Ensin sosiaalinen media tuomitsi väärän miehen pedofiiliksi – nyt myrskyn silmään joutui päivityksen tehnyt äiti
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/keskisuomalainen-ensin-sos…
En huomannut keskustelua asiasta, joten ajattelin aloittaa.
Kommentit (401)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin loistava esimerkki siitä että sananvapaudesta seuraa myös vastuu.
Totta. En lukenut sitä naisen päivitystä, mutta jäin miettimään olisinko itse säikähdyksestä kokenut tarvetta varoittaa lähistön vanhempia pakettiautosta joka syynää ympäristöä, oliko juuri päiväkodin ympäristöä. Tietenkään en olisi mennyt haukkumislinjalle, mutta tuntematta naisen taustaa, mietin olisiko hänelläkin jokin syy miksi hän niin voimakkaasti asiaan suhtautuu mm hyväksikäyttötapaus lähipiirissä.
Ongelma on siinä, että enää ei uskalleta kohdata ihmisiä oikeasti, vaan mennään vaan someen huutelemaan ja "jatkamaan keskustelua". Tuokin mamma olisi voinut hitaasti ajavalta ja ympärilleen katselevalta mieheltä kysyä mitä tämä etsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko pikku hiljaa aika herätä huomaamaan, että silmittömään someraivoon mukaan meno ei välttämättä aina ole se oikea ja järkevä toimintatapa? Olipa kohteena sitten mies tai nainen.
Olen samaa mieltä. Lynkataan someraivoajat!
Valitettavasti harmaa massa sortuu helposti ryhmäajatteluun tietämättä ainoatakaan faktaa.
Niinpä. Eikä aina tarvita edes mitään tekoa ja tapausta, ei syytettä, eikä epäilyäkään. Pelkkä sukupuoli ja ikä kun jo riittää joillakin jo koko sen mukaisen viiteryhmän demonisoimiseen ennakko-olettamusten perusteella joillekin pakkomielteisimmän intohimoisimmille some-raivottarille.
On se niin monta kertaa nähty tälläkin palstalla jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko pikku hiljaa aika herätä huomaamaan, että silmittömään someraivoon mukaan meno ei välttämättä aina ole se oikea ja järkevä toimintatapa? Olipa kohteena sitten mies tai nainen.
Mutta etkös sinä nyt itse ole someraivoaja?
No kylläpä on Emmalla rankkaa kun vihjailee ihmisiä aiheettomasti pedofiileiksi ja saa siitä vähän paskaa niskaansa. Seuraavalla kerralla ehkä miettii sitten kaksi kertaa mitä kirjottelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta etkös sinä nyt itse ole someraivoaja?
En. Olen oikeuden airut. Someraivoajia ovat ne, joiden mielipiteet ovat vääriä, toisin kuin minulla.
Onneksi asia tuli heti esiin ja mies itse puuttui siihen heti. Jos väite olisi tullut vaikkapa viiden vuoden päästä esiin olisi miehen turha yrittää kiistää asiaa ja vakuuttaa viattomuuttaan. Ihan niinkuin metoo-kampanjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nainen valehtelee Keskisuomalaisessa niin että korvat heiluu. Halusi vaan varoittaa, ei tarkoittanut pahaa, ei muka juuri käytä somea:
https://aijaa.com/SnIgXY
Linkin takana naisen alkuperäinen päivitys. Alussa mainittu nimi ei siis ole tuon autolla ajelleen miehen nimi, vaan eräs 80-luvulla tuomittu pe da ri.Toivottavasti tämä Emma Pekkala joutuu vastaamaan puheistaan oikeudessa. Eihän tuosta kunnon tuomioita saa, mutta jotain vastuuta pitää olla.
Ylilaudalta löytyy Pekkalan puhelinnumero.
Lainsuojattomat kirjoitti:
Onneksi asia tuli heti esiin ja mies itse puuttui siihen heti. Jos väite olisi tullut vaikkapa viiden vuoden päästä esiin olisi miehen turha yrittää kiistää asiaa ja vakuuttaa viattomuuttaan. Ihan niinkuin metoo-kampanjassa.
Tai kolmenkymmenenviiden vuoden kuluttua, kuten Kavanaughilla jenkkilässä.
Vierailija kirjoitti:
Verkossa pyörii myös kuvakaappaus tuon naisen Facebook-päivityksestä, jossa mainitaan mies ihan nimeltä. Että ei se nyt pelkästään auton värillä ja mallilla mennyt.
Se nimi siinä ei ole sen viattoman miehen nimi vaan jonkun tunnetun pedarin joksi tuo oli pakuilijaa luullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkossa pyörii myös kuvakaappaus tuon naisen Facebook-päivityksestä, jossa mainitaan mies ihan nimeltä. Että ei se nyt pelkästään auton värillä ja mallilla mennyt.
Se nimi siinä ei ole sen viattoman miehen nimi vaan jonkun tunnetun pedarin joksi tuo oli pakuilijaa luullut.
siis siinä alkuperäisessä postauksessa mistä kaikki lähti
Onko tää Emma tehnyt myös rikosilmoituksen jostain? Jes! Koska edes pahan somemokan tehneelle ei ole oikeutta tehdä ihan mitä vaan. Naurettavaa mesota vaahto suussa somelynkkauksesta ja tehdä ihan samaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Joko kyseinen naikkonen on käynyt kyttiksellä asti itkua tuhrauttamassa ja uhriutumassa? Vitutti sen itkut lehdille, ettei muka tajunnut toimineensa väärin. Hän on kuitenkin aikuinen ihminen.
No ylipäätään aika moni aikuinenkaan ei ymmärrä vieläkään, että someen ei kannata kirjoittaa kaikkea, mitä mieleen juolahtaa. Ja sanavalintoja pitää miettiä ennen kuin menee laukomaan "totuuksia". Ehkä pikkuhiljaa opitaan, kun näitä suurimpia ylilyöntejä aletaan puimaan oikeudessa.
Nainen tekee ällöttävän (kyllä, ällöttävä koska viatonta miestä syytetään ällöttävästä asiasta) rikoksen ja sitten kun paska osuu omaan tuulettimeen niin alkaa heti uhriutuminen ja someraivon kohteena olosta itkeminen. Haastetteluista päätellen henkilö ei edes tajua itse syyllistyneensä rikokseen. Hän näkee itsensä edelleen uhrina. Ylimielisyys ja röyhkeys paistaa tästä henkilöstä läpi kuin täysikuu.
Nyt tämä nainen surkuttelee, kun "asia on saanut valtavat mittasuhteet somessa". Luultavasti kuitenkin omaa viestiään väsätessään toivoi sille ainakin kohtuullisia mittasuhteita ellei suorastaan valtavia, viestihän loppui sanoihin "kertokaa kaikille ja jakakaa"! Sitä saa, mitä tilaa.
Luulis että tuo mies vie asian oikeuteen, kunnianloukkauksen kriteerit täyttyy jos miehestä on annettu somessa tietoja joista hänet voi tunnistaa.
MiesHämeestä kirjoitti:
Luulis että tuo mies vie asian oikeuteen, kunnianloukkauksen kriteerit täyttyy jos miehestä on annettu somessa tietoja joista hänet voi tunnistaa.
Mies on jo tehnyt rikosilmoituksen. Se on syyttäjä, jolla on valta viedä asia oikeuteen. Toivottavasti näin tapahtuu. Nyt on hyvä sauma tehdä tästä tapauksesta esimerkki.
Taitaa olla niin, ettei tuota naista ole kiinnostanut lasten turvallisuus yleisellä tasolla lainkaan. Postauksen hän teki vain brassaillakseen ja tuodakseen itseään esille. Hänellä vaikuttaa olevan suuret käsitykset itsestään. Esittäen huolestunutta ja yhteiskuntavastuullista kanaemoa, joka kehoittaa ihmisiä kertomaan tästä kaikille ja jakamaan niin paljon kuin mahdollista. Samalla tuoden itseään esiin kuvitellen, että hänellä on rajattomat voimat tehdä mitä vain.
Kun myötämielisiä kommentteja alkoi tulla, hän ilmiselvästi nautti tilanteesta ja kuvitteli saaneensa ihailua rohkeudestaan. Sitten kun valheet paljastuivat ja syyttävä sormi alkoi osoittaa Emmaa niin ensin hän kielsi tehneensä mitään. Sitten vähätteli tilannetta. Lopulta uhriutui. Edelleen hänen sanoistaan saa sellaisen kuvan, että hän vaatii erityiskohtelua, koska on omasta mielestään tässä se uhri. Hän kuvittelee varmaan hautaansa saakka, että hän on niin ainutlaatuinen, ettei kukaan (edes Suomen laki ja oikeuslaitos) häntä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää Emma tehnyt myös rikosilmoituksen jostain? Jes! Koska edes pahan somemokan tehneelle ei ole oikeutta tehdä ihan mitä vaan. Naurettavaa mesota vaahto suussa somelynkkauksesta ja tehdä ihan samaa itse.
On tehnyt. Ja ollut niin miellyttävä tilanne että poliisien kanssa on asialle naureskeltu. Anteeksipyyntöä tai nöyrtymistä? Ehei, sellaista ei Emmaliini tunne. Hän on nyt uhri.
Kannattaa kyllä jo varautua hyviin korvauksiin asiasta.
Ihan ilmaiseksi ei nimittäin tulla tuota naista päästämään nyt tuosta tempustaan. (Pitäisi oikeastaan vaatia häneltä aiheuttajana ja tekijänä myös kirjallista anteeksipyyntöä ja ihan allekirjoituksella vahvistettuna. )