Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä keksisi ohjelmaa pojan 10v synttäreille? (kiusaamistapaus)

Vierailija
26.09.2018 |

Eli jotain coolia pitäisi keksiä pojan synttäreille. Poikaani on välitunneilla haukuttu nössöksi ja noobiksi ym. Eikä oteta mukaan jalkapalloa ym, pelaamaan. Opettaja on kyllä asiasta tietoinen, muttei tietysti pysty jokahetki valvoa mitä välitunneilla tapahtuu. Onneksi ei mitään fyysistä kiusaamista ole. Nyt pojalla on synttärit ja hän haluaa kutsua myös pari näitä nimittelijöitä synttäreillensä, vaikka olenkin ajatusta vastaan. Poikani perustelee sen sillä, että pelkää että häntä aletaan syrjiä entistä enemmän, jos hän ei kutsu heitä. Nyt olisikin kiva jos saisin vinkkejä mukavaan ohjelmaan, ettei tule lisää nössönimittelyä. Mihinkään monta sataa euroa maksavia teemapuistoihin en kyllä kymmentä poikaa vie, siinä ei ole mielestäni mitään järkeä. Eli kotona/pihalla ollaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten pakohuone.

Komppi tälle. Meillä oli menestys tämä. Pakohuoneessa muutama vihje, muutama harhautus ja vihjeitä ratkaisemalla voi avata lukollisen laatikon. Pakohuoneeseen tarvitaan 3-4 numerolukollista laatikkoa ja ne voi avata vain ratkaisemalla koodin, joka löytyy osittain laatikosta ja osittain itse huoneesta. Viimeisessä laatikossa pitää olla jotain todella extraa.

Pinjata on hitti myös.

Kotisynttärit kiinnostavalla ohjelmalla maksaa yhtä paljon kuin valmiit synttärit kodin ulkopuolella.

Pelaaminen 2-3 kapulalla ei toimi. Mitä muut tekevät sen ajan... Ulkosynttäreissä on aina säävaraus.

Minä en uskaltaisi ottaa kotiini esiteinipoikaremmiä. Myös se, että äiti paikalla latistaa tunnelmaa.

Vierailija
22/30 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot, ettei poikaasi oteta mukaan jalkapalloon yms. Tykkääkö poikasi jalkapallosta? Mietin, jos laji on mieluinen voisko sen sään salliessa ottaa jotenkin mukaan synttäreillä. Kun poika pääsisi pelaamaan muiden kanssa, niin ehkä hänet otettaisiin sitten koulussakin helpommin mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten pakohuone.

Komppi tälle. Meillä oli menestys tämä. Pakohuoneessa muutama vihje, muutama harhautus ja vihjeitä ratkaisemalla voi avata lukollisen laatikon. Pakohuoneeseen tarvitaan 3-4 numerolukollista laatikkoa ja ne voi avata vain ratkaisemalla koodin, joka löytyy osittain laatikosta ja osittain itse huoneesta. Viimeisessä laatikossa pitää olla jotain todella extraa.

Pinjata on hitti myös.

Kotisynttärit kiinnostavalla ohjelmalla maksaa yhtä paljon kuin valmiit synttärit kodin ulkopuolella.

Pelaaminen 2-3 kapulalla ei toimi. Mitä muut tekevät sen ajan... Ulkosynttäreissä on aina säävaraus.

Minä en uskaltaisi ottaa kotiini esiteinipoikaremmiä. Myös se, että äiti paikalla latistaa tunnelmaa.

No ei kai siihen pinjataan ja pakohuoneen tekoon nyt yli 300€ mene vaikka ois tarjoilutkin mukana? Tai riippuu tietty jos aikoo kaikki kakut tilata valmiina yms, niin saahan siihen palamaan. Lähtökohtaisesti ne kotisynttärit tulee halvemmaksi kymmenen hengen poppoolle. Ja ei sen äidin tartte olla siinä koko ajan olkapään takana kurkkimassa vaan voi olla suurimman osan ajasta jossain toisessa huoneessa.

Vierailija
24/30 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on illalla juhlat ja isohko koti, niin pimeäpiilo on ainakin meillä ollut suosittua. Eli valot pois ja etsijälle taskulamppu.

Myös aarteen etsintä on jännää valot pois taskulamppujen kanssa.

Meidän 9v bileet päättyi herkuttelun ja noiden leikkien jälkeen siihen että makoilivat sohvilla, laittoivat YouTubesta telkun kautta musiikkia, ja räpläsivät kännyköitään/puhuivat peleistä jne. Olin ajatellut että siinä olisi ”vapaata leikkiä” ja vähän huolissani onko niillä tylsää, mutta kuulemma oli tosi kivaa.

Vierailija
25/30 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas paljon hienoja ideoita, kiitos kaikille. Poikani on enemmän musiikista ja partiosta kiinnostunut, kuin jalkapallosta ja lätkästä, mutta toki olisi mielellään välituntisin pelaamassa, koska kaveritkin ovat...

Vierailija
26/30 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

25=Ap

Vierailija
27/30 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdoton ei koti-ja pihasynttäreille, jos pitää jotain coolia olla. 

Olen samaa mieltä. Olisiko lähistöllä tuon ikäisille sopivaa karting-rataa, josta voisitte varata yksityissynttärit. Kaksi tai kolme aika-ajoa. Sinne sitten kakku ja limpparit lopputarjoiluksi. Maksaa varmaan pari-kolmesataa. Pitää tietenkin varmistaa että kutsutuilla kaikilla on suurinpiirtein samanlainen aiempi karting-historia ettei ole liikaa tasoeroja. Vanhemmat voisi hyvä olla mukana junnariaan vahtimassa. Kokemuksena voisi olla mielenkiintoinen. 

Vierailija
28/30 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikaa ei edes kiusata sen enempiä, mutta silti 8 v synttäreillä luokan häirikkö valitti kovaan ääneen että ei oo muutakaan tekemistä kun kielsin tappelemasta kotisynttäreillä :D Sanoin että sittenhän voit vaikka lähteä kotiin, ei kuitenkaan lähtenyt. Että toivottavasti menee hyvin, mutta joku saattaa silti uhitella.

Vierailija
29/30 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luvannut kaikille kolmelle lapselleni, että saavat jokainen kalliit 9v synttärit, jossain valitsemassaan paikassa, muuten synttärit pidetään kotosalla. Jos jokainen saisi joka vuosi 200-300 euron synttärit, niin mielestäni siinä ei ole mitään järkeä. Mieluummin laitan rahat harrastuksiin tai johonkin yhteiseen reissuun..Ap.

Vierailija
30/30 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kyseenalaistan onko hyvä idea kutsua kiusaajat. Ovatko he koskaan olleetkaan lapsen kavereita, tai mukana aiemmilla synttäreillä?

Kiusaamista toki pitää ratkoa, mutta eikö synttäreitä pitäisi kuitenkin juhlia niiden omien oikeiden kavereiden kanssa, niin että on oikeasti kivaa? Meneekö pojan juhlat kiusaajien jännittämiseen?

Niin cooleja synttäreitä ei voi järjestää, etteikö kiusaaja jotain kiusaamisen aihetta niistä löytäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä