Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menevätkö ihmiset tosiaan naimisiin näissä "hirviseurantaloissa"?

Vierailija
30.09.2018 |

Kun katselee näitä hääohjelmia, huomio kiinnittyy näihin pitopaikkoihin. Kauheita puolipaneeliseuraintaloja, joihin on sitten vedetty pinkkiä nauhaa tai ties mitä härpäkettä. Tekeekö krääsä juhlan? Yleensä aina myös kaikki tuskastelevat, että hirveän kuuma. Näissähän ei tietenkään ole ilmanvaihtoa, ja häät pidetään kesällä. Huono yhtälö. Nämä talot sitten kelpaavat suomalaisille. Seuraavana päivänä hääpari tulee vielä siivoamaan eilisen örvellyksen jälkiä. Ei kovin glamöröösiä.

Kommentit (200)

Vierailija
41/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ihan suomalainen erikoisuus tuo morsiusparin seuraavan päivän siivous? Kuulostaa niiin suomalaiselta.

Eikö muualla maailmassa siivota juhlien jälkeen?

Ehkäpä joku muu siivoaa kuin morsiuspari.

Ai, mitenkäs tuo sitten toimii? Kyllä minä ainakin morsiamena haluaisin itse hakea juhlapaikalta sinne jääneet tavarat ja todennäköisesti paikan vuokraajana olisin vastuussa millaiseen kuntoon se siivouksen jäljiltä jää. 

En tosin ole koskaan häitä järjestänyt, enkä sellaisia aio pitää, mutta minusta kuulostaisi todella hassulta, että morsiuspari ei juhlien jälkeen enää kävisi juhlapaikalla ollenkaan. Jos puhutaan siis normaalien ihmisten häistä, eikä hollywoodmiljonäärien. 

Sukulaiset ja/tai ystävät

Jaa. Meillä päin sukulaiset ja ystävät ovat juhlissa vieraita ja hääpari on se, joka juhlat järjestää ja myös siivoaa. 

Jaa. Olen ollut kaksissa häissä auttelemassa ystävän roolissa, kummissakin oli myös sukulaisia mukana. Ei hääpari yksinään niitä jälkiä siivonnut.

No en tarkoittanutkaan, että yksinään siivoaisivat, mutta onhan se nyt törkeää järjestää juhlat itselleen ja pistää muut siivoamaan omat jäljet ja sanoa vain "sori, me ollaan nyt naimisissa, siivotkaa te". 

Tai siis on törkeää pakottaa uusi hääpari aauvarhaisella siivoamaan. Reilut sukulaiset sanoisivat että ottakaa vain rennosti niin me hoidamme tämän loppusiivouksen.

Siis kuka pakottaa? Kuka pakotti pitämään juhlat, jotka pitää myös siivota? Jos joku tuttavani päättää järjestää juhlat ja kutsuu minut sinne ja minä lähden kotiin, olenko minä tosiaan pakottamassa tätä tuttavaani siivoamaan? Tai pakotanko minä törkeästi sinut siivoamaan kotisi, kun en tule siivoamaan sitä sinun puolestasi? 

Vierailija
42/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on suunniteltu kestien pitoon, toisin kuin esim. kartanot, missä puolet porukasta ei näe saatikka kuule mitä on tapahtumassa kun ovat eri huoneessa.

Riippuu kartanosta. Monissa on ruokasali johon mahtuu useampi kymmenen.

Tai sitten on seremoniamestari. Taustamusiikin saa kuulumaan eri huoneisiin. Leikkejä ei tarvita. Ruoan aikana ohjelma on muiden pöydässä istuvien kanssa seurustelu. Tanssit ja muu ohjelma ruuan jälkeen yhdessä huoneessa jossa ei istuta pöydissä.

Ei paljoa muutaman kymmenen hengen salit lohduta jos kutsutaan 150 henkeä. Tuohonkin määrään pitää rajusti sukulaisia ja ystäviä karsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli ensi kerralla kun minä pidän isot syntymäpäiväjuhlat, soitankin aamulla ne juhlavieraat siivoamaan. Ei kai synttärisankarin itse tarvitse siivota. :D Minähän olin se päivänsankari. 

Vierailija
44/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo nyt parempi paikka kun joku hemmetin räkälä.

Vierailija
45/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin ihmiset menevät yleensä kirkossa tai maistraatissa. Hääjuhla on sitten lähellä sijaitsevassa riittävän isossa tilassa, joka useinkin sattuu olemaan joku seuraintalo. Ne hienot kartanot ja hotellien juhlasalit ja -kerrokset ovat aika harvinaisia ja varsin hintavia. Niihin ei hääparin tarvitse tulla hääyön jälkeen siivoamaan, mutta maksaa pitää.

Sehän on suorastaan suomalainen perinne, että jos vieraita oli kutsuttu runsaasti, niin varsinkin talvisaikaan juhlittiin jollakin seurojentalolla. Kesähäät olivat sitten erikseen. Olen ollut usein maalaishäissä, joissa ruokailu ja kahvitus ja päiväjuhla yleensäkin tapahtuivat morsiamen tai sulhasen kotitalossa. Ja toivottiin hartaasti, että säät suosivat. Illalla sitten jatkettiin läheisellä tanssilavalla, jonne yleensä myös oli järjestetty pientä tarjottavaa, kahvia ja suolapalaa.

Vierailija
46/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vuokrata ravintola(kaunis sellainen) niin ei tarvitse siivota ja juurikaan koristellakaan.

Vierailija
47/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaapas ihmisten pitää häänsä mistä ja miten tahtovat. Keskittykää te omaan surkean elämänne kohentamiseen. On sanonta; hullu ei huomaa ja viisas ei virka.

Vierailija
48/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli ensi kerralla kun minä pidän isot syntymäpäiväjuhlat, soitankin aamulla ne juhlavieraat siivoamaan. Ei kai synttärisankarin itse tarvitse siivota. :D Minähän olin se päivänsankari. 

Synttärit on joka vuosi. Häät ehkä vain kerran elämässä.

Vierailija
49/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Kai tämä pätee kaikkiin juhliin. Sinä itse teet päätöksen järjestää juhlat ja vieraat eivät ole velvollisia siivoamaan puolestasi. 

Vierailija
50/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n mielestä häät on joku ainutlaatuinen tapahtuma ja saavutus, johon pitää panostaa kaikki rahansa AP:n arvolle sopivaksi. Jos joku haluaa pitää hääjuhlansa seuraintalossa, niin se on heidän tapansa. Se on hääparin juhla, ei arvon AP:n ja sinne ei ole pakko osallistua.

Vierailija
51/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on aika vähän sellaisia juhlatiloja, joissa voi itse järjestää häät - jos jätämme laskuista nämä perinteiset juhlatilat eli seurantalot. Jo vuosisadan ajan ne ovat kelvanneet juhlienpitopaikaksi ilman tyllirusettejakin, mutta nykyisin häissä tärkeintä on bling-bling eikä hyvä ruoka ja hauska seura.

Jos haluaa kutsua 100 vierasta, pitää kahdesti miettiä, onko oikeasti varaa maksaa häistään 7000 e vai sittenkin 20 000 e. JUhlapaikka valitaan sitten sen mukaan, mitä tilisiirtoja sietää.

Bling bling ei ole synonyymi tyylikkyydelle. Siinä menee moni seuraintalolla häitään järjestävä vikaan. Niistä sadasta vieraasta puolet eivät edes halua istua juhlissa.

Vierailija
52/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimäärin ihmiset kuluttavat ihan turhaa rahaa ja aikaa (eikä vaan omiaan) hääjuhliin jotka näyttävät kotikutoisilta ja joihin suurin osa vieraista saapuu velvollisuudentunnosta.

Sinusta on turhaa tavata muutaman kerran elämässä omia sukulaisia sekä morsiusparin toisen osapuolen kautta tulevia "uusia " sukulaisia, etkä välitä pitää hauskaa ystävien saati sitten tuttujen kanssa? Taidat olla vielä epäsosiaalisempi kuin minä, jolle hautajaiset ovat pakollisia ja häät ainoat vapaaehtoiset juhlat, joihin osallistun.

En puhunut itsestäni vaan keskimääräisestä juhlijasta. Tosin minulle häät eivät ole minulle tapa pitää hauskaa.

Ja ei, suurta osaa ei kiinnosta serkun puolison sukulaiset pätkääkään.

Vierailija
53/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä luulet, että niissä seurataloissa tehdään? Ei niitä täällä päin ainakaan käytetä juuri mihinkään muuhun kuin juhliin.

En tiedä, en käy. Mutta rumia ovat.

Juu sitähän joidenkin mielestä varmasti ovat, mutta ei täällä maalla oikein muunlaisia hääjuhlapaikkoja ole tarjolla. Tai ainakaan kauniimpia.

Teltta kesällä vaikka siinä seuraintalon pihalla on yleensä kauniimpi. Tai sitten hääjuhla lähikaupungissa jossa on yleensä joku kartano tai muu historiallinen rakennus juhlia varten. Tai sitten moderni ravintolamiljöö.

En tiedä missä asustat tai mistä olet kotoisin mutta kun matkaa lähimpään kaupunkiin on 330km niin se seurakuntatalo alkaa kuulostaa ihan ok vaihtoehdolta...

Oletko Lapista? Eikö siellä ole tosi kauniita luonnonkohteita pitää häitä?

Vierailija
54/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä luulet, että niissä seurataloissa tehdään? Ei niitä täällä päin ainakaan käytetä juuri mihinkään muuhun kuin juhliin.

Juu sitähän joidenkin mielestä varmasti ovat, mutta ei täällä maalla oikein muunlaisia hääjuhlapaikkoja ole tarjolla. Tai ainakaan kauniimpia.

Teltta kesällä vaikka siinä seuraintalon pihalla on yleensä kauniimpi. Tai sitten hääjuhla lähikaupungissa jossa on yleensä joku kartano tai muu historiallinen rakennus juhlia varten. Tai sitten moderni ravintolamiljöö.

En tiedä missä asustat tai mistä olet kotoisin mutta kun matkaa lähimpään kaupunkiin on 330km niin se seurakuntatalo alkaa kuulostaa ihan ok vaihtoehdolta...

Mitä ihmeen luontokohteita? Jonnekin metsän keskelle tai tunturille viet pitopalvelutarvikkeet? 

ohis

Vierailija
55/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämpin juhlasali Helsingissä voi olla juuri sinä päivänä varattu, joten rovaniemeläinen juhlapari ei voi lennättää 400 läheistään paikalle.

Vierailija
56/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkä.

Vierailija
57/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut siivousapuna niin veljeni häissä, kuin yhden ystävänkin. Kumpikaan ei pyytänyt apua, olisivat kyllä hoitaneet loppusiivouksen yksinkin, mutta en nähnyt ongelmaa mennä auttamaan vaikka heidän juhlat olikin. 

Onko avun tarjoaminen sulle vieras käsitys? 

Vierailija
58/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen luontokohteita? Jonnekin metsän keskelle tai tunturille viet pitopalvelutarvikkeet? 

ohis

Sata kertaa ennemmin kuin seuraintalolle.

Vierailija
59/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Tuskinpa tuolle edes ne tunturit tai muut "tosi kauniit luonnonkohteet" kelpaisi, olosuhteet on kuitenkin kartanohäitä huonommat ja taas saadaan valittaa kuinka suomalaiset on vaan niin juntteja.

Vierailija
60/200 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Sata kertaa ennemmin kuin seuraintalolle.

Säässä kuin säässä? Ja siinäpä on sitten kiva haukata kakkua kun suu on samalla täynnä sääskiä.