Uskomatonta touhua. Lapsen taksikyydit lakkautettiin, koulu alkaa 8.00, matka pitäisi tehdä kahdella bussilla joista toinen lähtee 7.25 ja toinen 8.25
Että näin .( Kukaan ei selitä, millä taikatempulla me saamme tästä eteenpäin lapsen ajoissa kouluun !
Kommentit (408)
Vierailija kirjoitti:
Bussi menee 7.25 ja koulu alkaa 8.00. Joka pvä 8.00? Menee bussilla niin pitkälle kun pääsee vaihtamatta ja sitten kävelee loput. Mikä ongelma?
no varmaan juuri se että ei kerkiä busseilla kouluun ajoissa vaan myöhäistyy kun bussit ei kulje sopivasti
No oletpas laiska. Kävelette käsikädessä jos ei pyörillä onnistu. Onkin jo aika alottaa normaali elämä.
Tää liikunnan aloittaminen joka päivä lapsellesi on juuri se mitä hän kaipaa, ylimääräinen energia on purettu koulumatkoilla ja hän jaksaa olla rauhallinen luokassa. Adhd on parannettu.
Valituksia vain sisälle sinnikkäästi asiasta vastaavalle taholle. Jos muilla lapsilla on sama tilanne, niin teidän vanhempien kannattaa tehdä yhteisvalituksia.
En ole lukenut kaikkia viestejä, joten varmasti tämäkin on tullut esiin jo useamman kerran, mutta:
Olisitko, aikuinen, itse valmis pyöräilemään tai kävelemään yhteensä 10 km päivässä? Säässä kuin säässä?
Minä en.
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa että tämä on jo ratkakstu, alotuksen päivää kun katsoo.
No näin. Äitikin saattaa olla jo työllistynyt.
Tämä ketju oli todella silmiä avaava tapaus. Kiitos aloittajalle tästä! Nyt ymmärrän suomalaista yhteiskuntaa, etenkin lapsia ja myös muita aikuisia kohti suunnattua vihapuhetta helpommin.
Uskomatonta, että tällaista sakkia kuin nämä kommentoijat ketjussa, on olemassa. Luulin myös sisälukutaidon ja luetun ymmärtämisen heikentyneen viime vuosina, mutta ottaen huomioon palstalaisten oletetun iän, tuo heikennys on tapahtunut jo aiemmin. Näin ollen ei ole mikään ihme, että esim. yliopistoissa opiskelevien aines on sitä luokkaa, mitä se nykyään on. Ainoa toive on, että tästä päästäisiin ylöspäin. Jos suuntaus on se, että vielä huononee, olkoon Luoja apunamme!
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Siis lapsi joutuu vaihtamaan bussia mstkalla?
Jälkimmäimrn lähtee ) klo. 8:00?Ei vaan 8.25 ! Ja koulupäivä alkaa 8.00...
Ap
Eikö lapsi siis ehdi kouluun tuolla 8:25 bussilla?
'
Mitä kohtaa et ymmärrä! SUlla alkaa työpäivä klo 8:00. Bussi töihin lähtee 8:s5. Miten ehdit klo 8:00ksi töihin?
Näille muille esim kehitysvammaisille järjestyy kyydit sormia napsauttamalla, jopa alle kilsan matka taitetaan taksilla.
Tää sama ongelma oli jo silloin kun olin pikkutyttö, kouluun 4-5 kilsaa ja kuulemme alle 12 vuotias on oikeutettu 4 kilsan matkan menemään taksilla. Mutta mutta sit yllättäen lakkautettiin ja piti itse kävellä. Tai 4 kilsaa kävellä pysäkille ja siitä sit kouluun(tämä yläaste aikoihin) ei haitannut kyl kävellä 4-5 kilsaa
Mutta en ymmärrä miksi ala asteelainen pitää kävellä tuo matka yksin. Missä ja kenen on vastuu jos jotain tapahtuu koulumatkalla?
Hohhoijaaa. 5km menee helposti pyörällä tai vaikka kävellen.
Miksi asutaan noin kaukana palveluista...? Asuinpaikkaa voi vaihtaa myös ;).
Itse oot päättäny olla ajokortiton ja itse ootte päättänyt asua tuossa osoitteessa, muuttakaa siis lähemmäksi, niin muutkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut kaikkia viestejä, joten varmasti tämäkin on tullut esiin jo useamman kerran, mutta:
Olisitko, aikuinen, itse valmis pyöräilemään tai kävelemään yhteensä 10 km päivässä? Säässä kuin säässä?
Minä en.
Tein monta vuotta noin. Ei se ole sen kummempaa kuin että pukautuu sään mukaan ja laittaa pyörään nastarenkaat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi asut puskassa ajokortittomana, oletko vajaaälyinen?
Kyllä se sinä olet!!!
Voi luoja että on tolloja ihmisiä. Teidän normi kakarat on vähän eri kuin erityislapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sillä 7:25 bussilla pääse ihan hyvin? Voitte harjoitella bussilla liikkumista aluksi yhdessä, jos ei ole tuttua tai jännittää.
Miksi löytyy aina joku joka ei lue aloitusta kunnolla? AP kertoi että lapsen pitää vaihtaa bussia eli mennä KAHDELLA bussilla kouluun. Tuolla 7.25 bussilla hän ei pääse vielä perille vaan pitää vaihtaa siihen bussiin joka lähtee 8.25. Eli ei ole koulussa vielä klo 8 kun ei se 7.25 bussi mene sinne kouluun asti.
No menee sillä 7:25 bussilla niin pitkälle kun pääsee ja kävelee loput.
Miksi löytyy aina joku joka ei lue aloitusta kunnolla? AP kertoi että lapsen pitää vaihtaa bussia eli mennä KAHDELLA bussilla kouluun. Tuolla 7.25 bussilla hän ei pääse vielä perille vaan pitää vaihtaa siihen bussiin joka lähtee 8.25. Eli ei ole koulussa vielä klo 8 kun ei se 7.25 bussi mene sinne kouluun asti.