Tomi Metsäketo voitti, 4 naista tuomittiin sakkoihin kunnianloukkauksesta
Toivottavasti pistää ihmiset tälläkin palstalla miettimään, että mitä toisesta voi kirjoittaa ja mitä ei.
Kommentit (445)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti näillä naisilla on paska olo :D ja jotain pienipalkkaisia että maksavat noita useamman kuukauden.. ainakin nuoria olivat
Se vanhin oli kyllä 56-vuotias.
jaha, onko nämä 3 vaiko kaksi pienituloista olleet jotain toimeentulotuella kärvisteleviä elämänkoululaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti näillä naisilla on paska olo :D ja jotain pienipalkkaisia että maksavat noita useamman kuukauden.. ainakin nuoria olivat
Koska korvaus on yhteisvastuullinen niin 3 persaukista tuomittua ei maksa mitään ja neljäs tuomittu maksaa yksin tuon 7415 €
Joo, voidaan periä tuolta yhdeltä ja muiden osalta menee sitten hänen vaatimuksensa mukaan ulosottoon, eli jos saavat tuloja tai perintöjä tai veikkausvoittoja tilille, niin niistä sitten napsitaan rahat ensin maksaneelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
45 vuotias. Olikohan miesvihaaja av-mamma? Luulisi nyt että tajuaisi aikuisena ihmisenä että joutuu maksamaan kivat rapsut. Ei tuo mikään pikkusumma kokonaisuudessaan ole
Vierailija kirjoitti:
jaha, onko nämä 3 vaiko kaksi pienituloista olleet jotain toimeentulotuella kärvisteleviä elämänkoululaisia?
Nokitan ja mietin, että ovatko peräti wt...
Vierailija kirjoitti:
7400e oli Metsäkedon oikeudenkäyntikulut ja sen maksavat naiset sakkojensa lisäksi yhteisvastuullisesti.
Ei se ole mikään rangaistus, että joutuu tahallisten rikostensa setvimisen kuluihin osallistumaan. Tuo tuomio on täysin naurettava. Vastaa jotain Metsäkedon tunnin palkkaa tuon 150e:kin. Haitat varmasti "hieman" suuremmat. No mitäpä uhrin kärsimyksistä. Oli kuitenkin vain mies ja miesten pitääkin kestää millaista kohtelua vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
45 vuotias. Olikohan miesvihaaja av-mamma? Luulisi nyt että tajuaisi aikuisena ihmisenä että joutuu maksamaan kivat rapsut. Ei tuo mikään pikkusumma kokonaisuudessaan ole
Syytetyt olivat 56-vuotias, 45-vuotias, 25-vuotias ja 22-vuotias.
Iltalehden live-seuranta oikeudenkäynnistä:
"Syytettyjen ikähaarukka on laaja. Naiset ovat syntyneet vuosina 1996, 1993, 1973 ja 1962"
"56-vuotias nainen katsoo vastauksessaan, että kyse ei ole rikoksesta, vaan "yhteiskunnallisesta keskustelusta". Myös viittaus raiskaajiin oli syytetyn mukaan sitä, koska ei viitannut Metsäketoon."
Yrityksen kaatamisesta 150e sakot. No valtio maksaa sitten työelämästä poistumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7400e oli Metsäkedon oikeudenkäyntikulut ja sen maksavat naiset sakkojensa lisäksi yhteisvastuullisesti.
Ei se ole mikään rangaistus, että joutuu tahallisten rikostensa setvimisen kuluihin osallistumaan. Tuo tuomio on täysin naurettava. Vastaa jotain Metsäkedon tunnin palkkaa tuon 150e:kin. Haitat varmasti "hieman" suuremmat. No mitäpä uhrin kärsimyksistä. Oli kuitenkin vain mies ja miesten pitääkin kestää millaista kohtelua vain.
Juu. Täysin kohtuutonta että vuosia jatkuneesta naisten ... ttelusta seuraa jotain. No mitäpä uhrien kärsimyksistä. Oli kuitenkin vain naisia ja naisten pitää kestää minkälaista kohtelua vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Täysin kohtuutonta että vuosia jatkuneesta naisten ... ttelusta seuraa jotain. No mitäpä uhrien kärsimyksistä. Oli kuitenkin vain naisia ja naisten pitää kestää minkälaista kohtelua vain.
Ymmärsit nyt koko jutun väärin.
Tomi Metsäketo ei ole ollut syytettynä mistään. Yksikään näistä "vuosia jatkuneen ahdistelun kohteeksi" jouuneista naisista ei ole tehnyt rikosilmoitusta hänestä, saati että juttu olisi edennyt oikeuteen saakka. Jutut ovat siis vain väittämiä niin pitkään kuin kukaan ei tee rikosilmoitusta.
Nämä naiset taas syyllistyivät kunniainloukkaukseen. Metsäketo teki rikosilmoituksen, poliisi teki esitutkinnan, syyttäjä päätti syyttää ja oikeus tuomitsi. Nämä naiset ovat siis rikoksentekijöitä ja Metsäketo tässä jutussa rikoksen uhri.
Itsellä jäi mieleen se että alkoi herjaan ja levitteleen valheita naisesta joka antoi pakit. Kaikki me saadaan pakkeja ,so what,elämä jatkuu, itse ei tulisi mieleenkään alkaa miestä joka antoi pakit haukkumaan tai levitteleen juttuja että ollaan pantu. Mun kohdalla näin on käynyt ja vielä pidin tätä kyseistä miestä kaverina. Eihän kemiat ja maut aina kohtaa,aina löytyy miehiä ja naisia jotka sitten ei anna pakkeja.Miksi jäädä miettiin yksiä pakkeja, kerran eräissä juhlissa alkoi mies haukkuun mua muille naisille kun en suostunut tuleen hänen polvelleen. Mutta suomalainen mies on minusta kokonaisuutena kohtelias,fiksu,kiltti ja normaali.
Vierailija kirjoitti:
Niillä mikään paska olo ole. Tämä naurettavan pieni rangaistuskin on varmasti vain patriarkaattisen oikeusjärjestelmän syytä. No onneksi häpeärangaistus ja kansantuomio odottaa kun nimet julkaistaan. Tätähän halusivat Metsäkedollekin, mutta syyttä. Sitten on ihan turha inistä kun itse kyseisen linjan valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla moni syyllistyy rikokseen. Saisi joku vetää käräjille.
Itse mietin mitä sanon ja mulla sitä pelkoa ei ole.Juuri näin. Tämä on muutenkin aivan sairas asetelma, että uhrin nimeä, eli Metsäkedon on rievottu medioissa iät ja ajat, mutta syyllisten nimistä ei halaistua sanaa. No onneksi mv tms. korjaa tilanteen.
Mihin sinä syytettyjen nimiä tarvitsisit? Metsäketo on julkkis, joten hänellä on lainkin mukaan velvollisuus sietää julkisuutta, toisinkuin syytetyillä. Metsäketo itse halusi mahdollisimman laajasti uutisoidun oikeudenkäynnin, ja media on täyttänyt sen tehtävän. Metsäketo itse tietää syytettyjen nimet. Oikeudenkäynnissä mukana olleet tietävät syytettyjen nimet. Miksi sinua kiinnostaa nimet?
No kyllähän julkisen oikeudenkäynnin osallisten nimet ovat aivan julkista tietoa.
Niin ovat. Se ei silti tarkoita sitä, että nimet pitäisi julkistaa lehdissä tai netissä. On tärkeämpiäkin uutisaiheita.
Kyllä ne julkaistaan. Onpa tosi turhaa verrattuna Metsäketoa turhaan parjanneisiin ketjuihinkin. Miksi haluat suojella rikollisia?
En halua suojella rikollisia. Ihmettelen vain , miksi juuri näiden rikollisten nimet pitäisi julkistaa. Suurimman osan nimiä ei julkisteta. Minutkin on tuomittu muutaman kerran. Ei nimeäni ole silti koskaan missään julkaistu.
Oletko Metsäketo, fanaattinen Metsäketo-fani, vai MIKSI juuri tämän tapauksen henkilöiden nimet ovat sinulle tuollainen pakkomielle?
Nimien julkaisu olisi hyvä että tavalliset ihmiset osaisivat vältellä näitä mt-ongelmaisia?
Mt-ongelmaiseksi nimittely on myös kunnianloukkaus, josta voi päästä näiden naisten tavoin käräjille.
Höpö höpö, jos oikeasti on. Miksi pidät mt-ongelmaisuutta haukkumanimityksenä? Juttusi kertovat omista asenteistasi mt-ongelmaisia kohtaan.
Höpöt itsellesi. Ei homoudessakaan ole sinänsä pahaa, mutta ihan varmasti homottelusta voi tehdä kunnianloukkausjutun. Sama tässä.
Ai mielenterveysongelmaista ei saa kutsua mielenterveysongelmaiseksi?
Nin. Jos henkilö ei tuo ongelmaansa itse julki, niin kyseessä on yksityiselämää loukkaavan tiedon julkistaminen, joka on rangaistava teko.
Tässä tapauksessa mielisairautta on alleviivattu omalla toiminnalla.
julkisuuseioounelmaa kirjoitti:
Julkisuuden henkilöillä menee monesti päähän se oma kaikkivoipaisuus... kuvitellaan olevinaan muiden ihmisten yläpuolella. Valta ei sovi kaikille. Ja kai se on jotain huonoa itsetuntoa ja oman egon buustaamista. Tuskin on ainoa joka tuota tehnyt. Vähän niin kun näissä elokuvanala miehissä. Miksi nostaa 2 tikunokkaan kun sieltä löytyy varmasti pahempiakin tapauksia. Itse en koskaan lastani päästäisi viihdealalle. Ja jos päästäisin vahtisin haukkana ettei kukaan ahdistele lastani .
No just joo. Onko kertoa nimiä näistä elokuva-alan miehistä ja todisteita teoistaan vai nimettömillä saduillako mennään? Koita nyt ymmärtää, että tuollaisten painoarvo on oikeusvaltiossa täysi nolla.
Mutta eikö tässä syyllistytä nyt siihen mihin nämä naiset syyllisty? Miten me sitten muut ollaan heitä aikuismaisempia? Heillä luultavasti muitakin ongelmia tai sitten jotain traumoja esim hyväksikäytöstä jne.. Itse ajattelen että he saivat tuomionsa ja varmasi ottivat opikseen .Elämä jatkuu. Pitääkö tätä enää jauhaa? Tomi Metsäketo voi halutessaan valittaa tuomiosta toki, mutta luulenpa että hänkin haluaa jättää tämän episodin taakseen. Ei vastata vihaan vihalla. Niin on moni sota syttynyt. Ei tehdä tästä mitään miesten ja naisten välistä sotaa. Kohdellaan toisiamme kunnioittavasti ja inhimillisesti. Ei vihanketjua tarvitse jatkaa. Itse olen kohdannut paljon elämässäni epäoikeudenmukaisuutta ja huonoa kohtelua. Helpointa on päästää irti vihasta ja katkeruudesta ja jatkaa elämää. Ihmiskohtaloita on paljon ja kauheampiakin ja oikeutta ei ole saatu. Ihminen on toiselle peto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metoo meni nyt kuralle.
Ollut jo pitkään. Heidi Linden veti uudet pohjat anonyymillä satukirjallaan. Miten tuollaisen syyttömiä ihmisiä itsemurhiinkin ajavan miisvihaliikkeen annetaan riehua vapaana? Miettikääpä jos naisiin kohdistuisi tuollainen törkykampanja. Alkuidea hyvä ja törkyilijät saatava kuriin. Tuo on kyllä karannut käsistä jo ajat sitten ja sen huomaa.
En ole lukenut Lindenin kirjaa eikä minulla ole sen kirjoitusprosessista mitään tietoa. Mutta olen yksi niistä naisista, jotka omalla nimellään kertoivat yhdestä nimellä mainitusta häiritsijästä julkisuudessa viime vuonna. Minun kertomani on niin sataprosenttisen totta kuin olla voi, ja niin valtavan moni ihminen todistaa samaa, ja on ollut osin paikalla samoissa häirintätilanteissa, että omatuntoni on täysin puhdas. Me emme todellakaan kaikki olleet anonyymeja satuilijoita. Jos joukossa joku sellainenkin oli sille en voi mitään.
Luuserisolvaajat pilkkaavat veronmaksajien piikkiin. Valtio maksaa oikeusavustajien palkkiotkin. Ei mitään vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metoo meni nyt kuralle.
Ollut jo pitkään. Heidi Linden veti uudet pohjat anonyymillä satukirjallaan. Miten tuollaisen syyttömiä ihmisiä itsemurhiinkin ajavan miisvihaliikkeen annetaan riehua vapaana? Miettikääpä jos naisiin kohdistuisi tuollainen törkykampanja. Alkuidea hyvä ja törkyilijät saatava kuriin. Tuo on kyllä karannut käsistä jo ajat sitten ja sen huomaa.
En ole lukenut Lindenin kirjaa eikä minulla ole sen kirjoitusprosessista mitään tietoa. Mutta olen yksi niistä naisista, jotka omalla nimellään kertoivat yhdestä nimellä mainitusta häiritsijästä julkisuudessa viime vuonna. Minun kertomani on niin sataprosenttisen totta kuin olla voi, ja niin valtavan moni ihminen todistaa samaa, ja on ollut osin paikalla samoissa häirintätilanteissa, että omatuntoni on täysin puhdas. Me emme todellakaan kaikki olleet anonyymeja satuilijoita. Jos joukossa joku sellainenkin oli sille en voi mitään.
Niin sen pitää ollakin. Ja rikosilmoitus tapahtuman jälkeen, eikä lokaa julkisuudessa vuosien päästä.
Arvostan suuresti tuota rohkeaa miestä. Oli jo aikakin mitata oikeudessa, missä määrin on soveliasta esittää ihmisestä täysin perättömiä väitteitä julkisessa nettikeskustelussa. Siitä olen pahoillani, että Metsäketo ei vaatinut korvauksia kärsimyksestä, joka kuitenkin on varmasti ollut valtava, niin henkisesti kuin taloudellisestikin. Jotkut ihmiset, kuten ilmiselvästi Metsäketo, ovat vain hieman liian kilttejä ja jalomielisiä niissäkin tilanteissa, joissa pitäisi antaa loukkaajilleen ns. ansionsa mukaan.
No ehkä julkkiksena on ohi mutta onko se julkisuus se joka tekee onnelliseksi ? Ei tainnut olla.Jospa Tomin sekoilut olikin huonoa oloa ,väärällä alalla ehkä ? En puolustele häntä mutta jospa hän saa mielenrauhan muista hommista. Eikö Smithkin saanut työn ulkomailta ja maksanut kauheesti niitä korvauksia. Eihän elämä lopu vaikka julkisuus loppuu. Tomikin voi kouluttautua vaikka mille alalle. Vaikka bisnesalalle. Kun julkisuudessa ei saa vaan sitä ihanaa kakkua vaan voi tulla lokaa niskaan. Voisi olla helmpompaa jatkossa olla vaan ihan Tomi Tavis. Moni julkisuuden jättänyt kertonut että helpotti kun ei ollut enää valokeilassa. Esim Anu Hälvä.