Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta lasta?

Vierailija
02.10.2018 |

Kuinka monta lasta teillä on? Tai kuinka monta lasta haluatte?

Kommentit (241)

Vierailija
161/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän lasta, yhtä uupuu teiniaikojen haaveesta mutta taitaa nyt kuitenkin jo riittää.

Vierailija
162/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukäteen ajateltiin, että neljä lasta voisi olla kiva. Sitten kun olimme saaneet ensimmäisen lapsen, huomasimme ajan kanssa että tämä yksi riittää meille hyvin. Olemme miehen kanssa introverttejä ja lapsikin on, joten yksi lapsi sopi tähän kuvioon hyvin. Hän on jo opiskelija eikä koskaan ole kaduttanut, että jäi siihen yhteen.

Taloudellisesti on ollut helpompaa, kun on vain yksi lapsi. Toinen niukka resurssi on aika. Yhden lapsen kanssa ei tarvitse arpoa, kuka menee kenenkin kevätjuhlaan tai vanhempainiltaan, kun päällekkäisyyksiä ei ole. Sama juttu harrastusmenojen ja lääkärikäyntien kanssa, helpompi sovittaa aikataulut kun on vain yksi lapsi. 

Lapsi itse pienempänä haikaili joskus sisaruksen perään, myöhemmin koiran. Pienenä hän suunnitteli hankkivansa itse kaksi lasta, mutta hieman vanhempana oppi ymmärtämään yksilapsisuuden edut ja alkoi kallistua yhden lapsen kannalle, jos ylipäätään lasta edes haluaa. 

Voin silti hyvin ymmärtää, että jotkut haluavat useampia lapsia. Omasta lapsuudestani muistan jatkuvat ja julmatkin tappelut veljien kanssa, meillä oli ihan kunnon väkivaltaa - sekä fyysistä että henkistä. En ole kaivannut noita omalle lapselleni enkä ole veljieni kanssa aikuisena mitenkään läheinen. Lähinnä lasten vuoksi/kautta olemme yhteydessä ylipäätään. 

Meidän lapsella on sydänystävä, jonka kanssa ovat samanhenkisiä ja pitäneet yhtä jo 10 vuotta. Hän on ollut meillekin melkein kuin perheenjäsen, on kulkenut välillä mukana mökillä ja muillakin lomilla. Yhdelle ulkomaanmatkallekin maksoimme hänet mukaan, kun halusimme tarjota hänelle kokemuksen johon hänen yh-äidillä ei olisi ollut mahdollisuuksia. Oli ehkä meidän paras perheloma ikinä, kun saimme viedä tämän silloin jo teini-ikäisen bestiksen Japaniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta on ja 3 lasta oli unelmissa lapsesta lähtien (mies olisi halunnut 4)

Vierailija
164/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme on.

Vierailija
165/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks lasta on ex ukon kans. Nykysen kans ollaan puhuttu että ehkä jossain kohtaa yksi yhteinen mutta ei ole tämän hetken asia. 2-3 ollut omissa toiveissa

Vierailija
166/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia ympäristörikollisia ja maapallon raiskaajia ovat ne jotka tekevät länsimaalaiseen elintasoon lisää ihmisiä. Etenkin ne jotka tekevät yli 2.

Moni jättää kokonaan tekemättä koska heillä ei enää ole varaa täyttää luontoa sen jälkeen kun joku toinen on jo tehnyt 4.

Vierailija
167/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi. En ymmärrä miten jotkut jaksaa enempää, et eiköhän tää jää ainokaiseksi johon panostaa täysiä. :)

Vierailija
168/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia ympäristörikollisia ja maapallon raiskaajia ovat ne jotka tekevät länsimaalaiseen elintasoon lisää ihmisiä. Etenkin ne jotka tekevät yli 2.

Moni jättää kokonaan tekemättä koska heillä ei enää ole varaa täyttää luontoa sen jälkeen kun joku toinen on jo tehnyt 4.

Veikkaan, että yksilapsisten perheiden hiilijalanjälki henkeä kohti on suurempi kuin vaikka neljälapsisissa perheissä. Tämän perusteella vastuullista "ympäristopolitiikkaa" olisi rajoittaa lasten saanti vain murto-osalle pareista ja sterilisisoida loput. Voitaisiin ottaa r*dunjalostus mukaan tähän ideologiaan niin loppuisi sinunlaistesi valitus, ei varmaan olisi montaa sinunlaistasi. H E I L!

"Veikkaan" HEH! :DD

Kunnon insinööri taas linjoilla.

Varmasti olet porsinut kun et oppinut ole. Johonkin se aika on saatava kulumaan.

Vierailija
169/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että yksilapsisten perheiden hiilijalanjälki henkeä kohti on suurempi kuin vaikka neljälapsisissa perheissä. Tämän perusteella vastuullista "ympäristopolitiikkaa" olisi rajoittaa lasten saanti vain murto-osalle pareista ja sterilisisoida loput. Voitaisiin ottaa r*dunjalostus mukaan tähän ideologiaan niin loppuisi sinunlaistesi valitus, ei varmaan olisi montaa sinunlaistasi. H E I L!

Varmasti olet porsinut kun et oppinut ole. Johonkin se aika on saatava kulumaan.

Älykyydestä ja sivistyksestähän on aina eniten kertonut ahdasmielisyys ja yksilönvapauden tuomitseminen sekä henkilökohtaisuuksiin meneva argumentointi. Ymmärrän huolen maailman liikakansoituksesta, mutta voisiko energiansa käyttää esim. naisten oikeuksien ja koulutuksen parantamiseen maailmanlaajuisesti eikä suurperheiden tuomitsemiseen. "yhyy joillain on 4 niin minä voin tehdä vain yhden..." Pohjoismainen ainokainen on kyllä se pahin maapallon raiskaaja, mitä termiä käytitkään.

Vierailija
170/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykyydestä ja sivistyksestähän on aina eniten kertonut ahdasmielisyys ja yksilönvapauden tuomitseminen sekä henkilökohtaisuuksiin meneva argumentointi. Ymmärrän huolen maailman liikakansoituksesta, mutta voisiko energiansa käyttää esim. naisten oikeuksien ja koulutuksen parantamiseen maailmanlaajuisesti eikä suurperheiden tuomitsemiseen. "yhyy joillain on 4 niin minä voin tehdä vain yhden..." Pohjoismainen ainokainen on kyllä se pahin maapallon raiskaaja, mitä termiä käytitkään.

No millä sitä koulutusta enää parannetaan, jos se Suomessa on ilmaista ja silti nainen päättää jäädä kotiin tekemään 4 kakaraa sen sijaan että kehittäisi jotain, millä maapallo saadaan kestämään kohta 10mrd ihmistä, joiden elintaso kasvaa koko ajan ja jotka myös haluavat tulevaisuudessa hankkia sen suurperheen korkeaan elintasoon laittamatta tikkua ristiin sen eteen että se olisi mahdollista?

Ja millä ilmainen koulutus tarjotaan vähempiosaisille, jos innovaatiot puuttuvat kun parempiosaisetkin makaavat kotona porsimassa? Mitä esim. sinä olet asian eteen tehnyt. Aikapommi tikittää koko ajan. Näitä asioita on kyllä ihan ilmaista edes miettiä, vaikkei mitään niiden eteen osaisi eikä ymmärtäisi tehdä.

Vierailija
171/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0

Vierailija
172/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No millä sitä koulutusta enää parannetaan, jos se Suomessa on ilmaista ja silti nainen päättää jäädä kotiin tekemään 4 kakaraa sen sijaan että kehittäisi jotain, millä maapallo saadaan kestämään kohta 10mrd ihmistä, joiden elintaso kasvaa koko ajan ja jotka myös haluavat tulevaisuudessa hankkia sen suurperheen korkeaan elintasoon laittamatta tikkua ristiin sen eteen että se olisi mahdollista?

Ja millä ilmainen koulutus tarjotaan vähempiosaisille, jos innovaatiot puuttuvat kun parempiosaisetkin makaavat kotona porsimassa? Mitä esim. sinä olet asian eteen tehnyt. Aikapommi tikittää koko ajan. Näitä asioita on kyllä ihan ilmaista edes miettiä, vaikkei mitään niiden eteen osaisi eikä ymmärtäisi tehdä.

Ihan ensiksi sinuna keskittäisin energiani vihan sijaan esimerkiksi kehitysmaiden naisten ja tyttöjen asemasta huolehtimiseen, siihen voi esimerkiksi sijoittaa rahaa ihan avustusmielessä, kuulostaako tutulta? Ja jos haluat kuulla henkilökohtaisesta porsimishistoriastani niin kaksi lasta on eli yli keskiarvon, joka lienee noin 1,5. Pidän kuitenkin melko vastenmielisenä tarvetta pompata vauva.fi:ssä "montako lasta? :)"-ketjuun arvostelemaan ihmisten valintoja ja syyllistämään heitä onnestaan. Sinulla on todellakin mahdollisuus pysyä lapsettomana koska olet selvästi valistunut ja ympäristötietoinen ihminen. Toivon, että noudatat kuitenkin pyhiä ekoarvojasi kirjaimellisesti joka elämän osa-alueella, jotta sinulla on varaa kivittää meitä syntisiä. Tarkoittaa mm. maantiepyöräilyä Porvooseen Aurinkomatkojen sijaan.

Vierailija
173/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensiksi sinuna keskittäisin energiani vihan sijaan esimerkiksi kehitysmaiden naisten ja tyttöjen asemasta huolehtimiseen, siihen voi esimerkiksi sijoittaa rahaa ihan avustusmielessä, kuulostaako tutulta? Ja jos haluat kuulla henkilökohtaisesta porsimishistoriastani niin kaksi lasta on eli yli keskiarvon, joka lienee noin 1,5. Pidän kuitenkin melko vastenmielisenä tarvetta pompata vauva.fi:ssä "montako lasta? :)"-ketjuun arvostelemaan ihmisten valintoja ja syyllistämään heitä onnestaan. Sinulla on todellakin mahdollisuus pysyä lapsettomana koska olet selvästi valistunut ja ympäristötietoinen ihminen. Toivon, että noudatat kuitenkin pyhiä ekoarvojasi kirjaimellisesti joka elämän osa-alueella, jotta sinulla on varaa kivittää meitä syntisiä. Tarkoittaa mm. maantiepyöräilyä Porvooseen Aurinkomatkojen sijaan.

Hienosti välttelet vastaamista.

Ja millä ilmainen koulutus tarjotaan vähempiosaisille, jos innovaatiot puuttuvat kun parempiosaisetkin makaavat kotona porsimassa? Mitä esim. sinä olet asian eteen tehnyt.

Mielestäni minulla on länsimaalainen elintaso, vaikka asun pienessä kämpässä, jossa emme pidä pattereita talvella päällä, en ole ikinä ollut lentokoneessa, ajanut autolla tai ostanut muovipussia, tehnyt lapsia enkä heittänyt pois korjattavissa olevaa tavaraa. Lapsuuden jälkeen en ole syönyt lihaa.

Kaiken tämän tekemättä jättämisen jälkeen koen elintasoni erittäin korkeaksi ja hiilijalanjälkeni suureksi. Kuitenkin, jos kaikki eläisivät kuten minä, luonnon uusiutumiskyky tulisi jossain vaiheessa ylittämään kulutuksen niin, että Suomessa voisi silti asua melkein miljoonakin ihmistä.

Vauva.fi:ssä pomppaamalla tavoittaa niitä ihmisiä joita ajankohtaiset tutkimukset eivät. Surettaa ajatella että seuraava sukupolvi tehdään äidin omasta kotileikinhalusta miettimättä yhtään, kuinka he eivät tällä pallolla enää ehdi saamaan täysimittaista elämää.

Suomalaisten ylikulutuspäivä on jo huhtikuussa. Millä tavoin olet onnistunut muuttamaan elämäsi sellaiseksi että ympäristö sen kestää?

Vierailija
174/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole linkannut tänne ainuttakaan ajankohtaista tutkimusta, ainoastaan jeesustellut lapsettomuudellasi. Mitä minä olen asian eteen tehnyt? - Elämme kanssasi samantapaista elämää, minulla on lapset ja olen ostanut muovipusseja. Av:ssa on helppo valehdella olevansa vaikka energiatekniikan insinööri, työni ei kuitenkaan tekisi minusta parempaa tai huonopaa ihmistä lisääntymään.

Vaikea uskoa, että olet täällä puhtaasti maailman pelastus sydämessä arvostelmassa anonyymien ihmisten lisääntymistä. Sattuu olemaan yksi haroista asioista, joista voit kokea ylemmyydentunnetta ja hyödynnät häikäilemättä tilaisuuden arostella muiden elämää. Porsaiden porsas

Vierailija
175/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta :) Rakastan lapsia mutta raskausajat ja synnytykset olivat aika raskaita niin henkisesti kuin fyysisesti joten en ainakaan vielä olisi valmis kolmanteen.. Kolme lasta kuitenkin aina ollut sellainen molempien haave, saa nähdä :)

Vierailija
176/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi on, eikä tämän akateemisen pätkätyöhelvetin takia ole tulossa toista. Olen kova murehtimaan asioista muutenkin, ja jatkuva epävarmuus tulevaisuudesta stressaa yhdenkin lapsen kanssa (vaikka miehellä on vakityö, jos sellaista termiä voi käyttää enää ollenkaan). Lisäksi olemme persoonaltamme sellaisia, että kaipaamme hirveästi omaa rauhaa ja yksinoloa, joten yli kahta lasta emme missään tilanteessa haluaisi.

Vierailija
177/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heille jotka valittavat pikkulapsi arjen olevan täyttä paskaa ja kärsimystä..haluaisin sanoa että kai muistat että tuo sinun ankea arkesi on lapsiesi lapsuus.

Vierailija
178/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole linkannut tänne ainuttakaan ajankohtaista tutkimusta, ainoastaan jeesustellut lapsettomuudellasi. Mitä minä olen asian eteen tehnyt? - Elämme kanssasi samantapaista elämää, minulla on lapset ja olen ostanut muovipusseja. Av:ssa on helppo valehdella olevansa vaikka energiatekniikan insinööri, työni ei kuitenkaan tekisi minusta parempaa tai huonopaa ihmistä lisääntymään.

Vaikea uskoa, että olet täällä puhtaasti maailman pelastus sydämessä arvostelmassa anonyymien ihmisten lisääntymistä. Sattuu olemaan yksi haroista asioista, joista voit kokea ylemmyydentunnetta ja hyödynnät häikäilemättä tilaisuuden arostella muiden elämää. Porsaiden porsas

Miksi minun pitää linkata tänne tutkimuksia. Samanlailla pääset niitä itsekin etsimäään kuten minäkin.

Jos googlata osaat/viitsit.

Kaikki muu ekohippeily on pientä näpertelyä lisääntymisen rinnalla, siksi siitä paasaan. Lisääntymällä pyyhkii pois kaikki ympäristön eteen tekemänsä ponnistelut.

"Vaikka energiatekniikan insinööri"? :D Voi jeesus sekö on niin outo ja ihmeellinen tutkinto että tarvitsee valehdella (googlaa). Olen energiatekniikan diplomi-insinööri mutten tietääkseni ole siihen missään vaiheessa viitannut, asioiden selvittäminen ja ajan tasalla pysyminen eivät tutkintoa eivätkä sillä retostelua vaadi, ainoastaan vaivannäköä. 

Vierailija
179/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitää linkata tänne tutkimuksia. Samanlailla pääset niitä itsekin etsimäään kuten minäkin.

Jos googlata osaat/viitsit.

Kaikki muu ekohippeily on pientä näpertelyä lisääntymisen rinnalla, siksi siitä paasaan. Lisääntymällä pyyhkii pois kaikki ympäristön eteen tekemänsä ponnistelut.

"Vaikka energiatekniikan insinööri"? :D Voi jeesus sekö on niin outo ja ihmeellinen tutkinto että tarvitsee valehdella (googlaa). Olen energiatekniikan diplomi-insinööri mutten tietääkseni ole siihen missään vaiheessa viitannut, asioiden selvittäminen ja ajan tasalla pysyminen eivät tutkintoa eivätkä sillä retostelua vaadi, ainoastaan vaivannäköä. 

Varmasti olet diplomi-inssi... "etsi itse linkkisi". Itse väitit, että olit täällä sivistämässä ihmisiä. Kuitenkin ajankohtaiset tutkimuksesi ovat mutu-referaatioita jostain joskus. Olet tasan täällä kiusaamassa ja arvostelemassa ihmisiä eikä sinulla ole todellisia ratkaisuja mihinkään. Ehkä täällä irviminen on sinusta tehokas keino parantaa maailmaa.

Tuolla ammattikommentti liittyi kysymykseesi siitä mitä olisin maapallomme eteen tehnyt, joka kenties oikeuttaisi hankkimaan sen lapsen. Kuitenkin ihmisten täytyy lisääntyä ellei tavoitteena ole sukupuuttu. Sinäkö siihen jaat luvat? Tosiaan sinun pitäisi oikeasti keskittyä isompiin asioihin kuin yksilöiden arvosteluun. Olisi mielenkiintoista kuulla mikä oikeasti olet koulutukseltasi, arvoisa oppinut.

Vierailija
180/241 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan. Ilman puolustuspuheita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi