Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en halua sairaalaan töihin, jos joudun ottamaan rokotuksen

Vierailija
27.09.2018 |

Siis influenssarokotuksen.

Kommentit (175)

Vierailija
141/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervehdys. Minullakin on alanvaihto edessä.

Itse hain jo yhteishaussa koulutukseen toiselle alalle. Raskain mielin sillä olen haaveammatissani, mutta olen alle 30v enkä voi kuvitella ottavani seuraavat lähes 40 vuotta tarpeettoman rokotteen vuosittain. En usko sen olevan terveellistä ja tahdon itse päättää omasta kehostani. Kunpa tästä olisi ollut tieto jo aikanaan sh-koulutukseen lähtiessä niin olisin valinnut jonkun muun alan jo alunperin.

t. sh

Olisi jonkinverran vakuuttavampaa, jos yrittäisit edes perustella rokottamattomuuttasi jonkinlaisin faktatiedoin, tutkimustuloksin kyseisen rokotuksen epäterveellisyydestä/tarpeellisuudesta/tehottomuudesta/haittta-hyötysuhteista jne. Tällöin voitaisiin käydä keskustelua asiapohjalta. Mutta sinä uskot että se ei ole terveellistä.

Nykyinen sh-koulutus on verkossa vedettyä itseopiskelua, mutta kai se nyt on sinulla tiedossa että monissa rokotuksissa ei ole kyse siitä että sinä saat päättää omasta kehostasi, vaan joukkoimmuniteetista? Tämä ainakin pakollisten kohdalla, influessasta voidaan keskustella kunhan lyöt faktat pöytään - esm. viruksen muuntautumiskyky.

Olen puhunut omalla kohdallani tosiaan ainoastaan influenssarokotteista, koska muut olen ottanut eivätkä ne ole minulle ongelma.

Kuitenkin on niin että jokaisella täytyy olla oikeus itse päättää mitä rokotuksia hänelle annetaan, huolimatta siitä ovatko hänen perustelunsa asialle mitkä hyvänsä. Tämä itsemääräämisoikeus on minusta sellainen asia johon ei pitäisi voida puuttua edes joukkoimmuniteettiperusteella. Kenenkään täysi-ikäisen ja -valtaisen kansalaisen ei myöskään tarvitse perustella omaa kehoaan koskevia päätöksiään kenellekään toiselle oikeastaan yhtään millään tavalla, vaikka influenssarokotuksen kohdalla se onkin aika helppoa.

Itse opiskelin ihan päiväopiskeluna lähiopetuksena, joten meillä oli verkkokursseja aika vähän, en tosin tiedä mitä tällä hait. Sh-koulutuksessa on aika paljon harjoittelujaksoja, ja teoriat voi tottakai opiskella myös verkossa, ja tiedän että nykyään jo sellaisiakin linjoja on. Harjoittelun määrä on kuitenkin laissa säädetty vakio.

Olen itse sairaanhoitaja joten sinun ei tarvitse kertoa minulle mitä nykyinen sairaanhoitajakoulutus pitää sisällään.

Kyllä, sinulla on mielestäni yhteiskunnan jäsenenä velvollisuus ottaa ja antaa lapsillesi esimerkiksi pakolliset rokotteet. Ei, oikeutesi omaan kehoosi ei mene mielestäni  joukkoimmuniteetin edelle. Minua ei pätkääkään kiinnosta yksilön oikeudet, jos vaikka antaa lapsellesi hopeavettä rokotusten sijaan ja lapsi sekä myös muiden lapset sairastuvat kuolettaviin lastentautehin, jotka on rokotuksilla kitketty minimiin. Sinulla on yhteiskunnassa myös velvollisuuksia, ei pelkästään oikeuksia. Influenssarokotteista  voidaan edelleenkin keskustella, mutta koska ainoa argumenttisi on yksilön oikeus kehoonsa on tämä keskustelu ilmeisesti turhaa.

Kysypäs niiltä joidenka lapset saivat rokotteesta narkolepsian!

Nyt järkeä kehiin. Kaikissa lääkkeissäkin on riskinsä ja haittavaikutuksia. Kun päätetään hoidosta joudutaan punnitsemaan hyödyt ja haitat. Jos hyödyt voittavat lääkitys yleensä kannattaa.

Sama pätee rokotuksiin.

Jos rokotuksia ei olisi kehitetty vuosikymmenten aikana maailmassa olisi jatkuvasti pahoja epidemioita. Olisi poliota, tuberkuloosia, kurkkumätää jne aivan kasapäin ja olisi kuollut valtavat määrät niin aikuisia kuin eniten pieniä lapsia. Ja kuin paljon olisi jäänyt polion vuoksi vammautubeita elämään....todella järkeä eikä mitään vouhotusta.

Hyvin kiteytetty. Kiitos ! Menkää rokotevastaiset itseenne ja kysykää eläisittekö maassa, jossa ei rokoteta ja ympärillä olisi poliota ja kaikkia muita tartuntatauteja jotka on saatu kuriin rokotuksilla?

Kehitysmaissa on noita tauteja siksi, koska hygieniataso on surkea ja terveyden/sairaudenhoitoa ei juurikaan harrasteta rahan puutteen vuosi.

Äly hoi älä jätä!

Jos Suomessa rokottaminen loppuisi, niin ei tänne mitään kehitysmaatasoisia epidemioita syntyisi. Joskus jotain pienempiä kyllä, mutta niissäkin huonosti kävisi lähinnä vain jo ennestään sairaille.

Vierailija
142/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jokainen voi päättää millä alalla työskentelee ja millä ei. Jos et halua influenssarokotusta niin huspois terveydenhuoltoalalta. Niin yksinkertaista se on. Miksi siis valitatte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään ottaisi mitään pakotettua influenssarokotetta. En ole sinänsä rokotevastainen, mutta en todellakaan usko, että kaikki rokotteet on hyödyllisiä, päinvastoin. Pelottelua ja manipulaatiota nuo suurimmaksi osaksi on. Punkki- ja ebolarokotteet, influenssarokotteet... en ole eläissäni ottanut influenssarokotetta ja kuulun ns. ”Riskiryhmään”, koska mulla on astma. No, enpä ole eläissäni sairastunut influenssaankaan.

Lyhyestä virsi kaunis: jos et halua väkisin ottaa mitään rokotetta, niin hae muualle töihin.

Vierailija
144/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa. Sairaalat ovat sitä varten, että niissä parannetaan sairaita ja pidetään heistä huolta, ei tartuteta pahimmillaan hengenvaarallisia infektioita riskiryhmiin. Että omasta ja perheeni puolesta voit ihan mielellään vaihtaa alaa.

Vierailija
145/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä mene. Hyvin yksinkertaista.

t. syöpäpotilas, jolle rokottamattomat ovat riski

Viekö syöpä järjenkin päästä? Millä tavoin rokotettu ei ole muka olisi riski sinulle, hän voi kantaa virusta, levittää sitä ja sairastua siihen kuten rokottamatonkin.

Kun sinulla on syöpä, mikä tahansa ja kuka tahansa on riski immuniteetillesi ei vain rokottamattomat, vaikka simppeli mielesi niin haluaa ajatella.

Tuskin olet edes oikea syöpäpotilas, muuten tietäisit edellämainitut asiat. Taidat olla trollaava rokotefanaatikko, joka yrittää vedota ihmisten tunteisiin.

Itse asiassa rokotetut ihmiset eivät levitä influenssaa yhtä tehokkaasti kuin rokottamattomat joten se siitä. Älä sepitä väärää tietoa. 

Mun mielestä pitäisi olla itsestään selvää että jos työskentelee paikassa jossa on riskiryhmään kuuluvia potilaina/asiakkaina niin rokotus kuuluu ottaa. Sama pitäisi koskea myös päivähoidon henkilökuntaa koska päiväkodeissa se influenssa todella tehokkaasti leviääkin. Miksi hoitaja saisi mennä tartuttamaan influenssan vaikka leukemiaa sairastavaan lapsipotilaaseen? Tämä on myös moraalikysymys ja olen kuvitellut että hoitajilla se on korkea. En itsekään haluaisi joutua potilaana rokottamattomien hoitajien/lääkäreiden käsiin. Rokotutan itseni ja perheeni joka vuosi ja aiemmin keuhkokuumeen sairasteena en todellakaan halua ottaa riskiä että saisin influenssan jälkitautina vielä keuhkokuumeen. En halua myöskään tartuttaa asiakkaitani. 

Vierailija
146/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä että minäkin selvisin lapsena tuhkarokosta.

Kieltämättä todella erikoinen sattuma. Lienetkö ensimmäinen koskaan? Vai oliko viestilläsi jokin pointtikin, että kun sinä selvisit, niin tokihan kaikki muutkin selvisivät? Mikä onkaan todennäköisyys, että seuraavan viestin kirjoittaakin joku, joka ei siitä selvinnyt hengissä?

Ei se mikään erikoinen sattuma ollut.

Silloin kaikki sairastivat lastentaudit.

Silloin myös lapsikuolleisuus oli paljon suurempi kuin nykyään.

No eipä ollut. Kaikki säilyivät hengissä.

No ei. Aika iso ero vielä vaikka 70-lukuun verrattuna.

https://www.stat.fi/til/ksyyt/2010/ksyyt_2010_2011-12-16_kat_007_fi.html

En ole elänyt 30-luvulla.

Vierailija
147/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä että minäkin selvisin lapsena tuhkarokosta.

Kieltämättä todella erikoinen sattuma. Lienetkö ensimmäinen koskaan? Vai oliko viestilläsi jokin pointtikin, että kun sinä selvisit, niin tokihan kaikki muutkin selvisivät? Mikä onkaan todennäköisyys, että seuraavan viestin kirjoittaakin joku, joka ei siitä selvinnyt hengissä?

Ei se mikään erikoinen sattuma ollut.

Silloin kaikki sairastivat lastentaudit.

Silloin myös lapsikuolleisuus oli paljon suurempi kuin nykyään.

No eipä ollut. Kaikki säilyivät hengissä.

No ei. Aika iso ero vielä vaikka 70-lukuun verrattuna.

https://www.stat.fi/til/ksyyt/2010/ksyyt_2010_2011-12-16_kat_007_fi.html

En ole elänyt 30-luvulla.

Onko joku niin väittänyt? :D

Vierailija
148/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä mene. Hyvin yksinkertaista.

t. syöpäpotilas, jolle rokottamattomat ovat riski

Viekö syöpä järjenkin päästä? Millä tavoin rokotettu ei ole muka olisi riski sinulle, hän voi kantaa virusta, levittää sitä ja sairastua siihen kuten rokottamatonkin.

Kun sinulla on syöpä, mikä tahansa ja kuka tahansa on riski immuniteetillesi ei vain rokottamattomat, vaikka simppeli mielesi niin haluaa ajatella.

Tuskin olet edes oikea syöpäpotilas, muuten tietäisit edellämainitut asiat. Taidat olla trollaava rokotefanaatikko, joka yrittää vedota ihmisten tunteisiin.

Itse asiassa rokotetut ihmiset eivät levitä influenssaa yhtä tehokkaasti kuin rokottamattomat joten se siitä. Älä sepitä väärää tietoa. 

Mun mielestä pitäisi olla itsestään selvää että jos työskentelee paikassa jossa on riskiryhmään kuuluvia potilaina/asiakkaina niin rokotus kuuluu ottaa. Sama pitäisi koskea myös päivähoidon henkilökuntaa koska päiväkodeissa se influenssa todella tehokkaasti leviääkin. Miksi hoitaja saisi mennä tartuttamaan influenssan vaikka leukemiaa sairastavaan lapsipotilaaseen? Tämä on myös moraalikysymys ja olen kuvitellut että hoitajilla se on korkea. En itsekään haluaisi joutua potilaana rokottamattomien hoitajien/lääkäreiden käsiin. Rokotutan itseni ja perheeni joka vuosi ja aiemmin keuhkokuumeen sairasteena en todellakaan halua ottaa riskiä että saisin influenssan jälkitautina vielä keuhkokuumeen. En halua myöskään tartuttaa asiakkaitani. 

Kyllä, juuri näin. Ihmeellistä mutua tuntuu olevan tässäkin asiassa ihmisten päätöksenteon takana. Myös käsitys rokotuksen toimintamekanismista on hukassa tai ymmärrys että viruskantoja on liikkeelle monia. Kun Mairekin silloin sairastui vaikka otti rokotuksen, niin ei se kyllä mihinkään auta, nih! Tosiasia ja tutkimuksissa on todettu, että kattava rokottaminen vähentää influenssatartuntoja tehokkaasti. Vuosittain valtio laittaa rokotuksiin ison summan rahaa, miksi ihmeessä näin tehtäisiin jos siitä ei olisi oikeaa hyötyä?

Vierailija
149/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät ole enää niin auktoritettipelkoisia ja hyväuskoisia kuin aikaisemmin. Hoitajat, jotka itse tutkivat asioita ( esim.ulkomaalaisia tutkimustuloksia) ja uskaltavat olla tarvittaessa valtavirtaakin vastaan, saavat ainakin minulta arvostusta.

Vierailija
150/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehy saisi ajaa korvauksia työstään influenssarokotuspakon vuoksi luopumaan joutuville! Vielä parempi,kun nostaksivat nyt kunnolla keskustelua virheellisestä päätöksestä syrjiä yhtä ihmisryhmää työnsä vuoksi!

Vierailija
151/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että ihmiset tässä keskustelussa eivät ymmärrä eroa vuosittaisen influenssarokotuksen ja muiden rokotusten välillä. Ei ole mitenkään sanottua, että influenssarokotus suojaa ketään yhtään miltään. Jylläävä influenssa voi olla täysin eri kuin mitä vastaan rokotetaan. Mikrobiologian opiskelu antaa perspektiiviä asiaan.

En pidä itseäni rokotevastaisena, ja yleensä lähes raivostun rokotevastaisten tyhmyydestä, mutta influessarokotteen kohdalla en yhtään pidä siitä, että se pakotetaan ottamaan. Itsekin joudun sen vastentahtoisesti ottamaan, kun olen sairaalassa harjoittelussa. En tiennyt pakkorokotuksista koulutukseen hakiessani.

Vierailija
152/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan 153. ja juuri mikrobiologian,virologian ja bakteriologian opintojeni pohjalta.

Vierailija
153/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreillä lähes 100% rokotuskattavuus, hoitajat tappelee vastaan...

Minä tiedän muutaman lääkärin, jotka eivät ota rokotetta. Ei taida ihan tuo 100% pitää paikkaansa. Myöskään rokotetta tutkivat lääkärit eivät sitä ota.

Lähes 100%. Kukaan ei väittänyt täysin 100. Itse en tunne ketään lääkäriä joka olisi rokotusvastainen, luojan kiitos!

T. Lääkäri

Vierailija
154/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse hain jo yhteishaussa koulutukseen toiselle alalle. Raskain mielin sillä olen haaveammatissani, mutta olen alle 30v enkä voi kuvitella ottavani seuraavat lähes 40 vuotta tarpeettoman rokotteen vuosittain. En usko sen olevan terveellistä ja tahdon itse päättää omasta kehostani. Kunpa tästä olisi ollut tieto jo aikanaan sh-koulutukseen lähtiessä niin olisin valinnut jonkun muun alan jo alunperin.

t. sh

Olisi jonkinverran vakuuttavampaa, jos yrittäisit edes perustella rokottamattomuuttasi jonkinlaisin faktatiedoin, tutkimustuloksin kyseisen rokotuksen epäterveellisyydestä/tarpeellisuudesta/tehottomuudesta/haittta-hyötysuhteista jne. Tällöin voitaisiin käydä keskustelua asiapohjalta. Mutta sinä uskot että se ei ole terveellistä.

Nykyinen sh-koulutus on verkossa vedettyä itseopiskelua, mutta kai se nyt on sinulla tiedossa että monissa rokotuksissa ei ole kyse siitä että sinä saat päättää omasta kehostasi, vaan joukkoimmuniteetista? Tämä ainakin pakollisten kohdalla, influessasta voidaan keskustella kunhan lyöt faktat pöytään - esm. viruksen muuntautumiskyky.

Olen puhunut omalla kohdallani tosiaan ainoastaan influenssarokotteista, koska muut olen ottanut eivätkä ne ole minulle ongelma.

Kuitenkin on niin että jokaisella täytyy olla oikeus itse päättää mitä rokotuksia hänelle annetaan, huolimatta siitä ovatko hänen perustelunsa asialle mitkä hyvänsä. Tämä itsemääräämisoikeus on minusta sellainen asia johon ei pitäisi voida puuttua edes joukkoimmuniteettiperusteella. Kenenkään täysi-ikäisen ja -valtaisen kansalaisen ei myöskään tarvitse perustella omaa kehoaan koskevia päätöksiään kenellekään toiselle oikeastaan yhtään millään tavalla, vaikka influenssarokotuksen kohdalla se onkin aika helppoa.

Itse opiskelin ihan päiväopiskeluna lähiopetuksena, joten meillä oli verkkokursseja aika vähän, en tosin tiedä mitä tällä hait. Sh-koulutuksessa on aika paljon harjoittelujaksoja, ja teoriat voi tottakai opiskella myös verkossa, ja tiedän että nykyään jo sellaisiakin linjoja on. Harjoittelun määrä on kuitenkin laissa säädetty vakio.

Olen itse sairaanhoitaja joten sinun ei tarvitse kertoa minulle mitä nykyinen sairaanhoitajakoulutus pitää sisällään.

Kyllä, sinulla on mielestäni yhteiskunnan jäsenenä velvollisuus ottaa ja antaa lapsillesi esimerkiksi pakolliset rokotteet. Ei, oikeutesi omaan kehoosi ei mene mielestäni  joukkoimmuniteetin edelle. Minua ei pätkääkään kiinnosta yksilön oikeudet, jos vaikka antaa lapsellesi hopeavettä rokotusten sijaan ja lapsi sekä myös muiden lapset sairastuvat kuolettaviin lastentautehin, jotka on rokotuksilla kitketty minimiin. Sinulla on yhteiskunnassa myös velvollisuuksia, ei pelkästään oikeuksia. Influenssarokotteista  voidaan edelleenkin keskustella, mutta koska ainoa argumenttisi on yksilön oikeus kehoonsa on tämä keskustelu ilmeisesti turhaa.

Suurin ja ainoa tarvittava argumentti koko keskustelussa on yksikön oikeus omaan kehoonsa ja sen koskemattomuuteen.

On ihan pikkuisen hölmö argumentti sen sijaan ottaa tähän joku lapselle hopeavettä juottava hörhö mukaan. Itsehän saa toki vaikka sitä hopeavettäkin juoda.

Vierailija
155/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. sh

Kysypäs niiltä joidenka lapset saivat rokotteesta narkolepsian!

Nyt järkeä kehiin. Kaikissa lääkkeissäkin on riskinsä ja haittavaikutuksia. Kun päätetään hoidosta joudutaan punnitsemaan hyödyt ja haitat. Jos hyödyt voittavat lääkitys yleensä kannattaa.

Sama pätee rokotuksiin.

Jos rokotuksia ei olisi kehitetty vuosikymmenten aikana maailmassa olisi jatkuvasti pahoja epidemioita. Olisi poliota, tuberkuloosia, kurkkumätää jne aivan kasapäin ja olisi kuollut valtavat määrät niin aikuisia kuin eniten pieniä lapsia. Ja kuin paljon olisi jäänyt polion vuoksi vammautubeita elämään....todella järkeä eikä mitään vouhotusta.

Hyvin kiteytetty. Kiitos ! Menkää rokotevastaiset itseenne ja kysykää eläisittekö maassa, jossa ei rokoteta ja ympärillä olisi poliota ja kaikkia muita tartuntatauteja jotka on saatu kuriin rokotuksilla?

Edelleen hirmuisesti huvittaa tämä omituinen ajatus että se joka ei halua influenssarokotetta ei kokisi muita rokotteita tarpeelliseksi. Hullu ajatus. En ota influenssarokotetta, mutta kaikki muut rokotteet tietenkin. Ne ovat tutkittuja ja hyötysuhde on hyvä. Suojaavat vaarallisilta taudeilta ja myös oikeasti suojaavat suurella todennäköisyydellä. Nämä eivät päde kausi-influenssarokotuksiin.

Vierailija
156/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, polio on eri asia kuin flunssa.

Vierailija
157/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kahvipöytäkeskustelut ovat töissä eri kuin virallinen kanta työn puolesta. Siellä voidaan esittää jopa epäilyksiä, mutta omaa työpaikkaa ei olla valmiita uhraamaan. Eläkkeelle jäävät voisivat tehdä ainakin uhrauksen!

Vierailija
158/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi jokainen voi päättää millä alalla työskentelee ja millä ei. Jos et halua influenssarokotusta niin huspois terveydenhuoltoalalta. Niin yksinkertaista se on. Miksi siis valitatte?

Koska olen kouluttautunut alalle ensin 3 vuotta ammattikoulussa ja sen jälkeen 4,5 vuotta ammattikorkeakoulussa, ja en alaa valitessa voinut kuvitellakaan että tällainen pakko joskus tulee. Nyt on opiskeltava sen takia uusi ammatti. Itsekö et valittaisi jos alallesi tulisi yhtäkkiä joku vaatimus mitä et täytä koska et halua luopua fyysisestä koskemattomuudestasi, ja joutuisit sen takia vaihtaa pois alalta jonka opintoihin olet käyttänyt 7,5 vuotta elämästäsi?

Vierailija
159/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreillä lähes 100% rokotuskattavuus, hoitajat tappelee vastaan...

Minä tiedän muutaman lääkärin, jotka eivät ota rokotetta. Ei taida ihan tuo 100% pitää paikkaansa. Myöskään rokotetta tutkivat lääkärit eivät sitä ota.

Lähes 100%. Kukaan ei väittänyt täysin 100. Itse en tunne ketään lääkäriä joka olisi rokotusvastainen, luojan kiitos!

T. Lääkäri

Minä olen tavannut useammankin lääkärin, joka rehellisesti kyseenalaistaa rokotteita. Onneksi siis löytyy myös avarakatseisia alan edustajia.

Vierailija
160/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, polio on eri asia kuin flunssa.

Niin ja tiesitkö että flunssa on täysin eri sairaus kuin influenssa?

Ei voi verrata lainkaan flunssaa ja influenssaa.

Matkustatteko ulkomaillekin riskimaihin aina ilman mitään asiaan kuuluvia rokotteita, kysyn vaan? Olette tosi vahvoja kun uskallatte matkustaa ettekä suojaa mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme