Mikä maailmantilanteessa huolestuttaa sinua?
Kommentit (47)
Puhtaan veden, puhtaan ilman, siedettävän lämpötilan alueiden, hedelmällisen maan loppuminen. Siitä seuraava taistelu tilasta ja resursseista. Ja miten Suomelle tai ylipäätään Euroopalle siinä taistelussa käy.
Ihmisten tyhmyys. 90% ihmisistä omaksuu "mielipiteensä" ja niiden "perustelut" siitä, mitä heille syötetään median kautta. Itsenäistä ajattelua heillä ei ole. Sen vuoksi huolen aiheetkin ovat vääriä. En selitä enempää, vaikka selittäisin, et ymmärtäisi.
Ei mikään. Lopetin kierrätyksen tyystin.
Jos asiat ei mee minun mieleen oikein, niin velana minulla ei ole mitään velvollisuutta jättää kaunista isänmaatani ja lempi mannertani maanpettureiden ja holtittomasti lisääntyvien vieraslajien käsiin mitenkään priimana. Hakekaa jätteenlajittelun erityisasiantuntijoita Brasilian favaloista ja Intian slummeista.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten tyhmyys. 90% ihmisistä omaksuu "mielipiteensä" ja niiden "perustelut" siitä, mitä heille syötetään median kautta. Itsenäistä ajattelua heillä ei ole. Sen vuoksi huolen aiheetkin ovat vääriä. En selitä enempää, vaikka selittäisin, et ymmärtäisi.
Mitkä on oikeita huolenaiheita?
Vierailija kirjoitti:
Puhtaan veden, puhtaan ilman, siedettävän lämpötilan alueiden, hedelmällisen maan loppuminen. Siitä seuraava taistelu tilasta ja resursseista. Ja miten Suomelle tai ylipäätään Euroopalle siinä taistelussa käy.
Vedetäänkö täälläkään enää yhteen köyteen siinä kohtaa. Voisi olla ihan hyväkin että suomen väkiluku laskisi reippaasti, mutta sitä se ei tee kun vasemmisto ja kokkareet haluavat suomen täyteen kultamunia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väestönkasvu. Vaikka länsimaissa tajuttaisiin tilanne ja pistettäisiin haarat kiinni, räjähdys jatkuu yhä lähi-idässä ja afrikassa jne jossa väestönräjähdyksestä ei perusjantteri ole kuullutkaan, ja sieltä ihmiset vyöryvät sitten tänne kuluttamaan länsimaisella elämäntyylillä, joten länkkärien ekoilut lapsimäärässä jäävät lopulta jalkoihin. Länsimaiden väestö kasvaa yhä, vaikka syntyvyys on jo monissa maissa alle kuolevuuden.
Tässä olet oikean ongelman jäljillä, hyvä.
En haluaisi olla pikkumainen, mutta miksi "haarat kiinni"? Miksei "ulokkeet kuriin"?
Naisten koulutuksella on yleisesti suurempi vaikutus lapsilukuun kuin miesten kouluttamisella, koska nainen on se, jonka elämään ja uraan lapsi vaikuttaa haitallisesti. Miehelle on menestyksen kannalta yleisesti aivan sama, montako lasta siittää, kun nainen hoitaa, ja joillekin se taitaa olla joku miehuuden symbolikin. Noissa maissa pitäisi saada naiset pois miesten vallan alta ja synnytyskoneen asemasta, sillä varmasti moni heistä laittaisi haarat kiinni, jos tietäisi paremmin tai jos vaihtoehtoja olisi. Olen 19-vuotias nainen, ja minun on hankala uskoa, että monikaan ikäiseni oikeasti tahtoo äidiksi, mutta noissa maissa aika moni on. Suomessa 17-vuotiaana raskaaksi tulemalla pääsisi melkein telkkariin.
Oot kyllä oikeessa. Valitettavasti.