Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uuden miesystävän käyttäytyminen kavereidensa kanssa

Mietin vaan
29.12.2024 |

Olen tapaillut erästä mukavaa, hyvin huumorintajuista ja ystävällistä miestä puolisen vuotta, ja minua kiusaa tapa, jolla hän kommunikoi ystäviensä kanssa. Miehellä on tapana pelata kavereidensa kanssa, ja näiden pelisessioiden aikana huulenheitto menee todella roisiksi ja vulgaariksi. Olen aina aiemmin ajatellut, että se miten hän kommunikoi nuoruuden ystäviensä kanssa ei ole minun asiani, ja heillä saa tietenkin olla omat juttunsa ja tapansa puhua toisilleen, vaikkei se minun omaan käsitykseeni huumorista istuisikaan. Tällä viiikolla osallistuimme kuitenkin ensimmäistä kertaa yhdessä miehen ystävän syntymäpäiville, joissa oli 5 muutakin pariskuntaa. Kaikki olivat todella ystävällisiä ja mukavia. Huomasin kuitenkin, että juuri oma tapailukumppanini oli se, joka tasaisin väliajoin "heitti läppää" ja huuteli pöydän yli kavereilleen herjaa tai inside-kännivitsejä. (Huom. kukaan porukasta ei ollut minkäänlaisessa hiprakassa, ei myöskään tapailukumppanini.) Minua tämmöinen käytös ihmetytti, se ei mielestäni kuulu aikuiseen tapaan kommunikoida, etenkään kun ollaan paikalla isomman joukon eikä vain omien nuoruuden kavereiden kesken. Joissain tilanteissa pöydän yli huuteleminen saattoi jopa häiritä tai keskeyttää toisten keskustelun, mikä tuntui minusta kiusalliselta. Olin aistivinani, että käyttäytyminen ehkä hieman vaivasi myös muutamia muita porukassa.

Olen kyllä sanonut tapailukumppanilleni, etten itse ole tottunut sellaiseen läppään, mitä hän ystäviensä kanssa viljelee, enkä varsinaisesti arvosta sitä, että vastaavia vitsejä kerrotaan minulle. Mies on kyllä ottanut tämän hyvin huomioon yhdessä ollessamme, ja arvostan sitä. Nyt kuitenkin pohdin, pitäisikö tästä olla huolissaan? Jos rohkenisin esitellä miehen perheelleni tai omille ystävilleni, istuisiko hän porukkaan ja osaisiko hän käydä pitkiä keskusteluja ilmaan roisia läppää, vai olisiko hänellä myös silloin tarve esiintyä jonkinlaisena porukan pellenä.

Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä tästä tilanteesta! Onko joku kokenut samanlaista omassa parisuhteessaan, ja miten asian kanssa on tasapainoiltu?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää aikuisten synttärit, joissa kukaan ei juo. Oletteko jotain uskovaisia? 

Vierailija
2/33 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapailukumppanisi oikein aikuistunut, tarkkaile tilannetta, se saattaa olla ratkaiseva ero suhteenne jatkoa ajatellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri porukoissa käytetään eri kieltä.Ihmiset taantuvat tietyssä porukassa.

Mietin vaan
4/33 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eniten ihmetyttää aikuisten synttärit, joissa kukaan ei juo. Oletteko jotain uskovaisia?"

Juomien laatua en kommentoinut, hiprakassa/humalassa olemista vain. Alkoholistahan voi katsos nauttia ilman sitäkin. :)

Vierailija
5/33 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksista päätellen välipäivinä ei ole saatavilla mielenterveyspalveluja eikä kuntouttavaa päivätoimintaa

Mietin vaan
6/33 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole tapailukumppanisi oikein aikuistunut, tarkkaile tilannetta, se saattaa olla ratkaiseva ero suhteenne jatkoa ajatellen."

Jep, tältä vähän vaikuttaa. Ristiriitaista sinänsä, koska mies on kyllä muutoin todella fiksu ja kypsä, mutta silti hänessä on myös tämmöinen puoli, jolla on tarve käyttäytyä kuin kuin teini ikään. :D Eräs ystäväni kehotti keskustelemaan aiheesta miehen kanssa suoraan, koska se, että pystyn hyvillä mielin viettämään aikaa porukassa myös kumppanini kanssa, on kuitenkin minulle tärkeää. Tällä hetkellä ajatus siitä että mies tapaisi esimerkiksi minun perhettäni tai ystäviäni tuntuu aika hermostuttavalta, en oikein tiedä miten mies "sopeutuisi" sosiaalisiin tilanteisiin porukoissa, joissa ei harrasteta rääväsuista vitsailua tai tarpeetonta pelleilyä.

Vierailija
7/33 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda miestä, kun hän ei kerran mielestäsi ole salonkikelpoinen.

Vierailija
8/33 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häpeää kumppaniaan, niin eihän siitä mitään tule. Nyt vaan keskustelua kehiin.

Vierailija
9/33 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse oikein ymmärrä tällaista toisen ihmisen olemisen ja kommunikoimisen kontrollointia, mielestäni ihmisten tulisi pääasiassa antaa toisten ilmaista itseään kuten haluavat, jos nyt oikeasti pitää toista sietämättömänä niin silloin ei varmaan olla oikeita toisilleen. Jos on hirveän tarkka siitä että kaikki ympärillä puhuu samoja asioita ja samalla tavalla niin kannattaa valita sellaisia ihmisiä jotka tekee tätä luonnostaan.

Vierailija
10/33 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse oikein ymmärrä tällaista toisen ihmisen olemisen ja kommunikoimisen kontrollointia, mielestäni ihmisten tulisi pääasiassa antaa toisten ilmaista itseään kuten haluavat, jos nyt oikeasti pitää toista sietämättömänä niin silloin ei varmaan olla oikeita toisilleen. Jos on hirveän tarkka siitä että kaikki ympärillä puhuu samoja asioita ja samalla tavalla niin kannattaa valita sellaisia ihmisiä jotka tekee tätä luonnostaan.

Olen eri mieltä tästä. Kukaan ei ole täydellinen ja voi kehittää itseään, varsinkin sosiaaliset taidot ovat suomalaisilla keskimäärin melko huonot. 

Vierailija
11/33 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää aikuisten synttärit, joissa kukaan ei juo. Oletteko jotain uskovaisia? 

Ihmetyttää aikuiset jotka viettää synttäreitä.

Vierailija
12/33 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pilasin meidän firman pikkujoulut,  kun en juonut alkoholia 🤭

Työkavereilla meni pasmat sekaisin... 

Vierailija
13/33 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottele vähän aikaa, jos on bipolääri niin se alkaa pian paljastua. Siihen kuuluu tuollaiset sikailuvaiheet.

Älä vie suotta vanhempien eteen, ennen kuin ehdit tutustua paremmin.

Vierailija
14/33 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies  käyttäytyy sinun kavereidesi ollessa koolla

Vierailija
15/33 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa pelleltä. Uusi vuosi, uudet kujeet, sika vaihtoon.

Vierailija
16/33 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on lumihiutale

Vierailija
17/33 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä tästä. Kukaan ei ole täydellinen ja voi kehittää itseään, varsinkin sosiaaliset taidot ovat suomalaisilla keskimäärin melko huonot. 

Mut ap/sinä ja tapansa/tapasi ovat täydellisiä? En mä ole itsensä kehittämistä vastaan enkä virheistä oppimista yms. mutta tämä on asia mihin ei ole oikeaa vastausta, ei tuon miehen vitsailussa kuulosta olevan mitään varsinaista vikaa, ap vain on tottunut erilaiseen menoon eikä meinaa kyetä sietämään muunlaista.

Mietin vaan
18/33 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mut ap/sinä ja tapansa/tapasi ovat täydellisiä? En mä ole itsensä kehittämistä vastaan enkä virheistä oppimista yms. mutta tämä on asia mihin ei ole oikeaa vastausta, ei tuon miehen vitsailussa kuulosta olevan mitään varsinaista vikaa, ap vain on tottunut erilaiseen menoon eikä meinaa kyetä sietämään muunlaista."

Juurikin näin! Kummassakaan tavassa ei suoranaisesti ole mitään vikaa, haaste on lähinnä siinä sopiiko tapamme olla ja kommunikoida porukassa yhteen sillä tavalla, että se on meille molemmille mieluista. Oma toiveeni on, että mies osaisi tulkita, milloin on ok pelleillä poikien kesken, ja milloin semmoinen ei välttämättä ole tilanteeseen sopivaa. Minun kavereitani saatika perhettä mies ei ole vielä tavannut, en ole ollut valmis esittelemään häntä läheisilleni. Haluan rauhassa tutustua ja katsoa, voisiko tästä olla johonkin pysyvämpään.

Vierailija
19/33 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit kokeilla kirjoittaa jonkin kirjan aiheesta. Esim. trollaamisesta, tai siitä, että v i t t u i l u ei ole huumoria. Jaxuhalit

Vierailija
20/33 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa WT:ltä