”Valitsin miehen, en lapsia”
https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/90f59784-8b6d-4117-b5dd-f1a6356b9da…
Minkähänlaisia on lapsista elää joka toinen viikko isän kodissa, omassa "kodissaan", jossa asuu myös isän naisystävä joka selvästi välttelee heidän seuraansa ja on tehnyt selväksi että heidän olemassa olonsa on hänelle rankkaa?
Kommentit (57)
Periaatteessa ihan fiksua, mutta naisena en olisi muuttanut ollenkaan yhteen miehen kanssa ollenkaan, vaan olisin asunut omassa kodissa. En oikein ymmärrä mikä virka naisella nyt lasten kodissa oikein on. Se on periaatteessa hänen koti, mutta kuitenkin ainakin ulkopuolisen silmin pidän kotia ensin miehen ja lasten kotona ja sitten vasta tuon naikkosen kotina.
Itselläni on kolme isoa lasta ja olen naimisissa, mutta jos meille ero joskus tulisi, niin en todellakaan ottaisi kotiini miesystävää.
Suhde ei tule kestämään. Mies valitsee lapset,
Jokainen tietysti elää sellaisessa suhteessa kun itse haluavat mutta kyllä arvostan niitä jotka pysyivät näkemään myös lapset osana sitä toista ihmistä jota rakastaa eikä vikana hänessä.
Kun vertaan omaan puolisooni tuo nainen kuulostaa todella kylmältä ihmiseltä. Kyllä aikuinen voi hyväksyä lapset helpostiki. Kaikki eron kokeneet, edes lapset, eivät ole satutettuja ja haavoitettuja. Ja moni joka ei ole biologinen vanhempi osaa innostua lasten asioista ja kiinnostua kasvatuksesta.
"Minun tehtäväni on sopeutua. Miehen lasten perhe on jo hajonnut. En minä voi vaatia kauhean paljon."
Ai että se sädekehä nyt taas kiiltää vaikka kuitenkin sanoo ettei häntä kiinnosta lasten asiat.
Vierailija kirjoitti:
No se on kyllä totta että ei siinä tartte alkaa äitiä leikkiä, mutta vähän oudolta tuollainen makkarin linnottautuminen kuulostaa. Veikkaisin ettei kukaan tuossa taloudessa ole kuin kotonaan lapsiviikoilla.
-Olen sanonut mieheni lapsille, ettei minullakaan ole helppoa. Jouduin hakemaan paikkani omassa kodissani. Alkuun se ahdisti ja heittäydyin marttyyriksi.
Kuulostaa siltä ettei lapset ainakaan kun tuo on kiukuttelemalla ajanut lapset pois. Nyt sitten nököttää makkarissa ettei tarvitse olla missään tekemisissä.
Kohta loppuu isäviikot tai Maarit muuttaa.
Kyllä lähtisi Maarit meiltä. Vauhtia vaan potkisin.
No mitä pahaa tuossa oli? Fiksustihan tuo nainen käyttäytyy.
Eli siis Maarit on tuon miehen kanssa koska tietää olevansa liian vanha että saisi sellaista miestä jota oikeasti haluaa ja sitten vielä vaatii ettei lapset saa asua isänsä kodissa. Kuulostaa kunnon noita-akalta.
Järkevä nainen; ei sotkeennu asioihin jotka ei hänelle kuulu eikä kiinnosta. Minä en alunperinkään ottaisi kumppania, jolla olisi vielä alaikäisiä lapsia. Aikuisena haluaa jo vähän luksusta, enkä tarkoita taloudellista luksusta, vaan rakkussuhteen ilman häiriötekijöitä. Perhearki on nähty eikä se kummallakaan ole toiminut - muutenhan ei oltaisi erottu.
Vierailija kirjoitti:
Fiksusti hän käyttäytyisi jos olisi pysytellyt vaan poissa niiden ihmisten elämästä joita ei omaan elämäänsä halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksusti hän käyttäytyisi jos olisi pysytellyt vaan poissa niiden ihmisten elämästä joita ei omaan elämäänsä halua.
Höpöhöpö. Äitipuolta ei etsitty eikä hän sellaiseksi halua. Lapsilla on jo äiti. Vai meinasitko että miehen loppuelämä tulee kulua isin roolissa ja ehkä seksuaalisuuskin kanavoida penikoiden hyysäämiseen.
Miksi niin monessa eroperhessä lapset ovat heittopusseina? Lapsi joka asuu viikon siellä ja viikon täällä, ei ole mistään kotoisin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monessa eroperhessä lapset ovat heittopusseina? Lapsi joka asuu viikon siellä ja viikon täällä, ei ole mistään kotoisin.
Koska sellaista se on. Ihminen sopeutuu.
"Valitsin miehen, en lapsia" , ei se niin vaan mene! Ihminen jolla on lapsia on paketti, ne lapset kuuluu siihen elämään. Typerää ja kehittymätöntä kuvitella että lapset saisi jotenkin olemattomaksi, vaikuttaa epämiellyttävältä ihmiseltä.
Blogissa tilanne kuvaillaan vähän toisin kuin artikkelissa, mutta mitäpä tuo. Kumminkin.
Voi olla, että mies on halunnut yhteenmuuttoa ja yhteisen asunnon hankintaa. Harvoin etävanhemmalla (joka maksaa elareita )on varaa mihinkään; uuden naisen kanssa yhdessä saadaan hankittua se vähän isompi koti. Tai ehkä jopa mies on muuttanut naisen asuntoon, josta tämän jo aikuistuneet lapset ovat juuri muuttaneet pois. Tuolloinhan nainen siis ei erotilanteessa tietenkään kodista lähde vaan se mies hakee vuokrayksiönsä mistä hakee...
En ehkä itse olisi noilla spektrillä muuttanut yhteen. Lapset saavat outoa parisuhdemallia ja tilanne on jatkuvasti jonkun kannalta jännittynyt. Olisin pitänyt taloudet erillään ja sietänyt miehen ikinä ahtaasta kämpästään - tai ottanut etäisyyttä mieheenkin. Jos en halua sotkeutua en sotkeudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Äitipuolta ei etsitty eikä hän sellaiseksi halua. Lapsilla on jo äiti. Vai meinasitko että miehen loppuelämä tulee kulua isin roolissa ja ehkä seksuaalisuuskin kanavoida penikoiden hyysäämiseen.
Ei etsitty tietenkään. Mutta tuo nainen sanoo ettei kiinnosta lasten tekemiset eikä heidän kanssaan aikaa vietä. Tehnyt vielä lapsille selväksi että ovat hänelle vain haitta, heittäytyi martyyriksikin välissä. Onko ainoat vaihtoehdot alkaa äidiksi tai käyttäytyä noin kylmästi lapsia kohtaan?
...En itse ehkä olisi noilla spekseillä (Ei spektrillä) muuttanut... terv.18
No se on kyllä totta että ei siinä tartte alkaa äitiä leikkiä, mutta vähän oudolta tuollainen makkarin linnottautuminen kuulostaa. Veikkaisin ettei kukaan tuossa taloudessa ole kuin kotonaan lapsiviikoilla.