Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menevätkö ihmiset tosiaan naimisiin näissä "hirviseurantaloissa"?

Vierailija
30.09.2018 |

Kun katselee näitä hääohjelmia, huomio kiinnittyy näihin pitopaikkoihin. Kauheita puolipaneeliseuraintaloja, joihin on sitten vedetty pinkkiä nauhaa tai ties mitä härpäkettä. Tekeekö krääsä juhlan? Yleensä aina myös kaikki tuskastelevat, että hirveän kuuma. Näissähän ei tietenkään ole ilmanvaihtoa, ja häät pidetään kesällä. Huono yhtälö. Nämä talot sitten kelpaavat suomalaisille. Seuraavana päivänä hääpari tulee vielä siivoamaan eilisen örvellyksen jälkiä. Ei kovin glamöröösiä.

Kommentit (200)

Vierailija
21/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vahvasti sitä mieltä, ettei sillä pitopaikalla niin väliä vaan niillä koristeilla. Esim en tiedä missä ladossa nämä häät on, mutta koristeilla saatu tosi kauniiksi https://www.easyweddings.com.au/articles/wp-content/uploads/sites/5/201…

Sit taas tosi kauniinkin paikan voi pilata järkyillä koristeilla

Toi tilakin on jo kaikessa yksinkertaisuudessaan kauniimpi kuin kylätalot.

Vierailija
22/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on suunniteltu kestien pitoon, toisin kuin esim. kartanot, missä puolet porukasta ei näe saatikka kuule mitä on tapahtumassa kun ovat eri huoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ihan suomalainen erikoisuus tuo morsiusparin seuraavan päivän siivous? Kuulostaa niiin suomalaiselta.

Eikö muualla maailmassa siivota juhlien jälkeen?

Ehkäpä joku muu siivoaa kuin morsiuspari.

Ai, mitenkäs tuo sitten toimii? Kyllä minä ainakin morsiamena haluaisin itse hakea juhlapaikalta sinne jääneet tavarat ja todennäköisesti paikan vuokraajana olisin vastuussa millaiseen kuntoon se siivouksen jäljiltä jää. 

En tosin ole koskaan häitä järjestänyt, enkä sellaisia aio pitää, mutta minusta kuulostaisi todella hassulta, että morsiuspari ei juhlien jälkeen enää kävisi juhlapaikalla ollenkaan. Jos puhutaan siis normaalien ihmisten häistä, eikä hollywoodmiljonäärien. 

Sukulaiset ja/tai ystävät

Jaa. Meillä päin sukulaiset ja ystävät ovat juhlissa vieraita ja hääpari on se, joka juhlat järjestää ja myös siivoaa. 

Vierailija
24/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ihan suomalainen erikoisuus tuo morsiusparin seuraavan päivän siivous? Kuulostaa niiin suomalaiselta.

Ai, mitenkäs tuo sitten toimii? Kyllä minä ainakin morsiamena haluaisin itse hakea juhlapaikalta sinne jääneet tavarat ja todennäköisesti paikan vuokraajana olisin vastuussa millaiseen kuntoon se siivouksen jäljiltä jää. 

En tosin ole koskaan häitä järjestänyt, enkä sellaisia aio pitää, mutta minusta kuulostaisi todella hassulta, että morsiuspari ei juhlien jälkeen enää kävisi juhlapaikalla ollenkaan. Jos puhutaan siis normaalien ihmisten häistä, eikä hollywoodmiljonäärien. 

Meillä siis siivottiin juuri noin seuraavana aamuna (me ja lähisuku), mutta näin jälkeenpäin ajateltuna kuulostaa tosi hömöltä enkä enää noin tekisi. Häät jakuivat myöhään yöhön ja silti klo 9 aikoihin piti olla siivoamassa seuraavana aamuna. Jos nyt menisin naimisiin, niin haluaisin ensimmäisen avioaamuni aloittaa muuten kuin heräämällä kukonlaulun aikaan, jotta ehdin siivoamaan. (Ei tosin tarvetta nyt häille, kun se 90-l solmittu liitto on edelleen hyvä. Mauttomista häistä huolimatta.)

T.7

Vierailija
25/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin ihmiset kuluttavat ihan turhaa rahaa ja aikaa (eikä vaan omiaan) hääjuhliin jotka näyttävät kotikutoisilta ja joihin suurin osa vieraista saapuu velvollisuudentunnosta.

Vierailija
26/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Meillä päin sukulaiset ja ystävät ovat juhlissa vieraita ja hääpari on se, joka juhlat järjestää ja myös siivoaa. 

Jaa. Olen ollut kaksissa häissä auttelemassa ystävän roolissa, kummissakin oli myös sukulaisia mukana. Ei hääpari yksinään niitä jälkiä siivonnut.

Vierailija
27/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hääpari kahdestaan siivoaa?

Vierailija
28/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä siis siivottiin juuri noin seuraavana aamuna (me ja lähisuku), mutta näin jälkeenpäin ajateltuna kuulostaa tosi hömöltä enkä enää noin tekisi. Häät jakuivat myöhään yöhön ja silti klo 9 aikoihin piti olla siivoamassa seuraavana aamuna. Jos nyt menisin naimisiin, niin haluaisin ensimmäisen avioaamuni aloittaa muuten kuin heräämällä kukonlaulun aikaan, jotta ehdin siivoamaan. (Ei tosin tarvetta nyt häille, kun se 90-l solmittu liitto on edelleen hyvä. Mauttomista häistä huolimatta.)

T.7

Miksi se häiden kohdalla kuulostaa yhtään hölmömmältä kuin muidenkaan juhlien kohdalla? Eikö tuossa ole kysymys lähinnä siitä, kannattaako ylipäätään järjestää sellaisia juhlia, joissa on hirveästi siivottavaa ja seuraavana aamuna ei enää huvittaisi. Omasta mielestäni isot häät ylipäätään ovat aika hölmöä hommaa. 

Vierailija
29/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo on suunniteltu kestien pitoon, toisin kuin esim. kartanot, missä puolet porukasta ei näe saatikka kuule mitä on tapahtumassa kun ovat eri huoneessa.

Riippuu kartanosta. Monissa on ruokasali johon mahtuu useampi kymmenen.

Tai sitten on seremoniamestari. Taustamusiikin saa kuulumaan eri huoneisiin. Leikkejä ei tarvita. Ruoan aikana ohjelma on muiden pöydässä istuvien kanssa seurustelu. Tanssit ja muu ohjelma ruuan jälkeen yhdessä huoneessa jossa ei istuta pöydissä.

Vierailija
30/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aika vähän sellaisia juhlatiloja, joissa voi itse järjestää häät - jos jätämme laskuista nämä perinteiset juhlatilat eli seurantalot. Jo vuosisadan ajan ne ovat kelvanneet juhlienpitopaikaksi ilman tyllirusettejakin, mutta nykyisin häissä tärkeintä on bling-bling eikä hyvä ruoka ja hauska seura.

Jos haluaa kutsua 100 vierasta, pitää kahdesti miettiä, onko oikeasti varaa maksaa häistään 7000 e vai sittenkin 20 000 e. JUhlapaikka valitaan sitten sen mukaan, mitä tilisiirtoja sietää.

Vierailija
31/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitopalvelu tai muu vastaava palveluskunta siivoaa. Ehkä sellaisilla köyhillä ei ole varaa pitää kunnon juhlia eikä ole siivoamistakaan, joilla ei ole palvelijoita.

Ei ne ihmiset siellä naimisiin mene, vaan usein vihitään kirkossa. Vasta varsinainen juhla on jossakin "seurantalolla".

Ne talot on todella tehty juhlia varten, ja yleensä ilmanvaihtokin toimii. Puolipaneeli lienee rakennusajan muoti. Mutta onhan noita hirsitalojakin.

'Lähikaupungin historiallisessa kartanomiljöössä' on hääparin ja vieraitten kannalta pari ongelmaa: matka lähikaupunkiin, jos vihitään = mennään naimisiin kotikirkossa ja toiseksi hinta. Seurantalon vuokra maksaa satasia, kartanomiljöö aika paljon enemmän ja vielä tarvittaisi vieraille majoitusta.

Aloittajalle tiedoksi: kaikki eivät halua kalliita ökyhäitä vaan pitää hauskaa, jopa omissa häissään.

Vierailija
32/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä luulet, että niissä seurataloissa tehdään? Ei niitä täällä päin ainakaan käytetä juuri mihinkään muuhun kuin juhliin.

En tiedä, en käy. Mutta rumia ovat.

Juu sitähän joidenkin mielestä varmasti ovat, mutta ei täällä maalla oikein muunlaisia hääjuhlapaikkoja ole tarjolla. Tai ainakaan kauniimpia.

Teltta kesällä vaikka siinä seuraintalon pihalla on yleensä kauniimpi. Tai sitten hääjuhla lähikaupungissa jossa on yleensä joku kartano tai muu historiallinen rakennus juhlia varten. Tai sitten moderni ravintolamiljöö.

Telttaa lukuunottamatta nuo on usein aika paljon kalliimpia kuin se seuraintalo. Jotkut panostaa mieluummin esim. tarjoiluun. Enkä tiedä muista, itse en asu maalla, mutta ei ainakaan minua kiinnostaisi järjestää hääjuhlia toisella paikkakunnalla kuin missä asun. Hankaloittaa elämää ja järjestelyjä huomattavasti.

Kolmanneksi, meillä päin useimmat kartanot ja muut kovin kysytyt juhlapaikat pääsee koristelemaan vasta muutamaa tuntia ennen tilaisuutta ja pahimmillaan pitää siivota jo samana iltana. Sellainen aikataulu oli meille ainakin täysin ehdoton poissulkukriteeri kun häitä järjestettiin.

Vierailija
33/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Olen ollut kaksissa häissä auttelemassa ystävän roolissa, kummissakin oli myös sukulaisia mukana. Ei hääpari yksinään niitä jälkiä siivonnut.

No en tarkoittanutkaan, että yksinään siivoaisivat, mutta onhan se nyt törkeää järjestää juhlat itselleen ja pistää muut siivoamaan omat jäljet ja sanoa vain "sori, me ollaan nyt naimisissa, siivotkaa te". 

Vierailija
34/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä luulet, että niissä seurataloissa tehdään? Ei niitä täällä päin ainakaan käytetä juuri mihinkään muuhun kuin juhliin.

Juu sitähän joidenkin mielestä varmasti ovat, mutta ei täällä maalla oikein muunlaisia hääjuhlapaikkoja ole tarjolla. Tai ainakaan kauniimpia.

Teltta kesällä vaikka siinä seuraintalon pihalla on yleensä kauniimpi. Tai sitten hääjuhla lähikaupungissa jossa on yleensä joku kartano tai muu historiallinen rakennus juhlia varten. Tai sitten moderni ravintolamiljöö.

Makuja on monia. Voit itse pitää hääsi missä haluat. Monet morsiamat valitsevat sen itselle läheisen paikan, eikä lähdetä niitä häitä viettämään paikkaan johon itsellä ei ole mitään siteitä.

Moni morsian on siis hirvenmetsästäjä?

Vierailija
35/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nin tietämättömiä on av mammat, pienessä piireissä kasvaneita.

Vierailija
36/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tarkoittanutkaan, että yksinään siivoaisivat, mutta onhan se nyt törkeää järjestää juhlat itselleen ja pistää muut siivoamaan omat jäljet ja sanoa vain "sori, me ollaan nyt naimisissa, siivotkaa te". 

Tai siis on törkeää pakottaa uusi hääpari aauvarhaisella siivoamaan. Reilut sukulaiset sanoisivat että ottakaa vain rennosti niin me hoidamme tämän loppusiivouksen.

Vierailija
37/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimäärin ihmiset kuluttavat ihan turhaa rahaa ja aikaa (eikä vaan omiaan) hääjuhliin jotka näyttävät kotikutoisilta ja joihin suurin osa vieraista saapuu velvollisuudentunnosta.

Sinusta on turhaa tavata muutaman kerran elämässä omia sukulaisia sekä morsiusparin toisen osapuolen kautta tulevia "uusia " sukulaisia, etkä välitä pitää hauskaa ystävien saati sitten tuttujen kanssa? Taidat olla vielä epäsosiaalisempi kuin minä, jolle hautajaiset ovat pakollisia ja häät ainoat vapaaehtoiset juhlat, joihin osallistun.

Vierailija
38/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuja on monia. Voit itse pitää hääsi missä haluat. Monet morsiamat valitsevat sen itselle läheisen paikan, eikä lähdetä niitä häitä viettämään paikkaan johon itsellä ei ole mitään siteitä.

Moni morsian on siis hirvenmetsästäjä?

Morsian on kotoisin paikkakunnalta ja hän haluaa viettää häänsä perinteisessä paikassa. Sitäpaitsi, miksi käyttää rahaa hääpaikan vuokraan kun nuo tilat saa yleensä käyttöönsä nimellisellä korvauksrlla, kunhan se jonkun ihmettelemä loppusiivous tehdään.

Vierailija
39/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kartanosta. Monissa on ruokasali johon mahtuu useampi kymmenen.

Tai sitten on seremoniamestari. Taustamusiikin saa kuulumaan eri huoneisiin. Leikkejä ei tarvita. Ruoan aikana ohjelma on muiden pöydässä istuvien kanssa seurustelu. Tanssit ja muu ohjelma ruuan jälkeen yhdessä huoneessa jossa ei istuta pöydissä.

Eiköhän ne ihmiset ihan itse päätä mitä ohjelmaa heidän häihinsä tarvitaan tai ei tarvita. Ja useampi kymmenen ei ole kovin paljon. Olen ollut monen huoneen häissä, ja ruokailun lomassa pidettäviä puheita ja vaikka musiikkiesityksiä on usein tosi tylsä seurata kun ei näe puhujaa.

Vierailija
40/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä asustat tai mistä olet kotoisin mutta kun matkaa lähimpään kaupunkiin on 330km niin se seurakuntatalo alkaa kuulostaa ihan ok vaihtoehdolta...