Lomarahat
Ihanaa, kohta tulee taas vuoden paras tili, heinäkuun tili. Ja kahden palkansaajan perheessä se ylimääräinen raha on aika iso. Ei tarvitse kesällä kituuttaa, eikä miettiä onko varaa vaikkapa viisihenkisen perheen huvipuistoreissuun. Tämän takia käydään töissä!
Kommentit (15)
Kesä on ihmisen parasta aikaa! Kyllä nautin, ja vaikka lomaa on enää viikko jäljellä niin illat ja viikonloput menee kesästä nauttiessa. Ja todellakin olen samaa mieltä, että lomarahat pelastaa meidänkin kesän vieton. Viikonloppu Tallinnassa on jo varattu ja käydään ravintoloissa, torilla ostamassa tuoreita herkkuja, terassilla jne. Pelkästään jäätelöt maksaa neljältä hengeltä 20€, että kyllä sitä rahaa kesällä menee.
Ihanaa kun on vähän ekstraa kesäksi.
Lomarahat on muinaisjäänne ja pitäisi poistaa!
Onneks meillä ne maksetaan jo kesäkuussa. Miksi vasta heinäkuun palkassa, kun monella loma siinä vaiheessa jo alkanut?
Oho! Itselle tulee vähän päälle 6k, mukava summa sekin.
Lomarahatkin pitäisi oikeasti poistaa. Tulee työnantajalle kalliiksi maksaa kuukauden palkat tekemättömästä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Kesä on ihmisen parasta aikaa! Kyllä nautin, ja vaikka lomaa on enää viikko jäljellä niin illat ja viikonloput menee kesästä nauttiessa. Ja todellakin olen samaa mieltä, että lomarahat pelastaa meidänkin kesän vieton. Viikonloppu Tallinnassa on jo varattu ja käydään ravintoloissa, torilla ostamassa tuoreita herkkuja, terassilla jne. Pelkästään jäätelöt maksaa neljältä hengeltä 20€, että kyllä sitä rahaa kesällä menee.
No aika halpaa jäätelöä on, varmaan jotain halpista.
Vierailija kirjoitti:
Onneks meillä ne maksetaan jo kesäkuussa. Miksi vasta heinäkuun palkassa, kun monella loma siinä vaiheessa jo alkanut?
Sanopa se. Olisko tosiaan niin vaikeeta maksaa ne loman alkaessa? Voiko joku palkanlaskija kertoo. Meilläkin kaikki saa heinäkuussa, vähän tympeää ku kesäkuu lomalla.
Eipä kyllä muulloinkaan tarvitse kituuttaa. Olen tänä vuonna ylimääräisiä laittanut sijoituksiin 25 k€.
No sulla on sitten hyvä palkka. Itse olen ihan perus keskituloinen vähän päälle 3000 ansioilla. ap
Meillä maksetaan elokuun palkassa. Kiva kun kesää on enää pari päivää jäljellä siinä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Lomarahatkin pitäisi oikeasti poistaa. Tulee työnantajalle kalliiksi maksaa kuukauden palkat tekemättömästä työstä.
Täällä ay-aktivistit alapeukuttaa.
No jos halutaan kannustaa työntekoon, eikä tuilla elämiseen, niin todellakaan ei saa poistaa lomarahoja. Tällä hetkellä eläminen on niin kallista, että juuri lomarahat mahdollistaa kesän viettämisen, matkustelun jne. kun muuten koko käteen jäävä palkka hupenee ihan elämiseen.
Sinne hulahti uusiin kakkuloihin = silmälaseihin ne rahat 👓