Jos joku kaveri ei soittele eikä pidä yhteyttä, olet täysin turha ihminen (hänelle)
Kommentit (9)
Up
Nyt 100 sivua keskustelua aiheesta, hop!
Ja vaikka soittaisi ja pitäisi yhteyttä niin saatat olla siltikin, sillä jotkut esittävät että toisen kanssa on tosi kivaa koska eivät kehtaa sanoa että ei ole.
No ei nyt ihan noinkaan.
Itselläni monta kivaa kaveria, joista ihan oikeasti tykkään, mutta koska
-olen introvertti (tarvitsen aikaa ihan vaan itsekseni)
-teen epäsäännöllistä vuorotyötä ja olen yleensä aina viikonloput töissä
-yritän viettää aikaa perheeni kanssa
-ja nähdä myös vanhempiani ja sisaruksiani sekä
-harrastan liikuntaa tavoitteellisesti 4-6 h viikossa
ei mulla vaan yksinkertaisesti riitä aikaa soitella tai pitää yhteyttä kavereihin, kuin hyvin harvoin.
Mä en koskaan soita kellekään tai laita viestiäkään ellei ole jotain oikeeta asiaa, mua ei haittaa vaikka en näkisi vaikkapa parasta kaveriani pariin kuukauteen tai pitäisi mitään yhteyttä. Ei se silti tarkoita etten välittäisi siitä ollenkaan, välitän kyllä mutta en vain välttämättä tarvitse tiivistä yhteydenpitoa. Kuulumiset juttelen mieluiten ihan kasvokkain, inhoan yhteydenpitoa puhelimen välityksellä.
Kyllä. Tuo tunne minullekin tulee tuollaisesta käytöksestä. Jos asia ei pidä paikkaansa suosittelen käyttäytymään toisin.
Viimeisen vuoden aikana elämästäni on poistunut monta, koska en vain jaksa aina olla se tapaamisten järkkääjä. Ilmeisesti asia on muille yhdentekevä, sillä mitään ei ole kuulunut toisten suunnasta.
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt ihan noinkaan.
-harrastan liikuntaa tavoitteellisesti 4-6 h viikossaei mulla vaan yksinkertaisesti riitä aikaa soitella tai pitää yhteyttä kavereihin, kuin hyvin harvoin.
Syitä voi aina keksiä. Se, että laittaa siitä kiireisestä elämästään aikaa syrjään ystävää varten kertoo nimenomaan siitä välittämisestä.
Minulla syynä on masennus ja fyysinen sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt ihan noinkaan.
-harrastan liikuntaa tavoitteellisesti 4-6 h viikossaei mulla vaan yksinkertaisesti riitä aikaa soitella tai pitää yhteyttä kavereihin, kuin hyvin harvoin.
Syitä voi aina keksiä. Se, että laittaa siitä kiireisestä elämästään aikaa syrjään ystävää varten kertoo nimenomaan siitä välittämisestä.
Niin no, myönnän, että kaverit tulevat tärkeysjärjestyksessä kaikkien mainitsemieni syiden jälkeen. Mutta ei se pidä paikkaansa, että nämä kaverini olisivat minulle turhia. Järkkään aikaa nähdä kavereitani ehkä keskimäärin kerran kuussa tai parissa. Joitakin useammin, joitakin harvemmin esim. välimatkan vuoksi.
Mutta joo, jotkut kavereistani ihan samoilla linjoilla kanssani, että kiirettä on ja harvoin tapaaminen ok. Sitten on myös eräs, joka on ääneen valitellut, että nähdään liian harvoin. Hän haluaisi nähdä vähintään pari kertaa viikossa joka viikko. Siihen en millään kykene.
Näinhän se on. Ihmisillä on aika vähän itselleen tärkeitä ihmisiä ja niistäkin valtaosa joko asuu saman katon alla kanssasi tai ovat sinulle geneettisesti sukua.