Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peukutusketju: TV-muistot

Vierailija
27.09.2018 |

Muistan kun salkkareiden alkamista mainostettiin vuonna -99 putoavan avainnipun kanssa.

Kommentit (1608)

Vierailija
1001/1608 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä voittaa (Life goes on).

Harva asia voi olla ysärimpää kuin se ohjelma <3. Ja kuinka traagista kun Jesse kertoi Beccalle että hän on HIV-positiivinen. Ja Becca kertoi vahingossa koko koululle, kun Jesse ja Tyler tappelivat. Ah :D.

Vierailija
1002/1608 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku 70-80 -lukujen vaihteesta sarjoja

- Triffidien kapina

- Safiiri ja teräs

- Taistelupari (Dempsey & Makepiece) ?

Kaksi ekaa olivat hurjan jännittäviä. Muistan vieläkin Safiirin ja teräksen hypnoottisen alkutunnarin ”Upstairs and downstairs, upstairs and downstairs”.

Makepiecen tukasta haaveilen vieläkin 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1608 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naughty Nympho Nina (producer) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Music televsion jo sanottiin. Mun suosikkivj oli Saksan Kristiane Backer. Yhdessä jaksossa he esitti juontajien mokia ja KB sanoi Your next host is Andrew Dildo. Sorry, Daddo !  Heh heh....

Vj Maiken Tanskasta sai potkut kun nauroi Andrew Ridgeleyn videolle . Levyfirma kiukustui kun sooloura torpattiin heti alkuunsa ? !

Entäs Ray Cokesin juontama MTVs' Most Wanted 1990-luvun alkupuolella?

Näin just Rayn jossain ohjelmassa. Herrjumala harmaatukkainen pappa !  Niin ne vuodet vierii

Muutin vuonna 91 omaan vuokraluukkuun pois vanhempien helmoista ja oli niiiiin makeeta kun asunnossa oli kaapeli-tv ja Music TV näkyi. Tän muistan hyvin. Tv oli päällä lähes tauotta kun oli mukava kuunnella/katsella musavideoita.

Oli yllätys joskus 2000 luvulla kun katsoin pitkästä aikaa Music TV:tä, niin sieltä tuli vaan pelkkää tosi-tv:tä. Ei enää musaa niin kuin ennen. Ehkä joku musa ohjelma oli, mut en enää bongannut ollenkaan niitä vaikka yritin useaan otteeseen katsoa. Liekö olin ihan väärään aikaan ruudun ääressä.

Vierailija
1004/1608 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän vuonna esitettiin 1973 valmistunutta Kapteeni Nemo-sarjaa?

Oliko jo 70-luvun lopussa vai 80-luvun alussa?

Olin pikkupoika ja tykkäsin kovasti.

Taisi olla ennen kuin luin kirjan "Salaperäinen saari", johon sarja perustui.

Vierailija
1005/1608 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Psyko!! Olin teini ja vielä yksin kotona. Iltamyöhällä tuli telkkarista se elokuva. Sen jälkeen menin sitten viisaana suihkuun...! Voin kertoa että kyllä pelotti. En laittanut suihkuverhoa. Ja nainen olen.

Vierailija
1006/1608 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä mä saatoin olla koukussa Lemmenlaivaan?  Siinä vaan oli olevinaan jotain, jo se tunnusmusiikkikin oli niin hieno, ylellinen jotenkin.  Lauloikohan sitä Frank Sinatra, ääni oli ainakin samanlainen.

Ja Hynttyyt yhteen sarja, nyt en taitais kestää hetkeäkään.  Mutta Fakta homma vois mennä vieläkin.

Mulla alkaa mennä jotenkin maku Linnan juhlistakin, vaikka aina tietysti katsonkin.  Niissä vaan ei tunnu olevan enää sitä entisenlaista glamouria.  Missikisoja en ole katsonut enää ainakaan 15 vuoteen.  Ennen nekin oli ihan pakko aina katsoa ja niitä odotettiin ja jännitettiin kauan etukäteen.  Nyt ne on vaan sellaisia laihojen  pikkulikkojen tositeevee-ohjelmia, joissa ei ole mitään loistoa.  Missitkään ei ole enää kauniita, vaan ihan tavallisen näköisiä tekemällä tehtyjä ja niin samasta muotista.   Joku näistä nykymisseistä puuttuu, ne ei ole enää suuren luokan tyyppejä eikä millään lailla ihailtavia.  Ennen misseiltä vaadittiin tasoa ja ehdottoman hyvää käytöstä, nykyään se taso on jääkiekkoilijoitten kanssa kapakassa sekoiluja ja kaiken maailman höpö höpöilyjä.  Ehkä medialla on tässä osuutensa, se odottaa just tämmöistä ja sitähän se sitten saa.  

Tai sitten mä olen vaan tullut vanhaksi...

Vierailija
1007/1608 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun Metsolan Erkki ratkesi ryyppäämään.

Vierailija
1008/1608 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuasarja Sunset Beach ysärillä ja se nainen, millä oli se ihosairaus naamassa. Muutenkin siinä oli sata kertaa hurjemmat juonenkäänteet kuin Kauniissa ja Rohkeissa. 

Vierailija
1009/1608 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

James Bond -elokuvien katsominen televisiosta. Moneeeeeen kertaaaaaan. (Jatkuu edelleen.)

Vierailija
1010/1608 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jättimäiset postikorttilaarit, joita hämmennettiin ja joista sitten nostettiin voittajakortti. Liittyi varmaan johonkin Syksyn sävel -äänestykseen tms. Muistaako joku?

Vierailija
1011/1608 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ktp kirjoitti:

Kasikytluvun Urheiluruudin tunnari... Ei oo kotoisampaa!😁

Oliko se jossa Leevi & Leavingsin biisi?

Vierailija
1012/1608 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Psyko!! Olin teini ja vielä yksin kotona. Iltamyöhällä tuli telkkarista se elokuva. Sen jälkeen menin sitten viisaana suihkuun...! Voin kertoa että kyllä pelotti. En laittanut suihkuverhoa. Ja nainen olen.

Meillä oli yksi telkkari ja isän piti aina nähdä Kymmenen uutiset. Suihkumurha tuli sillä välillä. Lieneköhän vieläkään nähnyt.

Vierailija
1013/1608 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja muistaako joku vielä ne Angelica elokuvat joita näytettiin -70 lopulla myöhään kesäiltaisin. Niitä piti hiipiä katsomaan salaa kun vanhemmat oli jo nukkumassa, en olisi kehdannuta sanoa haluavani katsoa niitä vaikka olisin toki saanut :)

Ja nyt ne on k-16 kirjaston dvd:ssä!

Vierailija
1014/1608 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safiiri ja Teräs oli paras! Olisi vieläkin.

Vierailija
1015/1608 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimainen sarja, jossa porukka nuoria meni lappiin, oli shamaania ym. kummallista, en muista tarkemmin. Muistan hämärästi että toinen pojista teki itsemurhan, käveli jäälle? Muistaako kukaan? Tulikohan 90-luvulla?

Oliko siinä Ismo Apell ja Jukka-Pekka Mikkola/Mikkonen, nykyisin Jyväskylän kaupunginteatterissa?

Vierailija
1016/1608 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bankok Hilton mini-sarja.

Tämä oli tosi hyvä sarja, Nicole Kidman oli pääosassa ja vankila oli kauhea.....

Kidman oli vielä ihan eri näköinen.

Vierailija
1017/1608 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odysseia

Aivan kertakaikkisen upea italialainen tv-sarja jota esitettiin Suomessa joskus 1970-luvun puolivälin kieppeillä. Se kertoi Odysseuksen harharetkistä ja siinä nähtiin kauniita, mutta petollisia seireenejä ja yksisilmäinen kyklooppi (sellainen kerrostalon kokoinen) ja oliko siinä sitten jotain merihirviöitäkin ja muuta jännää. Joka tapauksessa ihan unohtumaton sarja. Italialaisilla on muutenkin aivan oma tyylinsä tehdä tv-sarjoja ja leffoja. Oli sitten kyseessä historiallinen seikkailu tai draama, spagettiwesternit tai giallo-kauhuleffat.

Safiiri ja Teräs

Tämä brittisarja tuli siinä 1970-luvun ja 1980-luvun taitteessa ja on ilman muuta kaikkien aikojen  mystisin televisiosarja mitä Suomessa koskaan on esitetty (X-Files on arkidraamaa tähän verrattuna). Tässä sarjassa mentiin kyllä sellaisissa ulottuvuuksissa ja mielen sisäavaruuksissa että oksat pois. Tulipa tämäkin hankittua täydellisenä DVD-boksina ja lopuksi haluan huomauttaa että "Transuraanisia alkuaineita ei saa käyttää alueella jossa on ihmiselämää... Tehtävään on valittu Safiiri ja Teräs!"

Pelkkä nimi jo kuulostaa naurettavalta. X-Filesista ei saa arkidraamaa millään. Miten voit edes verrata kulttimaineessa olevaa mestariteosta ja jotain sarjakuvamaiselta komiikalta kuulostavaa tuntematonta tekelettä keskenään?!

Koska se on totta, minunkin mielestäni. Sen sarjan voittanutta ei ole, eikä se ole tuntematon.

Vierailija
1018/1608 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot mäkihyppykisat ja hiihtokisat katsottiin aina. Ja jos ei jossain välissä kukaan varsinaisesti katsonut, niin televisio oli päällä äänet isolla.

Vierailija
1019/1608 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isot mäkihyppykisat ja hiihtokisat katsottiin aina. Ja jos ei jossain välissä kukaan varsinaisesti katsonut, niin televisio oli päällä äänet isolla.

Näin myös mun lapsuudessa. Tosin vanhemmat katsoo vieläkin hiihtokisat, mäkihyppy jäänyt tilanteen johdosta vähille. Itse valvonut joskus olympialaisten avajaisia kun tulleet yöllä. Nyt en edes katso kisoja jos ne ei tule inhimilliseen aikaan, enkä aina muista silloinkaan.

Vierailija
1020/1608 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukutusketju? Saanks mä peukuttaa sua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi