Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto
Italianpata
Herneitittoon menee 1.5 tuntia vähintään, jos liotetuista herneistä keittää. Ei ole laiskan kokkauspäivän ruokaa.
Nuudelit kiehuvaan veteen 3 minuutiksi, perään sulatan katkarapuja pakastimesta. Noin 7 minuutissa herkkumurkinaa valmiina :P
Pakkasesta lasagnea, lihapullia, pinaattikeittoa, kanakastiketta tai vastaavaa. Teen kerralla isomman satsin ja pakastan annoksia.
Pullo kossua. Jos ei riitä täyttämään vatsaa, niin Jallu perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto
Italianpata
Herneitittoon menee 1.5 tuntia vähintään, jos liotetuista herneistä keittää. Ei ole laiskan kokkauspäivän ruokaa.
Onpas, jos on älynnyt laittaa herneet likoamaan edellisenä iltana hellan levylle. Seuraavana päivänä virta päälle isolle, kuorii vaahdon kun neste kiehuu ja sitten virta mahdollisimman pienelle. Siinä se hautuu itsekseen muutaman tunnin ja lopuksi maustaa ja höystää ja keittää sen, mitä höysteet vaativat. Mikä tuossa on muka niin vaikeaa, ettei voi tehdä laiskanakaan päivänä?
Mulla aina pari pakastepitsaa pakasteessa. Perunoita keitän aina enemmän, niin voi tehdä parina seuraavana päivänä makkaraperunat.
En jaksa kokata -ruokani on raakoja vihanneksia paloina lautaselle ja loraus oliiviöljyä ja sitruunamehua päälle. Sitruunakin tulee en jaksa -päivinä pienestä pullosta.
Munakas. Tulee tosinopeesti ja on täyttävä jo 2:sta munasta.
Vierailija kirjoitti:
Spagetti tomaattijauhelihakastikkeella tulee miltei itsestään.
Kysymys oli, jos et halua laittaa sapuskaa. Ääliö.
Kasvismakkarawokki. Pakasteesta wokkivihannekset pannulle, vähän sekaan makkaranpaloja. Kyn kypsät, loraus kermaa ja paprikamaustetta, suolaa ja tujaus cayennepippuria. Pieni haudutus, että kerma imeytyy. Tosihyvää.
Jätän vaan suorilta syömättä jossen jaksa
Mulla on kännykässä lista omista vakiolemppareista, joista haen inspiraatiota jos tuntuu että ei tule ideoita ja "jotain pitäisi tehdä". Itsekin asun yksin, joten se toisaalta antaa tiettyjä vapauksia. Tortillat, kaurapuuro, dippivihannekset, salaatti, smoothie, ruisleipä + keitetty kananmuna, tomaatti-mozzarellasalaatti, paistetut kanafileet ja juureslisuke, uunilohi ja valmisruoista esim. tortellonit ja pelmenit taitaa olla sellaisia, joihin päädyn useimmiten jos laiskottaa. Ja juu suurin osa noista ei ole varsinaisesti aterioita, mutta yhdistelminä tai välipaloina kuitenkin ihan ok.
SItähän ketjussa just kysyttiin, että mitä kun ei jaksa kokata.