Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko mustasukkainen tästä vai hyväksyisitkö?

Vierailija
27.09.2018 |

Miehellä on puolituttu naispuolinen työkaveri, jonka kanssa eivät kuitenkaan ole erityisen läheisiä ja näkevätkin aika harvoin. Nainen kutsuu miehen illalliselle kotiinsa.
Molemmat osapuolet ovat varattuja.
Miehen mielestä ongelmaa ei ole, koska kyseessä on vaan työkaveri, eikä edes viehättävä sellainen. Naisen mielestä taas kyseessä on puhtaasti ystävällinen ele.

Mitä mieltä?

Kommentit (176)

Vierailija
41/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ilmeisesti asutte eri kaupungeissa, onko tämä kyseinen nainen myös miehensä kanssa etäsuhteessa? Jos näin on, niin ehkä hän tällä lailla kalastelee tylsyyspäissään jonkun miehen huomiota. Mutta joo, siis niin outo kutsu, ettei kahta sanaa. Itse en menisi puolitutun työkaverin luo illalliselle, tuskin edes hyvän työkaveri(miehen) luo yksin illalliselle. Ei se musta vaan ole ihan ok. Jos olisi muitakin työkavereita tulossa, niin sitten miksei.

Vierailija
42/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääköhän sen naisen mies, että nainen kutsuu puolituttuja illallisille?

Jos tietää, perhe on niin himmeä, että ei sinne uskaltaisi mennä.

En tosiaan tiedä...mutta mulla on kyllä ollut yksi ulkoisesti ei ehkä niin viehättävä naispuolinen kaveri nuoruudessa, ja hän nimenomaan halusi kokata miehille aina, koska osasi laittaa ruokaa ja sai siitä kehuja. Treffeille kutsui kotiinsa syömään.

Jos on huomionhakuinen persoona niin sitä huomiota pitää saada, ja sitten vaikka näin, jos ulkonäköä ei kehuta. En mä ole niin pinnallinen, että ajattelisin illallisen olevan ok sitten, jos se nainen onkin lihava tai jotain. Kyllä ihmiseen voi ihastua vaikka ulkonäkö ei ole viehättävä

En tunne sitä naista yhtään, en ole koskaan nähnytkään, enkä ajatellut että siitä tulisi koskaan mikään kysymys meidän suhteessa. Ongelma on tää mun mies, ei se nainen.

Ihmiset saa tulla iskemään ja pyytämään muakin ties minne, olen saanut treffikutsuja, mutta itsestään selvänä pidän, että sanon ei. Se järkytti, että mun mies automaattisesti sanoi kyllä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näkisi ongelmaa. Elleivät ole molemmat ihastuneita toisiinsa, ei kuulosta siltä. Ja onhan siellä naisen perhekin.

Vierailija
44/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ilmeisesti asutte eri kaupungeissa, onko tämä kyseinen nainen myös miehensä kanssa etäsuhteessa? Jos näin on, niin ehkä hän tällä lailla kalastelee tylsyyspäissään jonkun miehen huomiota. Mutta joo, siis niin outo kutsu, ettei kahta sanaa. Itse en menisi puolitutun työkaverin luo illalliselle, tuskin edes hyvän työkaveri(miehen) luo yksin illalliselle. Ei se musta vaan ole ihan ok. Jos olisi muitakin työkavereita tulossa, niin sitten miksei.

Joo on se nainenkin etäsuhteessa itse. Ja kutsu oli outo, mutta vielä oudompaa oli miehen myöntyminen, etenkään kun eivät edes tunne toisiaan kunnolla, sattuvat vaan asumaan lähekkäin. Vaikka kyseessä olisikin, ja onkin ehkä, viaton myöntyminen miehen puolelta, niin mua vaivaa tässä yksi asia..

mä tiedän, ettei se olisi ok jos mä tekisin noin. Mies itse on ollut mustasukkainen jo siitä, että mua on edes kysytty treffeille. Jos olisin mennyt yksillekään, olisi tää juttu loppunut jo ajat sitten. Ongelma mulla on miehen omat pelisäännöt jotka ei koske sitä, tää ei ole meidän suhteessa ollut tapana...

ap

Vierailija
45/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näkisi ongelmaa. Elleivät ole molemmat ihastuneita toisiinsa, ei kuulosta siltä. Ja onhan siellä naisen perhekin.

Ei ole naisen perhe siellä, koska nainen on etäsuhteessa itsekin.

Vierailija
46/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työlounas tai päivällinen töitten jälkeen julkisessa paikassa olis OK, mutta jos kutsutaan illaksi kotiin syömään kuulostaa pahemmalta

Vierailija
47/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano miehellesi että aiot kutsua työkaveris Heikin/Matin/Villen tmv. samaan aikaan teille syömään/viinilasilliselle/kahville kun miehesi on tuon naisen luona syömässä. Katso reaktio ja sano ettei kyse ole "kostosta" vaan siitä että juna kulkee molempiin suuntiin. Eli miehellesi tuo pitäisi sopia koska tuollaisessa toiminnassa ei ole mitään ihmeellistä.

Tätä mä ehdotin hänelle, kysyin ihan vilpittömästi, että haluaako hän sellaisen suhteen, missä myös minä alan kutsua jengiä tänne syömään yksitellen? Tai jos mun miespuolinen koulukaveri kutsuu mut sen luo syömään illallista, että voin mennä, jos en koe tuota miestä viehättävänä.

Että voidaan tapailla toisia ihmisiä kahden kesken jos he ovat lihavia tai ei-viehättäviä meidän silmissä? Mies mietti tätä asiaa ja sitten loukkaantuneena kysyi, että haluanko minä nyt että hän nolaa itsensä ja peruu menemisen. Mä sanoin, että en, kun mä haluan että se miettii mitä se suhteelta haluaa. Koska mun pitää nyt sitten määritellä itsekin alusta se, mitä suhteelta haluan.

Oisko tää mulle ok? Ehkä, jos se olisi sallittua myös mulle. Mutta mä tiedän kokemuksesta, että ei ole, mies ei hyväksyis tätä multa. Se on suurempi ongelma kuitenkin..

ap

Vierailija
48/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen perhe ei ole paikalla vaan myös toisella paikkakunnalla.

Vierailija
49/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asemassa nainen on omassa työssään? Minusta tilanne kuulostaa siltä, että hän aikoo tarjota miehellesi työpaikkaa, mutta ei halua tehdä sitä puhelimitse. Se selittäisi myös sen, miksi illalliskutsu koskee vain miestäsi eikä myös sinua.

Hänellä saattaa olla siis ihan oikeaa asiaa miehellesi, tuskin kyse on mistään ihastumisesta jos tapaavatkin työn merkeissä vain muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
50/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun silmissä kyllä tämän naisen arvostus laskisi roimasti. Antaisin miehen mennä, en välittäisi loukkaantua ruman naisen kutsusta, petetyksi tullessakin saisi se puoli miehestä paljastua, jotta pääsen hänestä mahdollisimman ajoissa eroon. Kuitenkin tuo kutsu on minusta omituinen, siis jos he eivät muka ole edes kavereita tai muuten vietä aikaa yhdessä niin onhan tuo omituinen kutsu. Tulee sellainen olo, että naisella on ainakin fantasiana saada mies jotenkin ohimennen vahingossa vieteltyä mikä tuntuu lähinnä naurettavalta aikuiselta ihmiseltä, ei siis vaikuta ihan täyspäiseltä tämä nainen. Jos mies sellaiseen ansaan menisi niin olisin vain iloinen päästessäni hänestä eroon. En kuitenkaan usko, että ap:lla on syytä huoleen. Siinä olet oikeassa, että nainen on sekaisin.

Vierailija
51/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mun perhe pitäisi mua ihan kajahteena jos kutsuisin jonkun randomin meille illalliselle.

Hei, tässä ville, tavataan muutaman kerran vuodessa työn merkeissä.

Vierailija
52/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä asemassa nainen on omassa työssään? Minusta tilanne kuulostaa siltä, että hän aikoo tarjota miehellesi työpaikkaa, mutta ei halua tehdä sitä puhelimitse. Se selittäisi myös sen, miksi illalliskutsu koskee vain miestäsi eikä myös sinua.

Hänellä saattaa olla siis ihan oikeaa asiaa miehellesi, tuskin kyse on mistään ihastumisesta jos tapaavatkin työn merkeissä vain muutaman kerran vuodessa.

Juu ja lehmät lentää. Ajattelisin kyllä, että työtarjoukset ja muut töihin liittyvät jutut hoidellaan esim. Työlounaan, kahvin tms merkeissä. Ei intiimisti kahdenkesken kenenkään kotona.

Vierailija
53/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä pidän erilaisista ihmisistä. Sellaisista jotka rikkovat tätä suomalaista jurottamisen ja puhumattomuuden kulttuuria. Mutta tuollainen olisi liian outoa jopa minulle. Ja outoa negatiivisella tavalla, koska en vain usko, että tässä on puhtaat jauhot pussissa kummallakaan. Kuulostaa ihan hullulta.

Mäkin olen pitänyt itseäni aika avarakatseisena ja reiluna, mutta se että mies leimaa mut tässä vainoharhaiseksi ja mustasukkaiseksi menee kyllä jotenkin yli mun tajunnan...

ap

Vierailija
54/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja lehmät lentää. Ajattelisin kyllä, että työtarjoukset ja muut töihin liittyvät jutut hoidellaan esim. Työlounaan, kahvin tms merkeissä. Ei intiimisti kahdenkesken kenenkään kotona.

Ei ole esimiesasemassa, on itse asiassa ihan eri alalla, mutta heidän firmansa tekevät ajoittain töitä toisilleen. Ei ole työpaikkaa tarjolla tässä tapauksessa, mutta piirakkaa ilmeisesti kyllä jälkkäriksi, heh heh. Pakko suhtautua tähän huumorilla kohta, koska tän ketjun mielipiteet vaan tukevat mun ajatusta siitä, että tämä on outoa.

ap

Vierailija
55/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun silmissä kyllä tämän naisen arvostus laskisi roimasti. Antaisin miehen mennä, en välittäisi loukkaantua ruman naisen kutsusta, petetyksi tullessakin saisi se puoli miehestä paljastua, jotta pääsen hänestä mahdollisimman ajoissa eroon. Kuitenkin tuo kutsu on minusta omituinen, siis jos he eivät muka ole edes kavereita tai muuten vietä aikaa yhdessä niin onhan tuo omituinen kutsu. Tulee sellainen olo, että naisella on ainakin fantasiana saada mies jotenkin ohimennen vahingossa vieteltyä mikä tuntuu lähinnä naurettavalta aikuiselta ihmiseltä, ei siis vaikuta ihan täyspäiseltä tämä nainen. Jos mies sellaiseen ansaan menisi niin olisin vain iloinen päästessäni hänestä eroon. En kuitenkaan usko, että ap:lla on syytä huoleen. Siinä olet oikeassa, että nainen on sekaisin.

Tosiaan en tajunnut ottaa huomioon jos mies ja nainen ovat työssä eri asemassa, eli siis voisi juurikin olla jokin töihin liittyvä ehdotus, työn tarjoaminen tms. Aloituksesta sain vain käsityksen, että ihan samoissa hommissa ovat töissä.

Vierailija
56/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole huolissani siitä, että se menisi sinne ja panisi sitä, vaan siitä, ettei mies kykene sanomaan ei. Jos se ei uskalla sanoa ei epäviehättävälle naiselle, niin entä jos tulee nainen joka on viehättävä?

Mies puolustelee omaa toimintaansa nyt sillä, että on ok mennä, koska nainen ei ole kaunis. En tiedä kumpi on pahempaa, se että olen kimpassa sovinistin kanssa vai se, että olen kimpassa miehen kanssa jonka mielestä tää kaikki on ok ja minä vaan mustasukkainen.

ap

Vierailija
57/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano miehellesi että aiot kutsua työkaveris Heikin/Matin/Villen tmv. samaan aikaan teille syömään/viinilasilliselle/kahville kun miehesi on tuon naisen luona syömässä. Katso reaktio ja sano ettei kyse ole "kostosta" vaan siitä että juna kulkee molempiin suuntiin. Eli miehellesi tuo pitäisi sopia koska tuollaisessa toiminnassa ei ole mitään ihmeellistä.

Tätä mä ehdotin hänelle, kysyin ihan vilpittömästi, että haluaako hän sellaisen suhteen, missä myös minä alan kutsua jengiä tänne syömään yksitellen? Tai jos mun miespuolinen koulukaveri kutsuu mut sen luo syömään illallista, että voin mennä, jos en koe tuota miestä viehättävänä.

Että voidaan tapailla toisia ihmisiä kahden kesken jos he ovat lihavia tai ei-viehättäviä meidän silmissä? Mies mietti tätä asiaa ja sitten loukkaantuneena kysyi, että haluanko minä nyt että hän nolaa itsensä ja peruu menemisen. Mä sanoin, että en, kun mä haluan että se miettii mitä se suhteelta haluaa. Koska mun pitää nyt sitten määritellä itsekin alusta se, mitä suhteelta haluan.

Oisko tää mulle ok? Ehkä, jos se olisi sallittua myös mulle. Mutta mä tiedän kokemuksesta, että ei ole, mies ei hyväksyis tätä multa. Se on suurempi ongelma kuitenkin..

ap

No siis periaatteessahan miehet voivat joskus olla sillä tavalla pöljiä, että kun tällainen kutsu ihan yhtäkkiä esitetään (kun ei kyse ole ihan tuntemattomasta kuitenkaan), niin eivät siinä saa soperrettua kuin että joo miksei hehheh. Jos kutsu on tullut viestinä ja miehellä on ollut enemmän harkinta-aikaa, niin sitten ihmettelen myöntymistä aika paljon enemmän. Voi siis olla, että häntä yksinkertaisesti nolottaa perua menemisensä, vaikka olisikin tajunnut myöhemmin, ettei tämä nyt olekaan ihan hyvä idea ja yrittää puolustella sitä sinullekin vetoamalla siihen, ettei nainen ole edes viehättävä. Mutta oli miten oli, jos sinä ilmaiset hänelle ettei tuonkaltainen illallistaminen ole ok eikä hän soisi samaa sinullekaan, eikä hän silti viitsi perua illallista, niin on aika huolestuttavaa. Kai nyt oman tyttöystävän mielipaha merkkaa enemmän kuin jonkun puolitutun?

Vierailija
58/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää sellaiset ihmiset, jotka aina näkevät toisen toiminnassa virheitä, mutta kun itse tekevät näitä samoja virheitä niin eivät näe siinä mitään pahaa. Eli juuriki pahan tästä hommasta tekee se, että miehesin on ollut sinun treffikutsuille mustasukkainen, mutta itse menee vielä pidemmälle ja ottaa kutsun vastaan, mutta siinä ei olekkaan mitään pahaa. En missään nimessä antaisi oman mieheni mennä puolitutun naisen kotiin, vaikka olisikin kyse työasioista. Työasiat hoidetaan työpaikalla tai julkisilla paikoilla, mutta toisen kotiin meneminen on paljon intiimimpää kuin mitä työsuhde. Tärkeää olisi nyt, että miehesi tajuaa, mikä tässä kuviossa mättää.

Vierailija
59/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä pidän erilaisista ihmisistä. Sellaisista jotka rikkovat tätä suomalaista jurottamisen ja puhumattomuuden kulttuuria. Mutta tuollainen olisi liian outoa jopa minulle. Ja outoa negatiivisella tavalla, koska en vain usko, että tässä on puhtaat jauhot pussissa kummallakaan. Kuulostaa ihan hullulta.

Mäkin olen pitänyt itseäni aika avarakatseisena ja reiluna, mutta se että mies leimaa mut tässä vainoharhaiseksi ja mustasukkaiseksi menee kyllä jotenkin yli mun tajunnan...

ap

Kyllä tuossa käsitykset siitä, miten suhteessa kuuluu käyttäytyä eroaa niin paljon toisistaan, että eiköhän se eroaminen ole molemmille paras ratkaisu. Varsinkaan jos mies ei näe käytöksessään mitään omituista.

Vierailija
60/176 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tässä on vaan yksi selitys: nainen ei ole miehelle puolituttu, vaan he ovat oikeasti hyviä kavereita ja mies on tarkoituksella jättänyt tämän mainitsematta. Meni nyt sitten lukkoon, kun jäi tavallaan kiinni siitä. Ei puolituttuja pyydetä syömään, vaan mies on vähätellyt heidän ystävyyttään. Ovat parempia kavereita kuin mies kertoo. Mies valehtelee.