Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty arvostamaan ruotsin kieltä osaamattomia

Vierailija
05.10.2018 |

Ruotsin kieli on kansalliskieli ja silti löytyy Suomesta paljon tallukoita, jotka eivät osaa sitä. Kyllä itseäni ainakin hävettäi silloin, eikö sinunkin? Minulle ruotsia osaamaton ihminen on täysi nolla ja ignooraan hänet 100 %:sti.

Anneli

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Ruotsia kukaan peruskoulun pohjalta opi. Siellä on se 3v sitä ja jos sitä ei ikinä mihinkään käytä niin äkkiä se unohtuu.

Vierailija
42/55 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon busseissa kuulee oikein malliruotsia, tyyliin: "Jag har väldigt pitkäkarvainen koira nu".  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin kieli on kansalliskieli ja silti löytyy Suomesta paljon tallukoita, jotka eivät osaa sitä. Kyllä itseäni ainakin hävettäi silloin, eikö sinunkin? Minulle ruotsia osaamaton ihminen on täysi nolla ja ignooraan hänet 100 %:sti.

Anneli

Pystytkö arvostamaan suomenkieltä osaamattomia? Siis sellaisia jotka ovat syntyneet suomessa kuten vanhempansakin ja asuneet aina suomessa, eivätkä silti osaa suomea?

Jos pystyt, niin katsopa peiliin kansalliskielinesi.

Vierailija
44/55 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag anser att svenska inte borde vara ett obligatorisk ämne i finska skolor. Varför borde alla finskspråkiga lära sig svenska? Det finns ju också sådana svenskspråkiga som inte kans finska (i Finland).

Vierailija
45/55 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut ruotsia ja englantia muuten samat tuntimäärät mutta ruotsin aloitin vuoden myöhemmin. Ruotsi on minusta kielenä helpompaa, mutta osaan silti englantia selvästi paremmin. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että ruotsilla ei tee mitään, jolloin sanavarasto jää pienemmäksi.

Harmi juttu Annelille.

Vierailija
46/55 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anneli

Onhan Saamekin, ihan tosissasiko osaat kakkkia kolmea?

Vierailija
47/55 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahden yli menee lauttoja päivittäin, joten siirry muutama sata km länteen niin saat olla kaltaistesi kanssa. Suomi yksikieliseksi!

Vierailija
48/55 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

på svenska kirjoitti:

Espoon busseissa kuulee oikein malliruotsia, tyyliin: "Jag har väldigt pitkäkarvainen koira nu".  

Tuollaisella ruotsin taidolla pärjää kenen tahansa pääkaupunkiseudun ruotsikielisen kanssa, koska he puhuvat itsekin samanlaista kieltä. Jos he edes ylipäätänsä suostuvat puhumaan ruotsia, vaihtavat yleensä kielen suomeksi, jos porukassa on yksikin suomenkielinen.

Vierailija
49/55 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo tämän trollin ruokkiminen.

Vierailija
50/55 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

på svenska kirjoitti:

Hahaa.. jep kovalla äänellä: jätte kiva tröja du har :)

Vierailija
51/55 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tää on provo, niin mitä mä teen ruotsilla, kun osaan venäjää ja englantia sujuvasti ja opiskelen itekseni vielä saksaa ja koreaa? Ruotsia en tarvitse edes ruotsalaisten pelikavereitteni kanssa.

Noh sanopa venäjäksi, että koska ruotsin kieli on sotahistoriassa ollut voittajan käyttämä kieli, on ruotsin kielen merkitys ylivoimainen venäjän kieleen verrattuna pohjoismaisessa kontekstissa.

Mitä? Tuliko hiljaista? 😂

Anneli

Miksi mä valehtelisin venäjäksi? :)

Taisin pistää luun kurkkuun. 😀😂😁

Kikatan.

Anneli

Nääh. En vain jaksa vaivautua kirjoittelemaan valheita.

Vierailija
52/55 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen _ehdottomasti_ samaa mieltä ap:n kanssa, enkä tajua, miten joku voikaan olla olematta. Tietenkin ruotsia pitää osata, sehän on hieno germaaninen sivistyskieli! Toisin kuin suomi, joka on pelkkä lyhytkalloisten mongolien kyökkikieli.

Luulisi teidän olevan kiitollisia, kun ruotsalaiset ovat hyvää hyvyyttään antaneet ruotsin kielen muodossa edes jotain sivistystä sinne raakalaisia täynnä olevaan metikköönne!

Vierailija
53/55 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anneli

Du har en dålig självkänsla... Eller god dag till Borgå? :D

Vierailija
54/55 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tää on provo, niin mitä mä teen ruotsilla, kun osaan venäjää ja englantia sujuvasti ja opiskelen itekseni vielä saksaa ja koreaa? Ruotsia en tarvitse edes ruotsalaisten pelikavereitteni kanssa.

Noh sanopa venäjäksi, että koska ruotsin kieli on sotahistoriassa ollut voittajan käyttämä kieli, on ruotsin kielen merkitys ylivoimainen venäjän kieleen verrattuna pohjoismaisessa kontekstissa.

Mitä? Tuliko hiljaista? 😂

Anneli

Miksi mä valehtelisin venäjäksi? :)

Taisin pistää luun kurkkuun. 😀😂😁

Kikatan.

Anneli

Nääh. En vain jaksa vaivautua kirjoittelemaan valheita.

Minulla kesti ikuisuus ymmärtää edes toi lause. Ostammeko sinulle palstakeräyksellä lukion äidinkielen kursseille materiaalia vai liput Ruotsiin? Vapaa valinta (Fritt val)

Vierailija
55/55 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Anneli on oikeassa. Itsekään en olisi saanut nykyistä työtä ilman ruotsin kielitaitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi