Auttakaa downshiftaajat. Haluan hypätä pois oravanpyörästä, mutta miten systeemin kyykytys onnistuu ilman, että tulee karensseja yms.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. Systeemin kyykytys. Sosiaaliturvatuet. Valitse toinen.
Jos haluat hypätä pois oravanpyörästä, niin älä odota itsellesi tukia? Elä täysin omavaraisesti sitten. Ei niitä pelkkiä rusinoita voi poimia.
Yhteiskunta kyllä tukee meitäkin, jotka emme siellä oravanpyörässä enää pörrää.
Kiva kuulla. Hypätään kaikki pois oravanpyörästä. Ai yhteiskunnalla ei ole rahaa, jos työllisyysaste on 0 prosenttia. Voi paska.
Suurin osa ihmisistä "ei voi", koska ovat haalineet itselleen yli-isot asunto- ja autolainat sekä elämäntyyli on kulutuskeiskeinen muutenkin. Kadehtivat sitten muulla tavalla eläviä.
Loiset vituttaa, ei siinä ole kateudesta kyse. Omavaraistaloudella eläville hipeille ym elämäntapaintiaaneille nostan hattua.
"Loiset" vituttaa siksi, koska ovat vapaita, eivätkä työnantajan orjia. Selittele mitä haluat, en usko pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat hypätä pois oravanpyörästä, niin älä odota itsellesi tukia? Elä täysin omavaraisesti sitten. Ei niitä pelkkiä rusinoita voi poimia.
Kiva kuulla. Hypätään kaikki pois oravanpyörästä. Ai yhteiskunnalla ei ole rahaa, jos työllisyysaste on 0 prosenttia. Voi paska.
Suurin osa ihmisistä "ei voi", koska ovat haalineet itselleen yli-isot asunto- ja autolainat sekä elämäntyyli on kulutuskeiskeinen muutenkin. Kadehtivat sitten muulla tavalla eläviä.
Tajusitko sä, mitä mä tarkoitin? Yhteiskunta ei voi tukea ketään, jos kaikki lopettavat työnteon. Mun puolesta AP voi downshiftata ihan rauhassa, mutta kannattaa elää sitten säästöillään ja omavaraistaloudessa. Sosiaaliturva on tarkoitettu niille, jotka eivät itse pysty elättämään itseään. Tämmöset mä haluun downshiftata, kun työnteko ei inspaa, eivät ole niitä, joille sosiaaliturva kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loiset vituttaa, ei siinä ole kateudesta kyse. Omavaraistaloudella eläville hipeille ym elämäntapaintiaaneille nostan hattua.
"Loiset" vituttaa siksi, koska ovat vapaita, eivätkä työnantajan orjia. Selittele mitä haluat, en usko pätkääkään.
Ei loinen ole vapaa, sehän on täysin riippuvainen isännästään.
Downshiftaajana elelen kyllä ihan omilla tuloillani, en tuilla. Kysy siltä nautiskelevalta työttömältä, jolla on satoja ilmaisia harrastuksia, sillä on jokin kerjuutaktiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne vituttaa ihan siksi että syövät muiden pöydästä kun eivät itse viitsi laittaa tikkua ristiin. Eikä tuo mitään vapautta ole, muiden hyväntekeväisyyden varassa elely. Ne omavaraistaloudessa elävät kaverit on aidosti vapaita - tai ainakin niin vapaita kuin nykypäivän yhteiskunnassa on mahdollista.
Työssäkäyvä, etkö itse saa mitään yhteiskunnan tukea? Et saa lapsilisiä, lähes ilmaista päivähoitoa lapsillesi, maksoitko koulutuksestasi itse, saatko asuntoluoton koroista verovähennystä, kenties asumistukea jne. Vastaa rehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämähän se niitä loisia vasta vituttaakin. Sitä sitten selitellään itselle että tässä ollaan niin idealisteja ja "kyykytetään" yhteiskuntaa vaikka tosiasiassa ollaan hattu kourassa ja käsi ojossa almuja anelemassa.
Tuleva oloneuvos kirjoitti:
Kaikki neuvot otetaan vastaan, kiitos.
Aloitat väärästä päästä. Sulla pitää olla varallisuutta sen verran ettei kyykytys onnistu. Muuten unohda, olet työvoimaviranomaisten armoilla ellei sulla ole mitään omia tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusitko sä, mitä mä tarkoitin? Yhteiskunta ei voi tukea ketään, jos kaikki lopettavat työnteon. Mun puolesta AP voi downshiftata ihan rauhassa, mutta kannattaa elää sitten säästöillään ja omavaraistaloudessa. Sosiaaliturva on tarkoitettu niille, jotka eivät itse pysty elättämään itseään. Tämmöset mä haluun downshiftata, kun työnteko ei inspaa, eivät ole niitä, joille sosiaaliturva kuuluu.
Tajusin, mutta näin ei tule käymään, koska ihmiset ovat aivan liian rahanahneita. Uhka on siis vain teoreettinen.
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvä, etkö itse saa mitään yhteiskunnan tukea? Et saa lapsilisiä, lähes ilmaista päivähoitoa lapsillesi, maksoitko koulutuksestasi itse, saatko asuntoluoton koroista verovähennystä, kenties asumistukea jne. Vastaa rehellisesti.
Saan. Pyrin maksamaan sitä yhteiskunnalle takaisin käymällä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämähän se niitä loisia vasta vituttaakin. Sitä sitten selitellään itselle että tässä ollaan niin idealisteja ja "kyykytetään" yhteiskuntaa vaikka tosiasiassa ollaan hattu kourassa ja käsi ojossa almuja anelemassa.
Uskottele sinä vaan näin itsellesi, niin jaksat uhrata parhaan osan elämästäsi lopulta merkityksettömälle työllesi. Minä nautin elämästäni tässä ja nyt, en odottaen seuraavaa vuosilomaa :) Järjestelmälliselle ihmiselle lomakkeiden täyttäminen on rutiinijuttu, johon ei paljon aikaa kulu.
Siis meet töihin jonnekki verstaalle, varastolle, kasvihuoneelle 8e tunti ja teet töitä jonkun aikaa ja paastoat tai syöt roskiksista ruokaa että saat vähän säästöön. Ei tuosta jää säästöön mitään. Sitten kun on massia sen verran että riittää matkusteluun ja ruokaan niin lähdet vaan matkalle.
Eli et sä mitää tukia downshiftauksessa käytä tai sitten käytät ja otat karenssit vastaan.
Downsiftaus ei tarkoita tukien käyttöä.
Kun matkustat niin käy kysymässä ravintoloista ruokaa roskiksesta niin varmasti saat syödyksi.
Ota makuupussi niin voit nukkua ihan missä kadunvarressa vaan tai siltojen alla.
Muutama satanen riittää tosi pitkään ja kesällä voit tulla takaisin Suomeen. Suomessa kesäisin on mahdollista downshiftata Jäniksen vuoden Vatasen malliin.
Talvi on vaikeampi.
Hanki osa-aikatyö kiinnostavalta alalta. Saat tienattua vähän rahaa, opit uutta ja sinulle jää silti riittävästi vapaa-aikaa tehdä muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Musta ainakin työkkärin ja Kelan kanssa kikkailu on sitä ärsyttävintä oravanpyörää.
100x mielummin käyn töissä, teen jotain elantoni eteen ja nautin työni hedelmästä.
Oletko sinäkin niitä, joiden mielestä "töihin vain mennään"?
Mitä minä saan tulla tekemään (palkkaa vastaan, tietysti) sinun työpaikallesi heti huomenna, tai viimeistään maanantaina?
Vierailija kirjoitti:
Hanki osa-aikatyö kiinnostavalta alalta. Saat tienattua vähän rahaa, opit uutta ja sinulle jää silti riittävästi vapaa-aikaa tehdä muutakin.
En ole ap, mutta olen tässä hakenut kaksi vuotta itseäni kiinnostavia osa-aikatöitä. Satun olemaan vielä kiinnostunut tosi monesta asiasta. Silti ei töitä löydy.
Sinulla tuntuu olevan tietoa, miten kiva osa-aikatyö hankitaan sormia napauttamalla, joten siitä vaan, vinkit jakoon.
Vierailija kirjoitti:
Siis meet töihin jonnekki verstaalle, varastolle, kasvihuoneelle 8e tunti ja teet töitä jonkun aikaa ja paastoat tai syöt roskiksista ruokaa että saat vähän säästöön. Ei tuosta jää säästöön mitään. Sitten kun on massia sen verran että riittää matkusteluun ja ruokaan niin lähdet vaan matkalle.
Eli et sä mitää tukia downshiftauksessa käytä tai sitten käytät ja otat karenssit vastaan.
Downsiftaus ei tarkoita tukien käyttöä.
Kun matkustat niin käy kysymässä ravintoloista ruokaa roskiksesta niin varmasti saat syödyksi.
Ota makuupussi niin voit nukkua ihan missä kadunvarressa vaan tai siltojen alla.
Muutama satanen riittää tosi pitkään ja kesällä voit tulla takaisin Suomeen. Suomessa kesäisin on mahdollista downshiftata Jäniksen vuoden Vatasen malliin.
Talvi on vaikeampi.
Kesät on parhaimpia. Kesän takia jaksaa käydä kuukauden paska verstaalla tai kasvihuoneella kärsimässä helevetin pienellä palkalla. Se palkka kuitenkin riittää koko talveksi elämiseen ulkomailla kun nukkuu ulkona ja syö roskiksista ruokaa.
Kyllä tonnilla pärjää pitkälle jos vieläpä liftaa. Matkaliput on aika kalliita.
Suomen kesät on parhainta downshiftaukseen. Syksyllä voi mennä kuukaudeksi taas kärsimään ja taas lähteä talveksi pois.
Minulla on lapsia ympäri maailmaa ja käyn joka talvi tervehtimässä köyhiä lapsiani. Työtä tekemällä en saisi heidän elämää yhtään korkeammalle. Suomessa on niin korkeat vuokrat ja uuvuttava matalapalkka-alan hommamaailma ylitöineen. Parempi näin että saavat edes nähdä isäänsä joka vuosi. Onneksi olen löytänyt oikeita naisia joille ei mammona merkitse ja eivät ole ostettavissa. Oikeita naisia jotka kasvattavat lapsensa. Samaa ei voi sanoa monista töissä käyvistä naisista jotka näkevät lapsiaan pari tuntia illassa ja yrittävät korvata poissaolonsa lapsilleen sitten viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskottele sinä vaan näin itsellesi, niin jaksat uhrata parhaan osan elämästäsi lopulta merkityksettömälle työllesi. Minä nautin elämästäni tässä ja nyt, en odottaen seuraavaa vuosilomaa :) Järjestelmälliselle ihmiselle lomakkeiden täyttäminen on rutiinijuttu, johon ei paljon aikaa kulu.
Ei minun työni ole ollenkaan merkityksetöntä, sehän elättää sinutkin :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta ainakin työkkärin ja Kelan kanssa kikkailu on sitä ärsyttävintä oravanpyörää.
100x mielummin käyn töissä, teen jotain elantoni eteen ja nautin työni hedelmästä.
Oletko sinäkin niitä, joiden mielestä "töihin vain mennään"?
Mitä minä saan tulla tekemään (palkkaa vastaan, tietysti) sinun työpaikallesi heti huomenna, tai viimeistään maanantaina?
En? En missään vaiheessa niin sanonut. Älä ota henkilökohtaisesti, osotin viestini ap:lle, en työttömille :)
Suomalaiset eivät osaa enää olla vapaita. Meillä kuitenkin on jokamiehenoikeudet, mutta taidot on kadotettu. Uusi sukupolvi osaa kieliä ja matkustelee EU:n sisällä ja ulkopuolella lähinnä roskiksista syömällä ja pienillä muutaman sadan säästöillä.
Minä olen enemmän liftarisukupolvea. Olen liftannut ympäri maailman, mutta en ole downshiftaaja.
Eräs reppureissaaja joka harrasti roskiksia ja kaatopaikkoja matkoillaan niin totesi että Suomessa sosiaaliturva voisi olla 100e kk, jos ihmiset söisivät ruokansa roskiksista tai ravintolat ja kaupat antaisivat roskisruokaa pois köyhille.
Kauppiaiden ja ravintoloiden pitäisi osallistua sosiaalitoimintaan Suomessa eikä heittää ruokaa roskiin. Tällä hetkellä veronmaksajat elättää työttömiä ja kauppiaiden ja ravintoloitsijoiden tehtävä olisi enemmänkin se.
Todellakin! Helpompi se on aamulla herätä töihin ja suorittaa se 8 tuntia.