Tomi Metsäketo voitti, 4 naista tuomittiin sakkoihin kunnianloukkauksesta
Toivottavasti pistää ihmiset tälläkin palstalla miettimään, että mitä toisesta voi kirjoittaa ja mitä ei.
Kommentit (445)
Ihan oikein meni. Mahtaa nyt harmittaa näitä naisia kun ei mennyt läpi jutut ja joutui viä maksamaan ja tuomion. Veikkaampa, että tämä yksi nainen joutuu maksamaan kaiken muidenkin puolesta, mutta kyllä siskot toisiaan tukevat ja tuskin siinä on ongelmaa :) Suomi on vielä oikeusvaltio ja Tomi tulee pärjäämään ihan hyvin jatkossa. Hyvää musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsäketo lienee tehnyt uransa lähinnä naisille suunnatussa viihteessä. Paljonkohan tämä episodi edisti uraa kun ihan oikeuslaitoksen ja Metsäkedon asianajajan välityksellä ilmaistiin TAAS että Metsäketo on mulkku naisia kohtaan. Just saying. Just kun ihmiset alkoi unohtaa koko jutun. Sitten varmaankin hoviin, taas vuoden päästä kerrataan Metsäkedon mulkkuutta :D. Toki hyvä että ihmiset nyt varoo enemmän sanojaan toivottavasti kaikki. Myös Metsäketoa syytelleiden naisten nettivainoajat, joita takuulla ilmaantuu, siitä ei liene epäilystäkään.
Just precis olen samaa mieltä.
Ehkä hän ajattelee ettei ole huonoa julkisuutta? Luuleeko saavansa tukijamiehistä uutta yleisöä itselleen? Meikänainen ainakin boikotoi tämän oikeusjutun jälkeen. Aika pikkumaista touhua empaattiseksi itseään kutsuvalta ihmiseltä - minusta tämä vaikuttaa kostolta.
Tota, aika moni nainen on tässä ollut koko ajan Metsäkedon puolella. Varsinkin siitä vähän vanhemmasta polvesta, jotka taitaa olla ihan se ydinkohderyhmä Metsäkedolle.
Oma äitini esim. boikotoi Mamma Mia -musikaalia nimenomaan sen vuoksi, että Metsäketo sai potkut.
Ei siksi, että hyväksyisi ahdistelua, vaan siksi, että Metsäketo lynkattiin hänestä aivan kohtuuttomasti ilman oikeudenkäyntiä.
Fiksu äiti. Ei huorittelu tai yli-innokas päällekäyminen oikein ole ja on tuomittavaa, mutta on outoa pitää oikeutettuna syyttää jotain raiskaajaksi, koska on muutoin epämiellyttävä.
Surullista minusta on se, että oikea ahdistelu ja vallankäyttö jää varjoon, kun kuulopuheiden varassa toimivat meuhkaavat ja joukkolynkkaavat.
Voitaisiinko metoo-liike nyt kieltää rikollisena organisaationa?
Näin sen pitikin mennä eli oikeus voitti.
Olen niin mielissäni Tomi Metsäkedon puolesta. Käteni hänelle ojentaisin ja onnittelisin.
Nyt vaan konsetteja lisää häneltä. Niin moni niitä odottaa.mammamia
Metsäketo on asiallinen mies, joka tuntemattomasta syystä maalitettin metoo-liikkeen uhriksi. Hyvä, että muuta väittävät viestit poistetaan ennen kuin niidenkin kirjoittajat joutuvat vastaamaan sanomisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Oikeus voitti kirjoitti:
Ihan oikein meni. Mahtaa nyt harmittaa näitä naisia kun ei mennyt läpi jutut ja joutui viä maksamaan ja tuomion. Veikkaampa, että tämä yksi nainen joutuu maksamaan kaiken muidenkin puolesta, mutta kyllä siskot toisiaan tukevat ja tuskin siinä on ongelmaa :) Suomi on vielä oikeusvaltio ja Tomi tulee pärjäämään ihan hyvin jatkossa. Hyvää musiikkia.
Niinpä, ja pääsee taas hu*rittelemaan ja käpälöimään naisia.
Toivokaamme että on ottanut opikseen. Samoin muut miehet ja naiset. Ja MTV ja Seiska. Ei ole ok huoritella, käpälöidä tai käyttää valta-asemaansa hyväksi eikä ole ok kirjoitella halventavia juttuja tai perättömiä syytöksiä nettiin, eikä myöskään ole ok rikkoa Journalistin ohjeita.
Oikeus voitti kirjoitti:
Hehe näinpä. Taitavat muuten olla tämä tuomitut jotka täällä jakelevat peukkua alaspäin.
Oliskohan Metsäketo menettänyt töitään, jos Seiska ja MTV olisivat käyttäytyneet asiallisesti? Media voi käsitellä asioita niin monella tavalla.
Ja sitä myös mietin, että saakohan tämäkään Veitolaa miettimään omaa käyttäytymistään. Tuntuu aina olevan sitä mieltä, että hän ei tee virheitä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä oikeudenkäyntikulut? Nyt puhuttiin uutisessa ainoastaan vahingonkorvauksista. Tuleeko naisille maksettavaksi lisäksi vastapuolen oikeudenkäyntikulut?
Yleensä tulee tuollaisissa jutuissa.
Eikös Metsäketo olisi joutunut maksamaan mikäli olisi hävinnyt?
Tuskin toisinpäin toimii, eihän ne syytetyt oikeuteen pyrkineet?
Ainoastaan haastaja joutuu maksamaan oikeusjutut jos häviää. Haastetut eivät koskaan, heille tulee vain tuomio jos todetaan syyllisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä oikeudenkäyntikulut? Nyt puhuttiin uutisessa ainoastaan vahingonkorvauksista. Tuleeko naisille maksettavaksi lisäksi vastapuolen oikeudenkäyntikulut?
Yleensä tulee tuollaisissa jutuissa.
Eikös Metsäketo olisi joutunut maksamaan mikäli olisi hävinnyt?
Tuskin toisinpäin toimii, eihän ne syytetyt oikeuteen pyrkineet?
Ainoastaan haastaja joutuu maksamaan oikeusjutut jos häviää. Haastetut eivät koskaan, heille tulee vain tuomio jos todetaan syyllisiksi.
Mitä ihmettä? Juurihan nämä haastetut naiset määrättiin korvaamaan haastajan (Metsäkedon) oikeuskulut. Jos vähän pohdit asiaa niin ymmärtänet että tuo korvausvastuu on syystäkin symmetrinen.
Eikö väitteet pidä aina todistaa?
Unohtui näiltä akoilta, joille meuhkaaminen netissä
taisi olla yksinäisen elämän ainoa suola.
Ei kai kukaan kiellä, ettei Metsäketo ehkä ollut käyttäytynyt
ravintolassa huonosti naisia kohtaan, mutta rikokseen siitä
taitaa olla pitkä matka.
Metsäketo päästi valheiden levittäjät vielä helpolla kun ei vaatinut heiltä vahingonkorvauksia. Olisi varmaan ollut kivaa joutua pitkään velkavankeuteen näin typerästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
kaikkikertokaakokemuksistanne kirjoitti:
Minusta Me too ei ole mennyt liian pitkälle ,Se on rakentavaa ja tervetullutta keskustelua. Syyttelyissä kautta aikojen aina joku lähtee laukalle se ei liity Me too juttuihin mitenkään,miettikää vaikka kultteja . Mutta itse Me too Suomessa koskee molempia sukupuolia ja muuallakin. Jos mies koittaa kertoa kokemuksiaan muut miehet irvailee että oisit vaan ottanut seksiä ja haukutaan nössöksi. Itse olen naisena miehiäkin rohkaissut puhumaan kokemuksistaan. Ja yleisiä käytöstapoja ja rajoja haetaan ja tässä halutaan opetella. Esim nimi me too kertoo ettei sukupuolta rajata.
Et nyt ole ihan sisäistänyt sitä, että kyse on puhtaasti valkoisiin heteromiehiin kohdistuvasta vihakampanjasta. Rikosilmoituksia voi tehdä ilman mitään metoo sekoiluakin. Nyt liikehdintä on muuttunut jo sekoilun lisäksi rikolliseksikin. Missä muiden rotujen edustajat? Entä lesbot jne? Kyllä tämän kampanjan motiivit ja keinot on tullut varsin selviksi.
Täh, onhan se kohdistunut muihinkin kuin valkoisiin heteromiehiin, esim. Aziz Ansari, Kevin Spacey. Ja Bill Cosbyn keissistähän koko liikehdintä pitkälti lähti liikkeelle. Ja liikehdintä on ollut voimakasta esim. Intiassa ja Pakistanissa joissa valkoiset miehet ovat aika vähissä.
Mitkä ovat mielestäsi kampanjan motiivit? (Tarvinneeko edes kysyä. Valkoisen heteromiehen pään menoksi vain kaikki, vai? Ihan tosi yllättävää jos olet sitä mieltä...)
Vierailija kirjoitti:
Minusta Me too ei ole mennyt liian pitkälle ,Se on rakentavaa ja tervetullutta keskustelua. Syyttelyissä kautta aikojen aina joku lähtee laukalle se ei liity Me too juttuihin mitenkään,miettikää vaikka kultteja . Mutta itse Me too Suomessa koskee molempia sukupuolia ja muuallakin. Jos mies koittaa kertoa kokemuksiaan muut miehet irvailee että oisit vaan ottanut seksiä ja haukutaan nössöksi. Itse olen naisena miehiäkin rohkaissut puhumaan kokemuksistaan. Ja yleisiä käytöstapoja ja rajoja haetaan ja tässä halutaan opetella. Esim nimi me too kertoo ettei sukupuolta rajata.
Et nyt ole ihan sisäistänyt sitä, että kyse on puhtaasti valkoisiin heteromiehiin kohdistuvasta vihakampanjasta. Rikosilmoituksia voi tehdä ilman mitään metoo sekoiluakin. Nyt liikehdintä on muuttunut jo sekoilun lisäksi rikolliseksikin. Missä muiden rotujen edustajat? Entä lesbot jne? Kyllä tämän kampanjan motiivit ja keinot on tullut varsin selviksi.
Höpöhöpö. Miksiköhän jenkeissä tuomittiin Bill Cosby? Siinä onkin tosi valkoinen mies :D Miksi esim Mariah Careyta on syytetty seksuaalisesta ahdistelusta ,taitaa olla nainen eikä mies. Ja miksi esim nyt kiitos me toon puhutaan enemmän esim katolisten poikien seksuaalisesta hyväksikäytöstä? Ja miksi esim Axl Smith sai tuomionsa? Koska naiset menivät poliisille kun jäi kiinni toimistaan. Mutta olen huomannut ilokseni että esim teinipojat osaa käyttäytyä ja kunnioittaa enemmän tyttöjä kun esim pojat kun itse olin teini. Ei saa tuomita koko liikettä muutaman nettivouhkaajan takia. Eihän me tookaan tuomitse kaikkia miehiä ja naisia. Jotkut itsetunnottomat miehet on nyt vaan saaneet päähänsä että heitä juuri vainotaan. Me too puuttuu mm vallan rakenteisiin, vallankäyttöön, lasten oikeuksiin, olen itse ryhmässä joka perustettiin me too myötä,siinä ajetaan lasten seksuaalista koskemattomuutta,boikoitoin maita jotka polkee lasten ja naisten oikeuksia. Minua me too on auttanut paljon, olen muistanut omia ikäviä kokemuksia ja pystynyt puhumaan niistä. Miksei näitä positiivisia vaikutuksia oteta esille ? ja itse olen sitä mieltä että suurin osa suomalaisista miehistä ja naisista on ihania.fiksuja ja kivoja ihmisiä.En vihaa tai halveksi miehiä,en tuomitse harmitonta asiallista flirttiä ja iskeä saa tulla yrittään mutta toista ei saa koskea omin päin tai solvata jos saa pakit. Jatkan edelleen myös miehiä kertomaan me too kokemuksiaan ja otetaan heidänkin jutut tosissaan. Samuli Edelmann oli ensimmäinen julkkismies Suomess. Ja olen kuullut esim putkimiehiltä ja taksikuskimiehiltä että heitä ahdistelu.
Vierailija kirjoitti:
Metsäketo päästi valheiden levittäjät vielä helpolla kun ei vaatinut heiltä vahingonkorvauksia. Olisi varmaan ollut kivaa joutua pitkään velkavankeuteen näin typerästä syystä.
En usko että olisi ollut mitään mahdollisuutta vahingonkorvausten saamiseen. Koska sen verran heikko yhteys noiden kirjoitusten ja töiden menetyksen välillä. Sen sijaan jonkun median voitais katsoakin olevan osaltaan vastuussa. Tässä tapauksessa kai lähinnä Seiskan.
Esim työpaikkakiu,koulukiusaaminen, eri arvoisten syrjiminen, perusteettomat potkut,ikäsyrjintä on mun mielestä me too liikettä. Taannoin tässä eräs poika puhui kuinka häntä syrjitään sen takia kun puhuu murretta ,nuori poika. Ei muutama vuosi sitten tuollaisista avautuneet pojat . Ihanaa kun pojatkin lähteneet avautumaan,Tehdään yhdessä maailmasta parempi paikka. Ajatellaan lapsiakin .
edellinen kirjoitti:
Esim työpaikkakiu,koulukiusaaminen, eri arvoisten syrjiminen, perusteettomat potkut,ikäsyrjintä on mun mielestä me too liikettä. Taannoin tässä eräs poika puhui kuinka häntä syrjitään sen takia kun puhuu murretta ,nuori poika. Ei muutama vuosi sitten tuollaisista avautuneet pojat . Ihanaa kun pojatkin lähteneet avautumaan,Tehdään yhdessä maailmasta parempi paikka. Ajatellaan lapsiakin .
Yritetään. <3
miehetrohkeestimukaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Miksiköhän jenkeissä tuomittiin Bill Cosby? Siinä onkin tosi valkoinen mies :D Miksi esim Mariah Careyta on syytetty seksuaalisesta ahdistelusta ,taitaa olla nainen eikä mies. Ja miksi esim nyt kiitos me toon puhutaan enemmän esim katolisten poikien seksuaalisesta hyväksikäytöstä? Ja miksi esim Axl Smith sai tuomionsa? Koska naiset menivät poliisille kun jäi kiinni toimistaan. Mutta olen huomannut ilokseni että esim teinipojat osaa käyttäytyä ja kunnioittaa enemmän tyttöjä kun esim pojat kun itse olin teini. Ei saa tuomita koko liikettä muutaman nettivouhkaajan takia. Eihän me tookaan tuomitse kaikkia miehiä ja naisia. Jotkut itsetunnottomat miehet on nyt vaan saaneet päähänsä että heitä juuri vainotaan. Me too puuttuu mm vallan rakenteisiin, vallankäyttöön, lasten oikeuksiin, olen itse ryhmässä joka perustettiin me too myötä,siinä ajetaan lasten seksuaalista koskemattomuutta,boikoitoin maita jotka polkee lasten ja naisten oikeuksia. Minua me too on auttanut paljon, olen muistanut omia ikäviä kokemuksia ja pystynyt puhumaan niistä. Miksei näitä positiivisia vaikutuksia oteta esille ? ja itse olen sitä mieltä että suurin osa suomalaisista miehistä ja naisista on ihania.fiksuja ja kivoja ihmisiä.En vihaa tai halveksi miehiä,en tuomitse harmitonta asiallista flirttiä ja iskeä saa tulla yrittään mutta toista ei saa koskea omin päin tai solvata jos saa pakit. Jatkan edelleen myös miehiä kertomaan me too kokemuksiaan ja otetaan heidänkin jutut tosissaan. Samuli Edelmann oli ensimmäinen julkkismies Suomess. Ja olen kuullut esim putkimiehiltä ja taksikuskimiehiltä että heitä ahdistelu.
Bill Cosby-vyyhti alkoi ennen kuin mitään #metoota oli keksittykään. Samoin Axl Smithin juttu.