Naiset, voisitteko rajoittaa hajuveden käyttöä?
Kävin tuossa eilen yhdellä kurssilla, ja viereen istuutui nainen, joka ei ollut säästellyt hajuveden määrässä. En ole yliherkkä hajusteille, mutta se haju tarttui omiin vaatteisiin, kuten huomasin kotona.
mies
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan hajuvesiä, ja tulen käyttämään niitä jatkossakin. En kylve niissä, mutta laitan sen verran että tuoksuu kun tulee lähelle. Kurja juttu yliherkkien kannalta, mutta elämä on välillä vaikeaa jos on yliherkkyyksiä.
Moni, joka on käyttänyt pitkään jotain tiettyä tuoksua, luulee noin. Omaan hajuveteen turtuu, joten sitä kylvää päälleen päivä päivältä enemmän ja ihmiset pyörtyilevät ympärillä.
Ehkä moni, mutta en minä. Ensinnäkin mulla on monta eri hajuvettä, joiden välillä vaihtelen. Toiseksi laitan aina saman määrän, en suihkuttele päivä päivältä enemmän.
Mutta miksi haluat laittaa sitä hajuvettä? Tunnetko itse sen tuoksun koko ajan vai kuvitteletko toisten nauttivan siitä?
Mitä ihmettä sillä haisemisella haetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan hajuvesiä, ja tulen käyttämään niitä jatkossakin. En kylve niissä, mutta laitan sen verran että tuoksuu kun tulee lähelle. Kurja juttu yliherkkien kannalta, mutta elämä on välillä vaikeaa jos on yliherkkyyksiä.
Moni, joka on käyttänyt pitkään jotain tiettyä tuoksua, luulee noin. Omaan hajuveteen turtuu, joten sitä kylvää päälleen päivä päivältä enemmän ja ihmiset pyörtyilevät ympärillä.
Itse olen varautunut tähän suihkauttamalla aina vain vuodesta toiseen 2-3 suihkausta (yleensä ihan vain EdT), ja torsoon, joten tuoksut eivät toivottavasti pahasti hyppää kenenkään nenään.
Mun mielestä 2-3 suihkausta on jo aika suuri määrä, että tuollainen todellakin löyhkää jo pidemmälle. Yksi suihkaus ilmaan ja kävelee sen läpi, niin on sopiva määrä. Tai pari tippaa korvien taakse/kaulan alueelle on myös ok.
Meillä töissä on muutama ääripää, eli pari miestä löyhkää jollekin "mennenille", kun taas yksi mies vahvasti hielle. En tiedä miten nämä asiat ottaisi esille, kun kuitenkin välillä lähekkäin joudutaan työskentelemään, niin on todella vaikeaa olla heidän lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen varautunut tähän suihkauttamalla aina vain vuodesta toiseen 2-3 suihkausta (yleensä ihan vain EdT), ja torsoon, joten tuoksut eivät toivottavasti pahasti hyppää kenenkään nenään.
Mun mielestä 2-3 suihkausta on jo aika suuri määrä, että tuollainen todellakin löyhkää jo pidemmälle. Yksi suihkaus ilmaan ja kävelee sen läpi, niin on sopiva määrä. Tai pari tippaa korvien taakse/kaulan alueelle on myös ok.
Meillä töissä on muutama ääripää, eli pari miestä löyhkää jollekin "mennenille", kun taas yksi mies vahvasti hielle. En tiedä miten nämä asiat ottaisi esille, kun kuitenkin välillä lähekkäin joudutaan työskentelemään, niin on todella vaikeaa olla heidän lähellä.
Huomaa, ettet ole paljon tuoksuja käyttänyt. Useimpien edt-vahvuisten tuoksujen kohdalla 2-3 suihkausta ei todellakaan ole paljon. Tuoksujen kestävyys ja se, miten laajalla käyttäjän ympärillä ne ovat haistettavissa, vaihtelee myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen on viheliäistä, olipa hajustettu kumpaa sukupuolta tahansa.
Minun harrastukseni on peseytyminen. Ei lian peittäminen haju- tai partavesillä. :)
Et ole sellaisesta kuullut, että ensin peseydytään ja sitten laitetaan haju- tai partavettä? En tiedä ketään, joka "peittäisi lian" hajusteilla.
Ainakin tällä palstalla on liikaa "käyn illalla suihkussa, koska en halua mennä likaisena nukkumaan" -ihmisiä.
Jokainen hikoilee puoli litraa yössä, joten kyseiset ns. raikkaat ja freshit lisäävät hien päälle aamulla hajuvettä.
Aamulla suihkuun, kiitos ja puhtaana matkaan.
Hui että. :D Siis sunko mielestä ihminen on likainen, jos suihkussa käynnistä on kymmenisen tuntia? Tuo on lähinnä neuroottista eikä vastaa normaalien ihmisten käsitystä likaisesta ja puhtaasta.
En ole ap mutta olen samaa mieltä. Aamulla suihkuun, ja hiusten pesu aamulla. Yöllä tapahtuu ihon oma puhdistautuminen ja korjaaminen, tali on hyvä suihkuttaa pois nimenomaan aamulla. Et ehkä itse haista, mutta itse tarkkanenäisenä haistan talisen ihon ja päänahan, huomaan kuka ei ole käynyt suihkussa. Hajuvesi talin päälle on oksettavaa. Hajuvesi pitäisi lailla kieltää yleisillä paikoilla kuten tupakkakin!
Ehdoton turn off miehellä on tunkkainen pesemätön iho! Olen lempannut miehiä heti alkuunsa ominaishajun vuoksi. Suihkusaippua aamulla ja deodorantti, se riittää!
Tuoakanhaju on jotain niin kaameaa, ettei voi pahempaa olla, tiedoksenne tupakoitsijat...
Eikö yleissivistykseen kuulu tieto, että tiuha peseytyminen lisää talineritystä, mutta toisaalta myös kuivattaa ihoa? Se on jatkuva kierre. Kannattaa yrittää pidentää pesuvälejä.
En oo koskaan ymmärtänyt hajuvesien kä'yttäjiä, itselleni ei tulis mieleenkään sellasia tököttejä suihkutella.
Dödö riittää aivan mainiosti.
Täytyy ihmetellä, eikö ne rankkitynnyrit osaa peseytyä, kun yrittävät parfyymeillä peitellä jotain.
akka46
Onko teistä haisijoista oikein, että joku joutuu vaikka teatterista lähtemään kesken pois, kun vieressä joku lemuaa pistävästi hajuvedelle?
Sehän on ihan sama, kuin vieressäistuja katsoisi oikeudekseen häiritä sinua siellä teatterissa koko ajan jollain lailla, vaikka maiskuttelemalla huuliaan koko ajan. Ja jos kieltäisit häntä, niin ei vaikutusta, koska hän tykkää tehdä niin, aivan niin kuin sinäkin tykkäät haista hajuvedelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä moni, mutta en minä. Ensinnäkin mulla on monta eri hajuvettä, joiden välillä vaihtelen. Toiseksi laitan aina saman määrän, en suihkuttele päivä päivältä enemmän.
Mutta miksi haluat laittaa sitä hajuvettä? Tunnetko itse sen tuoksun koko ajan vai kuvitteletko toisten nauttivan siitä?
Tunnen tuoksuni tietysti itse ja tiedän monen muunkin siitä nauttivan. Kiva tuoksua hyvälle. Makuasioita.
Mitähän varten hajuvesiä ylipäätä nykyään tehdään. Luultavasti kehitetty aikana, jolloin ei ollut hyviä pesumahdollisuuksia, ja kuumissa maissa.
Öyks.
Kyllä monet miehetkin lotraa niillä partavesillään. Aamuisin töihin mennessä bussissa on yksi nuorimies, joka varmaan kylpee partavedessään. Monet miehet myös suihkuttelevat innolla tavarataloissa partavesiä reilulla kädellä itseensä, ainakin eräs tietty ryhmä. Ehkä tulee halvemmaksi, kun ei tartte ostaa omaksi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen tuoksuni tietysti itse ja tiedän monen muunkin siitä nauttivan. Kiva tuoksua hyvälle. Makuasioita.
Sama täällä. Pidän yleensä muidenkin hajuvesistä. Ei yhtään haittaa, jos jollain on.
Joistain tuoksuista saan migreenin, mutta omapa on ongelmani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun harrastukseni on peseytyminen. Ei lian peittäminen haju- tai partavesillä. :)
Et ole sellaisesta kuullut, että ensin peseydytään ja sitten laitetaan haju- tai partavettä? En tiedä ketään, joka "peittäisi lian" hajusteilla.
Ainakin tällä palstalla on liikaa "käyn illalla suihkussa, koska en halua mennä likaisena nukkumaan" -ihmisiä.
Jokainen hikoilee puoli litraa yössä, joten kyseiset ns. raikkaat ja freshit lisäävät hien päälle aamulla hajuvettä.
Hui että. :D Siis sunko mielestä ihminen on likainen, jos suihkussa käynnistä on kymmenisen tuntia? Tuo on lähinnä neuroottista eikä vastaa normaalien ihmisten käsitystä likaisesta ja puhtaasta.
En ole ap mutta olen samaa mieltä. Aamulla suihkuun, ja hiusten pesu aamulla. Yöllä tapahtuu ihon oma puhdistautuminen ja korjaaminen, tali on hyvä suihkuttaa pois nimenomaan aamulla. Et ehkä itse haista, mutta itse tarkkanenäisenä haistan talisen ihon ja päänahan, huomaan kuka ei ole käynyt suihkussa. Hajuvesi talin päälle on oksettavaa. Hajuvesi pitäisi lailla kieltää yleisillä paikoilla kuten tupakkakin!
Ehdoton turn off miehellä on tunkkainen pesemätön iho! Olen lempannut miehiä heti alkuunsa ominaishajun vuoksi. Suihkusaippua aamulla ja deodorantti, se riittää!
Tuoakanhaju on jotain niin kaameaa, ettei voi pahempaa olla, tiedoksenne tupakoitsijat...
Eikö yleissivistykseen kuulu tieto, että tiuha peseytyminen lisää talineritystä, mutta toisaalta myös kuivattaa ihoa? Se on jatkuva kierre. Kannattaa yrittää pidentää pesuvälejä.
Niin, liian tiuha peseytyminen, liian vahvoilla puhdistusaineilla, liian kuumalla vedellä, voimakkaasti hangaten, jne. on varmasti haitallista. Uskoisin itse tietäväni, mikä iholleni ja hiuksilleni on sopiva pesutapa. Pesuvälin pidentämistä on toki joskus kokeiltu, ei mitään vaikutusta.
Mun tulee vain inhottava olo kun jostain kantautuu parfyymin katku nenään. Heti miettii että mikä törkytaneli tai venäläinen ilolintu on lähistöllä.
Ei tarvitse rajottaa, kun en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Onko teistä haisijoista oikein, että joku joutuu vaikka teatterista lähtemään kesken pois, kun vieressä joku lemuaa pistävästi hajuvedelle?
Sehän on ihan sama, kuin vieressäistuja katsoisi oikeudekseen häiritä sinua siellä teatterissa koko ajan jollain lailla, vaikka maiskuttelemalla huuliaan koko ajan. Ja jos kieltäisit häntä, niin ei vaikutusta, koska hän tykkää tehdä niin, aivan niin kuin sinäkin tykkäät haista hajuvedelle.
Semmoinen ero vain, että se maiskuttelu haittaisi lähes poikkeuksetta jokaista, joka siinä vieressä istuisi. Hajuvesi sensijaan ei, varsinkin jos sitä on laitettu hillitysti.
etenkin uimahallissa vastaanuiva hajumöykky suorastaan ykuehduttaa ja alkaa ellottaa, kun näkee ne mustien hiusten möykyt, jotka hänestä jääbvät kellumaan
Harva suomalainen nainen hajuvesiä käyttää, mutta ne jotka käyttää, käyttävät sitten kaksin käsin ja kokoajan. Sama miehissä.
Ei toi oikein pohjoismaiseen kulttuuriin kuulu (onneksi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Mä käyn joka ilta suihkussa ja pesen itseni päästä varpaisiin, siis hiukset myös. (Miten kukaan ilkeää mennä nukkumaan hikisenä? Mä ainakin käyn liikkumassa joka päivä, joten olisi hirveää, jos en saisi peseytyä illalla!) Aamulla pesen kasvot, hampaat, kainalot ja alapään. Laitan deodoranttia ja joskus hajuvettä. Kyllä pitää olla jo koiran nenä, että minusta haistaa jotain epämiellyttävää, siis talia tai hikeä.
Kadulla huomaa kun nuori nainen kävelee ohi niin perässä tulee sellainen hajuvesipilvi 😂 Ehkä sitä turtuu niihin tuoksuihin ja käyttää sitten aina vain enemmän.
Hiuspohjan, kuten muunkin ihon rasvoittumistaipumus on geeneistä kiinni. Pesu ei vaikuta siihen tuon taivaallista. Pesenhän rasvoittuvan naamanikin kaksi kertaa päivässä, miksi päänahan iho olisi jokin poikkeus, joka ei päivittäistä pesua kestä?