Naiset, voisitteko rajoittaa hajuveden käyttöä?
Kävin tuossa eilen yhdellä kurssilla, ja viereen istuutui nainen, joka ei ollut säästellyt hajuveden määrässä. En ole yliherkkä hajusteille, mutta se haju tarttui omiin vaatteisiin, kuten huomasin kotona.
mies
Kommentit (91)
Vaihdappa sä paikkaa, mitä muiden hajusteet sulle kuuluu? Itse haiset varmaan paskalta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes pesee joka päivä hiuksia??
Varmaan semmoinen joka hikoilee päivän aikana. Eli menevä ja sporttinen.
Ei, eivät nekään pese joka päivä hiuksia.
Ei niin, saatan suihkussa huuhtoa ohimoilta ja otsalta, mutta hiukset pesen vasta seuraavana AAMUNA! Samana aamuna pestyt hiukset ei ala haista sen päivän aikana, vaikka hikoilisi miten. Koska ne päänahan talit ja mikrobit puskee ulos vasta yöllä! Mikä luojan tähden siinä on niin vaikea ymmärtää? Kun pesee hyvillä shampoilla (hoitoaine on terveille hiuksille turha) voi pestä joka päivä. Toki jos ei tarvitse ihmisten ilmoille lähteä, en pese ollenkaan. Ihan kohteliaisuudesta kannustaisin ihmisiä huolehtimaan hygieniasta ja unohtamaan ne hajuvedet. Se oli tässä se pointti. Lopettakaa myrkkyhajuilla länträäminen!!!!
Taitaa kuitenkin olla vähemmistö hajuveden käyttäjistä sitä porukkaa joka yrittää peitellä hygienian puutetta keinotekoisilla tuoksuilla. Perusongelma lienee se että ihminen itse tottuu hajuveteensä eikä enää huomaa milloin sitä on liikaa. Älkää hyvät ihmiset peskö niitä hiuksia joka ikinen päivä. Suihkussa voi kyllä käydä jos sille on tarvetta, mutta terve päänahka ei tarvitse päivittäin pesuaineita. On melko yleistä joutua shampookierteeseen jossa hiukset rasvoittuvat (ja myös haisevat) päivittäin koska niitä pestään liikaa.
Minä liikun niin paljon ja myös työni on sellainen että hiukset on pestävä joka arkipäivä. Ja en ole ainoa.
Hajuvettä en käytä. Jos on puhtaat vaatteet ja iho, hajuvesi on aivan turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan semmoinen joka hikoilee päivän aikana. Eli menevä ja sporttinen.
Ei, eivät nekään pese joka päivä hiuksia.
Ei niin, saatan suihkussa huuhtoa ohimoilta ja otsalta, mutta hiukset pesen vasta seuraavana AAMUNA! Samana aamuna pestyt hiukset ei ala haista sen päivän aikana, vaikka hikoilisi miten. Koska ne päänahan talit ja mikrobit puskee ulos vasta yöllä! Mikä luojan tähden siinä on niin vaikea ymmärtää? Kun pesee hyvillä shampoilla (hoitoaine on terveille hiuksille turha) voi pestä joka päivä. Toki jos ei tarvitse ihmisten ilmoille lähteä, en pese ollenkaan. Ihan kohteliaisuudesta kannustaisin ihmisiä huolehtimaan hygieniasta ja unohtamaan ne hajuvedet. Se oli tässä se pointti. Lopettakaa myrkkyhajuilla länträäminen!!!!
Taitaa kuitenkin olla vähemmistö hajuveden käyttäjistä sitä porukkaa joka yrittää peitellä hygienian puutetta keinotekoisilla tuoksuilla. Perusongelma lienee se että ihminen itse tottuu hajuveteensä eikä enää huomaa milloin sitä on liikaa. Älkää hyvät ihmiset peskö niitä hiuksia joka ikinen päivä. Suihkussa voi kyllä käydä jos sille on tarvetta, mutta terve päänahka ei tarvitse päivittäin pesuaineita. On melko yleistä joutua shampookierteeseen jossa hiukset rasvoittuvat (ja myös haisevat) päivittäin koska niitä pestään liikaa.
Minä liikun niin paljon ja myös työni on sellainen että hiukset on pestävä joka arkipäivä. Ja en ole ainoa.
Hajuvettä en käytä. Jos on puhtaat vaatteet ja iho, hajuvesi on aivan turha.
Ihan ymmärrettävää, ihmiset ovat erilaisia ja tilanteet ovat erilaisia, on luonnollista että myös peseytymisrytmit ovat erilaisia. Toivoisin avarakatseisuutta kumpaankin suuntaan, toisille on tarvetta päivittäiselle suihkulle ja toisille ei. Hyvä hygienia ei tarkoita sitä että kuuraa itsensä joka päivä päästä varpaisiin vaan sitä että huolehtii hygieniastaan siten kuin tarve vaatii.
Tuoksut ovat mielestäni ok, mutta toisten ihmisten tilaa pitää kunnioittaa. Hyvä määrä tuoksua on mielestäni sellainen että toinen ihminen voi haistaa vienon häivähdyksen tullessaan lähelle toista ihmistä. Hajusteen kuuluu olla hienovarainen asuste, ei iskeä nyrkin lailla naamaan jokaista joka sattuu parin metrin säteelle. Voimakkaiden hajusteiden käyttö on itsekästä ja töykeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin tuossa eilen yhdellä kurssilla, ja viereen istuutui nainen, joka ei ollut säästellyt hajuveden määrässä. En ole yliherkkä hajusteille, mutta se haju tarttui omiin vaatteisiin, kuten huomasin kotona.
mies
Et ole yliherkkä, joten mikä on ongelma? Vaimoko raivostui kun tuoksuit hajuvedelle?
Ei ole vaimoa, mutta sanoisin että itse haju häiritsi myös keskittymistä kurssilla.
mies.
Eli yksi naisihminen on yhdessä rajallisessa tilanteessa härinnyt sinua tuoksupilvellään, ja nyt siitä on tehty koko naissukupuolta koskeva ongelma (aloituksen otsikko)? Eikö sinua häiritse yhtä lailla esimerkiksi henkilöstö- tai oppilaitosruokailu, tarjottavien aterioiden haju näet tarttuu sinnikkäästi hiuksiin ja vaatteisiin vaikka söisi nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen on viheliäistä, olipa hajustettu kumpaa sukupuolta tahansa.
Minun harrastukseni on peseytyminen. Ei lian peittäminen haju- tai partavesillä. :)
Et ole sellaisesta kuullut, että ensin peseydytään ja sitten laitetaan haju- tai partavettä? En tiedä ketään, joka "peittäisi lian" hajusteilla.
Ainakin tällä palstalla on liikaa "käyn illalla suihkussa, koska en halua mennä likaisena nukkumaan" -ihmisiä.
Jokainen hikoilee puoli litraa yössä, joten kyseiset ns. raikkaat ja freshit lisäävät hien päälle aamulla hajuvettä.
Aamulla suihkuun, kiitos ja puhtaana matkaan.
Hui että. :D Siis sunko mielestä ihminen on likainen, jos suihkussa käynnistä on kymmenisen tuntia? Tuo on lähinnä neuroottista eikä vastaa normaalien ihmisten käsitystä likaisesta ja puhtaasta.
Puoli litraa yöhikeä iholla voi olla teidän käsityksenne siististä. :)
Vierailija kirjoitti:
Ainoa joka päiväinen "luksukseni" on hajuvedet. Käytän niitä joka paikassa paitsi töissä koska olen saanut niin monet valitukset.
Mietitään ihan yhdessä, miksi sinusta on valitettu.
Yöhikoilu on yleensä kylläkin merkki jostain sairaudesta. Ohis
En käytä hajuvettä, deodorantti riittää. Olen astmaatikko mutta en onneksi herkimmästä päästä. Pahimmat hengenahdistajat ovat olleet savu, eukalyptusöljy saunan kiukaalla, ja miehen deodorantti kun erehdyin kerran lainaamaan!
Vierailija kirjoitti:
Miestenkö hajut eivät sitten haittaa ollenkaan?
Haittaa todellakin, mutta miesten keinotekoisten löyhkien käyttö on paljon harvinaisempaa kuin naisten.
Vierailija kirjoitti:
Minun harrastukseni on peseytyminen. Ei lian peittäminen haju- tai partavesillä. :)
Hah, harva niillä hajusteilla mitään peittelee. Satummepa vain tykkäämään tuoksuista.
Vierailija kirjoitti:
Kohtuus toki tuoksujen kanssa, mutta kyllä nykyään on hajuvesinatsejakin, jotka nokka vipattaen valittavat heti, jos jollakin on vaikka hento suihkunraikkaus mukana töihin tullessaan.
Suihkunraikkaus ei haise! Lemusaippuat ovat ihan eri asia kuin raikkaus tai suihku.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut luulevat kaunistuvansa hajuilla, mutta oikeasti ne antavat vain hyvin feikin kuvan tyypistä.
Millä ihmeen tavalla feikin? Olet varmaan niitä, jotka paheksuvat meikkaustakin, hiukset pitäisi olla luonnontilassa, jne. Mites, saako dödöä käyttää vai pitääkö luonnollisten tuoksujen päästä löyhähtelemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, harva niillä hajusteilla mitään peittelee. Satummepa vain tykkäämään tuoksuista.
Me ei tykätä, joten haiskaa vaan kotonanne
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi minäja moni tuntemanikin. Sen verran rasvoittuva hiuspohja, että raikkaampi olo, kun pesee päivittäin. Älkääkä nyt tulko selittämään, kuinka pesuvälin pidentäminen vähentää talineritystä tai että päivittäinen pesu on jotenkin haitallista. Kumpikaan ei nimittäin pidä paikkaansa.
Kaikkein pahimpia haisijoita ovat vesijuoksijat. Suihkussa ei käydä ja hiuksia ei kastella. Vähintään 2 viereistä rataa ovat käyttökelvottomia hajuhaitan vuoksi ja vesijuosijoiden perässä kelluu sinertävä vana, joka tulee ylimääräisestä hajuvedestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan hajuvesiä, ja tulen käyttämään niitä jatkossakin. En kylve niissä, mutta laitan sen verran että tuoksuu kun tulee lähelle. Kurja juttu yliherkkien kannalta, mutta elämä on välillä vaikeaa jos on yliherkkyyksiä.
Moni, joka on käyttänyt pitkään jotain tiettyä tuoksua, luulee noin. Omaan hajuveteen turtuu, joten sitä kylvää päälleen päivä päivältä enemmän ja ihmiset pyörtyilevät ympärillä.
Itse olen varautunut tähän suihkauttamalla aina vain vuodesta toiseen 2-3 suihkausta (yleensä ihan vain EdT), ja torsoon, joten tuoksut eivät toivottavasti pahasti hyppää kenenkään nenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ei tykätä, joten haiskaa vaan kotonanne
Harmin paikka. Käytän edelleen kohtuudella hajuvettä, koska pidän siitä itse ja niin pitää moni muukin. Nuuhkimisiin!
Vierailija kirjoitti:
Yöhikoilu on yleensä kylläkin merkki jostain sairaudesta. Ohis
Tervekin ihminen hikoilee yöllä yli litran hikeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan hajuvesiä, ja tulen käyttämään niitä jatkossakin. En kylve niissä, mutta laitan sen verran että tuoksuu kun tulee lähelle. Kurja juttu yliherkkien kannalta, mutta elämä on välillä vaikeaa jos on yliherkkyyksiä.
Moni, joka on käyttänyt pitkään jotain tiettyä tuoksua, luulee noin. Omaan hajuveteen turtuu, joten sitä kylvää päälleen päivä päivältä enemmän ja ihmiset pyörtyilevät ympärillä.
Ehkä moni, mutta en minä. Ensinnäkin mulla on monta eri hajuvettä, joiden välillä vaihtelen. Toiseksi laitan aina saman määrän, en suihkuttele päivä päivältä enemmän.
No juuri sinä lotraat niitä lemuja tasan varmasti liikaa. Kysy vaikka joltakin rehelliseltä ihmiseltä.
Voi tsiisus näitä minä minä minä - tyyppejä...
Lotraan just sopivasti. Voi tsiisus näitä yliherkkiä ansarikukkasia. Minun allergiani ja herkkä nenäni, iik apua.
Lotraa vaan, mutta pysy kotonasi haisemassa. Jos on ihan pakko mennä ihmisten sekaan, niin laita ainakin tiivis latex asu päälle, etteivät muut joudu kärsimään sinusta.