Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teiniäitiydestä ja kustannuksista yhteiskunnalle.

Vierailija
24.09.2018 |

Minä olen teiniäiti. Sain lapsen yksin 19-vuotiaana, heti lukion jälkeen.

Äitiyspäivärahaa sain 250e/kk, kela maksoi elatusmaksua 120e/kk, lapsilisää sain n. 100e/kk ja yksinhuoltajakorotus tais olla silloinkin n. 50e/kk. Asumistukea sain vuokra-asuntoon 380e/kk. Sosiaalitoimistosta sain toimeentulotukea n. 300e/kk.
Nämä kaikki yhteensä 1200 e/kk.

Tätä hurjaa tulonsiirtämistä yhteiskunnalta minulle jatkui n. vuosi, kunnes aloitin opinnot. Sosiaalitoimiston hanat meni kiinni ja piti ottaa opintolainaa. Ihan niinkuin kaikkien muidenkin opiskelijoiden.

Kivasti kävi ja opintojen jälkeen sain toisen lapsen nykyisenkin aviomieheni kanssa. Koska olin juuri opiskellut, sain taas minimiäitiyspäivärahaa n. 250e/kk.

Jos mä hankkisin lapseni nyt, kun olen työelämässä, kela maksaisi mulle 30 000 e/ lapsi, eli 60 000 e näistä kahdesta lapsesta.

Mun mielestä aika paljon suurempi summa, kuin mitä rahaa meni hankkiessani lapset nuorena:
Eka lapsi (lukuunottamatta lapsilisää koska sen saa kaikki) n. 14 000 e, toka lapsi n. 3000 e. --> alle 1/3 osa siitä, kuin mitä yhteiskunnalle maksais kun hommaisin lapseni nyt.

Ja jos tätä oikein tarkkaan tarkastelee ja tähän kaivaa kaikki verojen maksut ja maksamattomuudet, päivähoitomaksut, ihan mitkä tahansa mieleen tulevat, niin ihan varmasti lopputulos on yhteiskunnalle edullisempi, kun hankin lapseni ennen työelämän aloittamista, kuin nyt työelämässä.

Niin kylläpä ottaa päähän keski-ikäisten valittaminen siitä, kun teiniäidin lapset maksaa! Mun lapset ei ainakaan maksanut, yhteiskunta sai ne alennuksella...

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päinvastoin. Tehtiin lapset vasta lähempänä neljääkymppiä, mies oli jo yli. Ainoat kulut mitä yhteiskunnalle on tästä lapsiprojektista koitunut ovat olleet lapsilisät ja neuvola sekä nyt peruskoulu. Pidettiin perhevapaat muttei haettu tukia koska meillä on yrittäjä-, rahoitus- ja pääomatuloja (yrittäjänä, omistajana ja rahoittajana tulot tulevat usein eri kohdassa kuin missä työtä tehdään, tekovaiheessa on enemmänkin menoja). Päivähoitomaksut maksettiin kokonaan omasta pussista yksityiselle firmalle, olivat ulkomailla päivähoidossa. Lääkärikäynnit, korvien putkitukset ym. ollaan maksettu yksityiselle omasta pussista. Jonkinlainen selkeä lapsivähennys pitäisi verotuksessa olla meille, jotka kustannetaan lapsemme itse syystä tai toisesta onpa se syy sitten ulkomailla asuminen tai ideologiset (talousoikeistopoliittiset)syyt. Yksityisen sektorin rahoittamista kun tarvitaan myöskin, ei pelkän verotussosialismin pyörittämistä. 

Vierailija
82/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan joka pitää lapsiaan päivähoidossa ei maksa siitä kuin pienen osan, vaikka maksaisi ylimmän maksuluokan mukaan. Tämä tuntuu monelta unohtuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan joka pitää lapsiaan päivähoidossa ei maksa siitä kuin pienen osan, vaikka maksaisi ylimmän maksuluokan mukaan. Tämä tuntuu monelta unohtuvan.

Tuloton saa kaiken ihan ilmaiseksi. Tämä tuntuu unohtuvan.

Vierailija
84/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä että mä en tunne yhtäkään teiniäitiä joka ei olisi töissä.

Sain oman esikoiseni 18- vuotiaana ja tunnen erilaisten verkostojen kautta monta minun ikäistä teiniäitiä. Ollaan nyt yli kolmekymppisiä kaikki ja jokainen on työelämässä.

Osa on saanut lisää lapsia ja osalla vain yksi lapsi. Osa kövi koulun loppuun ja osa on töissä kaupassa, siistijänä tms. mihinkä nyt siihen aikaan pääsi hiukan helpommin kuin tänäpäivänä.

Itse sain myös kuulla kuinka elän yhteiskunnan varoilla, en kuitenkaan yhtään sen enempää kuin kukaan muukaan äiti mutta tottakai minua haukuttuin olinhan tehnyt lapseni nuorena.

Tervetuloa esim Itikseen päiväsaikaan.

Täynnä teiniäitejä jotka ei tod käy töissä.

Niin että jos on ostoskeskuksessa päivällä lapsen kanssa niin se tarkoittaa sitä että ei ole töissä eikä koskaan tule menemäänkään?

Se että teiniäiti on lapsen kanssa kotona 3- vuotiaaksi oikeuttaa haukkumaan teiniäidin mutta jos 30.v äiti on lapsen kanssa kotona niin häntä kehutaan kuinka hyvä äiti hän on.

Siellä ne hädin tuskin 16-vuotiaat notkuu kahviloissa lähi-idän miesten kanssa.

Selvä. Ja tämä sitten oikeuttaa haukkumaan kaikki teiniäidit ja yleistämään että elävät koko elämänsä yhteiskunnan tuella.

Niinkuin sanoin, tunnen todella monta teiniäitiä (nyt jo vanhempia) ja he kaikki ovat töissä/ovat olleet töissä.

Itseasiassa en tunne yhtäkään ihmistä joka olisi koko elämänsä nostellut tukia tekemättä töitä.

Vähän kyllä idioottimaista haukkua alle kaksikymppistä äitiä tyyliin ”sinusta ei ikinä tule mitään” jokainen kasvaa ja vanhenee ja viisastuu ja ehtii kyllä elämänsä aikana töihin.

Minä vain kerroin, mistä heitä löytää. Kun valitettiin, ettei sellaisia ole.

Ja tuo että teiniäidit yleensä ei koskaan selviä kunnolla yhtään mihinkään, on selkeä tutkimustulos.

Teiniäitiys ja kouluttamattomuus ja syrjäytyminen korreloi selkeästi. Samaten se on tutkitusti yleistä, että se myös periytyy. Teiniäidin tyttärestä tulee syrjäytynyt teiniäiti.

Mielenkiinnosta haluaisin nähdä tuon tutkimuksen.

Uskon kyllä että että kovin korkeissa viroissa ei teiniäitejä montaa ole mutta väittäsin kyllä että moni tekee jonkinlaista työtä elämänsä aikana.

Niinkuin sanon aika uskomattomalta tuntuu että ihminen tuomitaan alle 20- vuotiaana luuseriksi josta ei koskaan tule mitään vaikka työelämää voi olla edessä seuraavat 45 vuotta

Niitä on paljon. Niitä tutkimuksia.

Ei se ole mitään tuomitsemista, kun sanotaan, että näin se nyt vaan menee. Teiniäitiys on riski.

Jo tämä ettet yhtään tiedä mistään mitään ja selität, että "minä en tunne jne" kielii siitä, ettei sinullakaan kovin korkeaa koulutusta ole.

No jos niitä on paljon niin laita nyt ihmeessä jokin linkki vaikka siihen mihin sinä olet perehtynyt ja väitteesi perustat.

Kyllä olen koko ajan sanonut oman mielipiteeni koska en ole koskaan tuollaiseen tutkimukseen perehtynyt. Minä en voi siis sanoa varmaksi mitään. Ja sen olen kyllä tuonut ilmi.

Sinä sen sijaan pohjustat väitteesi tutkimuksiin mutta et yhtäkään sellaista laita vaikka pyydetään, joten samat sanat ei taida sinullakaan sitä korkeaa koulutusta olla kun luulet että ”Niitä on paljon. Niitä tutkimuksia.” Lause perustelisi jotenkin väitteesi.

Et osaa itse googlettaa?

Kirjoituksesi paljastaa matalan koulutustason. Eli jos sinä olet nyt mielestäsi se menestynyt esimerkki niin sanattomaksi vetää.

Anni Sinnemäki oli teiniäiti. Koulutettujen vanhempiensa avulla hän pääsi ylös siitä ahdingosta. Lapsen isä pysynyt myös kuvioissa.

Hän on ainoa teiniäiti jonka minä tiedän selvinneeksi.

Omalta kouluajalta tiedän viisi teiniäitiä. He kaikki asuvat siellä lapsuuskaupunkini sosiaalialueella ja kolmella on jo se alle parikymppinen tytärkin äiti.

Edelleen kysyin MIHIN tutkimukseen itse perustat väitteesi vai onko niin että olet vain kuullut että tuollaisia tutkimuksia on mutta et ole itse niitä lukenut?

En ole missään kohdassa maininnut olenko itse menestynyt vai en, joten mistä tänä nyt tuli?

Kova tarve sinulla on minua yrittää haukkua kouluttamattomaksi koko ajan vaikka en ole mitään itsestäni juurikaan kertonut.

Se koulutustaso näkyy kirjoituksistasi.

Vierailija
85/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori äiti ei ole koko ikäänsä tuloton. Jos perheessä on yksi työssäkäyvä, päivähoitomaksu voi olla maksimi tai lähellä sitä. Korkeimmillaankin maksu kattaa vai pienen osan todellisista kustannuksista.

Vierailija
86/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuloton saa kaiken ihan ilmaiseksi. Tämä tuntuu unohtuvan.

No ei tunnu unohtuvan, todellakaan :D

Vierailija
87/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päinvastoin. Tehtiin lapset vasta lähempänä neljääkymppiä, mies oli jo yli. Ainoat kulut mitä yhteiskunnalle on tästä lapsiprojektista koitunut ovat olleet lapsilisät ja neuvola sekä nyt peruskoulu. Pidettiin perhevapaat muttei haettu tukia koska meillä on yrittäjä-, rahoitus- ja pääomatuloja (yrittäjänä, omistajana ja rahoittajana tulot tulevat usein eri kohdassa kuin missä työtä tehdään, tekovaiheessa on enemmänkin menoja). Päivähoitomaksut maksettiin kokonaan omasta pussista yksityiselle firmalle, olivat ulkomailla päivähoidossa. Lääkärikäynnit, korvien putkitukset ym. ollaan maksettu yksityiselle omasta pussista. Jonkinlainen selkeä lapsivähennys pitäisi verotuksessa olla meille, jotka kustannetaan lapsemme itse syystä tai toisesta onpa se syy sitten ulkomailla asuminen tai ideologiset (talousoikeistopoliittiset)syyt. Yksityisen sektorin rahoittamista kun tarvitaan myöskin, ei pelkän verotussosialismin pyörittämistä. 

Jos lapset käy ulkomailla hoidossa, tuskin vanhemmat maksaa Suomeen verojakaan. Ja sillon lapset tuskin on käyneet Suomessa lääkärissäkään.

Vierailija
88/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoiset tulevat yhteiskunnalle kalliiksi

Vierailija
89/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin aikuiskoulutustuella opiskelevat saavat kunnon tuet, siinä missä perus opintorahalla elävät joutuvat kituuttamaan ja monesti nostamaan lainaa. 

Vierailija
90/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin aikuiskoulutustuella opiskelevat saavat kunnon tuet, siinä missä perus opintorahalla elävät joutuvat kituuttamaan ja monesti nostamaan lainaa. 

Sitä saa vain 15 kuukautta. Ja jälleen kerran kyse siitä, että yrittävä ihmienn palkitaan. Hyvä että edes joitain tällaisia piirteitä on.

Vierailija
91/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain oman esikoiseni 18- vuotiaana ja tunnen erilaisten verkostojen kautta monta minun ikäistä teiniäitiä. Ollaan nyt yli kolmekymppisiä kaikki ja jokainen on työelämässä.

Osa on saanut lisää lapsia ja osalla vain yksi lapsi. Osa kövi koulun loppuun ja osa on töissä kaupassa, siistijänä tms. mihinkä nyt siihen aikaan pääsi hiukan helpommin kuin tänäpäivänä.

Itse sain myös kuulla kuinka elän yhteiskunnan varoilla, en kuitenkaan yhtään sen enempää kuin kukaan muukaan äiti mutta tottakai minua haukuttuin olinhan tehnyt lapseni nuorena.

Niin että jos on ostoskeskuksessa päivällä lapsen kanssa niin se tarkoittaa sitä että ei ole töissä eikä koskaan tule menemäänkään?

Se että teiniäiti on lapsen kanssa kotona 3- vuotiaaksi oikeuttaa haukkumaan teiniäidin mutta jos 30.v äiti on lapsen kanssa kotona niin häntä kehutaan kuinka hyvä äiti hän on.

Selvä. Ja tämä sitten oikeuttaa haukkumaan kaikki teiniäidit ja yleistämään että elävät koko elämänsä yhteiskunnan tuella.

Niinkuin sanoin, tunnen todella monta teiniäitiä (nyt jo vanhempia) ja he kaikki ovat töissä/ovat olleet töissä.

Itseasiassa en tunne yhtäkään ihmistä joka olisi koko elämänsä nostellut tukia tekemättä töitä.

Vähän kyllä idioottimaista haukkua alle kaksikymppistä äitiä tyyliin ”sinusta ei ikinä tule mitään” jokainen kasvaa ja vanhenee ja viisastuu ja ehtii kyllä elämänsä aikana töihin.

Ja tuo että teiniäidit yleensä ei koskaan selviä kunnolla yhtään mihinkään, on selkeä tutkimustulos.

Teiniäitiys ja kouluttamattomuus ja syrjäytyminen korreloi selkeästi. Samaten se on tutkitusti yleistä, että se myös periytyy. Teiniäidin tyttärestä tulee syrjäytynyt teiniäiti.

Uskon kyllä että että kovin korkeissa viroissa ei teiniäitejä montaa ole mutta väittäsin kyllä että moni tekee jonkinlaista työtä elämänsä aikana.

Niinkuin sanon aika uskomattomalta tuntuu että ihminen tuomitaan alle 20- vuotiaana luuseriksi josta ei koskaan tule mitään vaikka työelämää voi olla edessä seuraavat 45 vuotta

Ei se ole mitään tuomitsemista, kun sanotaan, että näin se nyt vaan menee. Teiniäitiys on riski.

Jo tämä ettet yhtään tiedä mistään mitään ja selität, että "minä en tunne jne" kielii siitä, ettei sinullakaan kovin korkeaa koulutusta ole.

No jos niitä on paljon niin laita nyt ihmeessä jokin linkki vaikka siihen mihin sinä olet perehtynyt ja väitteesi perustat.

Kyllä olen koko ajan sanonut oman mielipiteeni koska en ole koskaan tuollaiseen tutkimukseen perehtynyt. Minä en voi siis sanoa varmaksi mitään. Ja sen olen kyllä tuonut ilmi.

Sinä sen sijaan pohjustat väitteesi tutkimuksiin mutta et yhtäkään sellaista laita vaikka pyydetään, joten samat sanat ei taida sinullakaan sitä korkeaa koulutusta olla kun luulet että ”Niitä on paljon. Niitä tutkimuksia.” Lause perustelisi jotenkin väitteesi.

Et osaa itse googlettaa?

Kirjoituksesi paljastaa matalan koulutustason. Eli jos sinä olet nyt mielestäsi se menestynyt esimerkki niin sanattomaksi vetää.

Anni Sinnemäki oli teiniäiti. Koulutettujen vanhempiensa avulla hän pääsi ylös siitä ahdingosta. Lapsen isä pysynyt myös kuvioissa.

Omalta kouluajalta tiedän viisi teiniäitiä. He kaikki asuvat siellä lapsuuskaupunkini sosiaalialueella ja kolmella on jo se alle parikymppinen tytärkin äiti.

Edelleen kysyin MIHIN tutkimukseen itse perustat väitteesi vai onko niin että olet vain kuullut että tuollaisia tutkimuksia on mutta et ole itse niitä lukenut?

En ole missään kohdassa maininnut olenko itse menestynyt vai en, joten mistä tänä nyt tuli?

Kova tarve sinulla on minua yrittää haukkua kouluttamattomaksi koko ajan vaikka en ole mitään itsestäni juurikaan kertonut.

Vai niin, että tälläisiä perusteluja ja faktoja:D Varmaan parempi lopettaa keskustelu tähän:DD

Vierailija
92/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan usein vaan se lastenhankinta todella nuorena tarkoittaa että kyseinen nainen ei koskaan kouluttaudu sen pidemmälle ja jää pitkälti työelämässä joko kokonaan ulkopuolelle tai jumiutuu matalan koulutuksen matalapalkkaisiin töihin. Lisäksi koulutus ja lasten saanti nuorena ovat periytyviä asioita, joten todennäköisyys että nämä lapsetkin jäävät samaan loukkuun on suurempi.

Ehkä kannattaisi tukea teiniäitien kouluttautumista. Nykyinen systeemi on tosi hölmö, kun opiskelijana saa vähemmän tukia kuin juuri missään muussa elämäntilanteessa, eikä huollettavana olevia lapsia oteta huomioon mitenkään. Opintolainalla pitäisi lapsetkin elättää. Ymmärrän hyvin, ettei siihen ole kaikilla uskallusta, jos ei ole esim. omista vanhemmista tiukan pakan tullen turvaverkoksi. Siitähän se periytyvyys tulee, kun ei ole sellaista perhetaustaa, jossa oppisi luottavaisesti suhtautumaan siihen, että kyllä niitä töitä saa, kun valmistuu ja tukeakin löytyy tarvittaessa.

Vierailija
93/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan usein vaan se lastenhankinta todella nuorena tarkoittaa että kyseinen nainen ei koskaan kouluttaudu sen pidemmälle ja jää pitkälti työelämässä joko kokonaan ulkopuolelle tai jumiutuu matalan koulutuksen matalapalkkaisiin töihin. Lisäksi koulutus ja lasten saanti nuorena ovat periytyviä asioita, joten todennäköisyys että nämä lapsetkin jäävät samaan loukkuun on suurempi.

Ehkä kannattaisi tukea teiniäitien kouluttautumista. Nykyinen systeemi on tosi hölmö, kun opiskelijana saa vähemmän tukia kuin juuri missään muussa elämäntilanteessa, eikä huollettavana olevia lapsia oteta huomioon mitenkään. Opintolainalla pitäisi lapsetkin elättää. Ymmärrän hyvin, ettei siihen ole kaikilla uskallusta, jos ei ole esim. omista vanhemmista tiukan pakan tullen turvaverkoksi. Siitähän se periytyvyys tulee, kun ei ole sellaista perhetaustaa, jossa oppisi luottavaisesti suhtautumaan siihen, että kyllä niitä töitä saa, kun valmistuu ja tukeakin löytyy tarvittaessa.

Ai että teiniäitiys oikeuttaisi virlä ruhtinaallisempiin tukiin ja ongelman annettaisiin räjähtää?

Nuo ei myösköän välttämättä kykene opiskelemaan koska ei ole päässä mitään.

Vierailija
94/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa itse googlettaa?

Vai niin, että tälläisiä perusteluja ja faktoja:D Varmaan parempi lopettaa keskustelu tähän:DD

TällAisiA.

Kaikki tällaiset kielivirheet paljastavat.

Vierailija
95/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 19 vuotias ole enää teini. Teini on 14-17 vuotias. 

Minun nuoruudessani  mentiin naimisiin nuorina. Yleensä 17-19 vuotiaina. Lapset hankittiin heti perään. 

Ei kukaan puhunut, että olisi liian nuori.

Naimisiin piti mennä, ennen kuin odotti lasta. Yhdessä ei saanut elää, jos ei ollut vihitty.

Mitään irtosuhteita ei hyväksytty ennen avioliittoa.

Eikä kukaan halunnutkaan huonoa mainetta, tuleva mies oli ensimmäinen.

Ei kukaan mies huolinut edes naista, jolla olisi lapsi jo valmiina.

Vierailija
96/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa itse googlettaa?

TällAisiA.

Kaikki tällaiset kielivirheet paljastavat.

Jotain vikaa ymmärryksessä? Eihän tässä nyt ollut kyse minun koulutuksestani tai sen puutteesta tai minun menestyksestäni.

Kysyin mielnekiinnosta linkkiä siihen tutkimukseen mitä SINÄ olet tutkinut kun niin kovasti väität että ”tutkimusten mukaan NÄIN SE VAAN MENEE”

Sitä varmaan saa odotella kun jankkaat vaan asian vierestä minun koulutustaustoja millä ei ole mitään väliä.

Vierailija
97/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on vasta alkua. Yksinhuoltajalapset aiheuttavat tilastollisesti kuluja sukupolvien ajan. Pärjäävät reilusti huonommin, paljon enemmän rikoksia ja väkivaltaa, huomattavasti suurempi syrjäytyneisyyden riski, eli että tulevat maksamaan yhteiskunnalle koko elämänsä ajalta, reilusti enemmän kuin ydinperhelapsi, tilastollisesti. Ja ottavat sitten myös mallia äidiltä, jotta sama toistuu seuraavassa sukupolvessa.

Näin länsimaitten johtoasema maailmalla tuhotaan, ja jotkut sitä tsemppaa ihan avoimestikin.

Nyt joku unohti, että lapsen tekemisessä tarvitaan sitä miestäkin.

Her body, her choice = her responsibility. 

Miksi piti valita jonkun rentun tai playerin, jonka oikeaa nimeä ei edes tiennyt?

Vierailija
98/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 19 vuotias ole enää teini. Teini on 14-17 vuotias. 

From thirTEEN to nineTEEN. Teinejä.

Vierailija
99/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pakotti lisääntymään 19 v. Mä en haluis lapsia edes 30-vuotiaana.

Vierailija
100/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on, että suurelta osalta teiniäitejä jää koulut kesken, opiskelut suorittamatta, ja siten työelämä kokematta. Ja pahinta on tämän periytyvyys, jolloin ne teiniäitien lapsetkaan ei kouluttaudu tai tee töitä.

Ja tähän jotain tilastoa, kiitos!

Ainakin minun tuntemani teiniäidit ovat kaikki kouluttautuneet ja käyvät nyt töissä. Ei se teiniäitiys mikään loppuelämän ammatti ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän