Tomi Metsäketo voitti, 4 naista tuomittiin sakkoihin kunnianloukkauksesta
Toivottavasti pistää ihmiset tälläkin palstalla miettimään, että mitä toisesta voi kirjoittaa ja mitä ei.
Kommentit (445)
Varmaankin ollut kamalaa kun nyt mies ei sitten käyttäydy niinkuin olettettu hammasta purren kaiken niellen vaan tulee julkisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Olisin toivonut suurempia korvauksia. Siinä mielessä oikeusmurha. Naiset kuvittelivat olevansa turvassa roskan suoltamisesta huolimatta.
Eivätköhän he vihanneet sitä limanuljaskaa ihan syystä.
Totta. Metsäketo yritti pilata naisen parisuhteen, valehteli harrastaneensa seksiä naisen kanssa, haukkui naista huo-raksi...
Jos joku kirjoittaisi palstalla Metsäkedon tavalla käyttäytyvästä miehestä/naisesta, se Metsäkedon tavalla käyttäytyvä haukuttaisiin lyttyyn. Mutta nyt kun kyseessä on oikea ihana täydellinen Metsäketo, kukaan ei saisi sanoa totuutta Metsäkedosta.
Totuus pitää aina kyetä todistamaan. Ei kannata julistaa totuutta mitä ei voi todistaa. Oikeudessa ei pärjää.
KUKAAN ei ole oikeudessa epäillyt naisen sanoja. Metsäkedon oma asianajajakin sanoi Metsäkedon olleen m*ulkku.
Mitä sössötät? KUKAAN ei ollut ikinä ennen edes tavannut Metsäketoa. Noloin mustamaalaaja yritti anella vielä oikeudelta sermiä, että olisi välttänyt uhrinsa katseet. Uskomatonta touhua. No nytpä pääsevät maistamaan julkisuutta ja somelynkkausta ja SYYSTÄ, toisin kuin Metsäketo.
Höpö höpö! Se sermin vaatija oli TODISTAJA. Metsäketo oli haukkunut todistajaa h.uo.rak.si ja väittänyt harrastaneensa todistajan kanssa seksiä, vaikka ei ollut koskaan edes tavannut todistajaa!
Miksi valehtelet? Tuon sermin anelijan jutun voi lukea mistä vain.
Juuri sinulaisesi valheidenlevittäjät pitäisi tuomita vankilaan. Sermin vaatija oli TODISTAJA. Sen voi lukea mistä vain. On täysin normaalia todistaa sermin takaa. Siinä ei ole mitään ihmeellistä.
Täyttä sontaa. Sermin takaa ei vastata, kuin järjestäytyneen rikollisuuden jutuissa ja muissa vastaavissa. Ei missään päiväsakkojutuissa. :D Todistaja ja todistaja. Yritti todistella kaverinsa pötypuheita todeksi. Ei siis noita tuomittuja, vaan vielä pahempaa ja toivottavasti saa syytteen väärästä valasta. Syytetyt saavat valehdella edukseen, todistajat eivät.
Metsäketo oli ahdistellut naista, joten sermin takaa todistaminen on silloin ihan normaalia. Olet ilmeisesti itse Metsäketo? Muuten et puolustaisi Metsäketoa noin sinisilmäisesti.
TämKÄÄN nainen ei ollut koskaan tavannut Metsäketoa. "Ahdistelu" oli tapahtunut Tinderissä, tuolla muuten niin siistillä ja kohteliaalla alustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Olisin toivonut suurempia korvauksia. Siinä mielessä oikeusmurha. Naiset kuvittelivat olevansa turvassa roskan suoltamisesta huolimatta.
Eivätköhän he vihanneet sitä limanuljaskaa ihan syystä.
Totta. Metsäketo yritti pilata naisen parisuhteen, valehteli harrastaneensa seksiä naisen kanssa, haukkui naista huo-raksi...
Jos joku kirjoittaisi palstalla Metsäkedon tavalla käyttäytyvästä miehestä/naisesta, se Metsäkedon tavalla käyttäytyvä haukuttaisiin lyttyyn. Mutta nyt kun kyseessä on oikea ihana täydellinen Metsäketo, kukaan ei saisi sanoa totuutta Metsäkedosta.
Totuus pitää aina kyetä todistamaan. Ei kannata julistaa totuutta mitä ei voi todistaa. Oikeudessa ei pärjää.
KUKAAN ei ole oikeudessa epäillyt naisen sanoja. Metsäkedon oma asianajajakin sanoi Metsäkedon olleen m*ulkku.
Mitä sössötät? KUKAAN ei ollut ikinä ennen edes tavannut Metsäketoa. Noloin mustamaalaaja yritti anella vielä oikeudelta sermiä, että olisi välttänyt uhrinsa katseet. Uskomatonta touhua. No nytpä pääsevät maistamaan julkisuutta ja somelynkkausta ja SYYSTÄ, toisin kuin Metsäketo.
Höpö höpö! Se sermin vaatija oli TODISTAJA. Metsäketo oli haukkunut todistajaa h.uo.rak.si ja väittänyt harrastaneensa todistajan kanssa seksiä, vaikka ei ollut koskaan edes tavannut todistajaa!
Miksi valehtelet? Tuon sermin anelijan jutun voi lukea mistä vain.
Juuri sinulaisesi valheidenlevittäjät pitäisi tuomita vankilaan. Sermin vaatija oli TODISTAJA. Sen voi lukea mistä vain. On täysin normaalia todistaa sermin takaa. Siinä ei ole mitään ihmeellistä.
Täyttä sontaa. Sermin takaa ei vastata, kuin järjestäytyneen rikollisuuden jutuissa ja muissa vastaavissa. Ei missään päiväsakkojutuissa. :D Todistaja ja todistaja. Yritti todistella kaverinsa pötypuheita todeksi. Ei siis noita tuomittuja, vaan vielä pahempaa ja toivottavasti saa syytteen väärästä valasta. Syytetyt saavat valehdella edukseen, todistajat eivät.
Metsäketo oli ahdistellut naista, joten sermin takaa todistaminen on silloin ihan normaalia. Olet ilmeisesti itse Metsäketo? Muuten et puolustaisi Metsäketoa noin sinisilmäisesti.
TämKÄÄN nainen ei ollut koskaan tavannut Metsäketoa. "Ahdistelu" oli tapahtunut Tinderissä, tuolla muuten niin siistillä ja kohteliaalla alustalla.
Moi Tomi. Mikä sai sut kuvittelemaan että tuolla alalla on varaa uohritella ventovieraita naisia yhtään missään? Eikö ikinä tullut mieleen ajatus että jonain päivänä shtf?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla moni syyllistyy rikokseen. Saisi joku vetää käräjille.
Itse mietin mitä sanon ja mulla sitä pelkoa ei ole.Juuri näin. Tämä on muutenkin aivan sairas asetelma, että uhrin nimeä, eli Metsäkedon on rievottu medioissa iät ja ajat, mutta syyllisten nimistä ei halaistua sanaa. No onneksi mv tms. korjaa tilanteen.
Mihin sinä syytettyjen nimiä tarvitsisit? Metsäketo on julkkis, joten hänellä on lainkin mukaan velvollisuus sietää julkisuutta, toisinkuin syytetyillä. Metsäketo itse halusi mahdollisimman laajasti uutisoidun oikeudenkäynnin, ja media on täyttänyt sen tehtävän. Metsäketo itse tietää syytettyjen nimet. Oikeudenkäynnissä mukana olleet tietävät syytettyjen nimet. Miksi sinua kiinnostaa nimet?
No kyllähän julkisen oikeudenkäynnin osallisten nimet ovat aivan julkista tietoa.
Niin ovat. Se ei silti tarkoita sitä, että nimet pitäisi julkistaa lehdissä tai netissä. On tärkeämpiäkin uutisaiheita.
Kyllä ne julkaistaan. Onpa tosi turhaa verrattuna Metsäketoa turhaan parjanneisiin ketjuihinkin. Miksi haluat suojella rikollisia?
En halua suojella rikollisia. Ihmettelen vain , miksi juuri näiden rikollisten nimet pitäisi julkistaa. Suurimman osan nimiä ei julkisteta. Minutkin on tuomittu muutaman kerran. Ei nimeäni ole silti koskaan missään julkaistu.
Oletko Metsäketo, fanaattinen Metsäketo-fani, vai MIKSI juuri tämän tapauksen henkilöiden nimet ovat sinulle tuollainen pakkomielle?
Nimien julkaisu olisi hyvä että tavalliset ihmiset osaisivat vältellä näitä mt-ongelmaisia?
Mt-ongelmaiseksi nimittely on myös kunnianloukkaus, josta voi päästä näiden naisten tavoin käräjille.
Höpö höpö, jos oikeasti on. Miksi pidät mt-ongelmaisuutta haukkumanimityksenä? Juttusi kertovat omista asenteistasi mt-ongelmaisia kohtaan.
Höpöt itsellesi. Ei homoudessakaan ole sinänsä pahaa, mutta ihan varmasti homottelusta voi tehdä kunnianloukkausjutun. Sama tässä.
Vierailija kirjoitti:
metooÄmmät hakataan kirjoitti:
Miksi ei mennyt läpi törkeänä kunnianloukkauksena? Tuliko taas vähän naisalennusta, kun lähtökohtaisesti viaton sukupuoli oli syytetyn penkillä?
Tomi Metsäketo menetti työkeikkoja näiden perättömien herjausten takia. Mikä sitten on torkeä kunnianloukkaus, jos ei tämä?
Meinaatko nyt ihan tosissasi että vain näiden 4 naisen puheiden takia hän menetti ne työnsä? Ei se ollut vain se suljettu ketju jossain Facessa, jossa minä en edes ole ollenkaan enkä ole ko. juttuja nähnyt, vaan yleisemmin netissä ja mediassa, joka johtii niiden töiden lähtemiseen. Ja niissä ketjuissa puhuttiin käsittääkseni totta hänen tekemistään.
Siinä "suljetussa" ryhmässä on yli 55 000 jäsentä ja sieltä ne raiskausjutut lähtivät leviämään, kun nämä naiset omilla nimillään väittivät häntä raiskaajaksi.
55 tuhannen henkilön ryhmä ei ole millään muotoa salainen sisäpiiri, siellä on jäseninä toimittajia ja muita. Että kyllä ne vakavimmat syytökset lähti juuri tuolta. Tästä varoitti poliisi ryhmää jo silloin kun se keskustelu lipesi lapasesta, että on ainekset kunnianloukkaussyytteisiin.
Sen jälkeen ryhmään ei enää otettu uusia jäseniä.
Olen itse tuon ryhmän jäsen (en ole osallistunut yhteenkään aikaisempaan keskusteluun kuin näihin pariin jotka ovat liittyneet tähän oikeudenkäyntiin), liityin sinne yhden katoamistapauksen vuoksi. Edelleen ne kaivaa siellä verta nenästään "uskon kyllä että ne syytökset (rais*usesta) ovat tosia". Ylläpito kyllä siivoaa näitä sieltä pois kun nämä luupäät eivät näköjään ota mistään opikseen. En seurannut silloin aikanaan keskustelua, nyt oikeudenkäyntikeskustelua olen seurannut.
Vierailija kirjoitti:
miesitekki kirjoitti:
No ainakin jostakin tää Metsäketo muistetaan. Jospa naiset osaisi käyttäytyä netissä ja miehet baareissa niin näiltä veronmaksajien rahoja nieleviltä oikeudenkäynneiltä vältytään. Itse olen ainakin oppinut että jos saa pakit niin turha alkaa naisia huorittelemaan.
Eiköhän myös Metsäketo nyt ole oppinut tuon. Ainakin jos haaveilee vielä media-alalla työtä tekevänsä. Täysin käsittämätöntä että tämä opetus oli alunperinkään tarpeen maineellaan työtä tekevälle ihmiselle.
Aivan. Koko kohua ei olisi syntynyt, jos Metsäketo olisi itse käyttäytynyt asiallisesti. Nähtäväksi jää, muuttuuko hänen käytöksensä jatkossa. Oikeudenkäynti kyllä kertoo enemmänkin, ettei Metsäketo vaikuta ymmärtävän tehneensä itse mitään väärää vaan uhriutuu aivan kuten Axl Smith aikanaan.
Tuomio on selvä osoitus siitä, että miehiä saa mustamaalata miten lystää täysin keksityilläkin argumenteilla ja jos satut jäämään kiinni ja sinut todetaan syylliseksi, niin saat satkun sakot. Sellaista "tasa-arvoa".
Ihan oikei niille feminatseille. Saivat mitä ansaitsevat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin mitä sanon ja mulla sitä pelkoa ei ole.Juuri näin. Tämä on muutenkin aivan sairas asetelma, että uhrin nimeä, eli Metsäkedon on rievottu medioissa iät ja ajat, mutta syyllisten nimistä ei halaistua sanaa. No onneksi mv tms. korjaa tilanteen.
Mihin sinä syytettyjen nimiä tarvitsisit? Metsäketo on julkkis, joten hänellä on lainkin mukaan velvollisuus sietää julkisuutta, toisinkuin syytetyillä. Metsäketo itse halusi mahdollisimman laajasti uutisoidun oikeudenkäynnin, ja media on täyttänyt sen tehtävän. Metsäketo itse tietää syytettyjen nimet. Oikeudenkäynnissä mukana olleet tietävät syytettyjen nimet. Miksi sinua kiinnostaa nimet?
No kyllähän julkisen oikeudenkäynnin osallisten nimet ovat aivan julkista tietoa.
Niin ovat. Se ei silti tarkoita sitä, että nimet pitäisi julkistaa lehdissä tai netissä. On tärkeämpiäkin uutisaiheita.
Kyllä ne julkaistaan. Onpa tosi turhaa verrattuna Metsäketoa turhaan parjanneisiin ketjuihinkin. Miksi haluat suojella rikollisia?
En halua suojella rikollisia. Ihmettelen vain , miksi juuri näiden rikollisten nimet pitäisi julkistaa. Suurimman osan nimiä ei julkisteta. Minutkin on tuomittu muutaman kerran. Ei nimeäni ole silti koskaan missään julkaistu.
Oletko Metsäketo, fanaattinen Metsäketo-fani, vai MIKSI juuri tämän tapauksen henkilöiden nimet ovat sinulle tuollainen pakkomielle?
Nimien julkaisu olisi hyvä että tavalliset ihmiset osaisivat vältellä näitä mt-ongelmaisia?
Mt-ongelmaiseksi nimittely on myös kunnianloukkaus, josta voi päästä näiden naisten tavoin käräjille.
Höpö höpö, jos oikeasti on. Miksi pidät mt-ongelmaisuutta haukkumanimityksenä? Juttusi kertovat omista asenteistasi mt-ongelmaisia kohtaan.
Höpöt itsellesi. Ei homoudessakaan ole sinänsä pahaa, mutta ihan varmasti homottelusta voi tehdä kunnianloukkausjutun. Sama tässä.
Ai mielenterveysongelmaista ei saa kutsua mielenterveysongelmaiseksi?
Miten helkkarissa Veitola saa jatkaa työssään kaiken kiusaamisensa jälkeen? Tapauksia alkaa jo olemaan vino pino ja lisää tulee tasaisella syötöllä. Tuostako nuorten pitäisi ottaa mallia? Että voi kiusata huoletta ja mobilisoida muitakin ajojahteihin, eikä mitään seuraamuksia ole? Vai nostaisiko potkuista sellaisen äläkän "syrjinnän" vuoksi, ettei kenkää uskalleta antaa?
Toivottavasti näillä naisilla on paska olo :D ja jotain pienipalkkaisia että maksavat noita useamman kuukauden.. ainakin nuoria olivat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mielenterveysongelmaista ei saa kutsua mielenterveysongelmaiseksi?
Nin. Jos henkilö ei tuo ongelmaansa itse julki, niin kyseessä on yksityiselämää loukkaavan tiedon julkistaminen, joka on rangaistava teko.
Julkisuuden henkilöillä menee monesti päähän se oma kaikkivoipaisuus... kuvitellaan olevinaan muiden ihmisten yläpuolella. Valta ei sovi kaikille. Ja kai se on jotain huonoa itsetuntoa ja oman egon buustaamista. Tuskin on ainoa joka tuota tehnyt. Vähän niin kun näissä elokuvanala miehissä. Miksi nostaa 2 tikunokkaan kun sieltä löytyy varmasti pahempiakin tapauksia. Itse en koskaan lastani päästäisi viihdealalle. Ja jos päästäisin vahtisin haukkana ettei kukaan ahdistele lastani .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä oikeudenkäyntikulut? Nyt puhuttiin uutisessa ainoastaan vahingonkorvauksista. Tuleeko naisille maksettavaksi lisäksi vastapuolen oikeudenkäyntikulut?
Eikö Suomessa jokainen maksa ne itse?
Hävinnyt osapuoli maksaa yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miesitekki kirjoitti:
No ainakin jostakin tää Metsäketo muistetaan. Jospa naiset osaisi käyttäytyä netissä ja miehet baareissa niin näiltä veronmaksajien rahoja nieleviltä oikeudenkäynneiltä vältytään. Itse olen ainakin oppinut että jos saa pakit niin turha alkaa naisia huorittelemaan.
Eiköhän myös Metsäketo nyt ole oppinut tuon. Ainakin jos haaveilee vielä media-alalla työtä tekevänsä. Täysin käsittämätöntä että tämä opetus oli alunperinkään tarpeen maineellaan työtä tekevälle ihmiselle.
Aivan. Koko kohua ei olisi syntynyt, jos Metsäketo olisi itse käyttäytynyt asiallisesti. Nähtäväksi jää, muuttuuko hänen käytöksensä jatkossa. Oikeudenkäynti kyllä kertoo enemmänkin, ettei Metsäketo vaikuta ymmärtävän tehneensä itse mitään väärää vaan uhriutuu aivan kuten Axl Smith aikanaan.
Kyllähän Metsäketo kertoi, että huonoa käytöstä ollut ja jopa oma oikeusavustaja kertoi, että mulkku jätkä. Uhriutui?
Raiskaaja tai seksuaalirikollinen on sellainen väite, että "akkojen" tuli tuomio saada.
Jos Metsäketo on huoritellut naisia niin siitä tietysti voi kertoa ja taivastella. Mutta raiskari. Miettikää vähän.
Kyllähän tuo naisten suljettu ryhmä aikamoiselta vähäjärkisten juoruakkojen kokoontumisajoilta näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea tuomio. En pidä Metsäkedosta mitenkään erityisemmin enkä kuuntele musiikkiaan mutta olen iloinen että päättyi näin. Riittävästi on MeToo akat nyt kohkanneet paljolti perättömiä ..
Oikea tuomio 150e sakot tuon tason valheista ja niitä seuranneesta ruljanssista? Joo, ei todellakaan ole. No onneksi rikosrekisteri ja nimi julkisuuteen, niin pääsee maistamaan omaa lääkettään ja julkisuuden riemuja.
Rikosrekisteriä ei tule sakoista. Vain ehdollisista ja ehdottomista vankeustuomioista tulee rikosrekisterimerkintä.
Aina vain löperömmät seuraukset siinä tapauksessa. Eli 150e on seuraus, jos raisuriksi ja pedariksi syytöntä miestä syyttää! Eihän sellainen maine olekaan, kuin pahinta mitä mies voi saada. Murhamiehenkin sietää useampi. Viesti tuli kyllä selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsäketo lienee tehnyt uransa lähinnä naisille suunnatussa viihteessä. Paljonkohan tämä episodi edisti uraa kun ihan oikeuslaitoksen ja Metsäkedon asianajajan välityksellä ilmaistiin TAAS että Metsäketo on mulkku naisia kohtaan. Just saying. Just kun ihmiset alkoi unohtaa koko jutun. Sitten varmaankin hoviin, taas vuoden päästä kerrataan Metsäkedon mulkkuutta :D. Toki hyvä että ihmiset nyt varoo enemmän sanojaan toivottavasti kaikki. Myös Metsäketoa syytelleiden naisten nettivainoajat, joita takuulla ilmaantuu, siitä ei liene epäilystäkään.
Just precis olen samaa mieltä.
Ehkä hän ajattelee ettei ole huonoa julkisuutta? Luuleeko saavansa tukijamiehistä uutta yleisöä itselleen? Meikänainen ainakin boikotoi tämän oikeusjutun jälkeen. Aika pikkumaista touhua empaattiseksi itseään kutsuvalta ihmiseltä - minusta tämä vaikuttaa kostolta.
Tota, aika moni nainen on tässä ollut koko ajan Metsäkedon puolella. Varsinkin siitä vähän vanhemmasta polvesta, jotka taitaa olla ihan se ydinkohderyhmä Metsäkedolle.
Oma äitini esim. boikotoi Mamma Mia -musikaalia nimenomaan sen vuoksi, että Metsäketo sai potkut.
Ei siksi, että hyväksyisi ahdistelua, vaan siksi, että Metsäketo lynkattiin hänestä aivan kohtuuttomasti ilman oikeudenkäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti näillä naisilla on paska olo :D ja jotain pienipalkkaisia että maksavat noita useamman kuukauden.. ainakin nuoria olivat
Koska korvaus on yhteisvastuullinen niin 3 persaukista tuomittua ei maksa mitään ja neljäs tuomittu maksaa yksin tuon 7415 €
mä olisin vaatinut korvauksia myös kärsimyksestä
Sermiä vaati SEKÄ yksi syytetyistä ETTÄ todistaja.
Syytetyn pyyntöön ei suostuttu, todistajan pyyntöön suostuttiin.