Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketä on kähmitty koulussa?

Vierailija
02.10.2018 |

Kuulun niihin 80- luvulla koulua käyneisiin jotka joutuivat sietämään kähmimistä ja seksuaalista häirintää päivittäin, enkä edelleenkään pysty kulkemaan miesjoukon ohi rennosti.
Millaisia traumoja teille on jäänyt?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tytöt kähmineet ikinä minua, ei myöskään aikuiset naiset, mulla olisi kuitenkin aika iso kulli, millä ei muuta käyttöä ole ollut kuin kuseminen ja käsityöt.

Vierailija
22/81 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Myönnän, että olen joskus aikoinani parin edessä istuvan tytön rintsikoiden hakaset avannut luokassa takaapäin paidan läpi ilman lupaa. Ihan vaan siksi, että olin vähän ihastunut. Sorry, jos saitte siitä traumat. Voitte kivittää nyt.

Jos olet se Seppo, joka minulta avasi rintsikoita, saat anteeksi. Minäkin tykkäsin sinusta.

Ne, jotka eivät tykänneet tästä touhusta, toivottavasti he kertoivat opettajalle. Meillä ope laittoi pojat aisoihin.

Minä ainakin häpesin niin valtavasti, etten olisi mitenkään pystynyt kertomaan. Vieläkin näistä on vaikea puhua. Ja kuten tässäkin ketjussa, jotkut tarkoituksella yrittävät häpäistä naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia kähmittiin. Poikia ja tyttöjä. Joskus kähmijöinä olivat opettajat. Tämä siis peruskoulussa 80 ja 90 luvuilla.

Vierailija
24/81 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia kähmittiin. Poikia ja tyttöjä. Joskus kähmijöinä olivat opettajat. Tämä siis peruskoulussa 80 ja 90 luvuilla.

Kähmivätkö pojat siis toisiaankin?

Vierailija
25/81 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kähmivätkö pojat siis toisiaankin?

Pojathan potkiskelevat toisiaan munille ja hyppivät toistensa päälle kasaan jatkuvasti. Ja sitten tietysti homottelevat kaikkia muita.

Vierailija
26/81 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että kukaan 80-l koulua käynyt on läpi selvinnyt tulematta kähmityksi. Sen verran normimenoa oli. Ei jäänyt traumoja mutta onneks ajat ovat muuttuneet!

Vierailija
27/81 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kähmitty on, mutta ei ole onneksi mitään traumoja jäänyt.

Vierailija
28/81 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kähmittiin jalkojen välistä ja olen mies. Kähmijät oli pari tyttöä

Vierailija
29/81 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkakohan moni nuori kärsii hiljaa eikä uskalla sanoa kenellekkään..? Voi kun voisi tuoda ilmi ettei vika ole heissä eikä he ole tehneet mitään väärää.

Tämähän se juuri oli kun ei siitä kehdannut sillon sanoa kellekkään. Itse jäädin aina niissä tilanteissa täysin, en osannut puolustaa itseäni mitenkään. Ja siitäpä vasta ne voimakkaat häpeän tunteet tulivatkin, kun "annoin sen tapahtua".

Vierailija
30/81 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tytötkin osasivat kähmiä. Niin oudolta ja uskomattomalta kuin se kuulostaakin.

Olen selvinnyt siitä kuitenkin ilman pelkofiiliksiä.

T:Poika

Vierailija
31/81 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokan pahimmat kiusaajat tekivät paljon pahempaakin luokan tytöille ala-asteella. Opettajilla ei ollut hajuakaan, vaikka oli lähes päivittäistä ennen tuntien alkamista jne. Miten lie muistelevat nuo tytöt tänä päivänä näitä.

Vierailija
32/81 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kourimisesta, rintaliivien avaamisesta yms. ahdistelusta pitäisi antaa rangaistukseksi kahden viikon määräaikainen erottaminen koulusta. Ei ne muuten opi.

Ei vaan ihan ehdoton 2 viikon vankeusrangaistus.

Vierailija
33/81 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kourimisesta, rintaliivien avaamisesta yms. ahdistelusta pitäisi antaa rangaistukseksi kahden viikon määräaikainen erottaminen koulusta. Ei ne muuten opi.

Ei vaan ihan ehdoton 2 viikon vankeusrangaistus.

Periaatteessa noin. Ei sekään voi oikein olla, että lapset saavat vapaasti pahoi.npidellä, raisk.ata, ahdis.tella tai vaikka ta.ppaa toisiaan rangaistuksetta niin kuin jossain suomessa tai ruotsissa nykypäivänä. Ymmärtävät useimiten kyllä täydellisen hyvin kun tekevät väärin, koska tekojaan tajuavat yrittää salaillakin.

Vierailija
34/81 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minua kähmittiin jo peruskoulusta lähtien. Ei nyt mitään teaumoja jäänyt.

M43

Vierailija
35/81 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yläasteen 90-luvun lopulla, silloin vielä oli aika rankkaakin puristelua ja kähmintää. Me tytöt puolustauduttiin potkimalla vastaan, kuinkas muutenkaan. Opettajille kertominen taisi rauhoittaa tilannetta. Ihme kyllä mitään kummempia traumoja ei jäänyt.

Vierailija
36/81 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt mitään traumoja ole jäänyt, kun ihan itse hakeuduin itseäni vanhempien poikien seuraan, mutta kyllä yläasteella takapuoleen käytiin kiinni lähestulkoon päivittäin, mutta itse otin sen lähinnä positiivisena huomiona, enkä kauhistunut asiasta. Nykyään on kyllä sen verran itsekunnioitusta, että ei enää ole ok, jos joku kaveri saatika tuntematon tulee iholle tahtomattani.

Vierailija
37/81 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin koulua 60- ja 70-luvulla, ei ollut kähmintäkulttuuria.

Vierailija
38/81 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kähmittiin ja oli tuota rintsikoiden avaamista yms. Toisaalta myös haukuttiin mm. läskiperseeksi. 

Vierailija
39/81 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kähmittiin ja oli tuota rintsikoiden avaamista yms. Toisaalta myös haukuttiin mm. läskiperseeksi. 

Sama! Haukuttiin läskiksi ja huo*aksi ja kopeloitiin aina tilanteissa, jossa opettajia ei ollut paikalla.

Vierailija
40/81 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä kokemuksia täällä! Voiko Suomen koulujärjestelmä tosiaan tuottaa jotain tällaista! Sairasta. Henkistä väkivaltaa ja nöyryyttämistä!