Kauniin kaverin kanssa kahvilla, ohi kulkenut mies pysähtyi katsomaan kaveria "Ju""ta kun on kaunis nainen !". Oma rumuus iski taas päin naamaa:(
Se, että ystäväni on ujo ja kiusaantuu huomiosta on laiha lohtu. Pituus noin 175, luonnokiharat alaselkään, hiukan olivinsävyyn vivahtava "tumma" iho ja hymy kuin hammastahna-mainoksesta, ilman meikkiäkin upea ilmestys. Vaikka tässä iässä (30v) pitäisi jo olla hyvä itsetunto, silti on vaikea hyväksyä sitä että' itse niin karmea ilmestys. Pituutta tasan 160, leveä lantio, pienet riipputissit, kaksoisleuka, ienhymy, muodoton pyöreä naama, iso pottunenä, kalpea punottava iho ja maantienväriset, aina rasvaiselta näyttävät hiukset jotka ovat niin ohuet että päänahka loistaa. Vaikka miten sutisi ennen ovesta lähtöä ripsaria, ei tämä naama miksikään muutu! Miten te muut rumat naiset, etenkin jos teillä on yrittämättä upeita ystäviä, kestätte?
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
Hauska huomata ristiriita tämän aloituksen yläpeukkujen ja kommenttien määrässä verrattuna siihen, että tämän palstan naiset aina toitottavat kuinka heille ulkonäköasiat eivät ole tärkeitä ja että nainen on muutakin kuin se, miltä hän näyttää.
Jos tähän ketjuun ei samaistuttaisi, ei tässä olisi näin paljon yläpeukkuja ja kommentteja.
Eli naiset, onko teille ulkonäöllänne merkitystä vai ei?
Minä avasin ketjun koska tämä oli poiminnoissa ja annoin alapeukun. Moni ei edes avannut ketjua koska ei kiinnosta pätkääkään ja toiset multipeukuttavat. Lisäksi täällä on myös miehiä
Toisin sanoen et voi vetää vauva.fi:n Aihe Vapaalta mitään johtopäätöksiä "naisista".
Naiset eivät ole mikään yksi ja sama entiteetti, joka ajattelee kaikesta samalla tavalla. Oikeasti, miten yksinkertainen oikein olet?
Mulla on kokemusta molempina osapuolina olemisesta.
Joskus on joku mies tullut kommentoimaan positiivisesti ulkonäköäni ja on kyllä todella tullut paha mieli kaverin puolesta. Varsinkin kun kaverin kasvoista on näkynyt, että kommentointi on loukannut. Kiusallinen tilanne siis, sekä minulle että kaverilleni.
Joskus on myös käynyt niin, että toista kaveriani ollaan tultu kehumaan ja minut jätetty huomiotta, kyllähän se on pahalta tuntunut.
Mukavia tilanteita on ollut sellaiset, joissa molempia ollaan kehuttu, vaikka selkeästikin on ollut joko kaveristani tai minusta kiinnostunut eikä molemmista, se on tuotu vain vähän hienovaraisemmin esiin pahoittamatta kenenkään mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma elämä balanssissa niin nuo unohtui.
Mieheni on komea, minä tavallinen/ruma, mutta ehkä 0,5% miehistä pitää ulkonäöstäni todella paljon. Se että joku näkee minut superkauniina tuo iloa valtavasti!
Valtaosalle olen tavallinen/ liian pitkä tai ruma.
Mutta onneksi meille usein löytyy puuttuva palanen, myös sinulle.
Ikää 30 täälläkin. Ei me vielä olla vanhoja!
Mä en halua olla mitenkään ilkeä mutta aina kun luen täällä miten tavisnaisella tai jopa rumallaki on komea mies niin haluais heti nähda millainen se mies oikeasti on. Mulla on yksi esimerkki siitä miten mun yksi aika ruma kaveri monta kertaa sanoi että hänellä on komea mies. Ehkä hänen tasolle mies oli vähän paremman näköinen, mutta kaikki muu siinä miehessä oli paska, ei mitään positiivista. Ja ainakin minä en olisi ikinä sellaista miesti edes vilkaisenut, ei myös ulkonäon perusteella.
Mikä venäläinen lort.to siellä kirjoittelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia minulla ei ole itseäni kauniimpia ystäviä, eläisimme aivan liian eri todellisuuksissa.
Öh, aika typerä syy olla olematta kauniin ystävä. Noh, kai te eläisittekin eri todellisuudessa kun sinä olisit se, joka on äärettömän pinnallinen.
No kun kauniit tosi usein valittaa miten vaikeaa on kun baarissa ja joka puolella tullaan lähestymään jne, ja itsellä ihan päinvastaiset ongelmat, niin tuskin meillä olisi mitään yhteistä. Varsinkin kun usein kaunis saa muitakin etuja elämässään, niin ei meillä olisi varmaan yhtään samanlainen elämäntilanne emmekä ymmärtäisi toisiamme.
Eli sinua määrittele se, kuinka paljon miehet lähestyvät baarissa? Etkä puhu mistään muusta? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja maantienväriset, aina rasvaiselta näyttävät hiukset
Miksi sun hiukset näyttää aina rasvasilta? Etkö pese niitä?
Mä pesen jokaikinen ilta ja seuraavana päivänä ovat jo rasvaiset. Murra mirä sitä idiootillw seliträmään
Jdkdkdk kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska huomata ristiriita tämän aloituksen yläpeukkujen ja kommenttien määrässä verrattuna siihen, että tämän palstan naiset aina toitottavat kuinka heille ulkonäköasiat eivät ole tärkeitä ja että nainen on muutakin kuin se, miltä hän näyttää.
Jos tähän ketjuun ei samaistuttaisi, ei tässä olisi näin paljon yläpeukkuja ja kommentteja.
Minä avasin ketjun koska tämä oli poiminnoissa ja annoin alapeukun. Moni ei edes avannut ketjua koska ei kiinnosta pätkääkään ja toiset multipeukuttavat. Lisäksi täällä on myös miehiä
Toisin sanoen et voi vetää vauva.fi:n Aihe Vapaalta mitään johtopäätöksiä "naisista".
Naiset eivät ole mikään yksi ja sama entiteetti, joka ajattelee kaikesta samalla tavalla. Oikeasti, miten yksinkertainen oikein olet?
Jos tunnet itsesi niin paljon paremmaksi kun kutsut toista yksinkertaiseksi häntä edes tuntematta, niin mikäs minä olen sitä tuomitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia minulla ei ole itseäni kauniimpia ystäviä, eläisimme aivan liian eri todellisuuksissa.
Öh, aika typerä syy olla olematta kauniin ystävä. Noh, kai te eläisittekin eri todellisuudessa kun sinä olisit se, joka on äärettömän pinnallinen.
Ihan sama asia kun itse en halua seurustelevia/aviossa omevia/lisääntyviä ihmisiä eöämääni: ’eilöä eiolisi mitään yhrwisrä ku itse olen ikisinkku enkä halua ä päriä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnolla seuraan, kun veljentyttäreni on tulossa murrosikään ja merkeistä päätellen kasvamassa tavalliseksi nuoreksi naiseksi... mutta hänellä on ystävä, josta on ilmiselvästi varttumassa kaunis neitonen/nainen. Mitähän heidän ystävyydelle tapahtuu, kun he alkavat kiinnostua (kenties samoista) pojista/miehistä?
Siinä käy niin, että ystävyys alkaa rapistua hyvin todennäköisesti. Kun toisella riittää vientiä eikä toiseen kiinnitetä mitään huomiota (on siis vain kaverinsa "wingman" tai tässä tapauksessa "wing-girl"), rumempi lopulta kyllästyy eikä halua enää lähteä yhdessä mihinkään. Kauniimpi ei satavarmasti koskaan tule tajuamaan, mistä asia kiikasti. Näitä olen itse nähnyt ja kokenut.
Toisaalta taas, taviksen näköinen tyttö saattaa tulevaisuudessa korjata ulkonäköään plastiikkakirurgisesti, joten ongelma poistuu. Sehän on esim. Etelä-Koreassa nykyisin normi: kaikkien pitää olla kauniita, joten vanhemmat hoitavat lapsensa kirurgille korjattavaksi hyvissä ajoin (suuremmat silmät, pienempi nenä, korkeammat poskipäät, sirompi leuka - kaiken pystyy nykytekniikalla saavuttamaan, eikä edes maksa enää kovin paljoa!)
Ongelma poistuu kauneusleikkauksella? Vai pitäiskö kuitenkin ottaa askel taakse päin ja alkaa pyrkiä takaisin kohti vähän vähemmän pinnallista aikaa ja arvoja?
Taaksepäin? Kautta historian nimenomaan kauneus (ja komeus) ovat olleet niitä pysyviä arvoja. Koskaan - koskaan - ei "hyvä luonne" ole ollut muuta kuin positiivinen lisä.
Muistakaa, että moni nainen (todellinen sekä myyttinen) on jäänyt historiaan nimenomaan kauneutensa takia: Troijan Helena, Kleopatra, Nefertiti, Anne Boleyn (kukaan ei koskaan muista "mitättömän näköistä" Anne Kleveläistä, jonka kanssa kuningas Henrik VIII ei edes halunnut harrastaa seksiä ja erosi tästä vain parin kuukauden päästä)...
Itse asiassa Anne Boleyn ei sinällään ollut kaunis, mutta hänellä oli kanttia ja karismaa.
Mutta varsinainen pointtini on se, että nämä tunnetut kaunottaret ovat määrältään, mitä, kymmeniä ja satoja? Kuitenkin kansat ovat pysyneet hengissä ja kasvaneet. Eli aika moni nainen on kelvannut vaikkei ole ollut historiaan jäävä kaunotar.
Kelpaaminen ei ole kenenkään naisen tavoite, vaan rakastetuksi tuleminen omana itsenään eikä vain siksi, että kaikkille miehille ei riitä kauneuskuningatarta. Jotta se rakastaminen olisi mahdollista olisi olennaista, että osaisi arvostaa naisessa muitakin ominaisuuksia kuin vain hyvää ulkonäköä.
Minkä juuri todistin? Miljardit naiset ovat saaneet miehensä vaikka eivät olleet historiaan jääviä kaunottaria? What's your problem?
Ja onhan rumempiakin naisia jäänyt historiaan. Kleopatrastakin on puhuttu, että hän oikeasti oli ruma, mutta hänen karismansa ja luonteensa taas toista luokkaa. Tämä siis tuolle Anne Boleyn-höpöttäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama asia kun itse en halua seurustelevia/aviossa omevia/lisääntyviä ihmisiä eöämääni: ’eilöä eiolisi mitään yhrwisrä ku itse olen ikisinkku enkä halua ä päriä
Onko sinulla mitään ihmisiä elämässäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnolla seuraan, kun veljentyttäreni on tulossa murrosikään ja merkeistä päätellen kasvamassa tavalliseksi nuoreksi naiseksi... mutta hänellä on ystävä, josta on ilmiselvästi varttumassa kaunis neitonen/nainen. Mitähän heidän ystävyydelle tapahtuu, kun he alkavat kiinnostua (kenties samoista) pojista/miehistä?
Siinä käy niin, että ystävyys alkaa rapistua hyvin todennäköisesti. Kun toisella riittää vientiä eikä toiseen kiinnitetä mitään huomiota (on siis vain kaverinsa "wingman" tai tässä tapauksessa "wing-girl"), rumempi lopulta kyllästyy eikä halua enää lähteä yhdessä mihinkään. Kauniimpi ei satavarmasti koskaan tule tajuamaan, mistä asia kiikasti. Näitä olen itse nähnyt ja kokenut.
Toisaalta taas, taviksen näköinen tyttö saattaa tulevaisuudessa korjata ulkonäköään plastiikkakirurgisesti, joten ongelma poistuu. Sehän on esim. Etelä-Koreassa nykyisin normi: kaikkien pitää olla kauniita, joten vanhemmat hoitavat lapsensa kirurgille korjattavaksi hyvissä ajoin (suuremmat silmät, pienempi nenä, korkeammat poskipäät, sirompi leuka - kaiken pystyy nykytekniikalla saavuttamaan, eikä edes maksa enää kovin paljoa!)
Ongelma poistuu kauneusleikkauksella? Vai pitäiskö kuitenkin ottaa askel taakse päin ja alkaa pyrkiä takaisin kohti vähän vähemmän pinnallista aikaa ja arvoja?
Taaksepäin? Kautta historian nimenomaan kauneus (ja komeus) ovat olleet niitä pysyviä arvoja. Koskaan - koskaan - ei "hyvä luonne" ole ollut muuta kuin positiivinen lisä.
Muistakaa, että moni nainen (todellinen sekä myyttinen) on jäänyt historiaan nimenomaan kauneutensa takia: Troijan Helena, Kleopatra, Nefertiti, Anne Boleyn (kukaan ei koskaan muista "mitättömän näköistä" Anne Kleveläistä, jonka kanssa kuningas Henrik VIII ei edes halunnut harrastaa seksiä ja erosi tästä vain parin kuukauden päästä)...
Itse asiassa Anne Boleyn ei sinällään ollut kaunis, mutta hänellä oli kanttia ja karismaa.
Mutta varsinainen pointtini on se, että nämä tunnetut kaunottaret ovat määrältään, mitä, kymmeniä ja satoja? Kuitenkin kansat ovat pysyneet hengissä ja kasvaneet. Eli aika moni nainen on kelvannut vaikkei ole ollut historiaan jäävä kaunotar.
Kelpaaminen ei ole kenenkään naisen tavoite, vaan rakastetuksi tuleminen omana itsenään eikä vain siksi, että kaikkille miehille ei riitä kauneuskuningatarta. Jotta se rakastaminen olisi mahdollista olisi olennaista, että osaisi arvostaa naisessa muitakin ominaisuuksia kuin vain hyvää ulkonäköä.
Minkä juuri todistin? Miljardit naiset ovat saaneet miehensä vaikka eivät olleet historiaan jääviä kaunottaria? What's your problem?
Ja onhan rumempiakin naisia jäänyt historiaan. Kleopatrastakin on puhuttu, että hän oikeasti oli ruma, mutta hänen karismansa ja luonteensa taas toista luokkaa. Tämä siis tuolle Anne Boleyn-höpöttäjälle.
No niinpä, korjasin tuota Anne Boleyn -väittämää, mutta olen kuullut saman myös Kleopatrasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään erityistä ristiriitaa. Tässäkin ketjussa naiset kertovat, kuinka heille itselleen ulkonäkö ei ainakaan lopulta ole ollut erityisen tärkeä, mutta kuinka muut ihmiset (miehet alunperin) tekevät siitä suurta numeroa (eikä siis nyt tarkoita etteikö saisi kiinnittää ulkonäköön mitään huomiota tms.). Olen itsekin kommentoinut tähän ketjuun siitä kuinka haluan ulkonäön puolesta olla rauhassa, mutta tämä ei toki tarkoita ettenkö kiinnittäisi omaan ulkonäkööni mitään huomiota, tai ajattelisi tai olisi ajatellut koskaan mitään siitä tai sen vaikutuksista pariutumiseen tms. Kyllä ulkonäkö ainakin jollain tapaa vaikuttaa jokaikisen elämään ja se tiedostetaan. Ei sen silti tarvitse olla mikään elämän keskipiste, jollaiseksi sitä on usein naisille maalattu/tuputettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään erityistä ristiriitaa. Tässäkin ketjussa naiset kertovat, kuinka heille itselleen ulkonäkö ei ainakaan lopulta ole ollut erityisen tärkeä, mutta kuinka muut ihmiset (miehet alunperin) tekevät siitä suurta numeroa (eikä siis nyt tarkoita etteikö saisi kiinnittää ulkonäköön mitään huomiota tms.). Olen itsekin kommentoinut tähän ketjuun siitä kuinka haluan ulkonäön puolesta olla rauhassa, mutta tämä ei toki tarkoita ettenkö kiinnittäisi omaan ulkonäkööni mitään huomiota, tai ajattelisi tai olisi ajatellut koskaan mitään siitä tai sen vaikutuksista pariutumiseen tms. Kyllä ulkonäkö ainakin jollain tapaa vaikuttaa jokaikisen elämään ja se tiedostetaan. Ei sen silti tarvitse olla mikään elämän keskipiste, jollaiseksi sitä on usein naisille maalattu/tuputettu.
Nimen omaan, ulkonäöstä tehdään naiselle, suuntaan ja toiseen, suurempi härkänen kuin sen tarvitsisi olla ja tästä sitten seuraa monenmoista ongelmaa.
miehentilanne kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta, että ihmisiä arvotetaan sattumanvaraisten ulkoisten ominaisuuksien perusteella. Jos satut olemaan kaunis olet aitomaattisesti parasta mitä maa päällään kantaa ja jos puolesta ruma, ketään ei kiinnosta ja olet tuomittu elämään kävelevänä paskaläjänä. Eihän tätä tilannetta kestäkään. Joskun nuorempana vielä kuvittelin, että henkisillä ominaisuuksilla voi kompensoida, mutta paskan marjat. Nykyään olen katkeroitunut, masentunut ja vittumainen. Kaunis nainen saa olla todella mukava ja fiksu, että siedän sellaista läheisyydessäni.
Jep, kun on kaunis niin ihmiset pitää automaattisesti muutenkin parempana, saati sitten miehet. Jos ei ole kaunis pitää olla moninverroin fiksumpi, hauskempi jne jotta saa huomiota, mutta itse olen rumuuden lisäksi tylsä. Se ei haittaisi jos näyttäisin alusvaatemallilta, olisin heti mielenkiintoisen hiljainen.
No itse asiassa miehillä tuo pätee vielä tuhatkertaisesti enemmän.
Pituus (pitkä älykkäämpi, on tutkittu), ääni (matala vs korkea, vinkuva tai nariseva), tai "luotettavan oloiset kasvot" vaikuttaa.
Raha ja asema vaikuttaa kanssa. Ajattele nyt vaikka kuinka hottia on kuin joku Kimi Räikkönen onkin ihan tavallinen. Ei taitaisi hitsarin tai varastomiehen tavallisuus sytyttää fitnessmalleja. Tai jos kuuluisa mies pukeutuu samaan huppariin joka päivä, se onkin vaatimaton eikä vain tyylitön.
"Se ei haittaisi jos näyttäisin alusvaatemallilta, olisin heti mielenkiintoisen hiljainen"
No itse asiassa et olisi. Olisit hiljainen, mutta hot. Ei sua mielenkiintoisena pidettäisi, vaikka totta kai miehet sanoisivat sellaiseksi kun tietäisivät että se on fiksumpaa kuin ulkonäön kehuminen ;)
Miehet enemmän erottelee ominaisuuksia, naiset yhdistää kaiken.
Ai fiksumpaa? Mua ainakin ottaa päähän tommoset ”sä oot aina hiljainen” -keskustelun aloitukset. Tuollainen se vasta typerää ja ärsyttävää on. Mitä tohon edes kuuluu vastata? Niin tiedän mitä sitten?
Kauneudellakin on kirouksensa.
Nyt reilusti yli kolmekymppisenä muut naiset ovat alkaneet olla mukavia ja ei jätetä niin porukan ulkopuolelle.
Nuorempana, vaikka olin mukava ja sosiaalinen, naiset oli niin kateellisia ja suhtautuivat nihkeästi. Eikä ollut kuvittelua, kun aika moni ihminen on asiaa ääneen pohtinut...
Joillakin työpaikoilla kiusattiin ja miehet pelkäsivät.
Terv. Entinen malli
Aina on mahdollista helposti rumistautua jos kokee ”kärsivänsä” kauneudestaan. Mutta eihän kukaan kaunis ikinä kuitenkaan tee niin. Kas kummaa.
Vierailija kirjoitti:
Aina on mahdollista helposti rumistautua jos kokee ”kärsivänsä” kauneudestaan. Mutta eihän kukaan kaunis ikinä kuitenkaan tee niin. Kas kummaa.
#katkeruus
Vain lähinnä känniläinen ääneen arvostelee paikanpäällä tuntematonta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#katkeruus[/quote
#uhriutuminen
Vierailija kirjoitti:
Vain lähinnä känniläinen ääneen arvostelee paikanpäällä tuntematonta?
Pohjanmaalla setämiehet. Antavat hyvin avoimesti ymmärtää.
Mä en halua olla mitenkään ilkeä mutta aina kun luen täällä miten tavisnaisella tai jopa rumallaki on komea mies niin haluais heti nähda millainen se mies oikeasti on. Mulla on yksi esimerkki siitä miten mun yksi aika ruma kaveri monta kertaa sanoi että hänellä on komea mies. Ehkä hänen tasolle mies oli vähän paremman näköinen, mutta kaikki muu siinä miehessä oli paska, ei mitään positiivista. Ja ainakin minä en olisi ikinä sellaista miesti edes vilkaisenut, ei myös ulkonäon perusteella.