Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomatonta touhua. Lapsen taksikyydit lakkautettiin, koulu alkaa 8.00, matka pitäisi tehdä kahdella bussilla joista toinen lähtee 7.25 ja toinen 8.25

Vierailija
28.09.2018 |

Että näin .( Kukaan ei selitä, millä taikatempulla me saamme tästä eteenpäin lapsen ajoissa kouluun !

Kommentit (408)

Vierailija
281/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kuin pari sivua kommentteja mutta ihmetytti tämä toitotus, kuinka ap:n lapsi voi aivan hyvin pyöräillä kouluun ja takaisin.  Kuinka moni aikuinenkaan aidosti jaksaisi/pystyisi pyöräilemään 10km päivittäin ympäri vuoden? Saatikka, kun kyseessä on lapsi. (En huomannut minkä ikäisestä kyse) 

5 km pilkkopimeässä tai hämärässä aamuisin on jo sitä paitsi aika vaarallista. Saatikka siinä kohtaa, kun kelit huononee.  

Itse tossa tilanteessa ottaisin päättäjiin yhteyttä, jos kyytiä ei heruisi. Niin ottaisin opettajaan yhteyttä, selostaisin tilanteen ja miettisin opettajan kanssa ratkaisua. Itse lapsena asuin syksyn ajan kauempana, kun tuleva kotimme oli rakentamisvaiheessa. Busseja meni vain kerran päivässä aamulla ja iltapäivällä, joten sain luvan tulla aamuisin myöhässä ja lähteä iltapäivällä aikaisemmin. 

Missä pilkkopimeässä? Nytkö se ap asuu lapsineen jo katuvalojen ulottumattomissa? Eiköhän suurin osa koululaisista kulje jalan kouluun hämärässä aamuisin. Talvellakin. Mikä siitä nyt yhtäkkiä tekee niin kauhean vaarallista?

Ap:n tapauksessa on kuitenkin kyse erityislapsesta, jolle luulisi koulukyydin järjestyvän jos sille on oikeasti tarve. Jos ei ole, niin lapsi liikkuu julkisilla tai vanhempien kyydillä, kuten muutkin lapset. 

Vierailija
282/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastko täällä käsketään pistämään lapsi kävelemään/pyöräilemään vaikka millaisessa kakkasäässä?!

Itse jouduin alaasteella polkemaan pyörällä koulumatkani (yhteen laskettuna 11km) vaikka olisi satanut pikku ukkoja, sormet kohmeessa hanskoista huolimatta, nenä valui, naama oli tunnoton, minulla oli toistuvia pissatulehduksia. Isäni ei voinut heittää  autolla, ettei minusta tulisi lellittyä.

Yläasteella oli ihan luksusta päästä bussilla koulun viereen !

Millä sinne kouluun sitten kuljetaan? Taksilla ovelta ovelle ja jonkun muun kustantamana tietenkin kuin vanhempien? Meillä aikoinaan ilmaisen bussikortin sai yli 4km matkoista ekat kolme kouluvuotta, sen jälkeen sai, jos kouluun oli matkaa yli 5km. Eli talvella mentiin kouluun joko vanhempien kustantamalla bussikortilla ja muuten pyöräiltiin. Yksi koulukaverini kulki tuon reilun 4km matkan talvisin kävellen jos oli normaali talvipäivä, äärimmäisessä kakkasäässä isä heitti koululle. 2 km ei ole mikään suuri saavutus edes talvella.

Harvoilla vanhemmilla on aikaa kuskata lasta kouluun ja kotiin, kun töissäkin pitäisi käydä. 

Tämä kaverisi oli varmaan tyytyväinen, kun kävellessään mietti niiden muiden vanhempia, jotka maksoivat lapsilleen bussikorttin? Olisit ehdottanut, että sinä annat korttisi hänelle, kun sinusta kävellä 8km päivässä ei ole homma eikä mikään.

Olisiko minun pitänyt antaa myös levikset kaverille jolla niitä ei ollut? Vai mikä tää sun logiikka nyt oli? Tuskin hän on sen kummemmin miettinyt kavereidensa vanhempia koulumatkoillaan, hän kulki ne kävellen myös lukioikäisenä, vaikka olisi ihan hyvin voinut ostaa itselleen bussikortin. Pitääkö minun tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että mulla oli se hiton bussikortti muutaman kuukauden ja jollain toisella ei ollut? Kuitenkin suurimman osan vuodesta kuljin kyseisen matkan pyörällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.

Jos asuu periferiassa, tilanne saattaa olla vaikea, suorastaan haasteellinen.

Itsepä asuinpaikkanne valitsette ja sitä myötä palvelut.

Vierailija
284/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että näin .( Kukaan ei selitä, millä taikatempulla me saamme tästä eteenpäin lapsen ajoissa kouluun !

Ihan oikein! Nosta takapuoli ylös sohvalta edes kerran elämässäsi. Lapset kannattaa myös opettaa siihen, että palvelu ei pelaa aina. Ahkerat lähtee pyörällä, kun laiskat odottelee kyytiä. Todella hyvä systeemi. Koulukyydit voitaisiin lakkauttaa kokonaan, niin saataisiin lapset liikkumaan!

Meillä lapsi pyöräilee säästä riippuen 5km koululle eikä kukaan meillä ole narissut mitään.

Vierailija
285/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tekosyysi sille, ettet voi kulkea 4 km busdi ja 1 km kävelymatkaa yhdessä lapsesi kanssa, kun kerran olet työtönkin? Jos lapsi ei itse osaa sitä kilsaa kävellä nelosluokallakaan. Tuollainen täydellinen liikkumattomuus ja taksikyydit ovelta ovelle ovat jo vakava terveysriski!

Vierailija
286/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen ja toisen luokan oppilaille järjestetään monessa kunnassa (kaikissako?) koulukuljetus muistaakseni jo, jos matkaa on 3 km tai yli ja jos tiellä on paljon liikennettä. Kolmasluokkalaisille ja vanhemmille järjestyy koulukyyti vain, jos matkaa on yli 5 km. Tämä siis tietenkin, jos lapsi on terve. Epäilen, että ap:n tapauksessa on juurikin kyse tästä, että lapsi on jo sen verran iso, että pystyy kulkemaan esim. polkupyörällä itsenäisesti koulumatkansa.

Vierailija
287/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastko täällä käsketään pistämään lapsi kävelemään/pyöräilemään vaikka millaisessa kakkasäässä?!

Itse jouduin alaasteella polkemaan pyörällä koulumatkani (yhteen laskettuna 11km) vaikka olisi satanut pikku ukkoja, sormet kohmeessa hanskoista huolimatta, nenä valui, naama oli tunnoton, minulla oli toistuvia pissatulehduksia. Isäni ei voinut heittää  autolla, ettei minusta tulisi lellittyä.

Yläasteella oli ihan luksusta päästä bussilla koulun viereen !

Millä sinne kouluun sitten kuljetaan? Taksilla ovelta ovelle ja jonkun muun kustantamana tietenkin kuin vanhempien? Meillä aikoinaan ilmaisen bussikortin sai yli 4km matkoista ekat kolme kouluvuotta, sen jälkeen sai, jos kouluun oli matkaa yli 5km. Eli talvella mentiin kouluun joko vanhempien kustantamalla bussikortilla ja muuten pyöräiltiin. Yksi koulukaverini kulki tuon reilun 4km matkan talvisin kävellen jos oli normaali talvipäivä, äärimmäisessä kakkasäässä isä heitti koululle. 2 km ei ole mikään suuri saavutus edes talvella.

Harvoilla vanhemmilla on aikaa kuskata lasta kouluun ja kotiin, kun töissäkin pitäisi käydä. 

Tämä kaverisi oli varmaan tyytyväinen, kun kävellessään mietti niiden muiden vanhempia, jotka maksoivat lapsilleen bussikorttin? Olisit ehdottanut, että sinä annat korttisi hänelle, kun sinusta kävellä 8km päivässä ei ole homma eikä mikään.

Olisiko minun pitänyt antaa myös levikset kaverille jolla niitä ei ollut? Vai mikä tää sun logiikka nyt oli? Tuskin hän on sen kummemmin miettinyt kavereidensa vanhempia koulumatkoillaan, hän kulki ne kävellen myös lukioikäisenä, vaikka olisi ihan hyvin voinut ostaa itselleen bussikortin. Pitääkö minun tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että mulla oli se hiton bussikortti muutaman kuukauden ja jollain toisella ei ollut? Kuitenkin suurimman osan vuodesta kuljin kyseisen matkan pyörällä. 

Helppoahan se on selittää, kun itse kuitenkin sen pahimman ajan istuit bussissa. Olisitko itse kuitenkaan halunnut vaihtaa osia vaan olitko sittenkin tyytyväinen, että sinulle se lippu maksettiin? Ehkä hän olisi pystynyt sen ostamaan ja se saattoi olla sitten pois jostain muusta? Itse ajattelen, että se on juuri tuollaiset lapset, jotka kävelevät siellä paskakelissä, jotka ovat niitä heikko-osaisia, joilla ei muuta vaihtoehtoa ole, mutta ehkä he ovatko hyväosaisia, jotka vain ovat vähän masokistisiä ja valitsevat hitaamman ja hankalamman vaihtoehdon itselleen.

Vierailija
288/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein! Nosta takapuoli ylös sohvalta edes kerran elämässäsi. Lapset kannattaa myös opettaa siihen, että palvelu ei pelaa aina. Ahkerat lähtee pyörällä, kun laiskat odottelee kyytiä. Todella hyvä systeemi. Koulukyydit voitaisiin lakkauttaa kokonaan, niin saataisiin lapset liikkumaan!

Meillä lapsi pyöräilee säästä riippuen 5km koululle eikä kukaan meillä ole narissut mitään.

Puhut siis itsestäsi. Ehkei lapsesi vaan uskalla sanoa mitään? Tietää kuitenkin sinun asenteesi ja luonteesta. Mahdatko tietää miltä siltä sinun lapsestasi mahtaa siellä kylmässä ja viimassa oikein tuntua?

Vierailija
289/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen ja toisen luokan oppilaille järjestetään monessa kunnassa (kaikissako?) koulukuljetus muistaakseni jo, jos matkaa on 3 km tai yli ja jos tiellä on paljon liikennettä. Kolmasluokkalaisille ja vanhemmille järjestyy koulukyyti vain, jos matkaa on yli 5 km. Tämä siis tietenkin, jos lapsi on terve. Epäilen, että ap:n tapauksessa on juurikin kyse tästä, että lapsi on jo sen verran iso, että pystyy kulkemaan esim. polkupyörällä itsenäisesti koulumatkansa.

Ei ole välttämättä mikään koulukyyti vaan ilmainen matkakortti. Julkisilla köröttelevät sitten kouluun, jos ei muita syitä, joiden takia pitäisi myöntää autokuljetus esim matkan vaarallisuus tai terveydelliset syyt.

Vierailija
290/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut siis itsestäsi. Ehkei lapsesi vaan uskalla sanoa mitään? Tietää kuitenkin sinun asenteesi ja luonteesta. Mahdatko tietää miltä siltä sinun lapsestasi mahtaa siellä kylmässä ja viimassa oikein tuntua?

Meidän lapset on opetettu ettei kaikkea saa valmiina hopealautasella. Ovat siis kulkeneet aina kouluun säästä riippumatta ihan itse, talvella kävellen ja muutoin polkupyörällä. Ykkösluokasta aina nyt yläluokalle jossa vanhin jo on. Tämä(kin) ketju todistaa miten hyvälle aivonrippeet suomen holhousyhteiskunta on ihmisille opettanut.

-eri

Vierailija
291/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tästä viestiketjusta tulee mieleen curlingäiti. Lapselle ei anneta vastuuta vaan äiti hoitaa kaiken. Moni ekaluokkainen on joutunut opettelemaan koulureitin ulkoa.

on suositus että ekaluokkalaisen kanssa kuljetaan koulureitti niin useesti että osaa ennen kouluun menoa. 

Vierailija
292/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan lapset lähtevät oikein reippaasti aina :) Sulla näyttää olevan ongelmia? Yksinkertaisuus ainakin.

Vierailija
293/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan lapset lähtevät oikein reippaasti aina :) Sulla näyttää olevan ongelmia? Yksinkertaisuus ainakin.

Kai tuommoisesta kodista lähdetäänkin, missä on sinunlaisia vanhempia.

Vierailija
294/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ennättäähän poika kouluun, kun lähtee 7.25. bussilla. Tai sitten voisi kulkea ihan polkupyörällä tuon muutaman kilometrin. Mikseivät muuta lähemmäksi koulua? Itsekkäät vanhemmat, jotka eivät yhtään ajattele lastaan. Oikeita narsisteja.

Vierailija
295/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kersa kävelemään! Sopiva aamu- ja iltapäivälenkki.

296/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 km pilkkopimeässä tai hämärässä aamuisin on jo sitä paitsi aika vaarallista. Saatikka siinä kohtaa, kun kelit huononee. 

Missä pilkkopimeässä? Nytkö se ap asuu lapsineen jo katuvalojen ulottumattomissa? Eiköhän suurin osa koululaisista kulje jalan kouluun hämärässä aamuisin. Talvellakin. Mikä siitä nyt yhtäkkiä tekee niin kauhean vaarallista?

Katuvalojen? Eivät kaikki kuitenkin kaupungin keskustassa asu, että siellä katuvaloja olisi, olettaisin, ettei aloittajakaan.

Vierailija
297/408 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kautta rantain sä sanot, että koska sinä asut siellä jossain, niin mun pitää maksaa sun lapsesi koulukyydit. Tosi kiva juttu hei.

Vierailija
298/408 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kautta rantain sä sanot, että koska sinä asut siellä jossain, niin mun pitää maksaa sun lapsesi koulukyydit. Tosi kiva juttu hei.

Joo, sun pitää maksaa.

Vierailija
299/408 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamisa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katuvalojen? Eivät kaikki kuitenkin kaupungin keskustassa asu, että siellä katuvaloja olisi, olettaisin, ettei aloittajakaan.

Aloittaja asuu hyvin lähellä keskustaa, koska siellä kulkee noin monta bussia. Katuvalaistuksen ulkopuolella on viimeinen julkisen liikenteen kulkuneuvo mennyt noin vuonna 1995, jos ei satu olemaan päätien ja pikalinjapysäkin vieressä.

Kyllä me tiedämme, mitä on kulkea kouluun jalkaisin ja pyörällä pimeässä ja sateessa, kun olemme itse kulkeneet. Ei silloin ollut joka-aamuista autorallia koulujen lähellä kuin nyt.

Vierailija
300/408 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TTämä ketju on hävettävä ja surullinen esimerkki monesta asiasta

1. Aikuisilla ihmisillä on täysin olemattoman oloinen funktionaalinen lukutaito. Ei ymmärretä mitä luetaan.

2. Asenteet lapsia kohtaan ovat järkyttävän kovia ja vaativia

3. Asenteet muita aikuisia kohtaan ovat käsittämättömän vihamielisiä ja epäempaattisia

4. Perinteinen suomalainen yhteiskunta todella halutaa tuhota, ihan itse ja sisltä käsin, ks. 2.-3. - onko 1. syy vai oire?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme