Menevätkö ihmiset tosiaan naimisiin näissä "hirviseurantaloissa"?
Kun katselee näitä hääohjelmia, huomio kiinnittyy näihin pitopaikkoihin. Kauheita puolipaneeliseuraintaloja, joihin on sitten vedetty pinkkiä nauhaa tai ties mitä härpäkettä. Tekeekö krääsä juhlan? Yleensä aina myös kaikki tuskastelevat, että hirveän kuuma. Näissähän ei tietenkään ole ilmanvaihtoa, ja häät pidetään kesällä. Huono yhtälö. Nämä talot sitten kelpaavat suomalaisille. Seuraavana päivänä hääpari tulee vielä siivoamaan eilisen örvellyksen jälkiä. Ei kovin glamöröösiä.
Kommentit (200)
Ihan sama, h*lvetin tylsää siellä on kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä luulet, että niissä seurataloissa tehdään? Ei niitä täällä päin ainakaan käytetä juuri mihinkään muuhun kuin juhliin.
En tiedä, en käy. Mutta rumia ovat.
Juu sitähän joidenkin mielestä varmasti ovat, mutta ei täällä maalla oikein muunlaisia hääjuhlapaikkoja ole tarjolla. Tai ainakaan kauniimpia.
Teltta kesällä vaikka siinä seuraintalon pihalla on yleensä kauniimpi. Tai sitten hääjuhla lähikaupungissa jossa on yleensä joku kartano tai muu historiallinen rakennus juhlia varten. Tai sitten moderni ravintolamiljöö.
En tiedä missä asustat tai mistä olet kotoisin mutta kun matkaa lähimpään kaupunkiin on 330km niin se seurakuntatalo alkaa kuulostaa ihan ok vaihtoehdolta...
Oletko Lapista? Eikö siellä ole tosi kauniita luonnonkohteita pitää häitä?
Mitä ihmeen luontokohteita? Jonnekin metsän keskelle tai tunturille viet pitopalvelutarvikkeet?
ohis
Sata kertaa ennemmin kuin seuraintalolle.
No hyvänen aika, eihän kukaan nyt sinua ole sinne seuraintalolle pakottamassakaan omia häitäsi viettämään. Missä on ongelma? Siinä, että myös muut saavat päättää hääpaikkansa itse ilman sinun lupaasi? Voi kyynel.
-eri
Häät pitää olla paikassa, johon ei missään tapauksessa ole varaa. Sitten koko loppuelämän voikin syödä pelkkää kaurapuuroa, kunhan huolehtii ettei kukaan ulkopuolinen saa tietää. Ulkokuori ja kulissit. Mikä muu voisi olla tärkeää!
Tai miten sen nyt kukin ottaa.
Itse olen ollut osallisena niin todella tunnelmallisissa seurojentalojen häissä, kuin kolkoissa kartanohäissäkin ja siltä väliltä. Ei se juhlapaikka automaattisesti tee häistä tyylikkäitä ja arvokkaita ja vähemmän juntteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ihan suomalainen erikoisuus tuo morsiusparin seuraavan päivän siivous? Kuulostaa niiin suomalaiselta.
Eikö muualla maailmassa siivota juhlien jälkeen?
No jos itse pitäisin häät niin en kyllä seuraavana päivänä siivoamaan rupeaisi. Kyllä siihen hommaan hommataan muuta porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ihan suomalainen erikoisuus tuo morsiusparin seuraavan päivän siivous? Kuulostaa niiin suomalaiselta.
Minusta isoihin tapahtumiin kuuluu suunnittelu, itse tapahtuma ja jälkilöylyt - kaikki mukavia vaiheita ja oma merkityksensä. Siivoaminenhan on yhteisöllinen juttu sekin, tietty ydinporukka osallistuu siihen ja tavallaan siinä käydään yhdessä vielä kerran läpi juhlaa ja ottaa rennosti. Kai siihen yhdessä syöminenkin kuuluu. En ole katsonut tämän ohjelman siivousruljansseja, mutta ne missä itse olen ollut mukana, ovat olleet mukavia.
Tyttären häiden jälkeen minä äitinä otin siivousvastuun huolekseni. Morsiamen sisarukset auttoivat, mutta minä kannoin päävastuun. Kurja olisi morsiusparin lähteä hääsviitistä lattioita luuttuamaan.
Eikö kukaan keksi mitään muuta leikkiä kuin tuon kenkäleikin?
Jos nyt leikkiä on pakko. Tämä nyt oli ohi aiheen.
Olen samaa mieltä, että jotkut juhlapaikat ovat kyllä olleet aika ankeita.
Siihen ei auta vaikka kuinka laittaa tylliä tai muita ripustuksia.
Kauhea määrä erilaista korostettava ja pikkunäpertelyä, joka monesti menee ohi silmien. Surettaa kun morsian ja kaasot henki hieverissä ja stressaantuneina vääntävät jotain karkkeja tai rusetteja.
Selkeä koristelu ja vähemmän pieniä työläitä yksityiskohtia olisi helpompi ja näyttävämpi.
Vaikka näitä hääohjelmia on jo vuosikaudet tullut telkkarista, niin tuntuu, että aina vaan toistuu sama kaava.
Ihan kuin kukaan ei uskaltaisi poiketa muista.
Vaikka etukäteen ohjelmissa puhutaan, että meidän hääpaikka ja teema on sitten sitä ja sitä, niin tositilanteessa suurimmalla osalla ovat kuin samasta muotista ja *teema* on joku pikkuasia tai ei sitä ole lainkaan.
Jos ja kun haluaa mennä telkkariin niin pitäisi silloin olla myös jotain ideoita ja ja aikaa toteuttaa niitä.
Välttämättä raha ei ratkaise, tylsät häät voivat olla suurella rahalla suunniteltu ja pienemmällä rahalla taas kivat ja sellaiset joissa porukka viihtyy.
No on sullakin huolenaiheet. Ihmiset juhlivat häitään just siellä missä tykkäävät, eikä sen pitäsi sinun napaasi kutittaa. Paitsi että näyttääpä kutittavan.
Ne seuraintalot ja muut ns. tavallisen väen juhlapaikat ovat minun mielestäni kaikessa karuudessaan hienoja. Minulle ne symboloivat yhteishenkeä ja yritteliäisyyttä ja sopivat siten hyvin hääjuhlankin pitopaikaksi. Luonnonkukkia, hirvisoppaa, Metsäkukkia ja nuori koivu koristeeksi ovenpieleen, niin ollaan perinteikkäissä ja kansallisromanttisissa juhlatunnelmissa.
Metsään mennään kuitenkin siinä vaiheessa, jos niihin seuraintalon puitteisiin yritetään väkisin ja pienellä budjetilla rakentaa jotain köyhän naisen Kardashian-glamouria. Ristiriita on liian ilmeinen.
Vierailija kirjoitti:
Kun katselee näitä hääohjelmia, huomio kiinnittyy näihin pitopaikkoihin. Kauheita puolipaneeliseuraintaloja, joihin on sitten vedetty pinkkiä nauhaa tai ties mitä härpäkettä. Tekeekö krääsä juhlan? Yleensä aina myös kaikki tuskastelevat, että hirveän kuuma. Näissähän ei tietenkään ole ilmanvaihtoa, ja häät pidetään kesällä. Huono yhtälö. Nämä talot sitten kelpaavat suomalaisille. Seuraavana päivänä hääpari tulee vielä siivoamaan eilisen örvellyksen jälkiä. Ei kovin glamöröösiä.
Noh, itse en ole "glamoröösi" ihminen, eikä hääjuhlienikaan tarvitse sellaiset olla. Jos menisin naimisiin, todellakin pitäisin juhlat läheisessä kotikylän seurantalossa, joka on mielestäni kaunis ja perinteikäs rakennus maalaismiljöössä. Ilmanvaihto tosiaan tapahtuu ikkunat ja ovet avaamalla ja tuulettimia saa tarpeen mukaan viriteltyä. En näe asiassa ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä luulet, että niissä seurataloissa tehdään? Ei niitä täällä päin ainakaan käytetä juuri mihinkään muuhun kuin juhliin.
En tiedä, en käy. Mutta rumia ovat.
Juu sitähän joidenkin mielestä varmasti ovat, mutta ei täällä maalla oikein muunlaisia hääjuhlapaikkoja ole tarjolla. Tai ainakaan kauniimpia.
Teltta kesällä vaikka siinä seuraintalon pihalla on yleensä kauniimpi. Tai sitten hääjuhla lähikaupungissa jossa on yleensä joku kartano tai muu historiallinen rakennus juhlia varten. Tai sitten moderni ravintolamiljöö.
En tiedä missä asustat tai mistä olet kotoisin mutta kun matkaa lähimpään kaupunkiin on 330km niin se seurakuntatalo alkaa kuulostaa ihan ok vaihtoehdolta...
Oletko Lapista? Eikö siellä ole tosi kauniita luonnonkohteita pitää häitä?
On toki, mutta millaisessa ajattelit ulkona pitää sen juhlan syötävineen? Pakkasessa vai sääskien syötävänä?
Maaseudulla ei ole ihan hirveästi varaa valita juhlapaikkoja. Seuratalo saattaa olla parempi juhlapaikka kuin esimerkiksi koulu....
Ei ole hääparin häpeä, jos seuratalon tms. omistajat ovat pilanneet talon remontoimalla sen päin seiniä. Olin yksissä juhlissa paikassa, missä ikkunat oli pilattu laittamalla joka ikiseen ikkunaan ERILAISET verhot, ilmeisesti omistajien vanhoja verhoja.
Ihan sama eroon se päättyy kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulla ei ole ihan hirveästi varaa valita juhlapaikkoja. Seuratalo saattaa olla parempi juhlapaikka kuin esimerkiksi koulu....
Ei ole hääparin häpeä, jos seuratalon tms. omistajat ovat pilanneet talon remontoimalla sen päin seiniä. Olin yksissä juhlissa paikassa, missä ikkunat oli pilattu laittamalla joka ikiseen ikkunaan ERILAISET verhot, ilmeisesti omistajien vanhoja verhoja.
No voihan se hääpari ottaa ne verhot pois tai laittaa omat juhlien ajaksi, jos niitä verhoja tarvitsevat
Mun häät on Italiassa vanhassa linnassa niinku Kimin, Kiiran, Jutan ja muun paremman väen.
PS. Ei kiljuvia kersoja mukaan
Mää meen naimisiin ens kesänä Suomenlinnassa kun se on niin ihqu paikka mutta puolisoa en vielä tunne
Täälläkin morsiamet ja häävieraat selittävät kilvan, että kaikkein kamalimpia ovat pönötyshäät, joissa on liian hienoa. Sitten kuitenkin selitetään tässä viestiketjussa, että ei mihinkään seurantalolle, jossa on tilaa autoille ja lapsille ja tanssille, vaan ehdottomasti kartanomiljöö, jotta se päivä prinsessana onnistuu. Mutta siellä on kuulkaa aika lailla hankalaa olla pönöttämättä, kun tarjoilija kaataa tyylikkäästi tasan 12 cl juotavaa ja kyselee juoksentelevan lapsen vanhemmilta, että haluetteko siirtyä lapsen kanssa jonnekin sivummalle rauhoittumaan. Eikä se suomalaisten miesten perinteinen hääjuhla-asu eli kauluspaita ja shortsit oikein sovi kartanon puutarhaan.
Hääjuhla ulkona on kamalinta, mitä voi keksiä. Meillä on iso piha/puutarha, etäisyyttä kirkolle alle 500 metriä ja viime vuosina on tullut kyselyjä, että saisiko hääjuhlan viettää meidän pihalla. Tietenkään ei olla valmiita maksamaan mitään, mutta luvataan siivota jäljet ja olla siivosti. Tietty toivotaan, että me järjestäisimme pihaan sähköt, että saadaan bändille hyvä tila ja olisi kiva, jos hankkisimme pari telttaa ja pystyttäisimme ne. Pitopalvelu (tai nyyttikestien tarjoilusta vastaavat kaverit) ehkä käyttäisi vähän keittiötä ja morsiamelle olisi mukava saada talosta lepohuone/pukuhuone ja miksei myös vanhalle isoäidille, joka ehkä tarvitsee päivällä lepoa. Ja vessat, onhan meillä ainakin 3 wc:tä, koska vaikka vieraita tulee vain 40, niin kyllä toiletteja tarvitaan.
Miksi ihmeessä joka kerta suustani purkautuu kieltävä vastaus, hääparihan vain haluaa unelmiensa häät kauniissa ympäristössä. Edullisesti.
Lupaatko ettet valita jos vähän pyryttää lunta kesäkuussa? Tai tuulee? Tai korkkareilla ei muuten vaan tahdo pysyä pystyssä?
Ja kyllä, lapista löytyy ihania hääjuhlakohteitakin, mutta ei ne nyt mitään kartanoita ja kämpin peilisaleja ole.