minussa kerran vain vikoja ja syyllisen kaikkeen mahdolliseen. No ei kuulemma halua erota. Mitähän tässä oikein pitäisi tehdä kun riidelläkään en koko ajan haluaisi (jos alan perustelemaan että millä perusteella jokin asia ei ole minun vika niin hän suuttuu siitä perustelemisestani ja alkaa kiukuttelemaan). Neuvokaa miestä mäessä!

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa karmealta, vaikka onkin vain sinun yksipuolinen näkemys.

Kysyisin vaimokullalta, miten hän tilanteen ratkaisisi, kun sinä tunnut olevan niin kovin viallinen, mutta eroakaan hän ei halua. Mitä pitäisi hänen mielestään tehdä?

Puhu vaimolle vaikka se onkin kurjaa joutua vatvomaan. 

Te miehet muuten siedätte aika paljon. Jätä se sika?

Vierailija
2/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on henkistä väkivaltaa sinua kohtaan. Kertoo vaimosi kyvyttömyydestä ottaa vastuuta omista valinnoista. Onko vaimollasi narsistisia piirteitä vai onko noin muuten huomioon ottava, lämmin ja empaattinen ihminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kerhoon, kuulostaa tutulta. Olen jo aikaa sitten päättänyt, että kun kuopus muuttaa kotoa niin lähden samalla oven avauksella. Tilillä sen verran pätäkkää ja luojan kiitos avioehto niin voinkin sitten eläköityä saman tien kun ei ole enää elättejä. Jääköön valittelemaan seinillä, häivyn vaikka Pattayalle.

Vierailija
4/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa karmealta, vaikka onkin vain sinun yksipuolinen näkemys.

Kysyisin vaimokullalta, miten hän tilanteen ratkaisisi, kun sinä tunnut olevan niin kovin viallinen, mutta eroakaan hän ei halua. Mitä pitäisi hänen mielestään tehdä?

Puhu vaimolle vaikka se onkin kurjaa joutua vatvomaan. 

Te miehet muuten siedätte aika paljon. Jätä se sika?

En haluaisi jättää kun lapsiakin on. Siksi varmaan siedänkin tällaista, mutta mitta alkaa olla täynnä kun tuon eronkin jo otin puheeksi hänen kanssa. 

Aloittaja

Vierailija
5/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttääkö vaimo sinua muiden kuulleen?

Vierailija
6/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kirjaimella hän alkaa?

Vierailija
7/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on henkistä väkivaltaa sinua kohtaan. Kertoo vaimosi kyvyttömyydestä ottaa vastuuta omista valinnoista. Onko vaimollasi narsistisia piirteitä vai onko noin muuten huomioon ottava, lämmin ja empaattinen ihminen?

On vaimoni ainakin ollut lämmin ja huomioon ottava, enhän olisi muuten häntä valinnut. 

Aloittaja

Vierailija
8/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ajatellut tuota, mutta ei kyllä syytä muiden kuullen, muiden kuullen on ihan ystävällinen minulle. 

Aloittaja

Vierailija
9/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä henkisesti väkivaltaiselle. Voi olla yhtä hyvin mies kuin nainenkin.

Vierailija
10/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ajatellut tuota, mutta ei kyllä syytä muiden kuullen, muiden kuullen on ihan ystävällinen minulle. 

Aloittaja

Sekin tyypillistä henkiseen väkivaltaan. Googlaa aiheesta.

Vierailija
11/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et osaa kertoa hänelle, miltä tuollainen puhe tuntuu, niin hän ainakaan ei saa syytä siitä lopettaa sitä. Siis osaa kertoa tarkoitan sitä, että et saa häntä ymmärtämään, mille se tuntuu.

Vierailija
12/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Pitääkö sinua roskaämpärinä? Ajattelemisen aihetta. Miksi siedät salaista roskaämpärinä oloa?

Vierailija
13/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä kirjaimella hän alkaa?

Aina s:llä: Sinun vikasi

Vierailija
14/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tällaisia ”liittoja”. Molemmat osapuolet lähinnä sietävät toisiaan pakosta. Mikä järki? Etsi suhde, jossa on hyvä olla.

Vierailija
15/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

No ei tietenkään syytä sinua muiden kuullen, koska teidän ongelmanne ei ole se, että olisit syyllinen. Minusta on todella inhottavaa tulla palstapsykologien heti syyttämään vaimoa henkisesti väkivaltaiseksi, hänellä on luultavasti jo muutenkin aivan tarpeeksi paha olla. Ilman, että se tietenkään on aloittajan syy mitenkään, tietenkään.

Vierailija
16/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä tuo avauskirjoituksesi hänelle. Itse ainakin vaimona tunsin piston sydämessäni sitä lukiessani!

Kerro hänelle miltä sinusta tuntuu. Naiset joskus luulevat miesten olevan tunteettomia ja etteivät he välitä mistään.

Vierailija
17/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan olin vastaavassa tilanteessa mieheni kanssa.

Ihan sama mikä asia meni vikaan niin syy oli minussa.

Eräs päivä sitten annoin maistaa samaa lääkettä ja systemaattisesti syytin häntä ihan joka asiasta ja sainkin aikaiseksi kunnon riidan. Aikansa siinä riideltyämme, sanoin hänelle todella rauhallisesti että kuules nyt, en minä sinua mistään syytä, halusin vain että koet sen mitä minä elän. Se riita oli hänelle pysäyttävä ja muutosta tuli. Toki muutamia kertoja koitti vielä syyllistää mutta sanoin heti topakasti että aikuinen ihminen saa kantaa ihan itse vastuun jos jotain ei löydy/ tai jotain menee pieleen. Syyllinen löytyy peilistä kun kävelet sinne peilin eteen katselemaan.

Ainut tapa on muuttaa omaa toimintamallia ja yksinkertaisesti lopettaa olemasta toisen " sylkykuppi". Muutos lähtee sinusta, ei vaimostasi, sillä hän ei näe toiminnassaan mitää vikaa.

Ketä se kissan hännän nostaisi ellei kissa itse...

Nyt vaan rohkeasti annat samalla tyylillä takaisin. Joka tapauksessa eroakin olet väläyttänyt, ja lopultahan se tulee jos ei toiminta muutu.

Tavallaan kun ajattelee, sinäkin syytät vaimoa siitä että sinulla on kurjaa tällä hetkellä. Menepä peilin eteen niin sieltä löytyy se oikea syyllinen joka mahdollistaa huonon olosi liitossa.

Vierailija
18/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan olin vastaavassa tilanteessa mieheni kanssa.

Ihan sama mikä asia meni vikaan niin syy oli minussa.

Eräs päivä sitten annoin maistaa samaa lääkettä ja systemaattisesti syytin häntä ihan joka asiasta ja sainkin aikaiseksi kunnon riidan. Aikansa siinä riideltyämme, sanoin hänelle todella rauhallisesti että kuules nyt, en minä sinua mistään syytä, halusin vain että koet sen mitä minä elän. Se riita oli hänelle pysäyttävä ja muutosta tuli. Toki muutamia kertoja koitti vielä syyllistää mutta sanoin heti topakasti että aikuinen ihminen saa kantaa ihan itse vastuun jos jotain ei löydy/ tai jotain menee pieleen. Syyllinen löytyy peilistä kun kävelet sinne peilin eteen katselemaan.

Ainut tapa on muuttaa omaa toimintamallia ja yksinkertaisesti lopettaa olemasta toisen " sylkykuppi". Muutos lähtee sinusta, ei vaimostasi, sillä hän ei näe toiminnassaan mitää vikaa.

Ketä se kissan hännän nostaisi ellei kissa itse...

Nyt vaan rohkeasti annat samalla tyylillä takaisin. Joka tapauksessa eroakin olet väläyttänyt, ja lopultahan se tulee jos ei toiminta muutu.
Tavallaan kun ajattelee, sinäkin syytät vaimoa siitä että sinulla on kurjaa tällä hetkellä. Menepä peilin eteen niin sieltä löytyy se oikea syyllinen joka mahdollistaa huonon olosi liitossa.

Haha! Touché!

Vierailija
19/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ulkoistaa ongelmansa, helpompi olla kun kaataa syyt sinun niskaasi. Sitä sanotaan myös nalkutukseksi, moni mies kokee ennenaikaisen kuoleman sen vuoksi koska se nostaa verenpainetta.

Vierailija
20/83 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet OVAT tunteettomia p*skaisia, eivätkä välitä mistään, eivät ainakaan siitä, jos itse pahoittavat naisensa mielen!

Jos nyt sitten olen hänen mielen jotenkin pahoittanut, niin en tiedä enkä osaa arvata miten. Ei ole sanonut mitään että olisin.

Aloittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän